Aihe: Viimeksi katsomasi elokuva ja sen arvosana
1 2 3 4 5419 420 421 422 423601 602 603 604 605
Tuomoo
01.02.2016 22:55:46 (muokattu 01.02.2016 22:55:59)
Järven tarina

Kävin katsomassa, kun alkoi kiehtoa ajatus siitä, että näkee isolta screeniltä hyvälaatuisen suomalaisen luontodokumentin. Tai luontoelokuvan, miten sen nyt ottaa. Kuten jo sanottua, tarina oli vähän tylsähkö, mutta muuten tuo oli kyllä upean näköinen pätkä. Oli hämmentävää katsoa, miten suomalaisissa sameissa vesissä saadaan noin upeaa jälkeä kuvattua. Vitsailin lippuja ostaessani, että kerrankin on esillä suomalainen elokuva, jonka pääosassa ei nähdä Samuli Edelmannin karvaista persettä, mies kun vain on puhujan roolissa. Lipunmyyjä naurahti, että mietipä jos Edelmann on lukenut repliikkinsä munasillaan studiossa istuen. Heti meni sekin mielikuva pieleen.

8/10

Hateful Eight

Pitihän se käydä katsomassa. Uusintapainos Reservoir Dogsista, ja aivan helvetisti venytetty ja ylipitkä. Teatterissa kaveri kuiskasi yhdessä vaiheessa leffaa mulle, että oikeasti, voiko leffa enää hitaampaa edetä, ja samalla sekunilla tuli kohtaus, jossa Samuel L. Jacksonin puheääntä oli hidastettu. Kaveri huokaisi melkoisen kovaan ääneen: "Näemmä voi, voi nyt jumalauta." Tiivisti kyllä aika hyvin tuntemukset tuossa kohdassa. Tarantino on vähän kuin elokuvamaailman Steve Harris, mies joka tarvitsisi kunnollisen tuottajan hokemaan vierelleen vähän väliä, että "Nyt vittu Quentin, ei tätä tarvi toistaa ja venyttää näin helvetin monta kertaa". Kuvaus muuten oli hienoa, mutta eipä tuo 70mm:n filmille kuvattu materiaali pääse oikein oikeuksiinsa kun pääosin kuvaus tapahtui sisätiloissa. Näyttelijäsuorituksissakaan ei kummoisempaa kehumista ollut. Soundtrack sen sijaan oli parhaimpia, joita elokuvissa olen vuosikausiin kuullut. Itse asiassa lähinnä Morriconen soundtrackin takia tuon kävinkin katsomassa. Ihme on jos tuolla ei Oscaria voiteta.

6/10

The Revenant

Visuaalisesti upea, sisällöltään heikohko. Kuvaus oli todella kaunista, jokainen kamerakulma oli tarkkaan harkittu, ja Hardy veti roolinsa loistavasti. Veikkaan että DiCaprio saa tänä vuonna oscarinsa tuosta, tosin kilpailu ei ole suunnattoman kovaa. Leffasta olisi voinut vähän leikata lähikuvia DiCaprion naamasta ja ähinästä pois, eli hieman oli pituutta tälläkin, muuten ihan hyvä pätkä.

7/10
20.8. 22:54:21 NEVÖ FOGET
Angra Mainyu
02.02.2016 09:21:24
Black Mass 3/5

ihan hyvä elokuva.
Bullitt
02.02.2016 13:47:36
Tuomoo: Järven tarina

Vitsailin lippuja ostaessani, että kerrankin on esillä suomalainen elokuva, jonka pääosassa ei nähdä Samuli Edelmannin karvaista persettä, mies kun vain on puhujan roolissa. Lipunmyyjä naurahti, että mietipä jos Edelmann on lukenut repliikkinsä munasillaan studiossa istuen. Heti meni sekin mielikuva pieleen.

Öheivv säääh karjuin jostain syystä luvattoman kovaa :--------D

Hateful Eight

Teatterissa kaveri kuiskasi yhdessä vaiheessa leffaa mulle, että oikeasti, voiko leffa enää hitaampaa edetä, ja samalla sekunilla tuli kohtaus, jossa Samuel L. Jacksonin puheääntä oli hidastettu. Kaveri huokaisi melkoisen kovaan ääneen: "Näemmä voi, voi nyt jumalauta."

Karjahtelin heti perään tällekin.

Itsehän en ole mitään elokuvia sitten viime näkemän nähnyt.
Impressionismi ei oo mitään, toista se oli 1870-luvulla ku Wagner veti että diu diu mutta ettehän te sitä voi tajuta kun ette olleet Nibelungin sormuksen ensi-illassa. - Vessajono
barclay
02.02.2016 21:18:17

Aavikon laki

Melkoisen hyvä leffa oli tämä neuvostoliittolaiseksi. Aavikko on kiinnostava elementti ja leffassa sattui ja tapahtui. Suosittelen.

5/5
Kostiainen. Karumpi saundi, parempi mieli P. M. Kostiainen Project , Arizonan aavikolla siatkin lentävät: Sumell/Kostiainen
Bonham
06.02.2016 01:42:11
Oldboy

http://www.imdb.com/title/tt1321511/?ref_=nv_sr_2

Hämmentävän sairas ja väkivaltainen, mutta tempaisi kyllä mukaansa ja oli pakko katsoa loppuu asti.

3/5
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Informaatiokameli
06.02.2016 10:27:58

Bonham: Oldboy

http://www.imdb.com/title/tt1321511/?ref_=nv_sr_2

Hämmentävän sairas ja väkivaltainen, mutta tempaisi kyllä mukaansa ja oli pakko katsoa loppuu asti.

3/5

Orkkisversio 5/5, pitäis katsoa tuo täysin turhalta tekeleeltä vaikuttava jenkkiversiokin.
Everybody loves somebody but nobody loves rumpali.
Herrah
06.02.2016 10:43:52
Informaatiokameli: Orkkisversio 5/5, pitäis katsoa tuo täysin turhalta tekeleeltä vaikuttava jenkkiversiokin.

Alkuperäinen löytyy hyllystä ja tota uusioversiota kun katselin niin en kyllä keksinyt yhtään hyvää syytä miksi kukaan tsekkaisi ton eikä orkkista.
Bluesmies
06.02.2016 15:52:39
Orkkis 4/5, toi uus 1/5. Järkyttävä tekele.
mpekkanen
06.02.2016 16:32:43
Herrah: Alkuperäinen löytyy hyllystä ja tota uusioversiota kun katselin niin en kyllä keksinyt yhtään hyvää syytä miksi kukaan tsekkaisi ton eikä orkkista.

Itsekkin tykkäsin alkuperäisestä ja pitkään olen miettinyt, pitäisikö tuo jenkkiversio katsoa. Ensin luulin, että se on vaan muuten samanniminen.
Nyt kun olen tuota juttua jo pidemmän aikaa miettinyt ja sen originaalinkin katsonut usempaan kertaan, niin en luultavasti tule ainakaan ihan lähiaikoina katsomaan tuota uudempaa versiota ollenkaan. En oikein usko, että se olisi parempi tai että se toisi juurikaan mitään uutta tuohon elokuvaan.

Pahimmillaan nuo huonot jenkkien uusintaversio lukutaidottonalle amerikan kansalle muiden maiden elokuvista ovat olleet lähes aina poikkeusetta huonoja. Joskus jopa niinkin surkeita, ettei muuten hyvää originaalileffaa enää jaksa katsoa uudelleen, kun on siitä nähnyt aivan surkean uusintafilmatisoinnin.
Ainakin itse olen niin omituinen, että mieleeni saattaa tulla niitä huonomman version kohtauksia ja näin menee sitten pilalle se originaalikin. Ei tule välttämättä enää jatkossa hyvää elokuvaa katsottua ja itse tykkään katsoa hyviä leffoja aina joskus uudestaan. Todella hyvistä elokuvista saa monesti irti jokaisella katselukerralla, jos ei nyt ihan päivittäin katso sitä samaa :)
Joku todella hyvä elokuva voi näyttää todella paljon erilaiselta 5 tai 10 vuoden päästä, koska myös omassa elämässä on saattanut tapahtua jotain sellaista jonka tajuaa vasta myöhemmin. Joskus on kyllä käynyt niinkin, ettei se aikoinaan loistava elokuva sitten enää vanhempana niin hyvältä enää näytäkkään, mutta niin se vaan menee...

Tilanne on tietysti toinen jos ei ole originaalia nähnyt ensin, jos palataan vielä tähän Oldboy leffaan.
Bonham
07.02.2016 11:01:10 (muokattu 07.02.2016 11:02:42)
Almost famous

http://www.imdb.com/title/tt0181875/?ref_=nv_sr_1

Oli varmaan viides kerta kun leffan näin. Perus hyväfiilis -leffa, jossa tietysti hienoa musadiggailua monessa tasossa. Ja pienet musamokat on hauska bongata.

Eikä vähiten:

http://www.heyuguys.com/images/2013/05/Kate-Hudson.jpg

4/5
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Jez
07.02.2016 22:42:45 (muokattu 07.02.2016 22:51:08)
The Revenant

Trailereiden perusteella odotin jotain aivan muuta mutta hyvin toimi näinkin. Tai tarkemmin ottaen elokuviin menin melko tietämätömänä. 20 minuuttia olisi kyllä voinut surutta lyhentää. En tiedä onko Dicaprion imago vaan painautunut mieleen tyyppinä, joka ei koskaan saa oscaria vai mikä siinä nyt oli mutta tuntui, että ohjaaja on sanonut: "Perkele nyt kyllä poika saat vihdoin sen palkintosi vaikka mikä olisi!" Sitten kaikki on vedetty ylidramaattiseksi.

Tyyliin näin https://www.youtube.com/watch?v=bSNwudFGUOU

Mutta kokonaisuutena ihan hyvä elokuva. Tom Hardy ja karhu olivat loistavia.

3/5
baron
08.02.2016 22:44:05

Cold Mountain.

Mulla on puutteellinen yleissivistys leffoissa ja siksi aina välillä tulee ylläreitä vastaan. Juutuin ym leffaa katsomaan. Se käsittelee USA:n sisällissodan loppuaikoja. Runsaasti teloituksia, murhia, kidutusta ja herkkä rakkaustarina. Paljasta pintaakin jenkkileffaksi runsaasti. Miespäähenkilö vähän turhan usein ammutaan melkein kuoliaaksi ja aina kuitenkin toipuu entiselleen. Vasta lopussa saadaan henki vietyä.
Kaikesta huolimatta saadaan "happy end", ehti olla kerran sängyssä naispäähenkilön kanssa ja söpö tyttöhän siitä tuli!
Tykkäsin enkä näköjään jäänyt mielipiteeni kanssa yksin: sai 7 oscarehdokkuutta ja yksi Oscarkin tuli.

4/5
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Bullitt
08.02.2016 23:38:51
baron: Cold Mountain.

Mulla on puutteellinen yleissivistys leffoissa ja siksi aina välillä tulee ylläreitä vastaan. Juutuin ym leffaa katsomaan. Se käsittelee USA:n sisällissodan loppuaikoja. Runsaasti teloituksia, murhia, kidutusta ja herkkä rakkaustarina. Paljasta pintaakin jenkkileffaksi runsaasti. Miespäähenkilö vähän turhan usein ammutaan melkein kuoliaaksi ja aina kuitenkin toipuu entiselleen. Vasta lopussa saadaan henki vietyä.
Kaikesta huolimatta saadaan "happy end", ehti olla kerran sängyssä naispäähenkilön kanssa ja söpö tyttöhän siitä tuli!
Tykkäsin enkä näköjään jäänyt mielipiteeni kanssa yksin: sai 7 oscarehdokkuutta ja yksi Oscarkin tuli.

4/5

Kivat spoilerit.
Impressionismi ei oo mitään, toista se oli 1870-luvulla ku Wagner veti että diu diu mutta ettehän te sitä voi tajuta kun ette olleet Nibelungin sormuksen ensi-illassa. - Vessajono
Informaatiokameli
10.02.2016 09:36:40

4/5

Kivat spoilerit.
Everybody loves somebody but nobody loves rumpali.
k1mm0
10.02.2016 10:20:10
The Hateful Eight

Piti otteessaan enkä tylsistynyt missään vaiheessa. Loistava soundtrack ja leffana ihan kiva toisinto Reservoir Dogsista. Itse pidän juuri niistä yksityiskohdilla venytetyistä "liian pitkistä" kohtauksista, tuovat vähän elävyyttä leffaan ja pääsee jotenkin itsekin paremmin mukaan leffan maailmaan. Muutama hauska kohtaus ja leffa sisälsi minusta jopa Tarantinolle poikkeuksellisen rajua kerrontaa, ei niinkään visuaalisesti mutta enemmän tunnepuolella.

3,5/5
Bluesmies
10.02.2016 13:56:00

4/5

Kivat spoilerit.
taikakameli
10.02.2016 16:32:13
Drive ja Taxi Driver

Nämä katsoin tässä viikon sisään ja tykkäsin molemmista. Taxi Driverin lopussa tajusin näissä olevan paljon samoja tai ainakin samankaltaisia teemoja. Yksinäisyys, kosto, suojelu, autolla ajelu ja mielenterveysongelmat. Driven tarina oli toki suoraviivaisempi, mutta kerronnallisesti ja kuvauksellisesti leffat ovat hyvin samankaltaisia. Kyllä nää tulee vielä uudestaan katsottua.

Drive 4,5/5
Taxi Driver 5/5
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Tuomoo
10.02.2016 22:14:45
Kolmipäinen hai (3-Headed Shark Attack, 2015)

Nyt sen aika siis tuli. Olen mielessäni naureskellut näille tv vitosen esittämille paskoille haileffoille, mitä näitä Haihurrikaaneja sun muita on, että varmaankin ovat näkemättä paskaa. Päätin kuitenkin joskus mielenhäiriöissäni tallentaa tämän kun tämä telkkarista tuli, ja nyt kun sairaana olin niin tämä tuli vilkaistua läpi. Olin henkisesti varautunut aivan kaikkeen, mutta...

IMDB:n mukaan genrenä Action, Horror, Sci-Fi. Väittäisin, että tämän genre on vain silkkaa paskaa. Siis oikeasti, mille kohderyhmälle tämä on tehty? Tarina oli luokattoman huono, näyttelysuoritykset aivan perseestä, musiikit aivan syvältä, ja erikoistehosteet olivat aivan luokatonta kuraa. Tämä elokuva oli THV:täkin THV:mpää, eikä missään hyvässä mielessä. Aivan jäätävää paskaa.

Elokuvasta ei voine kertoa mitään oleellista spoilaamatta sitä. Nimestäkin voi päätellä, että elokuvassa on hai, jolla on kolme päätä, ja tietenkin tappajahain hengessä kaikki mikä liikkuu, on saalista. Aivan naurettavan huonolla CGI:llä tehty kolmepäinen hai hyökkää satunnaisesti sinne tänne, ja tuosta "hirviöstä" on jaksettu tehdä varmaan neljä erilaista klippiä, ja samoja klippejä pyöritetään tuossa jatkuvasti. Ihan koko ajan. Elokuvassa on esimerkiksi pieni noin 3 sekunnin mittainen pätkä jossa merenpohjan hiekka pölisee mutta haita ei edes näy, niin valehtelematta tuo sama hiekkapöllypätkä tuli tuossa varmaan 60 kertaa. Kun hai näkyi ensimmäistä kertaa, sympatiat kääntyivät välittömästi hain puoleen, se oli niin surkeasti tehty. Ja kun elokuva eteni, entistä enemmän toivoi että tuo hai tappaa kaikki elokuvan roolihenkilöt kun hahmot olivat niin huonoja.

Ja sitten elokuvan juoneen. Mikähän ekaluokkalainen tuon juonen oli tehnyt, voi helvetti. Lievää spoileria jälleen, mutta hienoa logiikkaa laittaa juoneen tuollaisia juttuja, että oho pitää uida tuonne veneelle, mutta tuolla on tuo kolmipäinen verenhimoinen hai. Eka tyyppi sanoo että "kyllä mä ehdin", lähtee uimaan ja muut kiljuu rannalla, ja sitten hai tulee ja syö tyypin. Sitten toinen ajattelee että "oho ehkä mä ehdin" ja vittu sitten se hai syö senkin. Ja jengi poraa rannalla, että yhyy, toinenkin kuoli. Mitä sitten? Sitten lähtee saatana kolmas "mä pelastan teidät" ja hai tulee ja voi jumalauta. Olisi edes ollut kunnon överiksi vedettyä splatteria, mutta kun ei, hai nieli ihmisiä kokonaisina ja meressä oli pikkuisen punaista väriä sen jälkeen. Ja kun hai muutaman kerran töytäisee isohkon huvijahdin/minkälie pohjaa, niin tovin päästä näkymä laivalla on kuin zombieapocalypsen jälkeen, jengi makaa laivalla henkitoreissaan ja yltäpäältä verisenä. Mitä helvettiä, mikä ne siellä laivalla tappoi, se hai on vittu edelleen siellä meressä.

Sitten Danny Trejo tulee apuun macheten kanssa, huoh. Ja hetken päästä hai puraisee joltakin veneessä olleelta käden irti, ja muovisesta kädentyngästä lentää verta, joka on varmaan tehty MS Paintilla, on se sen verran kökön näköistä. Sitten tämä kädetön mies keksii että ehkä hän pystyy hämäämään haita ja houkuttelemaan sen pois veneen kimpusta, hänen selviytymismahdollisuutensa ovat kuitenkin niin huonot. Ja heti kun mies hyppää veteen, hänelle kasvaa välittömästi uusi käsi. Ei saatana. Olisi edes kiivennyt takaisin sinne laivaan kun sai molemmat kätensä takaisin. Ja loppuhuipennus oli niin paha antikliimaksi, että en ole ehkä koskaan missään elokuvassa nähnyt yhtä paskaa loppua.

Yleensä näissä Ö-tason kauhu/jännitys/action/paskaleffoissa näkyy edes tissit, tässä ei näkynyt niitäkään kunnolla. Elokuvassa oli tosin muutama ihan OK neitånen joilla oli ihan hyvät bosat, mutta se ei paljoa pelasta näin paskassa leffassa.

0/10, täyttä ajanhaaskausta.
20.8. 22:54:21 NEVÖ FOGET
Henri Henri Olavi
11.02.2016 20:47:25
Tuomoo: Kolmipäinen hai (3-Headed Shark Attack, 2015)

Nyt sen aika siis tuli. Olen mielessäni naureskellut näille tv vitosen esittämille paskoille haileffoille, mitä näitä Haihurrikaaneja sun muita on, että varmaankin ovat näkemättä paskaa. Päätin kuitenkin joskus mielenhäiriöissäni tallentaa tämän kun tämä telkkarista tuli, ja nyt kun sairaana olin niin tämä tuli vilkaistua läpi. Olin henkisesti varautunut aivan kaikkeen, mutta...

IMDB:n mukaan genrenä Action, Horror, Sci-Fi. Väittäisin, että tämän genre on vain silkkaa paskaa. Siis oikeasti, mille kohderyhmälle tämä on tehty? Tarina oli luokattoman huono, näyttelysuoritykset aivan perseestä, musiikit aivan syvältä, ja erikoistehosteet olivat aivan luokatonta kuraa. Tämä elokuva oli THV:täkin THV:mpää, eikä missään hyvässä mielessä. Aivan jäätävää paskaa.

Elokuvasta ei voine kertoa mitään oleellista spoilaamatta sitä. Nimestäkin voi päätellä, että elokuvassa on hai, jolla on kolme päätä, ja tietenkin tappajahain hengessä kaikki mikä liikkuu, on saalista. Aivan naurettavan huonolla CGI:llä tehty kolmepäinen hai hyökkää satunnaisesti sinne tänne, ja tuosta "hirviöstä" on jaksettu tehdä varmaan neljä erilaista klippiä, ja samoja klippejä pyöritetään tuossa jatkuvasti. Ihan koko ajan. Elokuvassa on esimerkiksi pieni noin 3 sekunnin mittainen pätkä jossa merenpohjan hiekka pölisee mutta haita ei edes näy, niin valehtelematta tuo sama hiekkapöllypätkä tuli tuossa varmaan 60 kertaa. Kun hai näkyi ensimmäistä kertaa, sympatiat kääntyivät välittömästi hain puoleen, se oli niin surkeasti tehty. Ja kun elokuva eteni, entistä enemmän toivoi että tuo hai tappaa kaikki elokuvan roolihenkilöt kun hahmot olivat niin huonoja.

Ja sitten elokuvan juoneen. Mikähän ekaluokkalainen tuon juonen oli tehnyt, voi helvetti. Lievää spoileria jälleen, mutta hienoa logiikkaa laittaa juoneen tuollaisia juttuja, että oho pitää uida tuonne veneelle, mutta tuolla on tuo kolmipäinen verenhimoinen hai. Eka tyyppi sanoo että "kyllä mä ehdin", lähtee uimaan ja muut kiljuu rannalla, ja sitten hai tulee ja syö tyypin. Sitten toinen ajattelee että "oho ehkä mä ehdin" ja vittu sitten se hai syö senkin. Ja jengi poraa rannalla, että yhyy, toinenkin kuoli. Mitä sitten? Sitten lähtee saatana kolmas "mä pelastan teidät" ja hai tulee ja voi jumalauta. Olisi edes ollut kunnon överiksi vedettyä splatteria, mutta kun ei, hai nieli ihmisiä kokonaisina ja meressä oli pikkuisen punaista väriä sen jälkeen. Ja kun hai muutaman kerran töytäisee isohkon huvijahdin/minkälie pohjaa, niin tovin päästä näkymä laivalla on kuin zombieapocalypsen jälkeen, jengi makaa laivalla henkitoreissaan ja yltäpäältä verisenä. Mitä helvettiä, mikä ne siellä laivalla tappoi, se hai on vittu edelleen siellä meressä.

Sitten Danny Trejo tulee apuun macheten kanssa, huoh. Ja hetken päästä hai puraisee joltakin veneessä olleelta käden irti, ja muovisesta kädentyngästä lentää verta, joka on varmaan tehty MS Paintilla, on se sen verran kökön näköistä. Sitten tämä kädetön mies keksii että ehkä hän pystyy hämäämään haita ja houkuttelemaan sen pois veneen kimpusta, hänen selviytymismahdollisuutensa ovat kuitenkin niin huonot. Ja heti kun mies hyppää veteen, hänelle kasvaa välittömästi uusi käsi. Ei saatana. Olisi edes kiivennyt takaisin sinne laivaan kun sai molemmat kätensä takaisin. Ja loppuhuipennus oli niin paha antikliimaksi, että en ole ehkä koskaan missään elokuvassa nähnyt yhtä paskaa loppua.

Yleensä näissä Ö-tason kauhu/jännitys/action/paskaleffoissa näkyy edes tissit, tässä ei näkynyt niitäkään kunnolla. Elokuvassa oli tosin muutama ihan OK neitånen joilla oli ihan hyvät bosat, mutta se ei paljoa pelasta näin paskassa leffassa.

0/10, täyttä ajanhaaskausta.

Kirjoituksesi todisti sen, että elokuva onnistui täydellisesti.
I'm sticking pins and needles in this stinking rot flesh-like substitute pieces of half cooked meat that are walking on this earth.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)