Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5132 133 134 135 136444 445 446 447 448
LaXu
08.02.2016 19:33:02
Deg: Itse taisin olla vanha jo nuorena, sillä olen aina pitänyt B.C. Richejä kitaraskenen mauttomimpina laitoksina. Niin muotoilultaan kuin toisinaan esiintyvine naisen perseineen.

Mä taas diggaan, että ne on ihan rehellisesti sellaisia hevisuunnikkaita. Terävää kulmaa joka puolella. Tosin onhan niillä Mockingbird malli, joka ei ihan niin heviltä näytä varsinkaan niissä alkuperäisissä luonnollisen puun värisissä kuoseissaan. Itse suosin toki ergonomisempaa ja vähemmän agressiivista muotoilua joten ei ole kyseisen merkin tuotoksia hirveästi tullut soiteltua, mutta niillä on hevikitaroiden maailmassa ehdottomasti paikkansa.
Myydään Ibanez RG550 superstrato ( https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1088887 ) ja Yamaha Pacifica 1511MS telecaster ( https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1089478 )
mpekkanen
13.02.2016 21:16:47
Jo jonkin aikaa olen etsinyt 7-kielistä kitaraa. Siksi, että sillä voisi soittaa slidella ja yhdistää niin avoimen G-tyylin virityksen kuin avoimen D-tyylinkin virityksen parhaat puolet samaan soittimeen. Blues kitaraksi siis :)
Muutamia on tullut hommattuakin, niin sähköisiä kuin akustisia. Niistä olen tehnyt slidekanteleita koska satulan pitäisi olla vähintään 48 milliä, ettei kielet ole liian lähellä toisiaan. Näin noissa seiskoissa monesti onkin, mutta sitten on kaikenlaisia halpiksia. Joissa tuo kieliväli on kapeampi ja ne toimivat kyllä slidekantele soitossa hyvin.
Itselle on tähän asti kaikki seiskat sattuneet olemaan juurikin tuollaisia kapealla kaulalla tai sitten sellaisia, ettei tallan säädöt toimi muuten tarpeeksi hyvin. Tuo 7-kielinen blueskitaran pitäisi toimia myös muutenkin kuin pelkästään putkella ja aina sitä ei ihan joka vehkeestä saa intonaatiota sellaiseksi, että se olisi toimiva...Slidekantelaana ne kyllä toimii ja se on muutenkin sellainen oma terapiasoitin. Ilmeiseti pitäisi soittaa sillä enemmänkin :)

Kun tähän omaan hommaani käy myös aika edullinenkin soitin, olen monesti kysynyt vaihtoa. Ei siksi ettenkö voisi ostaa ihan rahalla, vaan siksi että kitaroita on jo muutenkin kaikki paikat täynnä.
Kuitenkin jos asiallisesti kirjoittaa ja vielä muutenkin enemmän kuin pari sanaa, niin toivoisi että edes jonkinlainen vastaus tulisi. Kun kuitenkin olen lupautunut hakemaan soittimen toiselta paikkakunnalta/kaupungista ja tuomaan mahdolliset vaihtokamat myös mukanani + maksamaan mahdollisesti hieman väliäkin.
Nyt kun ei vaivauduta vastaamaan, niin eipä minulla ole myöskään innostusta laittaa vielä perään viestiä. Hei, möisitkö sitä suoralla rahalla...

Tätä ei varmaan monikaan tunnu ymmärtävän, koska jättää vastaamiset tekemättä. Kuitenkin profiilia katsomalla huomaa, että ollaan useasti kyllä muuten käyty M.netissä.

Minulla tuollainen 7-kielinen slidekitara saattaisi vähentää noiden 6-kielisten tarvetta ja siksipä se olisikin mieluisa.
Tosin käytännössä voi olla aina vaikea luopua ihan kaikista, mutta kyllä noita kitaroita kyllä on joilla ei tule juurikaan soiteltua. Silloinkaan, vaikka niissä ei mitään vikaa olisikaan.

Onko nuo nuoremmat ihmiset sitten sellaisia vai ketkä, jotka eivät ole tosiaan tuollaista asiaa hoksanneet. Kyllähän jokainen jolla on itselle ylimääräisiä soittimia varmasti kysyy ensin vaihtoa?
Jos vastausta ei tule, niin miksipä sitä enää yrittäisi suoralla ostotarjouksellakaan lähestyä sen jälkeen.
Sitten jos on erikseen ilmoitettu, ettei vaihtoa muuhun kuin raha, niin tuon ymmärtäisi paremmin. Tosin kyllä silloinkin voi asiallisesti vastata, ainakin minun mielestä. Tässä ei nyt ole siitäkään ollut kysymys ja näitäkin on sattunut aika paljon näiden muutamien vuosien aikana. Itse en tarjoa koskaan vaihdossa mitään jos myyjä on sen erikseen laittanut, ettei halua vaihdossa muuta kuin rahaa.

Itse ainakin vastaan ihan kaikille ja ei niitä vastauksia/kyselyitä yleensä niin montaa tule, olipa sitten ostamassa tai myymässä jotain etteikö sitä vastaamista voisi tehdä.
Joskus on joku kysellyt ihan muitakin asioita kun on huomannut että olen kirjoittanut jostain aiheesta täällä ja aina olen pyrkinyt auttamaan jos vain olen osannut.
edenbeast
13.02.2016 23:03:03
Kohtapa saa nähdä miten kauan menee vaihtokaupan yrityksessä kun pitäis ilmeisesti koittaa fenderin japsistrato vaihtaa bassoon. V*tuttaa aina kun koittaa soitella kitaraa niin vammanen nimetön lonksahtelee lukkoon koukkuun ja soitosta ei tuu mitään. Onneksi bassolla pystyy vielä jotain tekemään.
mpekkanen
14.02.2016 01:13:46
edenbeast: Kohtapa saa nähdä miten kauan menee vaihtokaupan yrityksessä kun pitäis ilmeisesti koittaa fenderin japsistrato vaihtaa bassoon. V*tuttaa aina kun koittaa soitella kitaraa niin vammanen nimetön lonksahtelee lukkoon koukkuun ja soitosta ei tuu mitään. Onneksi bassolla pystyy vielä jotain tekemään.

Itsellä vammautui vasen käsi pysyvästi 89 vuonna ja se ei enää taivu ihan kunnolla kuin suorakulmaan. Lähes, mutta hieman jää vajaaksi siitäkin. Tämän seurauksena joutui kitaraa laskemaan hieman ja kaikenmalliset soittimet eivät käy ollenkaan kädelleni. Soittamisen olin aloitanut jo 82 tai 83 vuonna ja se kyllä vaikutti jonkun verran soittamiseen ja siihen millaisia soittimia pystyi soittamaan. Seisoaltaan olin tottunut pitämään hieman korkeammalla kitaraa, mutta sitä oli pakko laskea hieman. Se taas vaikutti soitontarkkuuteen ja ranteen kipeytymiseen.

Tilasin joskus 10 vuotta sitten hyvän 5-kielisen bluegrass banjon jenkeistä ja siinä on hieman pidempi skaala kuin kitarassa. Silloin ei noita banjoja ollut tietenkään missään saatavilla, toisin kuin nykyään. Jotain Kiinalaisia halpasoittimia saattoi ehkä löytää, mutta ei niitäkään ihan joka kaupassa ollut.
Se banjon skaalan pituus ei ehkä niinkään olisi haitannut, mutta sen soittoasento on sellainen, ettei sitä pystynyt soittamaan. Vasen käsi on jo ranteesta niin oudossa asennossa, että se kipeytyi ja siitä sitten säteili myös kyynärvarteen.

Noin 5 vuotta sitten kun olin juuri parantunut syövästä(käyn edelleen kontrolleissa ja syöpä on remissiovaiheessa) ja päässyt sairaseläkkeelle kroonisten kipujen vuoksi, niin tein karjalanpaistia. Sillä seurauksella, että leikkaisin vasemman käden etusormen isoimpaan niveleen ja se on edelleenkin sökönä. Välillä voi toimia muutamia päiviä pienellä soitolla ihan hyvin, mutta ei tällä kädellä enää mitään muusikon uraa tehdä :(
Slidellä tulee siksikin soitettua ja jos tuossa vasemmassa kädessä pysyy jatkossa vaan slideputki(jossain sormessa), niin se on sitten soitto enemmän tai vähemmän sellaista.
Oikeasti kyllä tykkään slidesoitosta muutenkin, mutta kyllä tuo hieman välillä harmittaa ja joskus on mennyt muutoin hyviä soittimia kiertoon kun niitä ei ole kyynärpää, ranne tai sormi kestänyt soittaa.
Tähän voi olla syynä myös lyhytkin soitin ja kapea kaula, ei näitä aina etukäteen tiedä.

Joskus kyllä tuntuu, että kun joku asia alkaa mättämään ja huonoa tuuriakin on. Niin sitä sitten tulee ihan tuutin täydeltä.

Mitäpä tässä kuitenkaan valittamaan, koska musiikki on ainakin minulle antanut sellaista voimaa vaikeinakin aikoina. En tiedä olisinko tässä, jos sitä en olisi voinut harrastaa ja kuunnella.
Nykyään soitan itselleni ja avovaimoni iloksi, mutta kyllä siinä on aina paljon sellaista terapeuttistakin juttua itselleni.

Joo, aika reilusti ohi aiheesta...

Jaksamisia kuitenkin sinullekkin ja kaikille muillekkin joilla on mahdollisesti terveydellisiä ongelmia soittoon tai johonkin muuhunkin liittyen :)
arijuki
14.02.2016 18:55:46
mpekkanen: Tätä ei varmaan monikaan tunnu ymmärtävän, koska jättää vastaamiset tekemättä. Kuitenkin profiilia katsomalla huomaa, että ollaan useasti kyllä muuten käyty M.netissä.
Joskus ilmoituksissa lukee että "vastataan jos jaksetaan". Ainakin minä kierrän ne ilmoitukset kaukaa, ei viitsi vaivautua jos myyjän asenne on tuo.
The beautiful thing about learning is nobody can take it away from you. - B.B. King
mpekkanen
14.02.2016 20:50:44
arijuki: Joskus ilmoituksissa lukee että "vastataan jos jaksetaan". Ainakin minä kierrän ne ilmoitukset kaukaa, ei viitsi vaivautua jos myyjän asenne on tuo.

Näinhän niissä joskus on. En kyllä itsekkään tuollaisiin laita mitään viestiä tai muitakaan tarjouksia.
KNAC
14.02.2016 22:40:52
Kolme kullanväristä kitaraa lähti kiertoon melko nopsasti. Pitänee hakea Tokmannilta pari paukkupulloa ja laittaa loimut piiloon.
Jonne270392
15.02.2016 19:24:58
Aika nihkeetä on ollut. Bossin pedaalit tuntuivat uppoavan välittömästi tai ehdotettiin vaihtoja. Muutenkin pedaalit kyllä vaihtuivat, mutta suoraan rahalla myyminen oli nihkeää.

Sitten toi Blackstar s100 oli mulla myynnissä pitkään, ennen kuin kyllästyin ja päätin pitää itsellä, mutta ei edes kysytty. N. vuosi sitten kyseltiin ja tarjoiltiin, kun oli edellisen kerran myynnissä, mutta silloin en sittenkään siitä halunnut luopua.

Tuntuu, että alle 300e tuotteet kyllä liikkuu ja vaihtuu, mutta kalliimmat vain homehtuu torilla...
More is more pätee etenkin kamarunkkauksen kanssa...
Laulava Kylätohtori
15.02.2016 20:17:25
Huh. Kyllä ne siitä pikkuhiljaa menee, kun hintaa vaan polkee tarpeeksi alas, mutta vaikeaa on, vaikeaa on....

Vielä olisi jotain kitaranosia, kun pitäisi myydä, mutta ei mitään merkittävää. Jotan pientä hilua, jonka voi tarpeen vaatiessa vaikka heittää roskiin...

Nyt on kyllä ostojen suhteen "sordiino" päällä...
They pass too much electricity. -SRV
edenbeast
15.02.2016 20:40:07
Laulava Kylätohtori:

Nyt on kyllä ostojen suhteen "sordiino" päällä...

Uskotko itsekään?
Laulava Kylätohtori
15.02.2016 22:08:34
edenbeast: Uskotko itsekään?

Poikkeuksellisesti uskon tällä kertaa. Meinaan, sen verran kyllästyttää tuo toritouhu, eikä oikein edes kiinnosta mikään testailu. Tai tuntuu, että näissä nykyisissäkin romuissa on niin helveteisti tekemistä, jos meinaa ottaa ne oikeasti kunnolla hanskaan...

Tosin kaapit/elementit hakee vielä viimeistä olomuotoaan, joten ehkä jotain elementtejä voi joutua ostamaan. Esim. Veteranit kiinnostaisi. Mutta pitää nyt katsoa rauhassa. Ainakaan en osta enää mitään muuten kuin helvetin halvalla tai uutena...
They pass too much electricity. -SRV
Shredator
16.02.2016 07:52:49 (muokattu 16.02.2016 07:56:34)

Laulava Kylätohtori: Poikkeuksellisesti uskon tällä kertaa. Meinaan, sen verran kyllästyttää tuo toritouhu, eikä oikein edes kiinnosta mikään testailu. Tai tuntuu, että näissä nykyisissäkin romuissa on niin helveteisti tekemistä, jos meinaa ottaa ne oikeasti kunnolla hanskaan...

Tosin kaapit/elementit hakee vielä viimeistä olomuotoaan, joten ehkä jotain elementtejä voi joutua ostamaan. Esim. Veteranit kiinnostaisi. Mutta pitää nyt katsoa rauhassa. Ainakaan en osta enää mitään muuten kuin helvetin halvalla tai uutena...

Juu itellä sama. Kunhan saisin nuo myytyä niin voisi oikeastaan pitää pidemmän toritauon.
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking." Tilutusta: https://www.youtube.com/watch?v=cvKpIDCJw1o
Gabe
16.02.2016 08:54:10
Laulava Kylätohtori: Poikkeuksellisesti uskon tällä kertaa. Meinaan, sen verran kyllästyttää tuo toritouhu, eikä oikein edes kiinnosta mikään testailu. Tai tuntuu, että näissä nykyisissäkin romuissa on niin helveteisti tekemistä, jos meinaa ottaa ne oikeasti kunnolla hanskaan...

Itse olin jo varautunut elementtirumbaan uuden kaapin myötä, mutta eipä sille tarvitsekaan tehdä mitään. Veteran 30 + Blackhawk on tosi hyvä yhdistelmä. En hirveästi tykkää V30:stä mutta Veteran on upea..
iec
16.02.2016 09:44:28

Gabe: Itse olin jo varautunut elementtirumbaan uuden kaapin myötä, mutta eipä sille tarvitsekaan tehdä mitään. Veteran 30 + Blackhawk on tosi hyvä yhdistelmä. En hirveästi tykkää V30:stä mutta Veteran on upea..

Näin on.WGS Veteran on hyvä. Toimii todella hyvin yksinäänkin, vaikka mun omiin juttuihin WGS Retro 30 on vielä parempi. WGS Veteranissa on paljon miedompi piikitys siellä ylemmällä keskialueella kuin Celestionin V30:ssä.

-iec
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Kuuppakullervo
23.02.2016 19:25:18

Huonosti käy kauppa. Kohta 2 kk Axe Fx Standard torilla, nyt hp. 750 eikä yhtään ostotarjousta ole tullut, roppakaupalla kyllä vaihtotarjouksia tavaraan joita en tarvitse. Onhan sillä Stankulla jo vähän ikää, mutta vahvistinmallinnus on identtinen Ultran kanssa, vaikka efektipuoli hieman yksinkertaisempi onkin. Ei se tietenkään Axe II:lle pärjää, mutta eipä hintakaan ole likimain samoilla tuhatluvuilla. Onneksi ei ole akuuttia rahapulapaniikkia ettei tarvi ihan polkuhintaan laittaa myyntiin, mutta ihmetyttää vähän silti. Mihinköhän hinta pitäisi tiputtaa että alkais tulla ees kyselyjä??? On se perhana...
Ikihonka
23.02.2016 20:00:19
Kuitenkin jos asiallisesti kirjoittaa ja vielä muutenkin enemmän kuin pari sanaa, niin toivoisi että edes jonkinlainen vastaus tulisi.
Nyt kun ei vaivauduta vastaamaan, niin eipä minulla ole myöskään innostusta laittaa vielä perään viestiä. Hei, möisitkö sitä suoralla rahalla...

Tätä ei varmaan monikaan tunnu ymmärtävän, koska jättää vastaamiset tekemättä. Kuitenkin profiilia katsomalla huomaa, että ollaan useasti kyllä muuten käyty M.netissä.

Tämä.

Tuli kyselyä tuosta myymästäni RG:stä, oltiin jo kovasti ostamassa mutta sitten kadotaan kuin pieru saharaan. Itse lähetin toisesta kitarasta tekstiviestillä vaihtotarjouksen ilmoitukseen jossa vaihtoa ei ainakaan oltu erikseen kielletty, ei näemmä ole aikaa vastata tekstiviestiin mutta tänne on kirjauduttu monta kertaa sillä välin.. No tätä tapahtuu nykyään usein, en tiedä onko ihmisiltä kadonnut käytöstavat vai mikä..
Yleensä laitan kyllä nämä kaverit estolistalle joten ei tarvitse vastaisuudessa tuhlata aikaa moisten kanssa enempää..
-Absoluuttinen puukorva-
Juzpe
24.02.2016 11:11:00

Ton Gustafssonin tekemän 808:n vois kyllä joku ostaa multa pois. Hintakaan ei päätä huimaa.
Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen
Haz
24.02.2016 12:00:16
Kumma kun torilla Bognereista on myynnissä pelkät Shivat /20th ja sitten nuo Red tai Blue pedaalit. Mielenkiintoiset vehkeet lähinnä komboversioina. Missä Goldfinger, Helios? Muutenkin mielenkiintoisia nuppeja ei niinkään myynnissä. 1000+ hintaluokassa on tuo Silver Jubilee joka sivulla, sitten Roastereita nuppina ja kombona.
Hyviä teleja ei myöskään juurikaan 1500+ hintahaarukassa. PRS joka sivulla.
mpekkanen
24.02.2016 21:10:29
Sinänsä minulle ihan sama, mutta kuinka paljon joku voi myydä uusia soittimia/osia tuolla m.netin torilla?

Tuolla on eräs ihminen joka myy jatkuvasti useita uusia Guitarbuildingin tekemiä kitara ja bassobodyja.
Siis jos joka kuukausi on kymmenkunta bodyä myynnissä ja siis uusia. Tätä toimintaa on ollut vielä vuosia, niin milloin se katsotaan liiketoiminnaksi?

Eihän tuolla mitkään musaliikkeetkään myy soittimiaan. Henkilökohtaiset soittimet ovat tietenkin toinen asia(vaikka olisi musakaupassa töissäkin), mutta ei tuolla uusia soittimia mikään yritys myy. Käsittääkseni se ei ole edes torin sääntöjen mukaista, vai olenko aivan väärässä?

Jos vielä tekee liiketoimintaa, niin siitähän pitäisi maksaa verotkin...

Muutamien bodyjen myyminen voi varmaan mennä ihan keneltä tahansa, mutta jos jatkuvasti samalla ihmisellä on useita uusia bodyja. Niin minusta se on jo liiketoimintaa ja ei oikeastaan edes kuulu tuonne torin muiden yksityishenkilöiden tekemien ilmoitusten joukkoon.
Vielä kun katsoo noiden bodyjen hintoja, niin niissä on pakostakin tehty jotain sopimuksia useista kymmenistä bodeista. Ei niitä muuten tuolla hinnalla saisi.
En myöskään usko, että samainen kaveri ostaa näitä samanmerkkisiä runkoja jostain Ebay:n sivuilta. Tuskin, kun kaikki myytävät bodyt on Guitarbuildingin tekemiä.

En tiedä, eikö ketään muuta ole moinen koskaan ihmetyttänyt?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)