Aihe: Hei, ostin studiokamaa!
1 2 3 4 533 34 35 36 3774 75 76 77 78
Krice
09.01.2016 12:00:27 (muokattu 09.01.2016 12:06:48)

Yamaha AG06. Korvasin sillä kaksi laitetta eli Balancen ja Alesis USB4 -mikserin, jota käytin etuasteena koska Balancen etuaste on huono. AG06 on vähän samantyylinen pieni mikseri/usb-interface kuin Alesiksen purkki, mutta Yamahassa on 24-bittinen/192khz ääni ja tässä on myös dsp-chippi, joka on varmaan aika harvinainen tässä hintaluokassa. DSP-ohjelma on yksinkertainen, mutta toimiva. Efektit on jaoteltu kahdelle eri kanavalle vähän eri tavalla eli mikille ja kitaralle on pohdittu hiukan erilaiset efektit (kitaralle on kompressori, hpf ja eq). Siihen päälle vielä yhteiset kaiku/delay-efektit.

Lisäksi mukana on vahvistinmallinnus, yksi kappale sellaisia. Siinä on Marshall-tyylinen grafiikka, mutta low/high-vaihtoehdoilla irtoaa humpasta heviin soundeja. Etuasteen gainia voi käyttää säröpedaalina jos haluaa vielä lisää säröä. Vahvistinmallinnus on todella kätevä ja se kuulostaa yllättävän hyvältä. Latenssia ei oikeastaan ole havaittavissa kun se puksuttaa dsp:llä. Kohinaa tosin on suht paljon kun gain on hevitäysillä, mikä ei ollut iso yllätys. Ehkä voisi kokeilla vähän siirtää vekotin kauemmas häiriölähteistä ja kokeilla auttaako se.

Äänentasojen säätäminen on vähän mystistä vielä, pitäisi ehkä lukea manuaalista miten nuo kannattaa tehdä. Laitteessa on kaksi ulostulo-tasoa, usb:lle menevä ja normaali monitorointi (kaiuttimille ja kuulokkeille erikseen). Jos usb on täysillä niin monitoritason pitää olla lähes nollassa että ei tule liikaa ääntä pihalle.

ps. Yksi syy miksi ostin tämän on se, että line in 3/4 ei mene etuasteen läpi mikäli tulkitsin rakennepiirrustukset oikein eli siihen voi töpselöidä sitten vaikka erillisen etuasteen ilman että ääni menee toisen etuasteen läpi.
Krice
10.01.2016 00:44:25

Toivottavasti ei haittaa, vaikka kirjoitan seuraavan viestin heti tähän perään, mutta nyt kun olen kokeillut enemmän niin luulen, että en edes tarvitse erillistä etuastetta. Akustinen kitara kuulostaa tosi kivalta, tosin myös huoneen kaiku tuntuu korostuvan kun äänenlaatu on parempi. Huoneessa ei ole mitään akustointeja joten ei ihmekään. Ehkä eniten kuitenkin ilahduttaa se, että sähkörummut toimii nyt järkevästi, kun vahvistustasoa on tarpeeksi ilman että tarvitsee käyttää yhtään gainia. Rumpujen kanssa voi tietysti myös käyttää dsp-efektejä ja siitä voi tulla yllättävän hauskaa. AG06 on niin selkeästi parempi kuin Balance ja Alesis, että en tiedä miksi edes säädin niin kauan niillä enkä tajunnut, että ne on kelvottomia edes perustason kotistudiokäyttöön.
ardelius
15.02.2016 16:38:46
Moyhiss: Tossa viikko sitten tuli hankittua Audio Technica at4033a mikki torilta ehkä pienenä heräteostoksena koska hinta oli hyvä. Yhdet äänitykset takana missä käytettiin lauluissa ja oon tyytyväinen hankintaan. Tavara tuli narulle yllättävän valmiin kuuloisena vaikkei äänitysolosuhteet ole priimaa ja ne sai istuun mixiin suht helpolla vaivalla mikä on aina positiivista. Silti aattelin ottaa testiin melko uuden tulokkaan Aston Originin jota testaan at4033a vastaan ja toinen jää. Tänään tuli myytyä Focusrite 18i20 ja tilalle tulee Audient iD22, odotukset on korkealla.

Joko olet Audienttia paassyt testaamaan? Itsellani sama interface harkinnassa, kovasti
on kehuttu foorumeilla!
Antti1
15.02.2016 20:08:30
ardelius: Joko olet Audienttia paassyt testaamaan? Itsellani sama interface harkinnassa, kovasti
on kehuttu foorumeilla!

Jokunen aikaa takaperin tuli moinen ostettua, ei mitään oikeaa huonoa sanottavaa. Potikat tuntuvat vähän rimpuloilta, mutta eipä noita nyt jatkuvasti tule rassattua edestakas.
Moyhiss
16.02.2016 03:06:31

ardelius: Joko olet Audienttia paassyt testaamaan? Itsellani sama interface harkinnassa, kovasti
on kehuttu foorumeilla!

En vielä, äänikortti on matkalla eli kyllä sen pitäisi muutaman päivän sisään saapua. Pistelen mietteitä tulemaan kun olen päässyt ajan kanssa tesmiin. Itellä vaikutti vahvasti ostopäätökseen netistä luetut ja kuullut jutut. Halus parannusta Scarlettiin ja tämä vaikutti oivalta vähän halvemmalta vaihtoehdolta esim. Babyfaceen, Apolloon ja Duettiin verrattuna mutta yhtä hyvillä seteillä.
Zabijak
16.02.2016 10:19:53
Tässä isomman kaavan täyspitkään leffaan valmistautuessa tilasin uuden koneen studioon (5820K & 64GB RAM) sekä Amphion One15 -parin pöytää komistamaan. Jestas mikä saundi. Rode NT1 saapui myös tossa hiljattain.
Keyboardist for The Storyline
sampo_n
31.03.2016 22:52:38
- A-Designs Hammer Eq, kaksikanavainen putki-eq.
- Focusrite Red 3, kompura
- Verde Audio DI-boksi putkella.
Mikael
22.04.2016 16:20:17

Alesis Microverb 3
Fuzz is Clean! https://soundcloud.com/skipzoneband
Master Of The Universe
22.04.2016 18:58:26
Joku ihme bundle Rode NTK2-A piuhoineen ständeineen thomanilta ovareiksi yms x2, ja pitkän ja tuloksettoman pohdinnan ja vertailujen jälkeen Sennheiser e902 basariin.
Sitä ennen halppis Focusrite Scarlett 18i20 interfaceksi kun skulaa iOS:ssä myös. (Auria)
Kamaa myyntiin että saa Audient iD22 ja ASP880:n.
"How can less be more? It's impossible. More is more." -Yngwie fucking Malmsteen-
Master Of The Universe
22.04.2016 19:10:34
Krice: Toivottavasti ei haittaa, vaikka kirjoitan seuraavan viestin heti tähän perään, mutta nyt kun olen kokeillut enemmän niin luulen, että en edes tarvitse erillistä etuastetta. Akustinen kitara kuulostaa tosi kivalta, tosin myös huoneen kaiku tuntuu korostuvan kun äänenlaatu on parempi. Huoneessa ei ole mitään akustointeja joten ei ihmekään. Ehkä eniten kuitenkin ilahduttaa se, että sähkörummut toimii nyt järkevästi, kun vahvistustasoa on tarpeeksi ilman että tarvitsee käyttää yhtään gainia. Rumpujen kanssa voi tietysti myös käyttää dsp-efektejä ja siitä voi tulla yllättävän hauskaa. AG06 on niin selkeästi parempi kuin Balance ja Alesis, että en tiedä miksi edes säädin niin kauan niillä enkä tajunnut, että ne on kelvottomia edes perustason kotistudiokäyttöön.

Mä ostin akustointilevyjä sähkörumpuja varten. Ny o hyvä.
"How can less be more? It's impossible. More is more." -Yngwie fucking Malmsteen-
CarlosJones
23.04.2016 16:52:35
Audient ID14, tykkään etuasteesta kovasti. Myin Focusriten IsaOne:n pois enkä edes jäänyt paljon kaipaamaan.

Shure SM7B:n myin pois. Ei ollut mun mikki, vaikka hyvä mikki onkin. Ekojen testien perusteella EV N/D367S tarjoushintaan 66 egee thomanilta toimii mulle todella paljon paremmin. (Special made for Female Voices) lol.
askomiko
25.04.2016 09:52:49
Jaahas, kaverilla oli konkkamikissä ongelmaa, tökkäsin testiksi Focusrite Scarlettiin ja löin phantomin käyntiin niin pimeni koko paska. Mikki saatiin korjattua. Tuo yllämainittu Audient on ehkä vahvin ehdokas seuraaksi. Houkuttaa mahdollisuus käyttää USB-virralla jos ei käytä phantomia, ja sitten kuitenkin virtaa saa ulkoisella muuntajalla jotta pääsee epäluotettavasta USB-virrasta eroon sillon kun tarvitaan.
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Megadethh2
25.04.2016 14:19:48
askomiko: Jaahas, kaverilla oli konkkamikissä ongelmaa, tökkäsin testiksi Focusrite Scarlettiin ja löin phantomin käyntiin niin pimeni koko paska. Mikki saatiin korjattua. Tuo yllämainittu Audient on ehkä vahvin ehdokas seuraaksi. Houkuttaa mahdollisuus käyttää USB-virralla jos ei käytä phantomia, ja sitten kuitenkin virtaa saa ulkoisella muuntajalla jotta pääsee epäluotettavasta USB-virrasta eroon sillon kun tarvitaan.

Mulla on kanssa Audient iD14 ja en kyllä voi muuta kun suositella tuota, en ole hetkeäkään katunut tuon ostamista vaikka samalla rahalla olisikin saanut jonkun enemmän tuloja ja lähtöjä sisältävän Focusriten tai Behringerin (laatu > määrä). Laadultaan tuo on kyllä ihan täysin eri luokkaa kun mun edellinen Miditech Audiolink II... :D.
Altered Mind Project "Either you're deliberately out of tune and sabotaging my band, or you don't know you're out of tune, and that's even worse."
askomiko
29.04.2016 23:32:05
Onpas mukavasti paljon enemmän potkua kuulokevahvistimessa kun Focusritessä.
Viocress
25.05.2016 13:33:48

TOFT Audio ATB32 - 32-kanavainen analogimikseri
MOTU 828 MKIII + Behringer ADA8200 x 2
SPL Channel One MkII
Mikkejä (Sontronics, AKG, Sennheiser, Oktava,...)
+ n. 30kg kaapelia, pedaaleita, plektroja, kieliä, tarvikkeita, yms jne...
kausalgia.bandcamp.com
askomiko
26.05.2016 12:24:26
Häh, mittasin Audientin taajuusvasteen samalla kun arvelin vinkaista REW:llä huoneen, niin sisääntulo katkeaa 1/4 piuhalla kokonaan 10khz:iin, mitäs helvettiä. Kun taajuudeksi vaihtaa 96khz niin sisääntulo katkeaa 22khz:iin. Laitanpa mailia.
oksatboys
26.05.2016 12:28:08

IsoAcousticsin telineet kajareille tuli hommattua. Ei ehtinyt vielä testailee, mutta varmasti parempi kuin kajarit pelkän pöydän päällä.
Kamarunkkaus on kuin laittaisi rahaa pankkiin jonkun muun tilille.
Lahtari
26.05.2016 19:06:27

oksatboys: IsoAcousticsin telineet kajareille tuli hommattua. Ei ehtinyt vielä testailee, mutta varmasti parempi kuin kajarit pelkän pöydän päällä.

Tänne het viestiä kun koeajo suoritettu. Tuommosia olen kanssa suunnitellut kajottimien alle.
I am a scholar and a gentleman...and probably a pervert too
Aamuhaamu
08.07.2016 20:28:11
Kymmenisen vuotta hyvin palvelleet ESI nEar'05:set tuli päivitettyä ADAM A7X:iin. Tuntuu höpöltä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)