Intohimo 30.05.2004 21:32:48 | |
---|
Kumpi on helpompi oppia ameriikka vai britti aksentti? Mulle on muodostunu kasitys,etta jenkkiaksentti olisi jotenki helpompaa. Tosin britti/suomi aksentti mulla itella tosin on. "640 kilobytes should be enough for everyone". Bill G. |
absentmind 30.05.2004 22:32:07 | |
---|
TV-sarjojen myötä itselle on ainakin muotoutunut suurimmaksi osaksi jenkkiaksentti jossa on kuitenkin vähän brittiaksenttia ja suomalaista tökstöksiä mukana :P |
Bee-äf 30.05.2004 23:02:38 | |
---|
Kumpi on helpompi oppia ameriikka vai britti aksentti? Mulle on muodostunu kasitys,etta jenkkiaksentti olisi jotenki helpompaa. Tosin britti/suomi aksentti mulla itella tosin on. Onko sillä niin väliä? Eihän se murre niin kovasti kuulu Suomeksikaan laulettaessa ellei väkisin väännä? |
unorthodoxxx 30.05.2004 23:15:28 (muokattu 30.05.2004 23:15:44) | |
---|
Kumpi on helpompi oppia ameriikka vai britti aksentti? Mulle on muodostunu kasitys,etta jenkkiaksentti olisi jotenki helpompaa. Tosin britti/suomi aksentti mulla itella tosin on. Jenkkiaksentti, kasvoin ympäristössä jossa suurin osa ihmisistä (ainakin koulussa) puhui jenkkiaksentilla. Helpompi se on omaksua, kun nyt ajattelee. |
baron 31.05.2004 09:16:30 (muokattu 31.05.2004 09:17:46) | |
---|
Kumpi on helpompi oppia ameriikka vai britti aksentti? Mulle on muodostunu kasitys,etta jenkkiaksentti olisi jotenki helpompaa. Tosin britti/suomi aksentti mulla itella tosin on. Kyllähän sekä jenkki- että brittiaksentti ovat kovin laajoja eikä mitenkään yks'selitteisiä käsitteitä (Oxford- Cockney, Etelävaltion Redneck-New Yorkin Y.U.P) Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei" |
leka 31.05.2004 12:22:21 | |
---|
hölmöä se on suomalaisen teennäisesti omaksua jotain texas-aksenttia... olen tehnyt comebackin |
Jani The Rock 31.05.2004 13:06:07 | |
---|
hölmöä se on suomalaisen teennäisesti omaksua jotain texas-aksenttia... Now that ain`t stupid, heah? Yee-haww! Don`t mess with the countryboys |
Intohimo 31.05.2004 19:09:36 | |
---|
Kyllähän sekä jenkki- että brittiaksentti ovat kovin laajoja eikä mitenkään yks'selitteisiä käsitteitä (Oxford- Cockney, Etelävaltion Redneck-New Yorkin Y.U.P) On on. Cockney on kylla s-tanan vaikeata. Ainaki mulle. Koulussaha meille opetetaan tota oxfordia mutta harvapa sita puhuu. Se on melkein aina jotain murretta etc. "640 kilobytes should be enough for everyone". Bill G. |
unorthodoxxx 01.06.2004 00:12:26 | |
---|
Cockneyta on vaikea laskea edes samaksi kieleksi. Eikä kukaan väännä tollasta Oxford-Imperial Englishia, suurin osa vääntää jotain sekametelisoppaa jossa on jenkkiläisiä ja brittiläisiä vaikutteita, tai sitten sellasta... pehmeää jenkkiaksenttia. Aika harva oikeastaan puhuu brittiaksentilla, Suomessa siis. |
baron 03.06.2004 09:47:06 | |
---|
Cockneyta on vaikea laskea edes samaksi kieleksi. Eikä kukaan väännä tollasta Oxford-Imperial Englishia, suurin osa vääntää jotain sekametelisoppaa jossa on jenkkiläisiä ja brittiläisiä vaikutteita, tai sitten sellasta... pehmeää jenkkiaksenttia. Aika harva oikeastaan puhuu brittiaksentilla, Suomessa siis. Kun mä olin ekaa kertaa USA:ssa, niin positiivinen ylläri oli se, että kukaan ei kiinnittänyt huomiota mun aksenttiini, kun niillä on omasta takaa kaikki mahdolliset, mitä maailmasta löytyy. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei" |
leka 03.06.2004 11:22:00 | |
---|
Kun mä olin ekaa kertaa USA:ssa, niin positiivinen ylläri oli se, että kukaan ei kiinnittänyt huomiota mun aksenttiini, kun niillä on omasta takaa kaikki mahdolliset, mitä maailmasta löytyy. Nimenomaan... ei sitä häkkis-englantia kukaan pidä omituisena maailmalla. Joka maallla on oma aksenttinsa ja se on hyvä. Hölmöltähän se kuulostaisi jos Mexicon poika vääntäisi väkisin jotain cockney-osastoa I want to be your sledgehammer,
why don't you call my name |
Intohimo 03.06.2004 21:19:02 | |
---|
Cockneyta on vaikea laskea edes samaksi kieleksi. Eikä kukaan väännä tollasta Oxford-Imperial Englishia, suurin osa vääntää jotain sekametelisoppaa jossa on jenkkiläisiä ja brittiläisiä vaikutteita, tai sitten sellasta... pehmeää jenkkiaksenttia. Aika harva oikeastaan puhuu brittiaksentilla, Suomessa siis. Maailman yleisin kielii:huono englanti.. Joo. Niita aksentteja on valtavasti ja se vaikeuttaa taman kielen oppimista kunnolla. Mutta kyllaha sita jotenki parjaa. Haluaisin oikeastaan oppia jenkkiaksentin, mutta ei tammosella koyhalla paskalla ole varaa reissata usa:han.. :( "640 kilobytes should be enough for everyone". Bill G. |
hatapi 03.06.2004 21:31:06 | |
---|
Suomailaisille tällainen tyypillinen "häkkis"-aksentti kuulemma kuulostaa rumalta vain toisesta suomalaisesta. Eli ulkomaalaisista se kuulostaa vain eksoottiselta. |
baron 04.06.2004 00:29:44 | |
---|
Maailman yleisin kielii:huono englanti.. Joo. Niita aksentteja on valtavasti ja se vaikeuttaa taman kielen oppimista kunnolla. Mutta kyllaha sita jotenki parjaa. Haluaisin oikeastaan oppia jenkkiaksentin, mutta ei tammosella koyhalla paskalla ole varaa reissata usa:han.. :( Eiks' telkkarisarjat riitä? Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei" |
Suomailaisille tällainen tyypillinen "häkkis"-aksentti kuulemma kuulostaa rumalta vain toisesta suomalaisesta. Eli ulkomaalaisista se kuulostaa vain eksoottiselta. Mä oon reissannut ulkomailla jonkin verran kansainvälisissä kongresseissa ja niistä, jotka puhuu englantia äidinkielenään, erottaa kyllä joka intialaisen ja aussin. Niistä, jotka ei puhu äidinkielenään, lähinnä hollantilaisten ja ruotsalaisten aksentti kuulostaa aidolta. Suurten maitten edustajat, kuten ranskalaiset ja espanjalaiset eivät edes yritä anglosaksista aksenttia, puhuvat sujuvan englantinsa täysin omalla aksentillaan. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei" |
Intohimo 04.06.2004 22:51:36 | |
---|
Eiks' telkkarisarjat riitä? Ei riita. Kylla pitaa saada puhua sita kielta, jos haluaa kunnolla oppia. Toki kuullonymmartaminen kehittyy, mutta se ei riita ainakaan mulle, koska tavoitteena paasta eroon nimenomaan tuosta hakkis-aksentista.. "640 kilobytes should be enough for everyone". Bill G. |
unorthodoxxx 06.06.2004 13:00:52 | |
---|
Varmin tapa on kuitenkin asua jossain, jossa englantia käytetään yleisenä puhekielenä. Itselleni ei missään vaiheessa Häkä-aksenttia muodostunut, koska ihan lapsena muutin englanninkieliseen ympäristöön, ja omaksuin ihan ensimmäiseksi amerikkalaisen aksentin. |
unorthodoxxx 06.06.2004 13:04:17 | |
---|
Mä oon reissannut ulkomailla jonkin verran kansainvälisissä kongresseissa ja niistä, jotka puhuu englantia äidinkielenään, erottaa kyllä joka intialaisen ja aussin. Niistä, jotka ei puhu äidinkielenään, lähinnä hollantilaisten ja ruotsalaisten aksentti kuulostaa aidolta. Suurten maitten edustajat, kuten ranskalaiset ja espanjalaiset eivät edes yritä anglosaksista aksenttia, puhuvat sujuvan englantinsa täysin omalla aksentillaan. Näinhän se on. Minun ensimmäinen englanninkielen aksenttini oli nimenomaan se jenkkiaksentti, ja se on vieläkin. |
Intohimo 08.06.2004 00:17:07 | |
---|
Itselleni ei missään vaiheessa Häkä-aksenttia muodostunut, koska ihan lapsena muutin englanninkieliseen ympäristöön, ja omaksuin ihan ensimmäiseksi amerikkalaisen aksentin. Lucky you :) Kovasti on etua, varsinkin jos olet laulaja. Ei mullakaan pahemmin haka aksenttia ole, mutta hankalaa sita on aivan virheetta vetaa. Taalla briteissa ku oon karaokea (valitettavasti olen jamahtany tanne karaoke tasolle), niin kommentit vaihtelevat, et lausunta olis toisinaan "perfect" ja sit toisinaan alkavat nauramaan jo 3 sekunnin jalkeen.. Britit on todella nihkeita. Se pitaa paikkaansa, mutta kylla kannustusta ja kehujakin valissa saa nauttia. "640 kilobytes should be enough for everyone". Bill G. |
Liljue 24.06.2004 00:32:48 | |
---|
No jenkkienkku on ainakin kivemman kuulosta. Ite pyrin puhuu jenkkiaksentilla mielummin, vaikka sitä brittienkkuahan kouluissa yritetään opettaa. |