Aihe: Prs kitarat
1 2 3 4 511 12 13 14 1546 47 48 49 50
G1265
10.01.2016 10:01:56
Arbitrator: Joo hienoa että CE palaa mallistoon, tosi en ymmärrä miksi alkuperäisestä leppä body + vaahtera kaula yhdistelmästä aikanaan luovuttiin. Nytkin CE palaa siis muunnetussa muodossaan. Mahonkirunko ja vahhterakansi tekee siitä enemmän budjetti- Customin kuin oman mallinsa. Jos itse pitäisi valita niin ostaisin mielummin S2 Customin kuin uuden CE:n. Alkuperäiset 80-luvun CE:t ovat sitten oma juttunsa.

Olen ymmärtänyt, että -95 leppäbodysta luovuttiin tuotantokustannusten ja lakkauksen laatuongelmien takia.

Tämä CE24 onkin näköjään oikeasti uusi budjettimalli S2 ja Core-mallien väliin. Talla on S2/SE:stä, virittimet S2:sta, kannen kaarevuus on matalampi kuin Customissa, potikoiden upotus jätetty pois, tiput on muovia jne. Ts. tuotantokustannukset on painettu alas, ja jätetty rakoa Core malleihin mielikuvissa.
klobasa
14.01.2016 12:51:33
Suht massiivinen kirkkausero McCarty 2003 ja DiMarzio EJ Custom seteissä. Toisesta vahvarista piti kääntää bright kytkin pois päältä ja treble potikka 10 -> 6, että sai saman soundin uusilla mikeillä. Tweed Deluxekin kuulosti hitosti paremmalta kun vaihto mikit. Ei se "vika" ollutkaan vahvarissa, vaan McCartyn tunkkaisissa mikeissä.
Arbitrator
14.01.2016 17:01:29
Tänään pääsin ensimmäistä kertaa kokeilemaan S2 mallistoa. S2 Custom oli koesoitossa ja ihan kivalta vaikutti. Thomannin 1299 euron hinta alkaa jo olemaan aika houkutteleva.
Ziggy Bubba
14.01.2016 17:15:29

klobasa: Suht massiivinen kirkkausero McCarty 2003 ja DiMarzio EJ Custom seteissä. Toisesta vahvarista piti kääntää bright kytkin pois päältä ja treble potikka 10 -> 6, että sai saman soundin uusilla mikeillä. Tweed Deluxekin kuulosti hitosti paremmalta kun vaihto mikit. Ei se "vika" ollutkaan vahvarissa, vaan McCartyn tunkkaisissa mikeissä.

Jepa. Aika kirkas mikki muuten tuo EJ, itellä on SG:n kaulassa moinen. Kirkkaus on sinkkumikkien tasoa, mutta tietty humpparissa vähän oma tone.
Bubba Youtubessa: ZE BUBBA's gear demos
LaMotta
14.01.2016 19:46:24

Pärssisten mikit on osittain kieltämättä vähän sieltä tänne. Dragon II on vissiin paras mitä itselläni on ollut. Mutta makuasioita ovat nämä.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Töynävä
16.01.2016 16:22:03
LaMotta: Pärssisten mikit on osittain kieltämättä vähän sieltä tänne. Dragon II on vissiin paras mitä itselläni on ollut. Mutta makuasioita ovat nämä.

1987 Stankussa T&B -mikit muodosti likipitäen maagisen kombon mahongin kanssa!
Nyt on rantautunut harvinainen PRS -tuotos omiin käsiin. Matkan varrella hyppysissä on ollut vanhaa tuotantoa (80-lukulaisia), innovaatiota (513 BRW), harvinaisuuksia (LE, Signature - jopa Signature Bass, Modern Eagle 1), mutta nyt on jotain, mitä ei ikinä ole tullut soiteltua...
Sujuvaa kauppaa: slx900, tiluttaja-pro, albero, DZN, JMT, tipi tuovinen, avantz, mattipar, Rakoni...
Antroid
16.01.2016 16:32:40
Töynävä: 1987 Stankussa T&B -mikit muodosti likipitäen maagisen kombon mahongin kanssa!
Nyt on rantautunut harvinainen PRS -tuotos omiin käsiin. Matkan varrella hyppysissä on ollut vanhaa tuotantoa (80-lukulaisia), innovaatiota (513 BRW), harvinaisuuksia (LE, Signature - jopa Signature Bass, Modern Eagle 1), mutta nyt on jotain, mitä ei ikinä ole tullut soiteltua...

No mikäs? Kerro ny ku alotit.
"Nyt on kyllä kakkaröpellimessäm ollut iso potkuri." - eino mutku
Töynävä
24.01.2016 11:18:12
Antroid: No mikäs? Kerro ny ku alotit.

Private Stock.
Sujuvaa kauppaa: slx900, tiluttaja-pro, albero, DZN, JMT, tipi tuovinen, avantz, mattipar, Rakoni...
steelduck
24.01.2016 13:51:00

Töynävä: Private Stock.

Noh, mitäs pihtailua tämä on... kuvia ja hullua hehkutusta peliin...
tuskiz
24.01.2016 15:12:51 (muokattu 24.01.2016 15:13:07)
Tässähän voisi sopivasti kysyä, että mites nuo nykyiset korealaiset SE:t, ovatko mistään kotoisin hintaluokassaan? Tuollanen 245 Singlecutti voisi olla siisti peli.
Laulava Kylätohtori
24.01.2016 23:32:28
tuskiz: Tässähän voisi sopivasti kysyä, että mites nuo nykyiset korealaiset SE:t, ovatko mistään kotoisin hintaluokassaan? Tuollanen 245 Singlecutti voisi olla siisti peli.

Korealainen Zach Myers ainakin oli pirun hyvä kitara kaikin puolin....
They pass too much electricity. -SRV
mize7
25.01.2016 11:36:43

Mulla oli PRS SE245 mustalla/tummanharmaalla vanerikannella ja lintuotelaudalla koristeltuna. Vaihdoin vielä mikkikehykset mustiksi ja mikit Seymour Duncanin Pearly Gates settiin. Oli komea ja kuulosti erittäin hyvältä. Ei mitään pahaa sanottavaa tuosta Korealaisesta. Mutta kiertoon meni, kun vaihtelu virkistää. :)
https://soundcloud.com/dead-queens
iec
23.02.2016 12:02:51

iec: Komppaan edelleen tuota korealaisten Pärssisten laatua. Mulla myös hyvät kokemukset SE Eg-mallista. Mikkejä vaihtamalla siitä tuli ihan huippu. Viikonloppuna sekin sitten pääsi uuteen kotiin vaihtokaupan yhteydessä. En olisi siitä luopunut, ellei tilalle olisi tullut USA PRS.

EDIT: Nytkin on torilla useampi SE myynnissä alle 500 eurolla. PRS SE on erittäin varteenotettava vaihtoehto jos on tuon hintaluokan kitara tähtäimessä.

-iec

Tuosta hemmetin hyvin säädöissä oleva Korean Pärssinen (SE Eg) jollekin:
https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1099760
Se on mun vanha kitara, joten löytyy ihan kokemusperäistä tietoa asiasta :D Ja hinta on mun mielestä halpa laatuun nähden. Tuossa mallissa yhdistyy straton ja Les Paulin ominaisuudet kyllä hyvin.

-iec
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
mpekkanen
14.04.2016 14:18:37
Nostetaanpa hieman aihetta.

Nyt kun toria ollaan hieman uudistettu, on sieltä lähtenyt aika paljon ilmoituksia pois ja kaikkia niitä ei ole vielä laitettu takaisin.

Kuitenkin, vaikka kaikki tuntuu näitä kyseisiä kitaroita hehkuttavan--->Niitä on torilla aina myynnissä todella paljon. Ja en tarkoita pelkästään Korean kitaroita, vaan muutenkin.
Minusta hieman omituista, koska ainakin ne PRS kitarat joita itse olen kokeillut ovat olleet todella hyviä. Siis, miksi näitä on näin paljon käytettynä myynnissä?
En varmaan ole se terävin penaalin kynä, kun hieman ihmettelen...

Näitä kalliimpia jenkki PRS kitaroita on varmaan suhteessa siihen rakennusmäärään nähden kaikista eniten tuolla torilla. Toki on siellä Fendereitä ja Gibsonikin kalliimpia soittimia, mutta on niitä muutenkin enemmän liikenteessä ja niitä myös myydään vuodessa enemmän. Siihen nähden on oikeastaan aikamoinen ihme, että PRS kitaroita pyörii noinkin paljon käytettynä.

Vai onko noista joku osa sitten tilattu jostain alibabalta, en tiedä...

Hieman erikoinen yhtälö kun hyviä soittimia on noinkin paljon sellaiselta merkiltä, jota ei kuitenkaan edes joka kaupasta muutenkaan saa.
Lunnu
14.04.2016 14:41:29
mpekkanen: Nostetaanpa hieman aihetta.

Nyt kun toria ollaan hieman uudistettu, on sieltä lähtenyt aika paljon ilmoituksia pois ja kaikkia niitä ei ole vielä laitettu takaisin.

Kuitenkin, vaikka kaikki tuntuu näitä kyseisiä kitaroita hehkuttavan--->Niitä on torilla aina myynnissä todella paljon. Ja en tarkoita pelkästään Korean kitaroita, vaan muutenkin.
Minusta hieman omituista, koska ainakin ne PRS kitarat joita itse olen kokeillut ovat olleet todella hyviä. Siis, miksi näitä on näin paljon käytettynä myynnissä?
En varmaan ole se terävin penaalin kynä, kun hieman ihmettelen...

Näitä kalliimpia jenkki PRS kitaroita on varmaan suhteessa siihen rakennusmäärään nähden kaikista eniten tuolla torilla. Toki on siellä Fendereitä ja Gibsonikin kalliimpia soittimia, mutta on niitä muutenkin enemmän liikenteessä ja niitä myös myydään vuodessa enemmän. Siihen nähden on oikeastaan aikamoinen ihme, että PRS kitaroita pyörii noinkin paljon käytettynä.

Vai onko noista joku osa sitten tilattu jostain alibabalta, en tiedä...

Hieman erikoinen yhtälö kun hyviä soittimia on noinkin paljon sellaiselta merkiltä, jota ei kuitenkaan edes joka kaupasta muutenkaan saa.

Mulla oli aikoinaan PRS CE 24 ja hyvä kitara oli se, mutta se ei ole strato eikä se ole lessu vaan omanlaisensa vehje ja jos joku ajattelee että se on jonkinlainen jokapaikan höylä jolla irtoaa molemmat maailmat niin saattaa pettyä.
Nostalgy is not what it used to be
BugBadWolf
14.04.2016 15:36:56 (muokattu 14.04.2016 15:37:48)
qal:.. että se on jonkinlainen jokapaikan höylä jolla irtoaa molemmat maailmat niin saattaa pettyä.

Tässä se virhe varmaan tulee. Aika moni on ostanut PRS:n lespaulina ja pettynyt. PRS on todella monella tavalla omanlaisensa kitara ja sellaisena se täytyy ottaa.

Vaan jos ajattelee kytkentää, kyllähän PRS tarjoaa varsin monella mallillaan singlecoil- ja humpparisoundit. En usko että on edes tarkoitus olla kumpikaan "klassikoista", vaan uusi evoluution haara.

(joo...245 on kyllä sitä lespanderia ja EG aika stratoa, mutta...)

mpekkanen: ...miksi..?

En minä ymmärrä, miksi CE on puoli-ilmainen. Tämä on taas niitä muotivirtauksia, joita muusikoiden maailma on pullollaan. Kitarat ovat todella hyviä ja ostaessa jopa kalliimmasta päästä. Halvan maine tulee varmaankin siitä, että silmäkarkki jätettiin pois ja tehtiin työkaluja.

Olisiko myynti sitten myyntipaniikkia, kun niitä on alettu kauppaamaan puoli-ilmaisina? Että ota rahat ja juokse ennenkuin loputkin arvosta katoaa?

Tottakai suurimmalla osalla vaihdon syy on toisenlaisen kitaran tarve, mutta se ei kyllä tuota hintaa selitä.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
mpekkanen
14.04.2016 16:16:30
BugBadWolf:
En minä ymmärrä, miksi CE on puoli-ilmainen. Tämä on taas niitä muotivirtauksia, joita muusikoiden maailma on pullollaan. Kitarat ovat todella hyviä ja ostaessa jopa kalliimmasta päästä. Halvan maine tulee varmaankin siitä, että silmäkarkki jätettiin pois ja tehtiin työkaluja.

Tottakai suurimmalla osalla vaihdon syy on toisenlaisen kitaran tarve, mutta se ei kyllä tuota hintaa selitä.

Tähän muuten laitoit sen minkä itse unohdin kirjoittaa. Eli siellä on vielä välillä todellakin halvalla noita hyviä jenkki PRS kitaroita.
Vaikka tarvetta toisenlaiselle olisikin, niin aika kovasti on kyllä hyvien kitaroiden hinta poljettu. Jenkki PRS kitaroita on kuitenkin alta tonnin saatavilla, niin ei se kyllä niistä soittimista ole paljon. Ihme kyllä monikaan ei tunnut edes sillä menevän...
BugBadWolf
14.04.2016 16:22:42
mpekkanen:...Ihme kyllä monikaan ei tunnut edes sillä menevän...

No tässähän se sitten näkyy. Jos se on halpa, kaikki luulevat että siinä on pakko olla jotakin vikaa ja kun näin luullaan, hinta halpenee entisestään. Ostoa haittaa myös se, että näissä kamarunkkaushommissa jälleenmyyntiarvokin mietityttää, kuten myös myynnin helppous.

Arvelen kyllä että noiden löytäessä oman käyttäjäkuntansa, hinta nousee. Vaan ei tuo halpuus minua nyt haittaa. Jos olisi liikaa rahaa, ostaisin ihan oikeasti joka ikisen halvan CE:n pois kuljeksimasta. Ei missään muussa kitarassa saa tällä hetkellä rahalle samanlaista hinta-laatusuhdetta.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
tuskiz
14.04.2016 16:38:35 (muokattu 14.04.2016 16:38:55)
Vaikka kitara olisi supermegahyvä niin ihme kyllä ihmisten mieli muuttuu ja kyllästys iskee, yleensä myös rahanpuute jossain kohtaa jollon tori täyttyy laadukkaista kitaroista. Onhan se parempi laittaa hyvä kiertämään.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)