Aihe: Pistäkää ääninäytettä soitostanne 3
1 2 3 4 5279 280 281 282 283399 400 401 402 403
Ihmis surun haaskansyöjä
04.02.2016 18:20:14

sepisti: Sun pitää saada kappaleen pulssi nakuttamaan omassa päässäsi. Muuten se yhteisoitto ei koskaan ala rullata, tai se vaatii sen että joku muu soittaja nakuttaa koko ajan jotain selkeää kahdeksas- tai neljäsosa kuviota, josta sinä voit poimia tempon. Tuosta sun edellisellä sivulla postaamasta soittonäytteestä kuulee tosiaan selkeästi sen, että sä olet opetellut kappaleen ulkoa iskuineen päivineen, eikä sulla välttämättä ole mitään käsitystä, että mille iskulle sä aksentoit esimerkiksi crashilla. Eli teoriaa tulisi ottaa haltuun sen verran, että koko ajan on itsellä tieto siitä, missä kohdassa tahtia (yk-si, kak-si, kol-me, nel-jä) ollaan menossa. Sulla täytyy itselläsi olla jokin kiinnekohta johon peilaat omaa soittoasi.
Toki kannattaa ottaa haltuun auttavasti myös muita instrumentteja, tai vähintään opetella lausumaan laulun sanoja oikeassa rytmissä, jos varsinainen laulaminen ei onnistu.

Meinaatko tota Priestiä minkä viimesimpänä linkkasin? Ton biisin nyt siis esim. tiedän ulkoa 100%. Tos versiossa oli käytännössä about 75% biisin sisällöstä vedetty mun omalla tyylillä, eikä kunnioitettu alkuperästä erityisemmin. Se on helppo lisää valmiiseen pohjaan, ku tietää mitä siin on alunperin. Eli tossa ihan tarkotuksella vedin erilailla.

Meinasin vaan aiemmin, että mä opin helpoiten biisin, ku opettelen sen kunnolla ulkoa. Tos biisis nyt ei hirveesti osia ole, mut jossain vähänkään moniulotteisemmassa biisissä en kyllä vaan hatusta heittämällä pysy kärryillä ilman biisin analysointia. Tai sit se on vaan sitä pelkkää kompitusta ilman mitään hienouksia, tai massiivista improvisointia(missä olen aivan paska), mitkä kummatki on aika tylsää soitettavaa.

Tossa tahdin laskemis hommassa oot täysin oikeassa. En handlaa sitä kyl ollenkaan. Ihan ulkomuistista joudun vetään. Tai voin mä biisin laskea käyntiin :D, mut ei mun päässä lähe mikään laskuri päälle 123,123,123. Sillee osat koitan opetella, et jos joku riffi tulee vaikka 4 kiertoa, ni tiedän sit lähteä siitä seuraavaan osaan yms.
sepisti
04.02.2016 19:47:17
Ihmis surun haaskansyöjä:
Tossa tahdin laskemis hommassa oot täysin oikeassa. En handlaa sitä kyl ollenkaan. Ihan ulkomuistista joudun vetään. Tai voin mä biisin laskea käyntiin :D, mut ei mun päässä lähe mikään laskuri päälle 123,123,123. Sillee osat koitan opetella, et jos joku riffi tulee vaikka 4 kiertoa, ni tiedän sit lähteä siitä seuraavaan osaan yms.

No nyt sä tiedät ainakin missä on ongelman ydin. Jos päässä ei laskuri laske, soitto tulee aina olemaan vain vähän sinne päin. Kuten Holmi sanoi, aina pitää tietää missä on ykkönen. Ihan aina :)
https://www.youtube.com/watch?v=L5gGjlyzxfo
Ihmis surun haaskansyöjä
05.02.2016 01:13:06

sepisti: No nyt sä tiedät ainakin missä on ongelman ydin. Jos päässä ei laskuri laske, soitto tulee aina olemaan vain vähän sinne päin. Kuten Holmi sanoi, aina pitää tietää missä on ykkönen. Ihan aina :)

Jep. Vaikeintahan se on vaan aina sillon, jos on alunperinki jättäny jonkun tällasen perus elementin huomioimatta.
Kailis
05.02.2016 10:34:12

sepisti: No nyt sä tiedät ainakin missä on ongelman ydin. Jos päässä ei laskuri laske, soitto tulee aina olemaan vain vähän sinne päin. Kuten Holmi sanoi, aina pitää tietää missä on ykkönen. Ihan aina :)

No kyllä mä olen sitä mieltä että vaikeampia kohtia joutuu tietoisesti laskemaan mutta muuten autopilotilla. Aika usein harjoittelun jälkeen menee ne vaikeammatkin automaagisesti. Mua ainakin häiritsisi tietoisesti ajatella rytmiä koko ajan. Ehkä mä soitankin sinne päin.
JuhaHo: Lienen sokea, mutta en näe linkkiä missään.
sepisti
05.02.2016 13:52:25
Kailis: No kyllä mä olen sitä mieltä että vaikeampia kohtia joutuu tietoisesti laskemaan mutta muuten autopilotilla. Aika usein harjoittelun jälkeen menee ne vaikeammatkin automaagisesti. Mua ainakin häiritsisi tietoisesti ajatella rytmiä koko ajan. Ehkä mä soitankin sinne päin.

En tietenkään tarkoita, että jengi laskee jatkuvasti mielessään vaikkapa neljään. Itse yleensä naputan jalalla tempoa nelijakoisessa biisissä vähintään kakkoselle ja neloselle. Toisaalta se on varmaan se mitä tarkoitat autopilotilla.
https://www.youtube.com/watch?v=L5gGjlyzxfo
moderndrummer88
05.02.2016 17:10:08
https://www.youtube.com/watch?v=vRaqBOzLCds&feature=youtu.be Siinä meikän B-kurssibändin näkemys Zeppelin No Quarterista. Tutkimuskohteena mulla oli tuossa Brian Blade joten lähdimme sovittamaan biisiä siihen suuntaan miltä se voisi soundata esimerkiksi Fellowship -yhtyeen esittämänä
TheRev
06.02.2016 11:36:01

Edellinen cover-veto sai kohtuullisen mukavan vastaanoton, niin jatketaan samalla linjalla. Toisinsanoen, lisää slipknottia :) https://www.youtube.com/watch?v=jj72AzO6xOI&feature=youtu.be
drummerolli
07.02.2016 18:48:50

Kakkosen nelosta originaalia mukaillen.

http://youtu.be/VpdGdxNtDss
Jos mikään muu ei auta, niin tee jotain!
hollmi-5
07.02.2016 21:28:50
statistiÖ: Fill it! @ http://maihinnousu.net/a/3569

Luulen, että Helasen Pekka ei käytä näitä klippejä NAMMissa...

Hyvää:

Ykkönen on kaikille selkeästi ilmaistu.
Toistoa tulee ja asia selviää.

Parannettavaa:

Settibalanssi.
Äänitys on ihan ruvella edelleen.

Ota vaikka Leevi Leppäsen Rokkavat rummut ja ala treenaamaan komppeja ja fillejä sieltä. Rumputunteja on ehdoteltu, mutta ei taida ne kiinnostaa.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Ihmis surun haaskansyöjä
08.02.2016 15:48:01

statistiÖ: Fill it! @ http://maihinnousu.net/a/3569

Mä suosittelen kans selkeempää äänitys laitetta. Todella kiusallista kuunneltavaa ton systeemin kautta, millä ikinä ootkaan äänittänyt. Ihan muutaman hassun kympin Zoomilla, mikä iteltäniki löytyy saa sellasta laatua, että kaikki kuuluu oikeen selkeesti.
Mutsis oli hamsteri ja faijas haisi seljanmarjoilta!
Vuorismo
08.02.2016 15:58:27

Herne!

Heitän tän ny pelkkänä audiona ku en saanu tähän hätään liitettyä videota tuohon. Varmaan saan viel samoista sessioista jotain kuvamatskullistakin kamaa aikaseks. Ehkä. Kunhan jaksan paneutua.

https://www.youtube.com/watch?v=JFLUcTtItJo

Kokonainen levy tulossa siis tuota paskaa. Kaikki on pyritty äänittään kokonaisina ottoina ja klikille haistateltiin vitut heti kättelyssä. Triggerihelvettiin en myöskään miksatessa joutunu turvautuun!
Ihmis surun haaskansyöjä
08.02.2016 20:03:52

Vuorismo: Herne!

Heitän tän ny pelkkänä audiona ku en saanu tähän hätään liitettyä videota tuohon. Varmaan saan viel samoista sessioista jotain kuvamatskullistakin kamaa aikaseks. Ehkä. Kunhan jaksan paneutua.

https://www.youtube.com/watch?v=JFLUcTtItJo

Kokonainen levy tulossa siis tuota paskaa. Kaikki on pyritty äänittään kokonaisina ottoina ja klikille haistateltiin vitut heti kättelyssä. Triggerihelvettiin en myöskään miksatessa joutunu turvautuun!

Aika proge meno. Ihan mielenkiintosta musaa. Ja suuret plussat H.P Lovecraft/call of cthulhu viittauksista. Get the innsmouth look, heh.
Juhani_t
08.02.2016 23:33:23
Ihmis surun haaskansyöjä: Mä suosittelen kans selkeempää äänitys laitetta. Todella kiusallista kuunneltavaa ton systeemin kautta, millä ikinä ootkaan äänittänyt. Ihan muutaman hassun kympin Zoomilla, mikä iteltäniki löytyy saa sellasta laatua, että kaikki kuuluu oikeen selkeesti.

Tuolla Maihinnousussa lukee jotta Tsuumi H1 ois käytössä. Kuuluneeko tähän taidepläjäykseen sitten tuo rupi ja kammottava kokonaissoundi? Sitä ei voi tietää eikä sitä varmaan edes kannata kysyä, mutta mielestäni menee hyvät Kumut ihan haaskioon tässä touhussa. Ja tsuumikin.
Ihmis surun haaskansyöjä
09.02.2016 01:52:07 (muokattu 09.02.2016 02:01:19)

Juhani_t: Tuolla Maihinnousussa lukee jotta Tsuumi H1 ois käytössä. Kuuluneeko tähän taidepläjäykseen sitten tuo rupi ja kammottava kokonaissoundi? Sitä ei voi tietää eikä sitä varmaan edes kannata kysyä, mutta mielestäni menee hyvät Kumut ihan haaskioon tässä touhussa. Ja tsuumikin.

No prkl toihan on täysin sama mikä itellä käytössä. Olin kyl siinä luulossa, et muutaman kybän laite, mut päälle satkun onkin :O. No ei ihmekkää, ku tolla saa yllättävän selkeetä nauhotus jälkeä. Video ku löytyis, ni sehä olis koko paketti.

https://www.youtube.com/watch?v=0byY7qkJVrU No siin joku kirjaimellisesti taidepläjäys minkä nauhottanu testiks tolla :D. Hyvin vaikee uskoa, et sama laite olis käytössä noissa statistin pätkissä. Tai sit säädöt ihan viturallaan tai jtn?

Tähän Zoom1 saa ilmeisesti kameran jotenkin asennettua erikseen? Ei tarvis ostaa uutta zoomia kokonaan. Jos jollain tietoa, ni linkatkaa vaikka tarvittavat lisäosat =).
4tune
09.02.2016 07:32:18
Ihmis surun haaskansyöjä:

Tähän Zoom1 saa ilmeisesti kameran jotenkin asennettua erikseen? Ei tarvis ostaa uutta zoomia kokonaan. Jos jollain tietoa, ni linkatkaa vaikka tarvittavat lisäosat =).

Varoitus mututuntumasta!

Ei hajua onko joku, ihan zoomin oma osa millä saa homan hoidettua, mutta netistä löysin ohjeet millä saa android puhelimeen zoomin mikitettyä johdolla jossa erillinen mikki jack. Ajattelin koittaa oman H4n zoomin kanssa puhelimeen ja kameraan jahka ton johdon saa hommattua. Ainakin omassa kamerassani on mic in 3,5mm jack joten en tiedä miksipä ei toimisi jos vetää tuon mikki jackin kameraan kiinni ja toisenpään zoomin kuulokelähtöön?

https://www.verkkokauppa.com/fi/pro … apteri-alypuhelimille-seka-tablet-l

Esmes tarkoittamastani piuhasta.
Kimd
09.02.2016 09:57:20
Juhani_t: Tuolla Maihinnousussa lukee jotta Tsuumi H1 ois käytössä. Kuuluneeko tähän taidepläjäykseen sitten tuo rupi ja kammottava kokonaissoundi? Sitä ei voi tietää eikä sitä varmaan edes kannata kysyä, mutta mielestäni menee hyvät Kumut ihan haaskioon tässä touhussa. Ja tsuumikin.

Ei ne koskaan hukkaan mene kun joku itselleen on ostanut. Taitaa olla ongelma tsuumin kanssa se, että on vaan ihan liian lähellä nauhoituksessa
Harrastelija harrastelija rumpali
Juhani_t
09.02.2016 18:12:28
Kimd: Ei ne koskaan hukkaan mene kun joku itselleen on ostanut. Taitaa olla ongelma tsuumin kanssa se, että on vaan ihan liian lähellä nauhoituksessa

Niin no jos esitys olisi ihan puhtaalla soundilla, olisi tässä nyt edes ihan kunnollisen rummun ääni tallessa. Tuon ruven kanssa siellä voisi olla vaikka laskiämpärit kolistimina.
Danko
09.02.2016 22:27:34

Kimd: Taitaa olla ongelma tsuumin kanssa se, että on vaan ihan liian lähellä nauhoituksessa

Mut jos haluu lähimikitettyä soundia? Tuosta kamppeesta ei kokemusta, mut Zoomin H4N ja Q2HD kohdalla se manuaalinen gainin säätö on "se juttu" (ja et jättää headroomia, länätä voi sit post-productionissa).
"Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903
Kimd
09.02.2016 22:35:36
Danko: Mut jos haluu lähimikitettyä soundia? Tuosta kamppeesta ei kokemusta, mut Zoomin H4N ja Q2HD kohdalla se manuaalinen gainin säätö on "se juttu" (ja et jättää headroomia, länätä voi sit post-productionissa).

En ole käyttänyt itse zoomia, mutta lähinnä viittasin siihen että jos ei halua tai kykene säätämään niin voihan sitä hieman kauemmaksi siirtää. Iphone snaren päällä saa sangen saman efektin kuin tuossa...
Harrastelija harrastelija rumpali
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)