Laulava Kylätohtori 06.02.2016 10:55:26 | |
---|
jhakwe: Ei mua noissa ilmoituksissa ärsytä mikään muu kuin sellainen käsittämätön valmiiksi passiivis-aggressiivinen viestintä. "Tinkijät voi mennä tinkimään vaikka markkinoille, vaihtoja on turha ehdottaa joten älä edes vaivaudu ja tämä ei sitten liiku muulla kuin noudolla joten säästä molempien aikaa äläkä kysele lähetyksestä." Muutamaan otteeseen olen skipannut kaupat pelkästään sen perusteella, että ilmoitus antaa semmosen kuvan, että en mä välttämättä ton kanssa halua lähteä mihinkään kanssakäyntiin. Sama. Niistä tulee instant 'pidä tunkkis' -fiilis. Ja Pelimonnilta kysyisin, että miten se voi ärsyttää, jos vaikka vahvari on juuri ollut huollossa ja asia mainitaan myynti-ilmossa? Tai jos asuu kerrostalossa ja kertoo, että testaus onnistuu kerrostalo-olosuhteissa? They pass too much electricity. -SRV |
klobasa 06.02.2016 11:35:10 (muokattu 06.02.2016 11:35:32) | |
---|
Laulava Kylätohtori: Sama. Niistä tulee instant 'pidä tunkkis' -fiilis. Ja Pelimonnilta kysyisin, että miten se voi ärsyttää, jos vaikka vahvari on juuri ollut huollossa ja asia mainitaan myynti-ilmossa? Tai jos asuu kerrostalossa ja kertoo, että testaus onnistuu kerrostalo-olosuhteissa? Pelimonnia ärsyttää vissiin ihan oikeasti jos esim. joku kertoo kuinka pitkät piuhat mikeissä on: https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1093732 |
naavanka_ 06.02.2016 11:49:19 | |
---|
|
sustain65 06.02.2016 12:18:45 | |
---|
Ärsyttävintä on se kun tämä foorumi on niin tulvillaan kaikenlaista ärsyyntymistä ja veetuilua, usein aivan olemattoman pienistä asioista. Ja juu, olen varmaan itsekin syyllistynyt moiseen. |
Laulava Kylätohtori 06.02.2016 12:56:46 | |
---|
klobasa: Pelimonnia ärsyttää vissiin ihan oikeasti jos esim. joku kertoo kuinka pitkät piuhat mikeissä on: https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1093732 Synneistä suurin tosiaan kertoa, että myytävissä mikeissä on 2 cm johtoa ja pitää ostaa myös johtoa jostain, jos haluaa ne paikalleen. :D They pass too much electricity. -SRV |
Yleensä kyllä ilmoitukseen pyrin laittamaan aivan kaikki tiedot ettei tarvitse turhaan kysellä jokaista yksityiskohtaa. Pakko ei ole ostaa, eikä myydä. |
Snapo 06.02.2016 17:38:13 (muokattu 06.02.2016 17:38:30) | |
---|
-"Ei esittelyjä kaipaa" -"käy ja kukkuu" -Hyvä mainita putkien kunnosta mutta kuinka moni oikeasti osaa arvioida kuinka paljon on tätä "hönkää jäljellä"? Voiko asian ilmaista jotenkin muuten ku putkien höngällä? -"nopea kaula" -Kitaran monipuolisuuden ylikorostaminen "Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin." |
tuskiz 06.02.2016 22:26:57 | |
---|
Musta taas tuntuu, että pitkää myynti-ilmoitusta ei jaksa kukaan nykyajan kiireinen ADHD ihminen lukea ja varmaan monesta muustakin niin tulee sitten heiteltyä noita geneerisiä käy ja kukkuuita. Sai itsekkin vähän oman kepin ilmotuksen kanssa painia merkkirajan kanssa. |
Meisselimies 13.02.2016 18:57:14 | |
---|
Kaupan on 2-5 kappaletta pedaaleita ja maininta "myydään vain yhdessä". Myös passiivis-agressiiviset aikarajat, kuten "myynnissä tällä hinnalla vain tähän iltaan asti, sitten heitän takkaan", lämmittävät sisäistä solariumiani. Steve Vain Elämää |
Alfons Åberg 13.02.2016 19:38:46 | |
---|
Snapo: -Hyvä mainita putkien kunnosta mutta kuinka moni oikeasti osaa arvioida kuinka paljon on tätä "hönkää jäljellä"? Voiko asian ilmaista jotenkin muuten ku putkien höngällä? Yleismittarin näytöltä lukemat kuvana? "Linkkejä artikkeleihin tai tutkimuksiin, joissa Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi" -Jazzmies |
edenbeast 13.02.2016 19:43:53 | |
---|
Kyllä se nyt on parempi ettei kukaan enää osta eikä myy mitään niin ei tule kenellekään paha mieli. Tori pois mnetistä! |
mpekkanen 14.02.2016 17:28:09 | |
---|
Joskus Stonen Roope laittoi Custom Shop Jacksoniinsa etumikiksi Tokain yksikelaisen, koska siinä oli hänen mielestään hyvä soundi. Siihen mustaan ensimmäiseensä Randy Rhoadsiin, jossa on keltaiset reunustukset. Eihän tuo tietenkään mitään todista, mutta aina kun on kitaroista ja mikeistä juttua... Niin aina jonkun mielestä Tokai tekee muutoin laadullisesti todella hyviä soittimia, mutta mikit eivät vastaa sitä muuta laatua. Näin on lähes kaikkien mielestä ja aina vastataan, että Tokaista saa Gibsonia jne. parempia(tai ainakin vastaavia) kun niihin vaihtaa mikit. Ei ne Tokainkaan mikit aina ole ihan oikeasti täysin huonoja, mutta toki makujakin on monenlaisia. Minusta tuo on kuitenkin aika hyvä esimerkki siitä, että jos tietää millaista soudia hakee-->Niin se voi löytyä myös edullisemmistakin vaihtoehdoista ja sillä ei ole mitään merkitystä mitä joku muu siitä ajattelee. Nykyään tuntuu, että monikin Tokain ostaja vaihtaa ne mikit siihen ihan suoraan vaikka ne originaalitkin voisivat ehkä toimia ihan hyvinkin. Tosin jos niitä originaaleja ei edes kokeile tai niitä kokeillaan sillä asenteella, että huonot ovat... Niin eiköhän niistä silloin jonkinlaista vikaa myös löydäkkin. Se on vaan niin muotia, että pitää kitaroihin laittaa "paremmat" mikit ja monet boutique merkkien mikithän tekevät suorastaan ihmeitä :) Joo, ja kyllä mikkien vaihtamisella saadan soittimesta toisenlaista soundia. Aina se ei kuitenkaan ole automaattisesti pakollinen toimenpide uusiin kitaroihin. Myöskin se parempi soundi ei ole ihan aina siitä mikin hinnasta kiinni, että joskus voi löytyä ihan ok soundinen mikki vaikka se ei olisikaan "käsintehty" ja sieltä hintahaitarin kalliimmasta päästä. |
tuskiz 14.02.2016 19:05:17 | |
---|
Tokain mikeistä oon ihan samaa mieltä kyllä, lähtisin ensin uusimaan muita sisuksia kitaroissa ennen mikkien vaihtamista, sähköt nyky Tokaissa on semmoset keskinkertaiset, CTS:ää ja parempia konkkia peliin niin paranee saundit. Kuitenkaan nykyisissä Tokaissa ei ole käsittääkseni samat mikit kuin vanhoissa joita kyllä on mun kuuleman ja lukeman mukaan pidetty ihan hyvinä, nykyisissä on MK2S:t kun vanhoissa oli MK2:t, miten nämä eroaa oikeasti en tiedä, mutta ilmeisesti jotkut tietää kun niitä vaihtelevat. |
Krice 14.02.2016 19:08:58 | |
---|
Meisselimies: Kaupan on 2-5 kappaletta pedaaleita ja maininta "myydään vain yhdessä". Halpojen pedaalien kohdalla tuo on ihan ymmärrettävää, koska postituskulut on niin karseat. Sitä paitsi jos ne ylipäätään saa myytyä yhdessä niin eihän siinä sitten ole mitään ongelmaa. |
Teme.H 14.02.2016 19:21:01 | |
---|
Mulla oli Tokain telessä alkuperäiset mikit jonkun aikaa. Oli ne kyllä mainettaan paremmat, mutta vaihtoon meni. Tilalle tuli Dimarzion True Velvetit, jotka on mun makuun oikeen hyvät, eikä ihan sikahintaset kuitenkaan. Tokain orkkismikeissä mua ärsytti se, että ne oli ikäänkuin "eriparia". Tallamikki oli ihan ok, kun sen nosti aika ylös, tosin vähän liian ohutsoundinen mun käytössä, mut ois sen periaatteessa voinut pitääkin. Kaulamikki oli sitten taas tosi tumma tallamikkiin verrattuna, ei ollut mun makuun kun tykkään telessä kirkkaasta ehkä "stratomaisesta" kaulamikistä. Toinen ongelma noissa oli häiriöherkkyys, toki se nyt ykskelasilla on ominaisuuskin, mut noi Dimarziot on ainakin huomattavasti hiljaisemmat. Mä nyt oon yleensä laiska vaihtamaan mikkejä, jos ei mitään sellasta häiritsevää ole niissä mitkä on paikallaan ostaessa, niin en viitti alkaa vaihtamaan. No ehkä jotkut emg:t tai tosi kuumat mikit menis vaihtoon kun tykkään pienempitehosista mikeistä kuitenkin enemmän. |
kimurantti1 15.02.2016 18:10:41 (muokattu 15.02.2016 18:11:36) | |
---|
Teme.H: Mulla oli Tokain telessä alkuperäiset mikit jonkun aikaa. Oli ne kyllä mainettaan paremmat, mutta vaihtoon meni. Tilalle tuli Dimarzion True Velvetit, jotka on mun makuun oikeen hyvät, eikä ihan sikahintaset kuitenkaan. Tokain orkkismikeissä mua ärsytti se, että ne oli ikäänkuin "eriparia". Tallamikki oli ihan ok, kun sen nosti aika ylös, tosin vähän liian ohutsoundinen mun käytössä, mut ois sen periaatteessa voinut pitääkin. Kaulamikki oli sitten taas tosi tumma tallamikkiin verrattuna, ei ollut mun makuun kun tykkään telessä kirkkaasta ehkä "stratomaisesta" kaulamikistä. Mulla täsmälleen samat ajatukset oman Tokain mikeistä ja vaihtoonhan ne meni. Orkkismikit ei ole balanssissa, samoilla vahvistimen asetuksilla tallamikki on ponnettoman ohutta näkkäriä tai kaulamikki haudan takaa tulevaa muminaa. Vaihdoin ensin DiMarzion Twang Kingin kaulaan, mikä paransi asiaa jo huomattavasti. Halusin kuitenkin tallamikkiin lisää potkua ja laitoin Fenderin Texas Specialin, tää yhdistelmä on ylivoimaisesti paras jonka olen teleen löytänyt. Long story short, tää klisee että MIJ Tokait on loistavia kitaroita kun vaan mikit vaihtaa, on myös mun kokemuksen mukaan täysin totta. Tokaiden heikko paikka on elektroniikat, ne saa pienellä vaivalla ja kohtuullisella hinnalla päivitettyä, jolloin muuten hyvin tehty luuttu pääsee oikeuksiinsa. Jos tää nyt sitten jotain ärsyttää, niin so be it. Piecemaker // "Practice cures most tone issues." -John Suhr |
ÄrGee 21.02.2016 23:49:00 | |
---|
''Ai tykkäät soittaa pitkäskaalaisella kitaralla matalilla vireillä? Joo ei se toimi, osta mielummin basso.'' Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi. |
Jucciz 22.02.2016 00:40:23 | |
---|
ÄrGee: ''Ai tykkäät soittaa pitkäskaalaisella kitaralla matalilla vireillä? Joo ei se toimi, osta mielummin basso.'' Se on ystävän neuvo suositella soittamaan bassokitaran äänet suosiolla bassolla. Klisee on tästä tosiasiasta hermostuminen. |
Entropia666 22.02.2016 00:50:52 | |
---|
Jucciz: Se on ystävän neuvo suositella soittamaan bassokitaran äänet suosiolla bassolla. Klisee on tästä tosiasiasta hermostuminen. Olisi melkein jopa ihailtavaa tää äiän pieteetti kapeakatseisuuteen ja hienovaraiseen muitten lyttäämiseen, jos se ei olis niin vajaata toimintaa. |
Juicy 22.02.2016 00:51:09 | |
---|
Jucciz on kyllä yks tämän foorumin ärsyttävimpiä kliseitä. |