![]() 04.02.2016 19:02:17 | |
---|---|
Joees: Mä en ymmärrä mikä helvetin into ihmisillä on tinkimiseen ja miksi ne eivät osaa ymmärtää lukemaansa. Jos mulla on ilmoituksessa että ei tinkivaraa, hinta tiukka jnejne niin se sit myös tarkoittaa sitä. Samaten jos ilmoituksessa on että ostaja maksaa postikulut niin se myös tarkoittaa sitä. Jos niitä postikuluja käydään muodon vuoksi tinkaamaan niin myytävän tuotteen hinta nousee äkkiä niiden postikulujen verran. Toki jos ei ole mainintoja niin voihan sitä sitten koettaa tinkaista, silloin mulla on se tinkivara hinnassa mukana. Toisessa tapauksessa kumpikin pääsee helpommalla, toisessa ei. Ei ole ikinä jäänyt myymättä mitään. En minäkään tinkaa jos tinkaaminen on erikseen kielletty, jos mainintaa ei ole ja hinta on mielestäni yläkanttiin niin sitten tinkaan. Tästä tuli mieleen kun pari vuotta sitten metsästin kuumeisesti yhtä fuzzia.. torilla oli sellainen myynnissä mielestäni liian kovaan hintaan. Ilmoituksessa luki että Ja hinta on nyt kiveen hakattu, ei kannata tinkiä tai hinta nousee!. Ei siinä mitään, löysin lopulta haluamani parempaan hintaan ja seurasin huvittuneena kuinka tämä kiveen hakattu hinta siinä laksi vitosen kerrallaan pari kuukautta kunnes se ilmeisesti myytiin. Lopullinen hinta ilmoituksessa oli vähemmän kuin mitä omastani maksoin, eli jos tinkiminen olisi ollut sallittua niin olisi saanut kamppeensa myytyä nopeammin ja parempaan hintaan. Itse en tinkimistä laita pahakseni, yleensä mulla on kuitenkin mielessä hinta jonka alle ei liiku. Eikä se ole mulla yleensä vitosen tai postikulujen päälle jos kampe pääsee vaan kovaan käyttöön.. | |
![]() 04.02.2016 19:47:23 | |
Minusta Gabe heitti ihan hyvää juttua tuossa. Muutenkin jos soitin maksaa useita satasia tai enemmänkin, niin ei siihen joku 10 euron rahdit kyllä paljoa tee. Olipa sitten kiveen hakattu hinta tai ei. Muutenkin jos ostaja tai myyjä on sellainen, että sieltä tulee tarvittaessa tarinaa kun kysyy. On muutenkin asiallinen, niin sellaiselle voi vaikka hieman halvemmalla myydäkkin. Ainakin minusta on ihan mukava keskustella soittimista ja ihan asiasta ja asiallisesti. Voi siihen kirjoitella muutakin, mutta ei se mikään pakko toki ole. Siitäkin annan ainakin itse plussaa jos ostaja kirjoittaa ihan järjellisiä juttuja täällä palstoilla ja ne ei ole pelkästään muiden provosointia vaan ihan asiallista keskustelua. Kyllä mukavalla tyypille on mukavampi myös myydä. Aika usein olen huomannut, kun olen joidenkin myynti/vaihto ilmoihin vastannut ja tarjonnut sellaista vaihdossa mitä on haluttu. Niin vastaukset on sellaisia, ettei niihin omiin kysymyksiin vastata vaikka olisi ihan perusjuttuja soittimen kunnosta, tarkemmasta mallista jne. Voi tulla vaikka: Moi! Voitko laittaa kuvia siitä kitarastasi sähköpostiini. Ja sitten on oma nimi/nimimerkki ja se sähköpostiosoite, mutta niihin omiin kysymyksiin ei vaivauduta mihinkään vastaamaan. Ei kaikki ole tietenkään tallaisia, mutta pahimmat tapaukset kylläkin. Joskus vielä pyydetään kuvia, mutta vaikka niitä joka kulmasta laittaa ja useita, niin vielä pitäisi saada lisää. Sitten ei kuitenkaan eritellä, että mistä niitä pitäisi ottaa lisää. Kun tätä kysyy, niin vastausta ei tule tai vastataan jotain muuta... Tuollaisista olen itse huomannut, että ne eivät ole ainakaan minulla johtaneet varmaan koskaan kauppoihin ja vastaan kyllä kaikkiin pikaviesteihin. En ala kuitenkaan huvikseen ottamaan enää kymmeniä kuvia ja sitten ei rahoja löydy ostohetkellä tai kun viestejä on kymmenittäin vaihdettu--->Enää ei kuulu mitään koko tyypistä. Siksipä noista ilmoituksista on jo oppinut näkemään, kenen kanssa saattaa kaupat onnistuakkin. Monilla olisi kyllä noissa myynti-ilmoituksissa parantamisen varaa muutenkin, vaikka ne eivät niin minua kiinnostaisi. Joku muu kuitenkin saattaa olla kiinnostunut, mutta todella huonolla myynti-ilmolla voi sekin kauppa jäädä tekemättä. Varmaan ärsyttävä klise, mutta hyvällä ilmoituksella saattaa viesti jopa mennä oikeaan osoitteeseen. | |
![]() 04.02.2016 20:45:30 | |
mpekkanen: Minusta Gabe heitti ihan hyvää juttua tuossa. Muutenkin jos soitin maksaa useita satasia tai enemmänkin, niin ei siihen joku 10 euron rahdit kyllä paljoa tee. Olipa sitten kiveen hakattu hinta tai ei. No ei, ja jonkun pedaalinkin kun myy niin smartpostilla 5,90e ei meikäläisen taloutta kaada jos sillä saa sujuvasti itselle turhaksi jääneen kamppeen kiertoon. | |
![]() 04.02.2016 20:52:58 | |
Ei minullakaan talous pieniin postikuluihin kaadu. Periaatteesta en vaan hyväksy moista spedeilyä jos kerran ilmoituksessa on maininta että kulut ostajalle. Kannattais opetella tavoille tai ymmärtää se luettu teksti. Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja. | |
![]() 04.02.2016 21:23:43 (muokattu 04.02.2016 21:24:26) | |
Joees: Ei minullakaan talous pieniin postikuluihin kaadu. Periaatteesta en vaan hyväksy moista spedeilyä jos kerran ilmoituksessa on maininta että kulut ostajalle. Kannattais opetella tavoille tai ymmärtää se luettu teksti. En minäkään sitten ala tinkaamaan jos ilmoituksessa erikseen mainitaan että hinta on siinä ja postikulut ostajalle. Olenpa minäkin laittanut noin ilmoitukseen jos on tosi halvalla mennyt.. en kylläkään ole jaksanut kierroksia ottaa jos niitä postikuluja on tingattu. Kohteliaasti olen vaan ilmoittanut että menee niin halvalla ettei raaski enää tiputtaa, kaupat on silti yleensä syntynyt. Ei se kuitenkaan maksa mitään että on itse kohtelias, vaikka kokisikin että toinen ei kaikkia herrasmiessääntöjä noudata. Eipä tuo niin vakavaa ole.. | |
![]() 04.02.2016 21:31:32 (muokattu 04.02.2016 21:36:16) | |
Gabe: en kylläkään ole jaksanut kierroksia ottaa jos niitä postikuluja on tingattu... Tätä itsekin ihmettelen, että eikö jengillä ole elämässä mitään oikeita ongelmia, kun jaksetaan itkeä jotain merkityksettömiä tinkausyrityksiä netin foorumeilla. Oikeasti, mitä väliä... They pass too much electricity. -SRV | |
![]() 04.02.2016 22:10:32 | |
Laulava Kylätohtori: Tätä itsekin ihmettelen, että eikö jengillä ole elämässä mitään oikeita ongelmia, kun jaksetaan itkeä jotain merkityksettömiä tinkausyrityksiä netin foorumeilla. Oikeasti, mitä väliä... En mä tiedä kuka täällä on itkenyt ja keillä se ongelma on. Mun osaltanihan tää on lähinnä ihmettelyä ihmisen typeryydestä/tyhmyydestä/ahneudesta/pakonomaisesta tarpeesta saada "voitto" itselleen jnejne. Itsehän totesit merkityksettömät tinkausyritykset, miksi tehdä sellaisia jos on erikseen mainittu että niitä ei haluta? Jos jostain syystä on erimielisyyttä hinnasta niin tietysti siitä voi keskustella. Järkiperustelulla hinta tippuu, näin on toimittu kauppojen ja rahojen vaihdon jälkeenkin. Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja. | |
![]() 04.02.2016 22:17:41 | |
Ehkä itse tinkaus ei niinkään ole ongelma jos se on kunnolla perusteltu ja semmosetkin mielellään ihan kasvotusten, mutta tämmöset pikkusummia tinkaavat pikaviestittelevät helppoheikit voisi kyllä vaan mennä keräämään pulloja jossei jää kiinni siitä 5-10 eurosta. | |
![]() 04.02.2016 22:18:45 | |
Kyllähän pikku tinkaukset kuuluu kaupantekoon. Huonoille tinkaajille laitan kyllä tuotteelle tuplahinnan kostoksi huonosta tinkaustaidosta. En sitten viitsinyt lyhyen nautinnon takia alkaa kärsimään pallomahasta - vähän sama kuin ilman kumia banemisenkin kanssa, heh. - DM | |
![]() 04.02.2016 22:20:58 | |
Joees: En mä tiedä kuka täällä on itkenyt ja keillä se ongelma on. Mun osaltanihan tää on lähinnä ihmettelyä ihmisen typeryydestä/tyhmyydestä/ahneudesta/pakonomaisesta tarpeesta saada "voitto" itselleen jnejne. Itsehän totesit merkityksettömät tinkausyritykset, miksi tehdä sellaisia jos on erikseen mainittu että niitä ei haluta? Jos jostain syystä on erimielisyyttä hinnasta niin tietysti siitä voi keskustella. Järkiperustelulla hinta tippuu, näin on toimittu kauppojen ja rahojen vaihdon jälkeenkin. Eipä se suoraa sulle ollutkaan. Ei nyt mainita nimimerkkejä, mutta kyllä täällä aina välillä muutamat on asiasta melkoista hermotykytystä saanut. Toki jos kielletään, niin ei kuulu tingata tai vaihdokkeja tarjota. Kyllä itse yritän kuuliaisesti totella ilmoituksen toiveita. Mutta jos tinkausta ei ole erikseen kielletty, niin kyllähän sitä tulee harrastettua, vaikkei välttämättä aina kannattaisi... Mutta toisaalta sekin vaikuttaa, kuinka paljon kamarunkkaa. Jos kerran muutamassa vuodessa ostaa jotain suoraan pitopeliksi, niin onko sillä niin väliä, mitä siitä maksaa. Jos taas kama kiertää kiihtyvällä tahdilla, niin ne vähän pienemmätkin summat kertautuvat ja muuttuvat suuriksi aika äkkiä... They pass too much electricity. -SRV | |
![]() 04.02.2016 23:48:14 (muokattu 04.02.2016 23:54:44) | |
Se on kyllä minusta kummallista kun jonkun ilmoitukseen vastaa ihan asiallisesti, niin sitten ei voida vastata takaisin. Kyllähän siitä voi tietenkin päätellä, ettei kiinnosta. Kun itselläni on ollut niin osto kuin myynti-ilmoituksiakin, niin ei niihin yleensä ole montaa vastausta tullut. Ostoilmoituksiinkaan rahalla, ei ole aina tullut edes yhtään vastausta. Eikä ne minun ilmoitukset ole niin kummallisia olleet. Esim. Ostan tres kitaran ja jos käteinen ei käy, niin profiilistani voi katsoa löytyisikö sieltä jotain joka kävisi vaihdossa. Ei yhtään vastausta. Enää ei ole tres soittimelle tarvetta kun on sellainen projekti kesken... Kuinkahan paljon ihmiset sitten saavat noita myynti ja vaihto tarjouksia, kun osa tuntuu repivän "paikkansa" näillä foorumeilla jos ei ole johonkin merkitty erikseen ettei vaihtoa. Siihen on sitten joku onneton jotain mennyt ehdottamaan vaihdossa tai tinkimään. Sitten kitistään kun ihmiset ei tajua, ettei niihin saa tarjota muuta kuin rahaa ja se hinta on siellä jo valmiiksi :) Tuleeko noihin ilmoituksiin muka niin paljon vastauksia, ettei niihin voi tai kerkiä kaikkiin vastata ja vielä ihan asiallisesti. En kyllä usko. Myöskin jos on oikein laiska, niin sen vastauksen voi kopioida. Tuosta esimerkistä voi vielä pyyhkiä ylimääräisen pois. Terve! Kiitokset mielenkiinnostasi, mutta en ole nyt kiinnostunut kuin käteiskaupasta tai en ole kiinnostunut soittimestasi/vahvaristasi jne. Loppuunkin voi laittaa jotain ystävällistä, mutta eihän se toki pakko ole...Esim. Toivottavasti saat soittimesi myytyä ja kaikkea hyvää sinulle :) T: Oma nimi/nimimerkki Kyllä on vaikeaa... E: Ja ei taida tosiaan kauheasti monelle vastauksia tulla, koska sama ilmoitus on saattanut olla kuukausi jopa vuosi tolkulla torilla. Siltikään siihen ei saa vastata kuin ilmoituksen laatijan omasta mielestä sopivalla tyylillä, jota ei ole kuitenkaan aina vaivaudutta laittamaan itse ilmoitukseen. Tuo oma tres kitara ostoni oli varmaan eksoottisemmasta päästä, mutta kyllä niitäkin on Thomann esim. myynyt jo vuoden jos ei kaksikin ja useampaa mallia. | |
![]() 04.02.2016 23:50:04 | |
Soittakaa enemmän, ärsyyntykää vähemmän. | |
![]() 05.02.2016 07:16:02 | |
Jucciz: Soittakaa enemmän, ärsyyntykää vähemmän. Olen täysin samaa mieltä :) -iec Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... | |
![]() 05.02.2016 10:55:24 | |
Mä olen aina tehnyt ja teen jatkossakin hintatarjouksen, vaikka ilmoituksessa kuinka uhotaan että "tiukka hinta". Mun mielestä se kuuluu asiaan käytetyn tavaran kaupassa. Jos myyjä tarjouksen jälkeen ilmoittaa että hinta on tiukka, niin sitten uskotaan. Jos joku moisesta pimahtaa, niin voi voi ja hyvää päivää. In Finland we have this thing called "diu diu". | |
![]() 06.02.2016 08:46:12 | |
Sicktoid: Mikä lause alkaa jo tulla korvista ulos? Mikä kestoheitto pistää sapen kiehumaan? Oma top 3: 1. "kitarat ovat yksilöitä". Varmaan jokaisessa kitara-aiheisessa threadissä tästä muistutellaan ainakin kerran. No niinhän se on, mutta jotain rajaa. Koko heitto on pseudoviisas ja sen voi laukaista ilmoille kuka tahansa aiheesta mitään tietämätön. En tiedä sitten odottavatko nämä KOY-viljelijät jonkinlaista kitaragurun kruunua päähänsä kun pääsevät julistamaan kerta toisensa jälkeen tätä faktaa itseään tyhmemmille junteille. 2. "emg:t ovat paskaa".. Emg:t ovat aina surkeita. Liikaa trebleä, liian vähän bassoa, liikaa outputtia, sieluttomat, teinixx ja "mun kaverin Harley bentonissakin on paremmat mikit". EMG:tä käyttää vaan semmoset poserit ja rasvalettiset teinihevarit, jotka ei tiedä oikeasta musiikista (kuten bluesista) mitään. 3. "Älä tue Gibsonia: se myy sulle paskaa hienoissa kuorissa". Varsinkin bindingit on näissä tiimarikitaroissa ihan huonoja ku ne ottaa sormiin silleen ilkeesti kiinni. Suomen mystisistä soitinkaupoista (joiden tarkkaa sijaintia on lähes mahdotonta selvittää) löytyy vinot pinot käyttökelvottomia ziljoonan euron Les Pauleja. Juuri saamiemme tietojen mukaan Tokai tekee paljon parempia sähkiksiä. Itse olen suhteellisen uusi käyttäjä ja todennäköisesti missannut osan kuluneimmistakin sutkauksista, joten antakaas palaa te muutkin.. ;D Tässä mikissä on 32 senttiä piuhaa jäljellä. Ei mene tajuntaani. Aivan sama mitkä on pääteputket. Eipä vaikuta saundiin pätkän vertaa.
5e3 parani huomattavasti, kun vaihdoin V30 WGS Reaperiin.
Tärkeintä on säröputki, ja ensimmäinen, jos haluaa puhdasta.
Ditto. Flashback, nähty. Ei Minulle. Nova.
Ditto Looper | |
![]() 06.02.2016 08:52:30 | |
Sicktoid: Mikä lause alkaa jo tulla korvista ulos? Mikä kestoheitto pistää sapen kiehumaan? Oma top 3: 1. "kitarat ovat yksilöitä". Varmaan jokaisessa kitara-aiheisessa threadissä tästä muistutellaan ainakin kerran. No niinhän se on, mutta jotain rajaa. Koko heitto on pseudoviisas ja sen voi laukaista ilmoille kuka tahansa aiheesta mitään tietämätön. En tiedä sitten odottavatko nämä KOY-viljelijät jonkinlaista kitaragurun kruunua päähänsä kun pääsevät julistamaan kerta toisensa jälkeen tätä faktaa itseään tyhmemmille junteille. 2. "emg:t ovat paskaa".. Emg:t ovat aina surkeita. Liikaa trebleä, liian vähän bassoa, liikaa outputtia, sieluttomat, teinixx ja "mun kaverin Harley bentonissakin on paremmat mikit". EMG:tä käyttää vaan semmoset poserit ja rasvalettiset teinihevarit, jotka ei tiedä oikeasta musiikista (kuten bluesista) mitään. 3. "Älä tue Gibsonia: se myy sulle paskaa hienoissa kuorissa". Varsinkin bindingit on näissä tiimarikitaroissa ihan huonoja ku ne ottaa sormiin silleen ilkeesti kiinni. Suomen mystisistä soitinkaupoista (joiden tarkkaa sijaintia on lähes mahdotonta selvittää) löytyy vinot pinot käyttökelvottomia ziljoonan euron Les Pauleja. Juuri saamiemme tietojen mukaan Tokai tekee paljon parempia sähkiksiä. Itse olen suhteellisen uusi käyttäjä ja todennäköisesti missannut osan kuluneimmistakin sutkauksista, joten antakaas palaa te muutkin.. ;D Serkku oli jo viemässä vaasaan Laneytä, ja meni puhelin ohjautuvaan tekstiasetukseen. Onko made in uk, tuli maube in,. Vitun homo tuli vastaus, heh. Huijareita liikkuu kokoajan. Myinpä sen edespäin. Aivan sama mitkä on pääteputket. Eipä vaikuta saundiin pätkän vertaa.
Ditto Looper | |
![]() 06.02.2016 08:56:50 | |
Gabe: En minäkään tinkaa jos tinkaaminen on erikseen kielletty, jos mainintaa ei ole ja hinta on mielestäni yläkanttiin niin sitten tinkaan. Tästä tuli mieleen kun pari vuotta sitten metsästin kuumeisesti yhtä fuzzia.. torilla oli sellainen myynnissä mielestäni liian kovaan hintaan. Ilmoituksessa luki että . Ei siinä mitään, löysin lopulta haluamani parempaan hintaan ja seurasin huvittuneena kuinka tämä kiveen hakattu hinta siinä laksi vitosen kerrallaan pari kuukautta kunnes se ilmeisesti myytiin. Lopullinen hinta ilmoituksessa oli vähemmän kuin mitä omastani maksoin, eli jos tinkiminen olisi ollut sallittua niin olisi saanut kamppeensa myytyä nopeammin ja parempaan hintaan. Itse en tinkimistä laita pahakseni, yleensä mulla on kuitenkin mielessä hinta jonka alle ei liiku. Eikä se ole mulla yleensä vitosen tai postikulujen päälle jos kampe pääsee vaan kovaan käyttöön.. On juuri ammattilaisella läpi käynyt. Juuri huollettu. Putkilla hönkää. Paljon vuosia jäljellä. Kerrostalovolyymillä voi tulla testaamaan. Aivan sama mitkä on pääteputket. Eipä vaikuta saundiin pätkän vertaa.
Ditto Looper | |
![]() 06.02.2016 09:58:47 | |
Pelimonni: On juuri ammattilaisella läpi käynyt. Juuri huollettu. Putkilla hönkää. Paljon vuosia jäljellä. Kerrostalovolyymillä voi tulla testaamaan. Pelimonni: Tässä mikissä on 32 senttiä piuhaa jäljellä. Ei mene tajuntaani. Jännä homma. Itse lasken plussaksi jos myynti-ilmossa kerrotaan laitteen huollosta, kunnosta ja mahdollisesta testausmahdollisuudesta. Tai siitä onkohan ostamani mikin piuhat tarpeeksi pitkät, että voin käyttää omassa kitarassani. Veikkaan, että palstalla on myös joku joka pahastuu ja ärsyyntyy siitä jos myynti-ilmoituksessa lukee mitä tavaraa myydään. Sen verran vähästä ja kummallisista asioista jengi näyttää ärsyyntyvän. Ens kerralla jos myyn, niin taidan laittaa ilmoituksen pelkästään:: "Myydään. h. 1000e. Ei vaihtoja!! Ei tinkausta! EI YHTEYDENOTTOJA!!" | |
![]() 06.02.2016 10:36:10 | |
Itseasiassa mun mielestä on ärsyttävä klisee, että myynti-imoituksissa laitetaan hinta aina esiin numeroina. Aina sama homma...kuinka mielikuvituksetonta. Miksei sitä hintaa voi esittää esim. pantomiimiesityksellä tai tanssimalla? | |
![]() 06.02.2016 10:45:08 | |
Ei mua noissa ilmoituksissa ärsytä mikään muu kuin sellainen käsittämätön valmiiksi passiivis-aggressiivinen viestintä. "Tinkijät voi mennä tinkimään vaikka markkinoille, vaihtoja on turha ehdottaa joten älä edes vaivaudu ja tämä ei sitten liiku muulla kuin noudolla joten säästä molempien aikaa äläkä kysele lähetyksestä." Muutamaan otteeseen olen skipannut kaupat pelkästään sen perusteella, että ilmoitus antaa semmosen kuvan, että en mä välttämättä ton kanssa halua lähteä mihinkään kanssakäyntiin. http://www.taintedaudiofx.com - Käsintehtyjä pöristimiä. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)