Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vox Tonelab ST hjälp..
1
Sambelo
01.02.2016 18:05:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis.. mun Voxin Tonelab ST multieffekti simahti tuossa yks kaunis päivä, eikä ole sen jälkeen enää mennyt päälle. Pedaalissa on yksi putki, johon tuli enää todella himmeästi valoa, joten kuvittelin että vika siinä ja kävin tänään ostamassa uuden putken tilalle. Mallia 'ECC83 S', jos auttaa asiaa. Alkuperäinen putki ei ollut tismalleen sama, mutta liikkeessä sanoivat, että tuon pitäisi kuitenki käydä. No, asensin putken ja sama homma jatkuu.. todella himmeästi taas putkeen tulee valoa, eikä pedaali käynnisty. Muuntajassakaan ei mitään vikaa. Pitääkö viedä korjattavaksi/ostaa uusi vai onko jotain mtiä voisin tehdä vielä asialle?
 
Kiitos etukäteen.
 
Jee!
tumppusormi
01.02.2016 19:10:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lykkää USB kaapelilla tietokoneeseen kiinni ja soita tietokoneelta jotain kun olet valinnut tuon tonelabin oletussoittimeksi. Lykkäät tonelabiin kuulokkeet kiinni. Jos tuntuu kuuluvan, niin sitten joku kontaktihärö tuohon putkeen liittyen. Muutoin, mikä on mielestäni todennäköisempää, kärähtänyt piirilevy/prossa. Todennäköinen osoite kierrätyskeskus.
 
Sambelo
01.02.2016 20:45:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tumppusormi: Lykkää USB kaapelilla tietokoneeseen kiinni ja soita tietokoneelta jotain kun olet valinnut tuon tonelabin oletussoittimeksi. Lykkäät tonelabiin kuulokkeet kiinni. Jos tuntuu kuuluvan, niin sitten joku kontaktihärö tuohon putkeen liittyen. Muutoin, mikä on mielestäni todennäköisempää, kärähtänyt piirilevy/prossa. Todennäköinen osoite kierrätyskeskus.
 
Täytyy kokeilla. Kiitos vastauksesta.
 
Jee!
Sambelo
01.02.2016 21:05:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sambelo: Täytyy kokeilla. Kiitos vastauksesta.
 
edit:
 
Ei löydä tietokonekaan koko laitetta... Pitänee käydä vielä musaliikkeessä näyttämässä ja jos ei mitään ole tehtävissä, niin hyvästit sitten.
 
Jee!
Rg505bk
01.02.2016 21:59:37 (muokattu 01.02.2016 22:00:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voi olla vähän hakuammuntaa, mutta onko tuossa patterivarmistettu muisti?
Jos on, niin voisit kokeilla vaihtaa patterin. Ainakin vanhoissa Digitecheissä noita joskus joutui vaihtelemaan, en tosin muista simahtiko laite aivan kokonaan patterin vanhetuessa....
 
headhead
03.02.2016 08:46:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli joskus voxin tonelab lainassa. Se putken "hehku" tulee enimmäkseen oranssista ledistä, joka on putken kannan alla.
 
Sambelo
03.02.2016 20:55:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rg505bk: Voi olla vähän hakuammuntaa, mutta onko tuossa patterivarmistettu muisti?
Jos on, niin voisit kokeilla vaihtaa patterin. Ainakin vanhoissa Digitecheissä noita joskus joutui vaihtelemaan, en tosin muista simahtiko laite aivan kokonaan patterin vanhetuessa....

 
Ei näyttänyt mitään patteria olevan sisällä.
 
Jee!
Sambelo
03.02.2016 20:56:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

headhead: Mulla oli joskus voxin tonelab lainassa. Se putken "hehku" tulee enimmäkseen oranssista ledistä, joka on putken kannan alla.
 
Jep... huomasin saman itsekin ja YouTubest löysin kanssa pätkän, missä joku tyyppi otti putken veks ja toimi silti...
 
Jee!
ÄrGee
03.02.2016 21:09:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sambelo: edit:
 
Ei löydä tietokonekaan koko laitetta... Pitänee käydä vielä musaliikkeessä näyttämässä ja jos ei mitään ole tehtävissä, niin hyvästit sitten.

 
Kannattaa vielä varmistaa että koneella on uusimmat ajurit laitetta varten. Support välilehdeltä löytyy latauslinkki.
http://www.voxamps.com/tonelabst
 
Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
luppa
04.02.2016 18:31:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sambelo: Jep... huomasin saman itsekin ja YouTubest löysin kanssa pätkän, missä joku tyyppi otti putken veks ja toimi silti...
 
Olisko pistää linkkiä? Voxin Tonelabeja ja VT-sarjan vahvareita on kehuttu ilmeisesti paljolti juuri tuon putken tekemän pääteaste-päätemuuntaja"mallinnoksen" vuoksi. Aika härskiä jos koko putki onkin vehkeessä vain näön vuoksi. Oranssi ledi ei ainakaan paranna mielikuvaa.
 
tumppusormi
04.02.2016 20:25:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

luppa: Olisko pistää linkkiä? Voxin Tonelabeja ja VT-sarjan vahvareita on kehuttu ilmeisesti paljolti juuri tuon putken tekemän pääteaste-päätemuuntaja"mallinnoksen" vuoksi. Aika härskiä jos koko putki onkin vehkeessä vain näön vuoksi. Oranssi ledi ei ainakaan paranna mielikuvaa.
 
Sellaista luin, että joihinkin asioihin tuo putki vaikuttaa. Ei se kuitenkaan tee tuosta härpäkkeestä yhtään vahvistimia mallintavia softia parempaa. Siitä en tiedä onko se paremman kuuloinen kun sen kilpailevat multipaavot kuten POD 2.0, BOSS me-25 tai digitech rp-300. Nuo siis olisivat tuollaisia saman aikakauden saman hintaisia härpäkkeitä. Muutoin tuo putki on pelkkää markkinointia ja kehuja jakelevat lähinnä myyjät ja valmistaja. Omistan sen EX version.
 
headhead
04.02.2016 20:35:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taisi olla niin että efektimallinnokset toimii ilman putkea mutta vahvistinmallinokset ei. Eli putki on mukana säröpuolella. Ledi on varmaan vaan mukana tuomassa näytävyyttä, yksi 12ax7 ei paljoa hohkaa.
 
Arvelen silti että yhdellä etuasteputkella ei mallinneta päätesäröä paljoa paremmin kuin digipiireillä. Mun puukorviin Tonelab st:n soundit ei ollu kummosia.
 
luppa
04.02.2016 21:04:24 (muokattu 04.02.2016 21:39:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

headhead: Taisi olla niin että efektimallinnokset toimii ilman putkea mutta vahvistinmallinokset ei. Eli putki on mukana säröpuolella. Ledi on varmaan vaan mukana tuomassa näytävyyttä, yksi 12ax7 ei paljoa hohkaa.
 
Tämä kuulostaa järkeenkäyvältä - käsitin toimimisen vähän turhan vahvasti :) Ledejähän nuo pistelevät kaikenmaailman kiinanhifivahvareihin putkien alle "hehkua" tuomaan, ihmetyttää että Vox viitsii tunkea samanlaista diipadaapakrääsää vehkeeseen. Vaikka kyseessä onkin suhteellisen halpa tuote eikä mikään boutique. Kai se on sitä nykyaikaa.
 
Arvelen silti että yhdellä etuasteputkella ei mallinneta päätesäröä paljoa paremmin kuin digipiireillä. Mun puukorviin Tonelab st:n soundit ei ollu kummosia.
 
En ole noita lattiavehkeitä itse koittanut, vaan jotain semmoista mallintavaa vahvaria jossa on käsittääkseni samat tekniikat sisällä. En tiedä tuosta tarkempaa toteutustapaa, mitä Vox on lähtenyt tuolla hakemaan, onko paikalla oikeaa muuntajaa, mitkä on jännitteet, pyritäänkö ottamaan säröä tms. Onhan noita "etuaste"-putkilla toteutettuja vahvareita kuitenkin semmoisessa 1W-luokassa, otetaanko niistä sitten "kunnollista" päätesäröä vai ei, joku muu saa päättää. Itse olen sen verran puukorva että mallintavat saavat riittää.
 
Edit: aloittajalle piti sen verran vastata että jos jotain eloa vehkeessä näkyy, mutta ei herää kokonaan henkiin, voi olla että jonkun jännitteen regulointi/generointi on hajonnut ja toinen/toiset jännitteet vielä toimivat. Jos tämä kuulostaa aivan heprealta, ei kannata alkaa korjaushommiin. Näin intternetin läpi tehtynä vika-analyysinä arvaus meni muutenkin todennäköisesti pieleen.
 
Basifisti
05.02.2016 19:47:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla auttoi tehdasasetuksiin nollaus. En muista enää miten tehtiin, olisko ollut manuaalissa neuvottu. Oma yksilö meni jumiin muutamiakin kertoja.
 
Sambelo
06.02.2016 15:35:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Basifisti: Minulla auttoi tehdasasetuksiin nollaus. En muista enää miten tehtiin, olisko ollut manuaalissa neuvottu. Oma yksilö meni jumiin muutamiakin kertoja.
 
Täytyy kaivaa manuaalit esille ja kokeilla.
 
Kiitos vastauksista.
 
Jee!
Sambelo
06.02.2016 15:39:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

luppa: Olisko pistää linkkiä? Voxin Tonelabeja ja VT-sarjan vahvareita on kehuttu ilmeisesti paljolti juuri tuon putken tekemän pääteaste-päätemuuntaja"mallinnoksen" vuoksi. Aika härskiä jos koko putki onkin vehkeessä vain näön vuoksi. Oranssi ledi ei ainakaan paranna mielikuvaa.
 
https://www.youtube.com/watch?v=lqp4yTADoGo
 
Jee!
Sambelo
08.02.2016 12:56:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pröblem solved. Niinkin yksinkertainen ratkaisu, että muuntaja vaihtoon... Nimittäin oon käyttänyt muuntajaa missä volttimäärän voi vaihtaa ja siitä pelkästään tämä 12v mennyt rikki. Hyvä minä... Sils epäilin, että muuntajassa ei vikaa, koska 9v toimi kuitenkin muihin pedaaleihin.
 
:D
 
Jee!
Gary Enfield
08.02.2016 13:11:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo st:n putki toimii kituvirralla, eli ei sen kuulukaan juuri loistaa. Se valo on ihan estetiikkaa varten. Se mallinnos joka toimii ilman putkea on asento 1/3, joka menee ihan vaan eq:n kautta ilman mallinnosta, siksi se toimii.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «