![]() 17.10.2014 09:06:24 | |
---|---|
Sarko & kihtaristi: ... Kiitoksia teille. Pitää nyt vielä miettiä tuota mikkijuttua, että viitsiikö. Jotenkin tuntuu, että eipä taida jazzmaster olla meikäläisen juttu, vaikka hyvä kitara onkin. Harmi, onhan tuo kuitenkin hauska ja sinänsä hyvä soundinen peli... Kihtaristin linkkaamissa biiseissä on kyllä sinänsä hyvä soundi, mutta ei välttämättä minun soundini. Kyllähän tässä alkaa hahmottumaan, mikä se jazzmasterin 'juttu' on, mutta aika erilaisissa sfääreissä liikutaan kuin, mitä varsinainen 'oma juttu' on. Parhaimmillaan jazzmaster tuntuisi olevan säröillä soitetaessa. Kuitenkin tuntuu, että jos strato on pois laskuista, niin ehkä tulee ennemmin tartuttua teleen kuin jazzmasteriin... Believe what you want, it doesn't mean you're right... | |
![]() 17.10.2014 10:40:20 | |
Laulava Kylätohtori: Kiitoksia teille. Pitää nyt vielä miettiä tuota mikkijuttua, että viitsiikö. Jotenkin tuntuu, että eipä taida jazzmaster olla meikäläisen juttu, vaikka hyvä kitara onkin. Harmi, onhan tuo kuitenkin hauska ja sinänsä hyvä soundinen peli... Kihtaristin linkkaamissa biiseissä on kyllä sinänsä hyvä soundi, mutta ei välttämättä minun soundini. Kyllähän tässä alkaa hahmottumaan, mikä se jazzmasterin 'juttu' on, mutta aika erilaisissa sfääreissä liikutaan kuin, mitä varsinainen 'oma juttu' on. Parhaimmillaan jazzmaster tuntuisi olevan säröillä soitetaessa. Kuitenkin tuntuu, että jos strato on pois laskuista, niin ehkä tulee ennemmin tartuttua teleen kuin jazzmasteriin... Jazzmaster torille ja Les Paulia väijymään. ;) | |
![]() 17.10.2014 11:15:50 | |
Jep, Jazzmaster on minusta parhaimmillaan joko surffijutuissa voimakkaalla reverbillä tai sitten reippaasti ja rehellisesti säröllä. Omassani on Lollarin mikit, jotka ovat hyvin lähellä vintagea, mutta ei se ero noihin tehdasmikkeihin silti kauhean suuri minusta lopulta ole. Lisäisin muuten tsekattavien Jazzmaster-artistien listaan Sonic Youthin (tai My Bloody Valentinen), ja Wilcon. Varsinkin Nels Cline onnistuu noitumaan siitä ulos hyvin omalaatuisia soundeja. ~ Love broke out and I forgot it's war. | |
![]() 17.10.2014 11:46:59 (muokattu 17.10.2014 11:54:07) | |
Aikast nopsaan kyl menis kiertoon jos tuon ny jo torille laittais... vaikka miten olis hankittu GASin eikä soundin perusteella. Mutta sehän ei mulle kuulu. Noista soittajista ja soundeista: Surffi ja shoegaze, Sonic Youth on mainittu, yms. Tom Verlaine tais puuttua... Jim Root... ja erityisesti J.Mascis/Dinosaur Jr... Ja aika mielenkiintoisista paikoista pöllähtää Jaska esiin, White Lungin kitaristilla näyttää surfpunkissa(?) toimivan. Bluesin puolelta Magic Slim, mutta ainoo laji mihin Jazzmaster ei ole tainnu ikinä taipua on jazz. :-D Edit: Ai nii, nuori Jimi Hendrix... Edit2: http://www.youtube.com/watch?v=wfz2BCtWeqw | |
![]() 17.10.2014 12:00:40 | |
73nd3r: Aikast nopsaan kyl menis kiertoon jos tuon ny jo torille laittais... vaikka miten olis hankittu GASin eikä soundin perusteella. Mutta sehän ei mulle kuulu. Noista soittajista ja soundeista: Surffi ja shoegaze, Sonic Youth on mainittu, yms. Tom Verlaine tais puuttua... Jim Root... ja erityisesti J.Mascis/Dinosaur Jr... Ja aika mielenkiintoisista paikoista pöllähtää Jaska esiin, White Lungin kitaristilla näyttää surfpunkissa(?) toimivan. Bluesin puolelta Magic Slim, mutta ainoo laji mihin Jazzmaster ei ole tainnu ikinä taipua on jazz. :-D Edit: Ai nii, nuori Jimi Hendrix... Edit2: http://www.youtube.com/watch?v=wfz2BCtWeqw Toi Hendrix on hyvä pointti! Itsekkin opin vasta tämän vuoden sisällä, että se veti aluksi jazzmasterilla. | |
![]() 17.10.2014 12:09:00 | |
Elvis Costello on hieno jazzmasterin soittaja. Kotimaisista kovimpii kuuluu Jussi Jaakonaho. "Constantly choosing the lesser of two evils is still choosing evil." | |
![]() 17.10.2014 18:46:23 | |
Laulava Kylätohtori: Kiitoksia teille. Pitää nyt vielä miettiä tuota mikkijuttua, että viitsiikö. Jotenkin tuntuu, että eipä taida jazzmaster olla meikäläisen juttu, vaikka hyvä kitara onkin. Harmi, onhan tuo kuitenkin hauska ja sinänsä hyvä soundinen peli... Kihtaristin linkkaamissa biiseissä on kyllä sinänsä hyvä soundi, mutta ei välttämättä minun soundini. Kyllähän tässä alkaa hahmottumaan, mikä se jazzmasterin 'juttu' on, mutta aika erilaisissa sfääreissä liikutaan kuin, mitä varsinainen 'oma juttu' on. Parhaimmillaan jazzmaster tuntuisi olevan säröillä soitetaessa. Kuitenkin tuntuu, että jos strato on pois laskuista, niin ehkä tulee ennemmin tartuttua teleen kuin jazzmasteriin... Varaus Jazzmasteriin? :) Nyt loppuu tuo homostelu. Sotaveteraanit eivät taistelleet että voisitte miehissä hoonata toistenne peräaukkoja. Rintamalla ei homosteltu, kunnioittakaa veteraaneja kiitos 1939-1945. -Quru | |
![]() 17.10.2014 19:00:21 | |
73nd3r: Aikast nopsaan kyl menis kiertoon jos tuon ny jo torille laittais... vaikka miten olis hankittu GASin eikä soundin perusteella. Mutta sehän ei mulle kuulu. Mitäs pahaa tässäkään olisi? En jaksa edes muistaa miten paljon rompetta on tullut kaikkiaan ostettua ja myytyä puhtaasti kokeilumielessä. Jotkut ovat olleet ihan huteja omaan käyttöön mutta kyllä siinä oppii omasta maustaan paljon. Vasta muutaman viikon päästä kun alkuinnostus laantuu pystyy oikeasti sanomaan onko jollekin soundille käyttöä vai ei. | |
![]() 17.10.2014 23:26:57 | |
Tuo Tohtorin jazzmaster on kyllä erittäin maukkaan näköinen. Mulla ei ole ko. mallista mitään kokemuksia mutta kauhiasti se kutkuttelee. Pitäis varmaan käydä kokeileen moista jossain. Vaikka sitten Tyrnävällä jos tuo WW:lle sattuu meneen ;) | |
![]() 17.10.2014 23:29:37 | |
Muovinen: Tuo Tohtorin jazzmaster on kyllä erittäin maukkaan näköinen. Mulla ei ole ko. mallista mitään kokemuksia mutta kauhiasti se kutkuttelee. Pitäis varmaan käydä kokeileen moista jossain. Vaikka sitten Tyrnävällä jos tuo WW:lle sattuu meneen ;) Minäkin alkaisin sitä kärkkymään jos ei olis ihan matti kukkarossa. :) | |
![]() 18.10.2014 00:49:58 (muokattu 18.10.2014 00:50:18) | |
Vaikka Jazzmaster onkin vähän semmonen erikoismiesten erikoismusasoitin niin se taipuu aika moneen. Tone rohkeesti sinne 2-4 paikkeille jos ei muuta ni aletaan olla Fender-osastolla :D Jotkut vaihtaa 1M-potikoiden tilalle 500k tai jopa 250k, siihenhän tuo överikirkkaus isoksi osaksi perustuu. Megaseen volapotskuun nääs. Jazzmasterin keskiasento on minusta lyömätön! Tämä biisi on vedetty ite rakentamallani Jazzmasterilla (AVRI-mikit): https://bombergap.bandcamp.com/track/flags-leaders. Mikkivalitsin keskiasennossa ja tone jossain nelosen tietämillä, paitsi soolo tallamikillä ja kaikki täysillä mitä koko universumista löytyy, kuten saatatte huomata. Stratolla mä soittelin tota biisiä pitkään ja livenäkin vedin, talla+kaula -combolla siinäkin. Voin sanoa, että jazzmasterin kokeilun jälkeen tuo biisi kuulostaa todella aneemiselta stratolla. On riittävästi punchia tuon kimaltelun kaverina. Ja ekaan lauseeseeni palatakseni.. meidän bändin erikoisbiisissä mäkin näköjään Jazzmasteriani käytän, ainoastaan. More Nintendo, less Marshall. | |
![]() 27.10.2014 15:39:43 | |
Myrkky Nuoli: ... Omassani on potikat vaihdettu, mutta en muista enää varmaksi, minkälaisiin. Ja olen itsekin mieltynyt juuri Jazzmasterin keskiasentoon. Tosin kaulamikkikin on varsin kelposoundinen kovemmilla säröillä... Tiedä sitten, onko psykoakustiikka, mutta kuvittelisin kuulevani tuossa samaa 'Jazzmaster-soundia' kuin omassanikin on. Enpä sitten tiedä, onko mulla varsinaista käyttöä sille. Mutta tiedä sitten myynnistä, kun onhan se niin hieno... :) Teillä on kyllä hyvä meininki noissa biiseissä. Muistelisin, että olen ennenkin tykännyt teidän kipaleista... Believe what you want, it doesn't mean you're right... | |
![]() 27.10.2014 15:52:32 | |
Laulava Kylätohtori: Omassani on potikat vaihdettu, mutta en muista enää varmaksi, minkälaisiin. Ja olen itsekin mieltynyt juuri Jazzmasterin keskiasentoon. Tosin kaulamikkikin on varsin kelposoundinen kovemmilla säröillä... Tiedä sitten, onko psykoakustiikka, mutta kuvittelisin kuulevani tuossa samaa 'Jazzmaster-soundia' kuin omassanikin on. Enpä sitten tiedä, onko mulla varsinaista käyttöä sille. Mutta tiedä sitten myynnistä, kun onhan se niin hieno... :) Teillä on kyllä hyvä meininki noissa biiseissä. Muistelisin, että olen ennenkin tykännyt teidän kipaleista... Joo taisin ES-topsussa joskus vilauttaa semmosta funkkipätkää, joka ei koskaan päätynyt mihinkään :D Mutta kiitoksia! Tyytyväisiä ollaan itekin tässä. Kaheksan biisiä ois tuossa jotka venttailis jotain mystistä rahamiestä, joka painas ne LP:ksi. More Nintendo, less Marshall. | |
![]() 03.02.2016 15:28:46 (muokattu 03.02.2016 15:32:48) | |
Tämän topikinhan voisi yleistää Jazzmastereille, en viitti avata uutta. Tässä kuva kuherruskuukaudelta: https://muusikoiden.net/dyn/users/143577.jpg Olen aiemmin omistanut kermanvalkoisen japanin jazzmasterin ja myös yhden jazzcasterin, joten tämä on kolmas offset kitara itselle. Tässä on jenkkimikit, luulen vintage reissuet, mutta en ole varma. Talla on mustangin. Vaihdoin .011 kiellisetin. Kikkailin kaikenlaista kaulataskun kanssa, ennen kuin opin säätämään tuota tallaa. Aion kyllä sijoittaa Masteryn-tallaan. Ylimmän e:n tallapala pomppii välillä, jolloin kieli sammuu. Pientä räminää muutoinkin on. On tää niin ihana peli, kun ei antaudu helpolla... Tulevaisuudessa vielä harkitsen luusatulaa ja mediumjumbo nauhoja. Lollarin mikitkin periaatteessa kuumottelisi, mutta vaikea uskoa että olisivat hirveästi näitä jenkkimikkejä paremmat. E: ai niin kaulataskun merkinnän mukaan tää on ilmeisesti -66 reissue. Tortoise plexi löytyy myös. "When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor | |
![]() 03.02.2016 16:25:48 | |
Kunnallisjäte: Tämän topikinhan voisi yleistää Jazzmastereille, en viitti avata uutta. Tässä kuva kuherruskuukaudelta: https://muusikoiden.net/dyn/users/143577.jpg Komeen värinen! Mulla oli sama re-issue (MIJ 2004) LPB-värityksellä ja painin vähän samojen ongelmien kanssa. Kaulaa sai shimmata oikeen urakalla et tallan sai nostettua tarpeeks ylös. 11-setillä kielet pysy just ja just urissaan. Koitin Mustangin tallaakin, mut se ei ainakaan mun käytössä tuonut mitään parannusta. Masteryäkin harkitsin, mut päätin myydä koko kepin pois, kun tuntu et keppiä tuli säädettyä enemmän ku soitettua. Mut oli se vaan nätti.. | |
![]() 03.02.2016 16:35:57 | |
erty: Komeen värinen! Mulla oli sama re-issue (MIJ 2004) LPB-värityksellä ja painin vähän samojen ongelmien kanssa. Kaulaa sai shimmata oikeen urakalla et tallan sai nostettua tarpeeks ylös. 11-setillä kielet pysy just ja just urissaan. Koitin Mustangin tallaakin, mut se ei ainakaan mun käytössä tuonut mitään parannusta. Masteryäkin harkitsin, mut päätin myydä koko kepin pois, kun tuntu et keppiä tuli säädettyä enemmän ku soitettua. Mut oli se vaan nätti.. Sulla on komeita kitaroita profiilissa. Ovatko mustangit ja musicmaster helpommin säädettävissä ja pysyvätkö lestissään kovassa rämpytyksessä? Harkitsin torilta vintage mustangiakin, mutta ei sitten lopulta rahkeet riittäneet. "When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor | |
![]() 03.02.2016 19:33:40 (muokattu 03.02.2016 19:34:58) | |
Kunnallisjäte: Tämän topikinhan voisi yleistää Jazzmastereille, en viitti avata uutta. Tässä kuva kuherruskuukaudelta: https://muusikoiden.net/dyn/users/143577.jpg Onkos tää "Midnight Purple"? Jokatapauksessa; älyttömän hiano ja vähän harvemmin nähty väri. Olen aiemmin omistanut kermanvalkoisen japanin jazzmasterin... Mopoikäisenä ostin kesätyörahoilla käytetyn valkoisen Jazzmasterin, ja se on kyllä ollut yksi parhaimmista, sekä huonoimmista kitaraostoksista samaan aikaan. Silloin tuli ehkä tehtyä ostopäätöstä enemmän fiiliksen, kuin järjen saattelemana ja se on myöhemmin harmittanut hieman. Soittimen kuntoon nähden maksoin nimittäin liikaa. Ostin soittimen siis kaverilta, joka asui toisella paikkakunnalla, ja testausmahdollisuus ei sillä kertaa onnistunut. Osan ongelmista huomasin muutenkin vasta jälkeenpäin, jolloin alkaa olla jo liian myöhäistä reklamoida. Onneksi "ylihinta" nyt ei ollut mitään mahdottomia summia. Soitin oli siis ulkoisesti paljon huonnommassa kunnossa mitä kuvat antoivat ymmärtää. Pleksi ei istu paikalleen aivan täydellisesti, vaan on hieman irrallaan rungosta yhdessä kohtaa sen alareunasta. Ulkoinen kunto oli muutenkin aika hirvitys: Runko oli kellastunut enemmän kuin kuvissa, sekä pientä dingiä ja dongia siellä täällä. Vibrakampikaan ei kauppaan kuulunut, vaan se oli edellisellä omistajalla hävinnyt.(Jota en ole muuten tähänkään päivään asti saanut hankittua) Vibrakoneistoa en ole siis koskaan käyttänyt, mutta myöhemmin totesin että Trem-Lock -systeemi ei toimi, ja epäilen että vibrasysteemi vaatii ihan täyden huollon, jos sen haluaa ottaa käyttöön. Volumepotikka ei myöskään tuntunut toimivan oikein. Kyseessä on luultavasti vain huono potikka, jonka vaihto nyt ei onneksi ole iso homma. Nauhojen kunto oli myös huonompi kun mitä silloin ymmärsinkään. Hyvin nuo nauhat jaksavat vielä tänäkin päivänä, mutta vaihto niillä on piakkoin edessä. Kuitenkin, vaikka kitarassa itsessään ongelmia onkin, niin rakenteellisesti se on onneksi täysin kunnossa, ja kaikki viat oli ja on helpohkoja korjata. Elämän jäljet ei kitaroissa ole mua koskaan haitanneet. Soitettavuudeltaan ja saundiltaan se on muuten ihan parhaita soittimia mitä mun käsien läpi on koskaan kulkenut. Kitaran säätöihin ei ole tarvinnut koskea kertaakaan, ja olen ollut tyytyväinen ihan orkkismikkeihin. Japanilaisista Fendereistä mulla on muutenkin pelkästään hyviä kokemuksia. Hinta-Laatu -suhdehan noissa on mahdottoman hyvä Nobody boogies like the boogieman | |
![]() 03.02.2016 21:23:23 | |
RamoQ: Onkos tää "Midnight Purple"? Jokatapauksessa; älyttömän hiano ja vähän harvemmin nähty Japanilaisista Fendereistä mulla on muutenkin pelkästään hyviä kokemuksia. Hinta-Laatu -suhdehan noissa on mahdottoman hyvä Väri taitaa olla "Burgundy mist metallic". Luonnossa punaisempi kuin kuvassa. Onkohan japanin fendereitä enään tulossa? Ihan kuin olisin lukenut tehtaan lakkauttamisesta tai vastaavasta... "When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor | |
![]() 03.02.2016 23:29:50 | |
Kunnallisjäte: Sulla on komeita kitaroita profiilissa. Ovatko mustangit ja musicmaster helpommin säädettävissä ja pysyvätkö lestissään kovassa rämpytyksessä? Harkitsin torilta vintage mustangiakin, mutta ei sitten lopulta rahkeet riittäneet. Ainakin omat Mustangit on ollut helpommin säädettävissä, kuin Jazzmasterit. En oo saanu Mustangeissa ikinä kieliä pois tallan urilta, ees kovalla käsittelyllä. Vibra-systeemi on vähän erilainen, Mustangissa on laajempi liike ja täten laajempi sävelen korkeuden muutos. Musicmaster on vähän kuin tele straton kaulamikillä, enempi twängiä. Toki molemmat on lyhyemmällä 24" skaalalla, johon oon kyllä tykästyny. Vintage Mustangit on kyllä hyvää vastinetta rahalle jos offset-meiningistä tykkää. | |
![]() 15.02.2016 20:04:18 | |
Nyt se saapui eli Mastery M2 talla: https://muusikoiden.net/dyn/users/144020.jpg Asennuksessa kului kolmisen varttia, mutta varmasti nohevampi laittaa tuon puolessa siitä ajasta. Ensivaikutelma todella positiivinen. Asetukset nopeasti hyviksi ja intonaation sai samoin hyvin kohdilleen. Kielet ei pompi yhtään ja säädyt pysyy. Huomattava ero mustangin tallaan, joka tosin oli karvalakkiversio. Vielä täytyy treenit soittaa, että pystyy lopullista arviota antamaan. Mutta hyvältä ostokselta vaikuttaa, vaikka todella tyyris osa olikin. Huomasin kitaroiden missikisoista, että siellä oli yksi jazzmaster, jossa oli sekä Mastery bridge että tremolo. Nyt kiinnostaisi onko kellään kokemuksia tuosta tremolosta. Kannaisiko vielä siihenkin sijoittaa? Aivan pientä räminää vielä kuuluu. Taitaa tulla nykyisistä jousista. "When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)