Aihe: Pedaalimallin etuaste/DI-boksit
1 2 3 4 5
Antti1
02.02.2016 19:52:43
J.Nikkanen: Kaappimallinnoshommelit ovat enemmän kitaristien murheita. Bassokaapit tuppaavat olemaan melko "hifejä" eli eivät niinkään väritä saundia kuten kitararoippeet.

Kyllähän ne yläpäätä leikkaavat aika rajusti, tämän huomaa varsinkin särösoundeilla. Eri asia tietty sit, jos kaapissa on pilli, mutta ne nyt kuulostavat surinasoundeilla lähes poikkeuksetta aivan paskalta. Sanoisin siis, että olen hyvin eri mieltä tuosta "hifiydestä". Kuuntele nyt vaikka nuppia rantiksen ja pa-pöntön läpi.
jperala
02.02.2016 19:56:40
Antti1: Kyllähän ne yläpäätä leikkaavat aika rajusti, tämän huomaa varsinkin särösoundeilla. Eri asia tietty sit, jos kaapissa on pilli, mutta ne nyt kuulostavat surinasoundeilla lähes poikkeuksetta aivan paskalta. Sanoisin siis, että olen hyvin eri mieltä tuosta "hifiydestä". Kuuntele nyt vaikka nuppia rantiksen ja pa-pöntön läpi.

Onhan noita pillejä korvattu ylä-ääni elementeillä jotka ei sitten kuulosta enään niin paskoilta.
Yamaha TRBX504
Antti1
02.02.2016 19:58:51
jperala: Onhan noita pillejä korvattu ylä-ääni elementeillä jotka ei sitten kuulosta enään niin paskoilta.

Pointtini oli lähinnä siinä, että ne korkeat taajuudet kuulostavat huonolta särösoundilla, oli tötterönä ihan mikä tahansa. Miksaajan roolissa saa aina olla naama norsunvitulla, jos/kun basisti haluaa välttämättä survoa sitä kamalan kuuloista ampiaispesäsäröä suoraan linjaan ilman mitään kaiutinmallinnusta välissä.

Joku totaalinen härösoundi sitten erikseen, niistä mä en ymmärrä muutenkaan mitään.
Olli.M
02.02.2016 20:28:58 (muokattu 02.02.2016 20:30:52)
Antti1: Pointtini oli lähinnä siinä, että ne korkeat taajuudet kuulostavat huonolta särösoundilla, oli tötterönä ihan mikä tahansa. Miksaajan roolissa saa aina olla naama norsunvitulla, jos/kun basisti haluaa välttämättä survoa sitä kamalan kuuloista ampiaispesäsäröä suoraan linjaan ilman mitään kaiutinmallinnusta välissä.

Joku totaalinen härösoundi sitten erikseen, niistä mä en ymmärrä muutenkaan mitään.

Vt bassin kaiutinsimmi on mitä itse tulee käytettyä di boksn kanssa. 5k rollof tekee esim futseissta ja filttereistä hyvän kuuloisia linjassa. Se pahin raspi yläpää jää pois.

E. Mulla on splitteri ennen tuota vt bassia joten vahvistin saa koko efektirimpsun ilman mitään kaiutinsimmejä.
Antti1
02.02.2016 20:43:45
J.Nikkanen: Odotinkin että kommenttia tulee ja hifi on kyllä väärä termi kuvamaan saundia. Neutraali lienee lähempänä totuutta.

edit: Mutta jossain vaiheessa voitais ihmetellä noita mun saundeja, voisin heittää jonkun biisin bassoraidan sulle niin saisit kertoa missä mennään metsään ja kuinka paljon. Itseasiassa puhdas saundi tulee DI boksilta ilman mitään efektejä, muropierumodulaatiot etuasteen kautta ja siinä muuten on joku köpö kaiutinmallinnos päällä. Hmmm...

Pistä tulemaan vaan. En mä tiedä oonko sen pätevämpi sanomaan mitään, mutta varmaan joku mielipide ainakin irtoaa. :D

Mä tykkään itse blendata DI-raitaa ja mikitettyä vahvaria. Saa molempien maailmojen parhaat puolet. Aina ei vaan onnistu, tai ei jaksa vaivautua. Siksi joku etunen olisikin kiva kompromissi äänittelyyn. Loput sitten mallinnuksilla, riittää useimpiin asioihin mun mielestä.
Progbass
03.02.2016 09:25:59
Olen monesti ihmetelly, miksei sellasta etuastetta ole tarjolla missä puhtaalle ja särökanavalle olis omat ulostulot. Tarkotan siis että särön ulostulo olis ennen EQ:ta tai sitten sillä olis erilliset säädöt. Näinollen miksaajakin vois ottaa 2 singaalia ja säätää niitten balanssin.
Olli.M
03.02.2016 10:11:40
Progbass: Olen monesti ihmetelly, miksei sellasta etuastetta ole tarjolla missä puhtaalle ja särökanavalle olis omat ulostulot. Tarkotan siis että särön ulostulo olis ennen EQ:ta tai sitten sillä olis erilliset säädöt. Näinollen miksaajakin vois ottaa 2 singaalia ja säätää niitten balanssin.

Osittain tästä syystä käytän itse 2 kanavaista erillistä di boksia. Vt bass (ei di) on etusena toiseen kanavaan ja toiseen menee kliini kompuran kanssa. Toimiva setuppi ollut.

Vaarana on tietty se että miksaajana on joku vanhan liiton antiefektijannu joka ruuvaa sen efektisignaalin nollaan. :)
Zambe88
03.02.2016 16:37:30

Mulla on muutaman kuukauden ollut käytössä Darkglass B7K ja tykkään siitä ku hullu puurosta.
Juurikin laitteen tuottamaa dynaamista selkeää särömaailmaa olen etsinyt kauan ja sitä en saanut esim. Sansampista ulos (ehkä en vaan osannut)

Parasta pedaalissa on, että se ottaa myös basson ominaissoundin huomioon, eli onkos se ammattitermi nyt sitten läpinäkyvä/lasimainen?
Liian monta sellaista särötintä on tullut testattua, joiden kanssa on aivan sama millaisella bassolla soitat, ulosanti kuulostaa jokatapauksessa samalta.

DI ominaisuutta en ole päässyt vielä testaamaan, mutta tähän mennessä on ollut jokaisen euron arvoinen peli vaikka ostovaiheessa hinta vähän pisti miettimään.

Tuo Ampegin SCR-DI mulla oli pitkään tilauksessa, mutta sitä ei maahantuoja saanut millään tänne pohjolan perukoille asti. Siispä kyllästyin odotteluun ja ostin tuon Darkglassin.
If it's too loud, you're too old!
Dropped C
03.02.2016 21:24:13
Onko jossain liikkeessä Helsingissä noita Mustia Laseja?
hollstro
03.02.2016 21:46:33

Dropped C: Onko jossain liikkeessä Helsingissä noita Mustia Laseja?

Aron Soitin, Custom Sounds ja Soundtools
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Dropped C
03.02.2016 21:59:50 (muokattu 03.02.2016 22:04:27)
Kiitos. Pitää mennä kokeilemaan tässä joskus, kun on rahaa. Soundtools näköjään vielä mukavasti Valkassa.
Zambe88
03.02.2016 23:36:37

Dropped C: Kiitos. Pitää mennä kokeilemaan tässä joskus, kun on rahaa. Soundtools näköjään vielä mukavasti Valkassa.

Suosittelen kokeilemaan, ovat laatupelejä ja vieläpä Made in Finland.
Kiinnostaisi testata sitä B7K Ultra spedua, tosin se taitaa vielä olla aika kivenalla kun on niin tuore tapaus.
Dropped C
04.02.2016 00:06:55
Niin siis tuo tuossahan kanssa on hyvä juttu, että ovat kotimaista tuotantoa. Tai jotkut näytti olevan Jenkeissä tehtyjä, mutta luulisi että ainakin täällä myytävät olisivat kotimaisia.
omni
04.02.2016 01:08:31
Dropped C: Niin siis tuo tuossahan kanssa on hyvä juttu, että ovat kotimaista tuotantoa. Tai jotkut näytti olevan Jenkeissä tehtyjä, mutta luulisi että ainakin täällä myytävät olisivat kotimaisia.

Korjatkaa jos olen väärässä mutta mun käsityksen mukaan kaikki Darkglass:n pedaalit tehdään nykyään ameriikoissa.
Timing Has a Lot to Do With the Outcome of a Rain Dance
Olli.M
04.02.2016 01:46:04
omni: Korjatkaa jos olen väärässä mutta mun käsityksen mukaan kaikki Darkglass:n pedaalit tehdään nykyään ameriikoissa.

Ei vaan toisin päin. Uudet MIF. Korjatkaa jos olen väärässä.
Zambe88
04.02.2016 06:45:49

Olli.M: Ei vaan toisin päin. Uudet MIF. Korjatkaa jos olen väärässä.

Käsittääkseni juurikin näin. Mitä olen vanhempia malleja nähnyt, niin niissä lukee järjestäen Made in USA tai Hand made in USA.

Taitaa olla ensimmäiset Suomessa tehdyt pedaalit väsätty myös käsin, mutta tuossa omassani lukee vaan Made in Finland. Darkglassin suosion johdosta kädet taitaa olla sen verran täynnä hommia, että koneet on otettu avuksi:)
omni
04.02.2016 12:01:08 (muokattu 04.02.2016 12:03:23)
Olli.M: Ei vaan toisin päin. Uudet MIF. Korjatkaa jos olen väärässä.

http://www.talkbass.com/threads/dar … g-to-be-made-in-the-usa-now.892646/

Eli siis jossain vuosien 2012 ja 2016 välissä tuotanto on siirretty takaisin Suomeen syystä tai toisesta?
Tai sitten noita tehdään sekä täällä että ämeriikassa?

Sinänsä valmistusmaalla ei muuta väliä ole kuin että olishan se hienoa, että valmistus ja sitä kautta työpaikat olisi Suomessa. Niin ja onhan se joutsen-logo komee...
Timing Has a Lot to Do With the Outcome of a Rain Dance
tlintu
04.02.2016 13:26:02
Muistelisin, että noita tehtiin ensin suomessa ja suosion kasvaessa myös amerikassa aikanaan. Se amerikkalainen valmistaja toimi sitten siellä puolen maailmaa kait myynnistä vastaavana. Esim. b3k sai ostaa MiF ja MiA -versiona suomestakin. Nyt hommasivat isommat tilat suomesta ja enemmän henkilöstöä ja siirsivät tuotannon kokonaan suomeen (Helsinki).
Olli.M
04.02.2016 13:29:15
tlintu: Muistelisin, että noita tehtiin ensin suomessa ja suosion kasvaessa myös amerikassa aikanaan. Se amerikkalainen valmistaja toimi sitten siellä puolen maailmaa kait myynnistä vastaavana. Esim. b3k sai ostaa MiF ja MiA -versiona suomestakin. Nyt hommasivat isommat tilat suomesta ja enemmän henkilöstöä ja siirsivät tuotannon kokonaan suomeen (Helsinki).

Ja nyt se amerikkalainen, joka noita Darkglassejakin duunasi, on työntänyt omat "Darglassit" pihalle.

http://www.pikeamp.com/collections/all

Eivät kuulemma ole kopioita. :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)