Aihe: Kysymys/vastaus topic part V
1 2 3 4 5260 261 262 263 264311 312 313 314 315
hollmi-5
26.01.2016 16:08:24
Kojootti_84: Koska kaupan käynti on aika hidasta, ajattelin että voisin laittaa yhden tomin erillisenä myyntiin ja jos se menee ensin kaupaksi, niin sitten loppu setti halvemmalla. Saisko näkemyksiä, minkä räkkitomin noista vois myydä pois, jotta jäljellä oleva setti olisi "haluttava" kokojensa puolesta? Varmaan 10" tai 12"?

BD 20x18
RT 10x8
RT 12x9
RT 13x10
FT 16x16

Kiitos etukäteen.

10, 12 ja 16" setit ovat nykyisin aika yleisiä uusissa rummuissa, joten 13" joutaa erikseen myydä.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Kojootti_84
26.01.2016 16:52:53 (muokattu 26.01.2016 16:53:08)
hollmi-5: 10, 12 ja 16" setit ovat nykyisin aika yleisiä uusissa rummuissa, joten 13" joutaa erikseen myydä.

OK. Laitan tyrkylle 10 ja 13 tuumaset siinä tapauksessa, koska alkuperäinen kokoonpano oli 12,13,16 ja 10 lisätty jälkikäteen. Kiitokset!

EDIT: typo
edenbeast
29.01.2016 17:35:03 (muokattu 29.01.2016 17:43:07)
Mie sain todennäköisesti 70-luvun Yamahan rumpusetin johon pitäis hommata tomipidike. Basarin reikä on n. 22mm ja tomeissa olevien kiinnikkeiden reiät n. 10mm. Kiinnikkeet ovat sellaiset ettei se tanko mene tomin sisään. En tiedä tajuaako tästä selostuksesta mitään mutta kysympä millainen pidike tuohon kävisi?

Edit. Kuva basarista ja tomista löytyy profiilistani
Duro
29.01.2016 18:01:14 (muokattu 29.01.2016 18:04:23)
edenbeast: Mie sain todennäköisesti 70-luvun Yamahan rumpusetin johon pitäis hommata tomipidike. Basarin reikä on n. 22mm ja tomeissa olevien kiinnikkeiden reiät n. 10mm. Kiinnikkeet ovat sellaiset ettei se tanko mene tomin sisään. En tiedä tajuaako tästä selostuksesta mitään mutta kysympä millainen pidike tuohon kävisi?

Edit. Kuva basarista ja tomista löytyy profiilistani

Jos nuo sisämitat pitää paikkansa niin tuon pitäis periaattees käydä: http://www.thomann.de/fi/gibraltar_ … _rslt_gibraltar+tom+holder_323008_0

Tarkistaisin kuitenki vielä työntömitalla ne halkaisijat. Alkuperäistä holderia ei joka tapauksessa enään valmisteta ja sen hankkiminen voi olla vähän hankalata.
Vuoden nukkuja: Duro "miten mä tähän päädyin ja kuka potki mua koko yön päähän" - Closure
edenbeast
29.01.2016 18:32:28
Duro: Jos nuo sisämitat pitää paikkansa niin tuon pitäis periaattees käydä: http://www.thomann.de/fi/gibraltar_ … _rslt_gibraltar+tom+holder_323008_0

Tarkistaisin kuitenki vielä työntömitalla ne halkaisijat. Alkuperäistä holderia ei joka tapauksessa enään valmisteta ja sen hankkiminen voi olla vähän hankalata.

Kiitos. Joo, pitää tarkastaa vielä nuo mitat kunhan pääsee mökille hakemaan tönärin.
artsipartsi
31.01.2016 08:54:30
Hoi!
Mulla on 60-luvun acrossa alkanut mattokoneisto olla sen verran väljä että pitäisi vaihtaa. Onko mitä muita vaihtoehtoja, kuin Ludwigin oma?
hollmi-5
31.01.2016 09:37:19
artsipartsi: Hoi!
Mulla on 60-luvun acrossa alkanut mattokoneisto olla sen verran väljä että pitäisi vaihtaa. Onko mitä muita vaihtoehtoja, kuin Ludwigin oma?

Ei. Mitä tarkoittaa väljä? Jos se itsekseen löystyy, niin maton kireyttä säätävän ruuvin varresta puuttuu jousi.
artsipartsi
31.01.2016 20:30:53
hollmi-5: Ei. Mitä tarkoittaa väljä? Jos se itsekseen löystyy, niin maton kireyttä säätävän ruuvin varresta puuttuu jousi.

Jousi on mutta jännite siinä olematon. Pitänee uusi hommata.Kiitos!
hollmi-5
31.01.2016 20:34:51
artsipartsi: Jousi on mutta jännite siinä olematon. Pitänee uusi hommata.Kiitos!

Jousta voi myös venyttää.
hollmi-5
02.02.2016 20:31:08
Joronjalka: Laitetaanpas nyt kysymys tänne, kun en millään löytänyt tälle omaa keskustelua tai parempaakaan paikkaa.

Haluaisin siis hommata itselleni rumpumikkejä ja mikserin (ja muuta mitä tarvitsee), jotta voisin nauhoittaa omaa soittoa esimerkiksi taustanauhojen päälle soitellen. Mitä kaikkea tarvitsen ja mitä täytyy huomioida? Idea olisi siis kytkeä mikseri Windows -läppäriin ja nauhoittaa jollain softalla (Reaper?) soittoa. Lähinnä siis kysymys on, että minkälainen mikseri olisi hyvä ja tarviiko mikserin ja koneen väliin jotain erillistä äänikorttia tms? Mikserissä olisi hyvä olla kahdeksan linjaa, jotta saan tarvittaessa koko setin mikitettyä. Aluksi kuitenkin ajatus oli mennä basari, snare ja kaksi overia -combolla.

Toinen kysymys kuuluu, että pystynkö toteuttamaan livetilanteessa itselleni monitoroinnin niin, että hyödynnän tuota samaa mikseriä ja sen kytkee päämikseriin, jolloin tarvittaessa saa ajettua rummut myös PA:n läpi? Eli siis toive olisi, että saan korvanappeihin omat rummut, laulun yms mitä nyt monitoreista haluan kuulla, ja lisäksi rumpuja voi tarvittaessa ajaa myös yleisölle.

Kovin sekavasti varmaan selitetty, mutta toivottavasti löydätte vastauksia tai vähintään tarkentavia kysymyksiä. Laite-ehdotuksia otetaan myös vastaan.

40 sivua aiheesta: https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=30&t=105792
Duro
03.02.2016 19:38:44
Heps. Sain tuolle Sonorin D424:lle nyt tuon reikämallisen alavanteen. Ei tosin originaalia ja tuossa on hassusti molemmin puolin kaks reikää mutta epäkeskosti snaremattoon nähden. Kiersin ongelman laittamalla maton narut molemmista päistä vain toisesta reijjästä, jotka on molemmat täysin keskellä mattokoneistoon nähden. Ajaa siis asiansa noin. Jos jostain sais ihan alkuperäisvanteen niin olishan se mukavaa, mut toimii tuo paremmin noin kuin tuolla edellisellä Premierin alavanteella.

Enivei, ne ketkä noita on koplanneet: mitenkä tuo matto pitäisi kiinnittää tuohon matonkiristimeen kiinni oikeaoppisesti? Vai puuttuuko tuolta joku osa kenties, kun en oikeen keksi mitään normaalisolmua kummempaa temppua narujen kiinnisitomiseen siihen. Toimii tuo noinkin, mut kai tuohon nyt on olemas joku fiksumpikin tapa?
Vuoden nukkuja: Duro "miten mä tähän päädyin ja kuka potki mua koko yön päähän" - Closure
hollmi-5
04.02.2016 10:23:01
Duro:
Enivei, ne ketkä noita on koplanneet: mitenkä tuo matto pitäisi kiinnittää tuohon matonkiristimeen kiinni oikeaoppisesti? Vai puuttuuko tuolta joku osa kenties, kun en oikeen keksi mitään normaalisolmua kummempaa temppua narujen kiinnisitomiseen siihen. Toimii tuo noinkin, mut kai tuohon nyt on olemas joku fiksumpikin tapa?

Laita merimiessolmu maton reikien väliin. Ei kalvoa vasten, vaan vastakkaiselle puolelle ;)
Duro
04.02.2016 10:31:19 (muokattu 04.02.2016 11:07:15)
hollmi-5: Laita merimiessolmu maton reikien väliin. Ei kalvoa vasten, vaan vastakkaiselle puolelle ;)

Oke, tämä saattais toimia. Ainakin matto kiristyis tasaisesti kalvoa vasten. Paitsi kun ne matonreijjät on tosiaan epäkeskot tuossa vanteessa. Siltikin tuota temppua vois käyttää, käyttää vain molemmissa päissä sitä vanteen holea mikä on mattoon nähden keskellä.

Mutta, miten se sitte solmitaan tuohon kiristimeen? Mulla ei ole kiristimessä kuin tuommonen koukku, johon minkään kiinni saaminen on omille nakkisormille aika tuskaa. Mites se siinä sun D424:ssa on? Saisitko kuvaa napattua? Lähinnä mietin et puuttuuks tuolta jotai.
hollmi-5
04.02.2016 13:04:55
Duro: Oke, tämä saattais toimia. Ainakin matto kiristyis tasaisesti kalvoa vasten. Paitsi kun ne matonreijjät on tosiaan epäkeskot tuossa vanteessa. Siltikin tuota temppua vois käyttää, käyttää vain molemmissa päissä sitä vanteen holea mikä on mattoon nähden keskellä.

Mutta, miten se sitte solmitaan tuohon kiristimeen? Mulla ei ole kiristimessä kuin tuommonen koukku, johon minkään kiinni saaminen on omille nakkisormille aika tuskaa. Mites se siinä sun D424:ssa on? Saisitko kuvaa napattua? Lähinnä mietin et puuttuuks tuolta jotai.

Laitoin s-postiisi kuvan. Kuittaa, tuliko kuva perille?
Duro
04.02.2016 13:06:28
hollmi-5: Laitoin s-postiisi kuvan. Kuittaa, tuliko kuva perille?

Kuitti. Kiitän.
hollmi-5
04.02.2016 14:00:31 (muokattu 04.02.2016 14:01:41)
Duro: Kuitti. Kiitän.

Metallikansi piti vain poistaa, että sai mekanismin esiin. Oli kahdella ruuvilla kiinni. Melkoisen erilainen perinteisiin systeemeihin verrattuna. Löytyi netistäkin pieni kuva:
http://www.iknowcss.com/jj/sonor66p8%20%28Custom%29.jpg

Ja lisää kuvia:
https://www.ladrummerie.com/viewtopic.php?f=90&t=35063

Runko onkin kromattua messinkiä myös tässä virvelissä.
Duro
04.02.2016 14:19:09 (muokattu 04.02.2016 22:00:16)
hollmi-5: Metallikansi piti vain poistaa, että sai mekanismin esiin. Oli kahdella ruuvilla kiinni. Melkoisen erilainen perinteisiin systeemeihin verrattuna. Löytyi netistäkin pieni kuva:
http://www.iknowcss.com/jj/sonor66p8%20%28Custom%29.jpg

Ja lisää kuvia:
https://www.ladrummerie.com/viewtopic.php?f=90&t=35063

Runko onkin kromattua messinkiä myös tässä virvelissä.

Hetkonen. Eli onks tuo mun snareni sittenki D444? Muovinen matonnostinkin nimittäin täsmäis. Ja selvisi noiden mysteeristen lisäreikienkin pointti: siitä puuttuu tuo made in West Germany-lätkä :O Matonnostimessa itse asiassa lukee kans että länssaksan tekoa on. Vau :D

Paitti että eipäs ole. Runko on tuossa omassani samanlainen ku D424:ssa. Eli ei tuota keskellä menevää renkulaa. Mitähä helkattia. Hitsi kun jollain olis orkkiskuntoinen D424 ni vois tehä selkeempää verrantoa.
Duro
09.02.2016 09:56:13
Lisää typeriä kysymyksiä. Suprassa kun on minulla viripesissä sisällä semmoiset muoviset hommelit, joihin viritystapit lukkiutuu. Niin saako niitä irtona mistään? Alkavat toimia vähän miten sattuu ja pari on jo sen verran hajalla ettei tappeja meinaa saada vaivatta kiristettyä.
majuku
09.02.2016 10:20:11
Duro: Lisää typeriä kysymyksiä. Suprassa kun on minulla viripesissä sisällä semmoiset muoviset hommelit, joihin viritystapit lukkiutuu. Niin saako niitä irtona mistään? Alkavat toimia vähän miten sattuu ja pari on jo sen verran hajalla ettei tappeja meinaa saada vaivatta kiristettyä.

Esim. Millbrookista tai muilta jälleenmyyjiltä, osanumero P-2200-R.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)