Aihe: 28.5. Keikasta: Kuka veti paremmin; Jordison vai Ulrich?
1 2 3 4
LumPus
02.06.2004 15:23:33
soitti ainakin mun mielestä.. mitä nyt A katsomon paskasta saundista erotin..
Sponsored by Espoon Musiikki
Aleksi-serkku
02.06.2004 15:43:10
Selvä. Lars on äärimmäisen yliarvostettu rumpali, joka soittaa livenä poikkeuksetta ihan päin helvettiä. Niin myös Helsingissä. Miehen basarityöskentely on ala-arvoista, hän kiilaa ja soittaa mielikuvituksettomia fillejä. Naamanvääntelyäkään en laske plussaksi.

Miks tota Larssia pitää koko ajan haukkua? Kertokaa, pliis.
Liity sinäkin 43:n miehen Squamish joukkueeseen! Yhteyttä pikaviesteillä! MEKKALA #4
jussiohman
02.06.2004 15:44:17

And here we go.
Lihava sinkku hakee kontaktia
Sgandalf
02.06.2004 15:47:05

Lainasit perusteluja.
Bewahret einander vor der Zweisamkeit
Vieteri
02.06.2004 19:47:41
Joo, olen itsekkin huomannut,että Lars lyhentää fillejään joskus, ja jättää kappaleiden siisteimmät (vaikeimmat) fillit pois...
austin_87
03.06.2004 00:43:03

Kyllä se naamarimies oli ihan uskomattoman hyvä soittamaan. Lars ei ole hyvä rumpali, mutta minua se ei haittaa, sillä Metallica kuitenkin soi niin mielettömän hyvin yhteen ja onhan Lars-setä kuitenkin melkonen lavaeläin. Ilmeet oli ainakin hienot.
junttura
03.06.2004 13:02:51

Lars ei muuten edes vetäny Saint Angerissa sitä tuplapedaali-juttua. Se on varmaan onnistunu siltä vaan kerran Tai sit joku muu (hmmm...?) on soittanu sen levylle...
Levyllä kuuluu alkuperäiset basarin iskut hiljasella....paska äijä ei voi mitään
austin_87
03.06.2004 14:43:19

Eikös Lars harrasta studiossa sitä, että nauhottaa vaan pari tahtia nopeeta komppia ja sitten leikellään ja liimaillaan sitä pätkää peräkkäin? Joku sano, että näin ois tehty ainakin Dyers Evessä ja monissa muissa metallica-hiteissä. Mikäli tämä pitää paikkansa, niin ei ihme, ettei st. angerin tykitys onnistu livenä.
jussiohman
03.06.2004 15:04:43
Kyllä se aineskin tuossa St.Angerin DVD:llä polkee sen änkerin tuplat. Sekä All Within My Handsin "Not only do I not know the answer" - kohdan, jossa basarit menee 200bpm tupulupua.
Lihava sinkku hakee kontaktia
Outkast
03.06.2004 18:35:13
Lars Ulrich.
Alpha
03.06.2004 18:42:48
Nyt se on viimein todettava, että on tää yks saatana tää Larssi...perkele...
fifehole
03.06.2004 21:25:32

Eikös Lars harrasta studiossa sitä, että nauhottaa vaan pari tahtia nopeeta komppia ja sitten leikellään ja liimaillaan sitä pätkää peräkkäin? Joku sano, että näin ois tehty ainakin Dyers Evessä ja monissa muissa metallica-hiteissä. Mikäli tämä pitää paikkansa, niin ei ihme, ettei st. angerin tykitys onnistu livenä.

Kyllä suurimman osan metallibändien tukutukubassarit korjataan/taimataan studiossa, ei Lars mikään poikkeus ole. Käsittääkseni rumpukoneiden käyttö ei ole ollenkaan harvinaista tässäkään genressä.

Lars on tehnyt hienon työn Metallicassa, eikä se miten nopeasti poljet bassaria ole mikään hyvän rumpalin mitta. Muutenkin voisi kunnioittaa enemmän saavutuksia eikä dizzaa paskaks kun alkaa ikä painamaan. Harva ton ikäinen äijä painaa viel tolla tahdilla, koittakaa itse tehdä Larssin keikkamäärä ja tiedätte missä se tuntuu/näkyy. Respect!
Head for an eye
dictatorsh*t
03.06.2004 21:37:40 (muokattu 03.06.2004 21:37:54)
Harva ton ikäinen äijä painaa viel tolla tahdilla

Ei taida Lombardo olla ihan yhtä vanha, mutta läheltä liippaa.
Ellen aivan väärin muistele.
Outkast
03.06.2004 21:43:26
Lars Ulrich ei ole mikään guru, mutta sanoisin, että osaa hommansa. Nyt olen henk. koht niin tympääntynyt tähän keskusteluun, että jos sen ajan mitä käytätte lerssin dissaamiseen vaikka käyttäisitte rumpujen soittamiseen niin, EHKÄ jonain päivänä teistä tuleekin jotain.
(Anteeksi, mutta tämä kortti oli pakko käyttää tässä vaiheessa peliä. En väitä, että olisin mitenkään erikoinen ja minulla olisi varaa sanoa noin, mutta tuli hyvä olo.)

Ja siitä timestä. Juttelin tässä taannoin erään miksaajan kanssa ja kautta Sylvester Stallonen kalsarit miäs mojauttu jutun. Anssi Nykänen oli käynyt äänittämässä artisti X:lle rumpuja. Noh rumpuraidat vedettiin sitten oikein kaksi kertaa quantisoinnin läpi. Siis herrahan on itse TIME !
No sellaista se nykyään on. Turha odottaa nykyään, että mitään päätyy levylle ilman, että sitä räplätään tuhanteen otteeseen.
Paas
03.06.2004 22:10:56
Saiskos saman suomeksi?

Eli sellainen hassu prosessi jossa esim. basarin iskut pannaan paikalleen jotenkin suhteessa virvelin iskuihin tai jotain sinne päin. Eli editointia.
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
mr_b
03.06.2004 22:40:46 (muokattu 03.06.2004 22:44:53)

Saiskos saman suomeksi?

Tehdään ihmisestä kone.

Edit: Ei kuitenkaan cyborg-mielessä. "You have just been assimilated into borg collective. You now play drums perfectly."

Offtopic, mutta mitäpä väliä, U-word ilmestyy jokaiseen keskusteluun kuitenkin oftopiccailemaan. Payback...
Before I talk I should read a book.
Bee-äf
03.06.2004 22:50:36

No sellaista se nykyään on. Turha odottaa nykyään, että mitään päätyy levylle ilman, että sitä räplätään tuhanteen otteeseen.

Huh. onneksi olen lopettanut uuden musiikin kuuntelemisen.
rc
03.06.2004 22:54:29 (muokattu 03.06.2004 23:01:08)
Sekä All Within My Handsin "Not only do I not know the answer" - kohdan, jossa basarit menee 200bpm tupulupua.

Tuo kohta on My Worldissa, sorry my dot fucking

Ulrich veti paremmin, rumpalin arvoa ei mitata tuplabasaritykityksen nopeuden mukaan. Metallicaan ei toista rumpalia voi ottaa, Hetfield ja Ulrich ovat säveltäneet joka ainoan Metallican biisin (muut äijät ovat olleet mukana vaan välillä), joten jonkunlainen saavutus sekin varmaan joo.
Yhteiskunnan ihanneihminen ei paskanna
Jaska
04.06.2004 02:19:50
On se vaan kumma. En ole kuukauteen koko paskafoorumia lukenut ja mikäs siellä sitte pilkottaa eturivissä kun kerrankin vilkasen: Lars.

Kyllä täytyy sanoa että vituttaa niin maan perkeleesti kun se koko Slipknot tuli sellasena mössönä katsomoon. Ei saanut selvää. Paitsi The Blister Existissä ne marssisnaret. Se oli komiaa katottavaa kun ensin herrat 'nistit soittavat vastakkain ja lopuksi kääntyvät Jordisonia päin ja hemmot soittaa kolmestaan. Ja näillä kavereilla oli vieläpä oikea asenne marssirumpujen kanssa. Olisinpa tilannut lipun aikasemmin ja ollut kentällä.
Muutenkin koko Slipknotilla oli kyllä aivan älyttömän mahtava lavameininki. Nimenomaan kolmea rumpalia oli hauska katsoa eniten elossa olevina. Tosin Jordisonia peitti minun kulmastani vähän PA-kaapit.

No entä Metallica. No, soundit kuulu jo paremmin. Ja vaikka en Larsun soittotaitoja pitäisikään kaikkein loistokkaimpina niin soittaa se vaan minua paremmin, vaikka tokkopa siihen kovasti tarvitaan. Ja omalla kohdalla Larsin arvostus perustuu enemmänkin muuhun kun soittotaitoon. Onhan se kai yksi eniten innoittavimmista rumpaleista. Valitettavan useasti aloittelijat kyllä tietävät kuka on Lars Ulrich mutta ei ole mitään hajua, kuka on Buddy Rich tai vaikka Steve Gadd.

Niin ja pitääpi vielä tunnustaa: Kun hra Ulrich pomppasi ensimmäisenä rumpupenkin päälle seisomaan ja tervehtimään yleisöä, helähti syrämmessäni tunne, että jonain päivänä haluaisin tehdä samoin, samanlaiselle yleisölle, samanlaisessa paikassa.

En enää koskaan sano että Lars Ulrich on paska. Itseasiassa en enää koskaan sano että kukaan rumpali on paska, koska sehän ei ole totta.

Ja luultavasti tämäkin viesti meni täysin hukkaan kun kukaan ei jaksa sitä lukea.

Öitä
jee
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)