Aihe: Pistäkää ääninäytettä soitostanne 3
1 2 3 4 5276 277 278 279 280399 400 401 402 403
TheRev
26.01.2016 07:42:02 (muokattu 26.01.2016 08:31:38)

Kailis: Vaihtuuko tossa välissä tempo 120 -> 110?

Juu kyllä vaihtuu. Pidettiin tempo ensin samana mut se oli vähä turhan nopeen oloinen niin pudotettiin vähän :)
statistiÖ
27.01.2016 21:10:34

There's a brand new beat @ http://maihinnousu.net/a/2812
¤ jos ei soi hiljaa, soi kovaa ¤ olennainen ¤ ihanainen ¤
jp351
27.01.2016 22:10:23
statistiÖ: There's a brand new beat @ http://maihinnousu.net/a/2812

Komppi huojuu välillä aika pahasti, mut kyllä tässä on jotain sympaattista. Tahdin päätteeksi tulevat neljän iskun tomifillit nostavat väistämättä hymyn kasvoille.
Hammarberg
27.01.2016 22:53:21

Uutta videota pukkaa. Posti toi tänään uuden vanhan riden, Paiste 3000 22" Power Ride, sisäänajo piti aloittaa välittömästi ja tämmöstä soppaa syntyi.

We Are Motörhead.

https://www.youtube.com/watch?v=M4wbyO-R_vI
Kailis
28.01.2016 00:07:13

statistiÖ: There's a brand new beat @ http://maihinnousu.net/a/2812

Shuffle ja tasajakoinen sulassa sekasovussa.
JuhaHo: Lienen sokea, mutta en näe linkkiä missään.
Ihmis surun haaskansyöjä
28.01.2016 01:37:01 (muokattu 28.01.2016 01:46:34)

https://www.youtube.com/watch?v=H0rQshvygaU Rage against the machine.

No vedinpä nyt ekan coverini suoraan alkuperäsen biisin päälle. Ei mult löydy mitään hienoa teknologiaa tai mitää, ni epätoivosesti pistin vaa mp3 päälle ja koitin soittaa tahtiin. Alkuun en kerenny kunnolla mukaan, ku piti säätää soitin päälle yms. ja zoomi päälle, mut ihan ok sitä lukuunottamatta. Movie makeriin laitoin vaa mun rummut ja liitin alkuperäsen biisin, minkä vaimensin, ni kuuluu mun soitto eniten. Tsiigatkaa ja heittäkää jtn mielipidettä tästä. Oon hommaamassa jotkut super kuulokkeet viel myöhemmin, mut oisko jtn muita juttuja millä sais helpommaks tän homman?
Ja toi lyric video ei oo mun, lainasin.
Laakstr
28.01.2016 09:54:42 (muokattu 28.01.2016 09:59:49)
Ihmis surun haaskansyöjä: https://www.youtube.com/watch?v=H0rQshvygaU Rage against the machine.

.... Oon hommaamassa jotkut super kuulokkeet viel myöhemmin, mut oisko jtn muita juttuja millä sais helpommaks tän homman?
Ja toi lyric video ei oo mun, lainasin.

Audiointerface + muutama mikki + monitorointikuulokkeet ja äänilähde (puhelin, utuubi, tms) Miksaat "keitoksen" valmiiksi audiointefacen softalla ja syötät äänen zoomin ext-in liitäntään...

E: Audiointerfacen sijaan hommaan sopii toki pikkumikserikin
Aika hätäinen... Mutta aina on kuitenkin iloinen yleisilme päällä
Hammarberg
28.01.2016 11:54:57

Miulla on neliraitanen pieni Behringer, ylhäällä konkkamikkipari ja basareissa dynaamiset mikit, koneelle tosin menee yksi stereoraita eli soiton on mentävä sellasenaan hyvin, raitoja ei myöhemmin siivoilla...
Ihmis surun haaskansyöjä
28.01.2016 14:09:44 (muokattu 28.01.2016 14:10:36)

Hammarberg: Miulla on neliraitanen pieni Behringer, ylhäällä konkkamikkipari ja basareissa dynaamiset mikit, koneelle tosin menee yksi stereoraita eli soiton on mentävä sellasenaan hyvin, raitoja ei myöhemmin siivoilla...

Juu. Oon överi kädetön teknologian suhteen, ni ei nää sano oikee mitää käytännös mulle. Pitää kysyy joltain lähipiiristä joka tällasten kaa säätäny, ni saa näyttää kädestä pitäen. Ja siis ei tota oo siivoiltu muuta, kun leikattu 5 sekkaa hiljaisuutta alusta. Jos siis siihen viittasit. Hankalaa on silti.

http://www.thomann.de/fi/vic_firth_ … ref=search_rslt_vic+virth_161377_15 Näitä kaveri suositteli tähän mun ongelmaan. Onko mistään kotosin?
Ihmis surun haaskansyöjä
28.01.2016 14:14:16

Laakstr: Audiointerface + muutama mikki + monitorointikuulokkeet ja äänilähde (puhelin, utuubi, tms) Miksaat "keitoksen" valmiiksi audiointefacen softalla ja syötät äänen zoomin ext-in liitäntään...

E: Audiointerfacen sijaan hommaan sopii toki pikkumikserikin

Jaksatko linkata vaikka noi?
Hammarberg
28.01.2016 14:19:27 (muokattu 28.01.2016 14:23:57)

Ihmis surun haaskansyöjä: Juu. Oon överi kädetön teknologian suhteen, ni ei nää sano oikee mitää käytännös mulle. Pitää kysyy joltain lähipiiristä joka tällasten kaa säätäny, ni saa näyttää kädestä pitäen. Ja siis ei tota oo siivoiltu muuta, kun leikattu 5 sekkaa hiljaisuutta alusta. Jos siis siihen viittasit. Hankalaa on silti.

http://www.thomann.de/fi/vic_firth_ … ref=search_rslt_vic+virth_161377_15 Näitä kaveri suositteli tähän mun ongelmaan. Onko mistään kotosin?

Joo siis meinasin sitä, että analogipöydän kanssa kun äänittää, menee koneelle vain stereoraita minkä miksaaminen ja siivoaminen on aika rajoittunutta... Eihän se haittaa muuten, mutta ei tule täydellisesti tuotettua ja sliipattua jälkeä niinkuin nykyään näillä nettirumpaleilla on usein tapana.

Noi kuulokkeet pitäis olla aika jees miun tietääkseni... En ole itse Vic Firthin kuulokkeita kokeillut, mutta puhuvat että ihan käypäsiä vehkeitä. Melkein samalla rahalla saa muuten Extreme Isolation kuulokkeet jotka on aika helkkarin pätevät äänitysluurit... :) Miulla olis kans paremmat luurit ostoslistassa, T-bonen läpipaskat sätökset hajottaa miun kuulon, niitä on pakko luukuttaa kun muuten ei saa mitään selvää(EQ:n vääntely jonkin verran auttaa, mutta paskasta ei saa konvehtia.), paremmilla luureilla voi pitää musan huomattavasti hiljemmalla.
Ihmis surun haaskansyöjä
28.01.2016 14:30:12

Hammarberg: Joo siis meinasin sitä, että analogipöydän kanssa kun äänittää, menee koneelle vain stereoraita minkä miksaaminen ja siivoaminen on aika rajoittunutta... Eihän se haittaa muuten, mutta ei tule täydellisesti tuotettua ja sliipattua jälkeä niinkuin nykyään näillä nettirumpaleilla on usein tapana.

Noi kuulokkeet pitäis olla aika jees miun tietääkseni... En ole itse Vic Firthin kuulokkeita kokeillut, mutta puhuvat että ihan käypäsiä vehkeitä. Melkein samalla rahalla saa muuten Extreme Isolation kuulokkeet jotka on aika helkkarin pätevät äänitysluurit... :) Miulla olis kans paremmat luurit ostoslistassa, T-bonen läpipaskat sätökset hajottaa miun kuulon, niitä on pakko luukuttaa kun muuten ei saa mitään selvää, paremmilla luureilla voi pitää musan huomattavasti hiljemmalla.

Okei. Mul on seki vähän ongelmana et vaikka tollaset massiiviset pöydät mitkälie olis varmaan käteviä, ni toi mesta missä soitan ei oo mun oma tila, vaan ilmainen kaupungin tila, missä sit säilytän omiakin kamojani. Tonne voi pyytää toki hankintoja, ni ehkä nää audiointerfacet sun muut ois sellanen minkä perään vois kysellä. Mitkään pöydät nyt tuskin ainakaan mun kerrostalo kämppään mahdu, ellei sit oo jtn pienemmässä muodossa olevaa teknologiaa. Mielelläni hommaisin vaikka mitä, mut niin rajallinen tietämys tällasissa.
JanneO
28.01.2016 15:18:54
Hammarberg:

Noi kuulokkeet pitäis olla aika jees miun tietääkseni... En ole itse Vic Firthin kuulokkeita kokeillut, mutta puhuvat että ihan käypäsiä vehkeitä. Melkein samalla rahalla saa muuten Extreme Isolation kuulokkeet jotka on aika helkkarin pätevät äänitysluurit... :)

Kannattaa pysyä kaukana noista Vic Firthin kuulokkeista. Ei äänellisesti mitkään huiput tai edes kohtalaiset ja lisäksi aivan käsittämättömän epämukavat päässä. Vaikka meikäläisen pää on kohtaisen pieni, niin silti nuo puristi ja kiristi ärsyttävästi, eikä ole edes tukkaa välissä.
Akustisilla soitettaessa vahva suositus noihin Shuren SE-215 luureihin, ne on halvat ja hyvät. http://www.pianojylha.com/product_details.php?p=2131
Lähettäjä: "rumpujoppari R***i" Lähetetty: 18.10.2010 02:40 Otsikko: Re: Tori: Sabian B8 Pro Karavaani kulkee iloisesti rallatellen eteenpäin, vaikka koirat, persaukiset ja kateelliset räksyttävätkin.
Hammarberg
28.01.2016 15:36:22 (muokattu 28.01.2016 15:42:12)

JanneO: Kannattaa pysyä kaukana noista Vic Firthin kuulokkeista. Ei äänellisesti mitkään huiput tai edes kohtalaiset ja lisäksi aivan käsittämättömän epämukavat päässä. Vaikka meikäläisen pää on kohtaisen pieni, niin silti nuo puristi ja kiristi ärsyttävästi, eikä ole edes tukkaa välissä.
Akustisilla soitettaessa vahva suositus noihin Shuren SE-215 luureihin, ne on halvat ja hyvät. http://www.pianojylha.com/product_details.php?p=2131

Onko noin? Tosta kuvauksesta tulee ihan mieleen iki-ihanat T-bonet. xD

EDIT:
Jos Vic Firthin kuulokkeiden laatu on samalla tasolla niiden nykysten kapuloiden kanssa, ei tosiaan ole kovinkaan häävit. Noiden kepit on nykyään semmosta broileripuuta ettei tosi ole. Vaihtuu kohta kapuloiden merkki Vateriin.
Duro
28.01.2016 16:02:02 (muokattu 28.01.2016 16:03:13)
Ihmis surun haaskansyöjä: Muuten kyl, mut mä en tollasiin kuulokkeisiin koske pitkällä tikullakaan. Siis noihin, mitä tungetaan syvälle korviin. Löytyykö tota samaa ihan kunnon headphoneina tai jotain toista, mikä olis noit vic firthejä parempi yhä? Tollaset earplugit on ihan kammottavan tuntusia mulle ollu aina.

Ootko sä kokeillu noita kunnollisia korvamonitoreita? Niihin tulee kiljoona eri sovitepalaa mukana ja ne on muutenkin paljon parempia kuin jotkun kännyköiden mukana tulevat tulpat. Vähän samoilla ennakkoluuloilla itekin menin ennenku kokeilin noita Shureja, jotka nykyisin omistan.

Ja joo, Vicin luureille ei ääntä täältäkään. Tälläselle isopäälle varsinkin paino korvia aivan järjettömästi vähänkään pitemmissä sessioissa ja soundit on aivan kamalat.
Vuoden nukkuja: Duro "miten mä tähän päädyin ja kuka potki mua koko yön päähän" - Closure
Kailis
28.01.2016 16:21:36

Hammarberg: Onko noin? Tosta kuvauksesta tulee ihan mieleen iki-ihanat T-bonet. xD

EDIT:
Jos Vic Firthin kuulokkeiden laatu on samalla tasolla niiden nykysten kapuloiden kanssa, ei tosiaan ole kovinkaan häävit. Noiden kepit on nykyään semmosta broileripuuta ettei tosi ole. Vaihtuu kohta kapuloiden merkki Vateriin.

Missä vaiheessa näin on käynyt? Mä oon soittanut Vic Firtheillä vuosikausia, viimeisen setin tilasin muutama vuosi sitten, enkä ole moista huomannut. Uskoisin että luurien ja keppien laadulla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.
Mulla oli aikaisemmin Bayerdynamic DT 770M luurit jotka on varta vasten rumpaleille suunniteltu. Myin ne pois hankittuani Shuren nappimonitorit.
Ihmis surun haaskansyöjä
28.01.2016 16:36:56

Duro: Ootko sä kokeillu noita kunnollisia korvamonitoreita? Niihin tulee kiljoona eri sovitepalaa mukana ja ne on muutenkin paljon parempia kuin jotkun kännyköiden mukana tulevat tulpat. Vähän samoilla ennakkoluuloilla itekin menin ennenku kokeilin noita Shureja, jotka nykyisin omistan.

Ja joo, Vicin luureille ei ääntä täältäkään. Tälläselle isopäälle varsinkin paino korvia aivan järjettömästi vähänkään pitemmissä sessioissa ja soundit on aivan kamalat.

Siis en mä epäile, etteikö äänenlaadut yms. kuuluvuus olis hyvä, mut noi on vaan todella epämukavat korvissa ku työnnetään aivoihin asti. Mieluiten jotkut about samantasoset hommaisin, missä korva ergonomia olis vaa erilainen. Firthit nyt haukuttu, ni niitä en voi enää hommaa :D. Tärkeintä mulle olis nois kuulokkeissa, että kuuluu se musiikki tarpeeks kovaa eikä mössöydy kesken soiton.
Kailis
28.01.2016 16:49:55

Ihmis surun haaskansyöjä: Siis en mä epäile, etteikö äänenlaadut yms. kuuluvuus olis hyvä, mut noi on vaan todella epämukavat korvissa ku työnnetään aivoihin asti. Mieluiten jotkut about samantasoset hommaisin, missä korva ergonomia olis vaa erilainen. Firthit nyt haukuttu, ni niitä en voi enää hommaa :D. Tärkeintä mulle olis nois kuulokkeissa, että kuuluu se musiikki tarpeeks kovaa eikä mössöydy kesken soiton.

Sä et saa samaa eristävyyttä kuppikuulokkeilla + kupit aiheuttaa aina tietyn kuminaefektin matalilla taajuuksilla, pääasiassa basarista. Shuren muotoutuvat sovittimet, jotka myös eristää parhaiten, on erittäinkin mukavat. Itse hankin Complyn muotoutuvat, jotka ovat vielä kertaluokkaa paremmat. Olen noilla vetänyt viidenkin tunnin sessioita ongelmitta. Kuppiluureissa tulee se ikävä hiostaminen joka näistä puuttuu.
Ihmis surun haaskansyöjä
28.01.2016 17:29:12

Kailis: Sä et saa samaa eristävyyttä kuppikuulokkeilla + kupit aiheuttaa aina tietyn kuminaefektin matalilla taajuuksilla, pääasiassa basarista. Shuren muotoutuvat sovittimet, jotka myös eristää parhaiten, on erittäinkin mukavat. Itse hankin Complyn muotoutuvat, jotka ovat vielä kertaluokkaa paremmat. Olen noilla vetänyt viidenkin tunnin sessioita ongelmitta. Kuppiluureissa tulee se ikävä hiostaminen joka näistä puuttuu.

Okei, mut jos itsepäisenä ihmisenä haluun väkisin edulliset ja mahdollisimman laadukkaat kuppi luurit, ni oisko silti suositella jtn? Otan vaikka shuret tohon vertailuun kanssa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)