Aihe: Midi koskettimisto
1
harmonikka
20.04.2009 20:48:44
Voinee tällä palstalla kysyä seuraavaa (kun otsikon selitteessä mainitaan .. keskustelua soittimista..digiraitureista..ym)

Syntikan Yamaha PSR-1500 ja raiturin Fostex mr-16 saanee kytketyksi yhteen MIDI-toiminnoilla; manuaalien mukaan Fostexissa on MTC sekä MIDI-clock, Yamahassa näyttäisi olevan vain MIDI-kello.

Onko mahdollista sellainen yhteys, että raiturille soitetaan (Yamahasta) ensin, esim track 1:lle, rytmitausta,
ja sitten raiturille, esim track 2:lle, Yamahan muistista melodiaosuus siten että MIDIkello saisi raiturin kanavat hyvin synkrooniin? Ja tarvittaessa syntikan muitakin soitinääniä raiturin muille kanaville, synkronoituina rytmipohjaan (siis nimenomaan syntikan muistista, tarvittaessa tempoa muutettuna??)
Syntikan muistista sen vuoksi, että siinähän tempoa voidaan vielä tarvittaessa muuttaa jos jostain syystä on tarvetta muuttaa (esim vieraileva artisti on epähuomiossa soittanut eri tempossa tai jopa eri sävellajissa..)

Hausta en löytänyt vastausta tai edes samanlaista ongelmanasettelua.

Näin noviisina MIDIn salaisuudet ovat varsin pitkälti vielä oikeasti salaisuuksia..

Apuva!
Ketjukuula
05.05.2009 15:42:52
Late: En tiedä tuliko tää nyt ihan oikealle alueelle, mutta kuitenkin...

Onko kellään kokemuksia roland pc 180A midi koskettimistosta? Hinta on thomanilla 149e. Mulla on omakohtaisia kokemuksia taas roland pc-200 mkII:sesta, jonka olettaisin olevan lähestulkoon samanlainen, ja mielestäni se on ihan kelpo vehje. Onko kannattavaa tilata Thomannilta tuo pc 180A lähinnä omien biisien midiversioiden tekoon ennen bändille soitettavaksi vientiä, vai suositteleeko joku jotain muuta?

Mulla on muuten mun tietokoneessa äänikorttina SB Audigy Platinum, jonka etupaneelissa on midi in ja out liitännät. En taida tarvita erillistä midi interfacea vai kuinka?

Eikös nämä kuuluis tuonne kosketinsoitn puolelle?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)