Aihe: Hurriganes
1 2 3 4 5154 155 156 157 158201 202 203 204 205
rheinone
31.12.2015 22:38:43
J.Hollström: http://youtu.be/0qK0DcTZAKk

Täähän on suht toimiva konsepti ku on saatu Remanderi luopumaan ykkösestä/bassarista. Mun puolesta siitä vaa buukkaamaan keikkaa Finlandia-taloon ihan niinku Chuck Berry. Ne maksaa, jotka haluu nähdä reliikin.
Onko Suomen vientiteollisuuden motto "Laadultaan paskoja, matalan jalostusasteen tuotteita mahdollisimman alhaisin kustannuksin"?
msalama
01.01.2016 00:21:34

Ne maksaa, jotka haluu nähdä reliikin.

No huh huh. Joo tsorppa, parempaa käyttöö masseille. Siis kaikki kunnia Aaltoselle ja Ganeseille, mut hei oikeesti :P
kivisuo
01.01.2016 09:22:52
msalama: No huh huh. Joo tsorppa, parempaa käyttöö masseille. Siis kaikki kunnia Aaltoselle ja Ganeseille, mut hei oikeesti :P

Joo. Ei muuta kuin massit noitten räppäritten taskuun saavat ostella 200t mersuja. Eilenkin meni nuorten jääkiekkottelu suomi-tsekki v--uks kun ne kaks pelleä mölys siinä ennen peliä.
John My
07.01.2016 02:06:19 (muokattu 07.01.2016 16:48:56)
rheinone: Täähän on suht toimiva konsepti ku on saatu Remanderi luopumaan ykkösestä/bassarista. Mun puolesta siitä vaa buukkaamaan keikkaa Finlandia-taloon ihan niinku Chuck Berry. Ne maksaa, jotka haluu nähdä reliikin.

Hyvä havainto, menisin katsomaan jo näiden kahden hyvän kitaristin takia, toinen vetää hienosti heavytyylistä ja toinen Hendrix- vaikutteista juttua,
molemmat improvisoivat tilanteen mukaan, hienoa kuulla, että sitä vielä arvostetaan soittamisessa.
John My
23.01.2016 02:40:24 (muokattu 23.01.2016 11:10:31)
Live in Hamina 1973 saattaa olla suomen parhaita, ellei paras rock'n roll live- äänite, mitä olen kuullut ikinä.
Tämä on mun käsitys siitä mitä suomalainen rock on ollut parhaimmillaan, siinä yhdistyy syvä kunnioitus bluesin juuria kohtaan ja mieletön innostus koko bändillä, eli
paras ja aidoin rock- taltiointi mitä olen kuullut.

Tarkennan vielä sen verran, että tuolla tatsilla ja tyylillä ei enää rockia soitella, kuitenkin se on mielestäni oikea ja aito ote rock'n rolliin,
tässä käy juuri niin, ettei tällä hetkellä arvosteta tuota ihanaa, vanhanaikaista otetta rockin soittoon, mutta seuraavat sukupolvet maksaa vaikka hunajaa, saadakseen kaikki alkuperäiset vinyylit.
blaekie
23.01.2016 02:58:33

John My: Live in Hamina 1973 saattaa olla suomen parhaita,...!

Jos saa kysyä ? Olitko itse paikalla ?
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... ja mitä se sulle kuuluu.. ja jos kuuluukin , niin syytön mä siihen oon.
John My
23.01.2016 03:07:44
blaekie: Jos saa kysyä ? Olitko itse paikalla ?

Kyllä olin -73 maaseudulla myös ja olin silloin 13v., diggasin Järvisen soittoa yli kaiken,
siinä oli niin paljon varmuutta ja ideaa, joka kolahti pieneen päähäni.
En siis Haminassa, mutta muualla päin suomea,
se on aivan totta, että Hurriganes oli kova sana kaikilla sen ajan mittareilla mitattuna, en vaihtaisi hetkeäkään pois siitä kokemuksesta, oli se kova bändi.
John My
23.01.2016 04:01:43 (muokattu 23.01.2016 11:16:15)
---------
John My
23.01.2016 04:03:35 (muokattu 23.01.2016 14:45:29)
-------
Lunnu
26.01.2016 09:22:34
MiamiBlues: ... Niin, mä olin 16 v ku toi konsertti oli Pohjois-Haagan mikä se nyt oli -

Räkälässä?
Nostalgy is not what it used to be
Rämppy
26.01.2016 09:35:57
qal: Räkälässä?

...eli Pohjois-Haagan ostarin nuorisokerholla. Ganes muuten treenasi P-Haagan ostarilla mm. 10/80 -levyä varten.
In Finland we have this thing called "diu diu".
John My
29.01.2016 19:56:55 (muokattu 30.01.2016 01:33:14)
Kyllä toi Roadrunner on kovaa kamaa tänä päivänäkin.

Hurriganes oli löytänyt oman sykkeensä, rytmillisen pulssin, jota moni bändi ei löydä koskaan, se on jo pelkästään ihmeellistä.

Roadrunnerin tukeva saundimaailma rakentuu sen varaan, että rummut, kitara ja basso on soitettu sisään kunnon otteella eli tatsilla.

Sitten oli hyvä miksuttaja, joka ruuvasi tukevalle pohjalle tukevat bassovoittoiset levyn kokonaissaundit, siinä oli ammattitaitoa jokaisella osatekijällä studiossa.

Aika on se mikä näyttää, mitkä levyt ja äänitykset kestää ajan hammasta, Hurriganesin eka levyt ovat kestäneet kritiikkiä hyvin ajan saatossa ja pitäneet tiukan otteensa rockin valtikasta.

Perimmäisenä syynä on tuo rehti rock- ote ja innostus soittoon sekä esiintymiseen.
kvhl
12.02.2016 11:17:45
Tsugu Way
12.02.2016 18:08:17
kvhl: Uusi versio Mr x. http://www.iltalehti.fi/viihde/2016021121103921_vi.shtml

Yleensä suhtaudun aika varautuneesti kaikenmaailman uudelleenversiointeihin, mutta nyt oli kyllä kovaa kamaa!!

Musa kaiuttimista täysillä ja video kokoruudunnäyttöön, niin kylmät väreet kulki alusta loppuun kun tsekkasin. Antoi taas uskoa aidon rockenrollin ikuisuuteen. ja jos tämmöstä ikämiehet saavat aikaan, niin mikäpä se siinä että kierrätetään vanhaa. Ja kelpo kierrätyskamaahan Ganes on.

Ja videohan on kyllä riemukasta katsottavaa. Ile ja Remppu yhdessä studiolla hurriganes-kaman kimpussa!!! :-)

Kannattaa muuten samalla kattoo sieltä 21 productionin sivuillta se lyhyt making of-pätkä. Siellä päällikkö Remppu "opettaa" Ileä kuinka soolo tulee vetää :-D Onko mikään muuttunut 40:ssä vuodessa? ;-D
All That Makes Me Happy Is The Blues.
John My
13.02.2016 03:55:09 (muokattu 14.02.2016 14:56:44)
kvhl: Uusi versio Mr x. http://www.iltalehti.fi/viihde/2016021121103921_vi.shtml

Hyvä meno päällä, nää biisit on vahvoja rock- sävellyksiä, muttei nykyään enää älytä niiden arvoa.

Hyvin tehty äänitys, nyt kun on porukka kasassa niin eikun lisää vaan levyllinen ja tuli fiilis, että vois käyttää afronaislaulajien kuoroa niinkuin Jimin levyillä, sopis hyvin saundimaisemaan.

Mister X - biisi saattaa hyvinkin olla se avainbiisi Hurriganes- maailmaan, hieno teko, loistavaa, iso kiitos!!!

Ile soittaa just ne ainekset mistä Hurriganesin musa on tehty, Alpun kitarasoolosta on tyylikkäästi otettu keskeinen sisältö ja tuotu se tähän päivään, rakenteellisesti soolo on jopa selkeämpi ja parempi kuin alkuperäisessä versiossa.

Soolon jännite kasvaa siten hitaammin kohti biisin loppua ja nostaa fiilistä entisestään, hyvin soitettu, mahtavaa, tää kuulostaa aina paremmalta, kun lisää kuuntelee, hyvä Ile!!!
Juzpe
15.02.2016 14:14:01 (muokattu 15.02.2016 14:15:52)

mpekkanen: Itse ajattelen, että aika moni artisti tekee nimenomaan omat versionsa perustuen erilaisiin skaaloihin. Kappaleen rakenteet kyllä saattavat olla erilaisia, mutta lähes kaikki bändit ja artistit tekevät doorisesteta moodista, miksolyydisestä jne. omat versionsa.

Että mitäettä? Eihän nää doorinen, miksolyydinen tai vittu vaikka ultafryyginen moodi oo muuta ku nimityksiä erilaisille harmonisille ilmiöille. Mitäs sä nyt oikein ajat tässä takaa?

Niin ja... kyllähän eri moodeissa menevää mussa on vaikka kuinka. Kuten nyt sitä miksolyydisessä menevää rokkia tai doorista moodia sahaavia whitesnake-balladeja.
Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen
Epämuusikko
15.02.2016 18:51:32
Juzpe: Että mitäettä? Eihän nää doorinen, miksolyydinen tai vittu vaikka ultafryyginen moodi oo muuta ku nimityksiä erilaisille harmonisille ilmiöille. Mitäs sä nyt oikein ajat tässä takaa?

Niin ja... kyllähän eri moodeissa menevää mussa on vaikka kuinka. Kuten nyt sitä miksolyydisessä menevää rokkia tai doorista moodia sahaavia whitesnake-balladeja.

Moodit schmoodit. Tuo kysymyksesi on aiheellinen.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
mpekkanen
15.02.2016 20:46:12 (muokattu 15.02.2016 23:50:26)
Sivulla 154 on tuo kirjoitus kokonaan, josta tuo doorisen ja miksolyydisen jne. juttu oli otettu. En viitsi niin pitkää teksiä tähän lainata, varsinkin kun se on minun kirjoittama.

Siinähän vain totesin, että skaaloja on monenlaisia ja niistä monikin artisti tekee omanlaisensa kappaleet. Olipa se tyyli sitten mikä tahansa.
En siinä puhunut pelkästään näistä pianon valkoisen koskettimien muodostamasta asteikosta ja siitä millaisia ne ovat millekkin pohjasävelle.

Skaaloissahan voi olla enemmän tai vähemmänkin ääniä kuin 7.

Pelkästään 7-sävelen asteikkoja on erilaisia 66 ja jokaisella niistä on 7 erilaista moodia. Vaikka ne monet asteikot poikkeavat näistä normaaleista länsimaisista niin paljon, ettei tuo moodi nimitys ehkä ole aivan oikea. Pohjasäveliä niissä voi ollä kuitenkin mikä tahansa ja näin saadaan erilaisia harmonisia ratkaisuja jos halutaan.

Onhan toki sellaisiakin soittajia, jotka soittavat lähes koko ikänsä Bluesasteikolla ja muutamalla sen erilaisella variaatiolla. Bluesiakin kyllä voi osaava soittaja soittaa ihan kaikilla asteikoilla, mutta se on jo toinen juttu kuinka bluesilta kaikki sellaiset skaalat kuulostavat.

Jossain Intiassa ollaan totuttu kuulemaan sellaisia säveliä, joita ei normiviritteisestä pianosta edes pysty soittamaan. Sellainen saattaa meille kuulostaa eksoottiselta, mutta ei heille jotka ovat siihen tottuneet.
Aika samoin on monien erilaisten asteikkojenkin kanssa ja kun niihin enemmän tutustuu ja soittaa, niin ei ne enää kuulosta niin erikoisilta. Rytmihän on vain mielenkiintoinen asia soittamisessa ja erilaiset harmoniat. Ainakin minusta, mutta jokainenhan voi toki soittaa ja kuunnella ihan millaista tykkää...

E: Pari kirjoitusvirhettä
Juzpe
15.02.2016 22:31:09

mpekkanen: Sivulla 154 on tuo...

Juu asia kunnossa. Aina silloin tällöin kannattaa ottaa vähän paremmin selvää asiasta josta puhuu, niin tulee paremmin ymmärretyksi, eix jeh? Pätee sekä sivulla 154 olevaan, että tohon yläpuolella olevaan kirjoitukseesi. :D Paa vaikka pikistä niin kerron sulle lisää aiheesta.
Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)