Aihe: Millaisen bändin haluaisit perustaa?
1 2 3 4 58 9 10 11 12101 102 103 104 105
absentmind
24.05.2004 18:23:52
Hämärää vähän kaikista genreistä vaikutteita ottavaa rock-musiikkia, biisit tehdään ensin nauhottamalla improvisaatiojameja ja sitten niistä ottamalla ideoita ja kehittämällä rakenteen.

Olisi kyllä mukavaa... mutta olis ees soittajia yleensä, hohhoi :P
Defrayer
25.05.2004 13:58:02
Olen kaverini kanssa joskus tulevaisuudessa perustaa tällaisen metallibändin:

Kokoonpano:
Taitavat rummut luonnollisesti, tuplabasarin pitää luonnistua, taitava syntikkamies joka voisi vetää soolojakin, hyvä basisti, 2 kitaristi-vokalistia (kaverini ja minä ;).

Biisien pitää olla monipuolisia ja vaihtelevia. Ja jokaisella bändin jäsenellä pitäisi olla huippuhetkiä lähes joka biisissä:mahdottomia rumpufillejä, bassosooloja/bridgejä, syntikkasooloja sekä reilusti jaettuna molemmille kitaristeille laulua, sooloja ja riffejä.

Eikun treenaamaan sitä soittamista ja laulamista :P
rooster
25.05.2004 19:16:12 (muokattu 25.05.2004 19:16:46)
Kyllä olen tyytyväinen nykyiseen rock 'n' roll ryhmään, mutta haluaisin perustaa duon, joka soittaisi death-countrya. Toteutusta en ole vielä miettinyt, mutta genre "death-country" olisi komia, tai "thrash-jazz"..
Toinen voisi olla joku melko happojazzfolkrockbändi, joka soittaisi kuuden tunnin keikkoja pitämättä taukoa, vaan biisi improvisoitaisiin aina paikan päällä. Aivan tajuttomalla äänenvoimakkuudella tietenkin.. Kauhiassa pöllyssä.
Tuukka2
26.05.2004 11:47:11
Salainen haaveeni on oma orkesteri.
-Rumpali 2x
-Basisti
-Kitaristi
-Kosketinsoittaja 2x
-Trupetisti 3x
-Tenorisaksofoni
-Alttosaksofoni
-Baritonisaksofoni
-Vetopasuuna
-Vibrafoni

Tyyli olisi jotain funk/jazz/fuusio tiukkaa renkutusta.
ercciman
01.06.2004 12:05:25 (muokattu 02.12.2004 15:25:28)
göö!
xoxoxoxo
Bassballs
03.06.2004 09:23:30

Uskottavan rokkibändin.
Maailmassa on kahdenlaisia ihmisiä, joista en pidä: On ihan hyviä tyyppejä ja täysiä persreikiä. Sinä kuulut niistä ensimmäisiin.
Jimi
03.06.2004 14:03:02

Sellanen punk/hevi bändi. Ei mikään tilutus, vaan sellasta kunnon palm mute heviä.
Siis mikä? Missä? Millon? Häh? En ymmärrä?
Aerodactev
03.06.2004 14:31:12
Vanhan koulukunnan progebändin à la 1970-luku.

Hahaa, ja syksyllä tämä sitten ehkä toteutuu. Kitaristi/laulaja, basisti/laulaja (nainen), kosketinsoittaja/viulisti, rumpali.

Nyt sitten on alkanut kokeellista metallia mieli tehdä. Raskasta ja kikkailevaa, örinää sekä laulua. Ei mitään Dream Theateria. Ehkä enemmän Toolia ja Deathia.
Long = progressive = good
hoja
04.06.2004 01:15:22

Rokkibändi, jossa olis 100 jäsentä
-1 rumpali
-1 basisti
-1 laulaja
-96 kitaristia

Miettikääs, menisitte kattomaan Hartwall-areenalle Lord of the Dance- tyylistä show:ta, jossa ei tanssittais vaan jossa 96 kitaristia soittais rivissä rollareitten "Satisfaction"- riffiä..

Roudariksi palkkaisin pahimman vihamieheni...
K100 #8 Oleminen on havaituksi tulemista - esse est percipi
Moratoria
06.06.2004 23:34:26 (muokattu 06.06.2004 23:36:19)
Mä haluun perustaa sellasen bändin, jossa kaikkia metallin genrejä saa olla sekaisin, mutta pääpaino folkmetallilla. Rumpali, basisti, kaks kitaraa, laulaja (minä), syna. Vaikee selittää mun visiotani kunnolla.
Antti1997
07.06.2004 03:26:52
Vaihtelee sen mukaan mitkä bändit just sillä hetkellä iskee eniten. Jotain suomirokkii olis kiva veivata, séllast kasarimatskuu u know?
"Entäs Asus4#5add9/H tai Asus4#5add9/D?" Kiipparipalstan keskustelua. Ota tai jätä, tai jätä ottamatta. HoHo!
mr_b
07.06.2004 11:40:10

Yhtye, joka soittaisi tuhnuista ska-tyylistä musiikkia kokoonpanolla kitaristi, analogisynisti (kosketinjuttuja), analogisynisti (basistiemulaattori), rumpali (minä) ja mahdollisti kaikkein suurin harvinaisuus eli baritonisaksofonisti. Joku voisi myös laulaa tai höpöttää jotain ja jollakin voisi olla myös vokooderi. Yhtyeen nimeksi sopisi vaikka Skatronix ja Robotska tai jotain...
Before I talk I should read a book.
Teijo K.
09.06.2004 00:07:09

Nytpä sille vanhan liiton progebändille olisi entistä enemmän tilausta, kun vanha bändi on mennyttä. Jonkunnäköisät Procol Harum tyyppistä meininkiä voisi kiv soitella.

Tai (melkein) mitä tahansa missä pääsee käyttämään kontraa. :)
Adoptoi orpo basisti, mukana laulaja/kosketinsoittaja. Tykkäävät vanhasta progesta.
Aksu89
09.06.2004 22:08:35
Unelmabändin, joka tekee hittejä toistensa perään. Ja hevimetallia
No comments. Riisi
gravedepth
09.06.2004 23:33:01
kitara, basso, rumpali, laulaja ja ehkäpä vielä kosketinsoittaja proge-speedmetal bändi toistaiseksi kyvyt ei riitä mutta olisi kyllä aika kova.
Kärpäsruoska
14.06.2004 18:26:05
Aivan mielettömän svengaavan funkpumpun, jossa olisi pari miesvokalistia ja about 8 naislaulajaa. Kaikki mustia. Lisäksi basisti, rumpali, kitaristi (minä), koskettimisti ja vähintään nelihenkinen torvisektio.
Kääntänyt takkini? tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi.
bonsaicat
16.06.2004 21:22:42
Rähisevän rockbändin, kaikki jäsenet cooleja mimmejä. Tai vaihtoehtoisesti Pj Harvey-Tori Amos-akselilla liikuskelevan bändin, jossa minä olisin tietysti keulakuvana ja muut soittajat vain taustamuusikoita ;)
"Olen väsyneempi kuin Leonard Cohen"
kivi
18.06.2004 11:46:04 (muokattu 22.06.2004 23:23:35)
Onko mieleesi tullut minkälaisen bändin haluaisit joskus perustaa? Mikä on sinun salainen unelmasi?

Salainen unelmani on saada soittaa ja rustata biisejä sellaisessa bändissä, jolla

-on hyvä keikkamyyjä ja sopivasti rahakeikkoja
-on hyvä ja uskollinen autokuski ja muu tekniikka
-on hyvä levytyssoppari, ja keikki levyt myyvät yli break-evenin
-saa tehdä pitkäsoiton ja sinkun joka vuosi
-on uskollinen yleisö ja mukavat fanit

...ja silti saa soittaa omaa musiikkia tinkimättä biisien tyylistä, laadusta tai tasosta.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
PJS
19.06.2004 17:30:38

Salainen unelmani on saada soittaa ja rustata biisejä sellaisessa bändissä, jolla

-on hyvä keikkamyyjä ja sopivasti rahakeikkoja
-on hyvä autokuski ja muu tekniikka
-on hyvä levytyssoppari, ja keikki levyt myyvät yli break-evenin
-saa tehdä pitkäsoiton ja sinkun joka vuosi
-on uskollinen yleisö ja mukavat fanit

...ja silti saa soittaa omaa musiikkia tinkimättä biisien tyylistä, laadusta tai tasosta.

hjaluat siis kuulua täydelliseen bändiin (tm)
"Vitut yleisöstä!" Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)