Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: hääbändin valinta
1 2
TiVe
22.01.2016 14:45:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kalevassa oli juttu hääbändeistä ja netti Kalevassa referaatti jutusta:
 
http://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/a … -vaiko-sittenkin-metallicaa/717930/
 
Minusta tässä kyllä painetasn suohon lukuisia hyviä bändejä kommentilla, että alle 900 euron ei saa kuin" kuraa".
Luulenkin että haastateltavalla, joka on hääbändi.fi sivuston omistaja, on lasunnon antaessaan ollut tähtäimessä omat businekset.
 
2+2=~5, hyvin suurilla kakkosen arvoilla.
EP
22.01.2016 14:53:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TiVe: Kalevassa oli juttu hääbändeistä ja netti Kalevassa referaatti jutusta:
 
http://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/a … -vaiko-sittenkin-metallicaa/717930/
 
Minusta tässä kyllä painetasn suohon lukuisia hyviä bändejä kommentilla, että alle 900 euron ei saa kuin" kuraa".
Luulenkin että haastateltavalla, joka on hääbändi.fi sivuston omistaja, on lasunnon antaessaan ollut tähtäimessä omat businekset.

 
No toihan on hyvä ohje!
Hintoja voi nostaa surutta kun mitä korkeempi hinta sen parempi pändi! :)
 
Timi
22.01.2016 17:55:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TiVe: Kalevassa oli juttu hääbändeistä ja netti Kalevassa referaatti jutusta:
 
http://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/a … -vaiko-sittenkin-metallicaa/717930/
 
Minusta tässä kyllä painetasn suohon lukuisia hyviä bändejä kommentilla, että alle 900 euron ei saa kuin" kuraa".
Luulenkin että haastateltavalla, joka on hääbändi.fi sivuston omistaja, on lasunnon antaessaan ollut tähtäimessä omat businekset.

 
Pitihän tuo katsoa ja kommentti laittaa.
 
Vaikea.Mutta varma!
baron
22.01.2016 19:25:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timi: Pitihän tuo katsoa ja kommentti laittaa.
 
Mut olihan siinä tiukkaa asiaa. Kun puolitoista tonnia maksaa niin saa kunnon bändin!
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
KoskPaavo
22.01.2016 20:07:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kappas vaan, soitankin sitten hyvässä bändissä.
 
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
half
22.01.2016 20:21:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyntömieshän ei sarkaa valitse, mutta silti minua on aina kuvottanut hääkeikat. Muutaman sadan sellaisen jälkeen päätinkin, että pitäkää tunkkinne. Kyllähän noita kysytään ( onneksi harvoin ), mutta yleensä esitän sellaiset ehdot, enkä tarkoita välttämättä hintaa, että tajuavat vittuiluksi ja suksivat jonnekin pois.
 
http://www.youtube.com/watch?v=20pCwQC6pWw
baron
22.01.2016 21:06:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

half: Kyntömieshän ei sarkaa valitse, mutta silti minua on aina kuvottanut hääkeikat. Muutaman sadan sellaisen jälkeen päätinkin, että pitäkää tunkkinne. Kyllähän noita kysytään ( onneksi harvoin ), mutta yleensä esitän sellaiset ehdot, enkä tarkoita välttämättä hintaa, että tajuavat vittuiluksi ja suksivat jonnekin pois.
 
Ai, musta ne on kivoja. Joutuu kaikenlaista improvisoimaan: Kesken piisin alkaa joku ohjelma. Ja sitten morsiamen isä/maksaja haluaa laulaa jonkun piisin jota et ole ikinä kuullutkaan ja joudut ilman lappuja säestämään.
Tai sitten joku haluaa että lauletaan pari virttä ja bändi säestää ym ym.
Ihan erilaista kuin että soitettaisiin 2-3 settiä suunnitellusti!
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
half
22.01.2016 21:08:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Ai, musta ne on kivoja. Joutuu kaikenlaista improvisoimaan: Kesken piisin alkaa joku ohjelma. Ja sitten morsiamen isä/maksaja haluaa laulaa jonkun piisin jota et ole ikinä kuullutkaan ja joudut ilman lappuja säestämään.
Tai sitten joku haluaa että lauletaan pari virttä ja bändi säestää ym ym.
Ihan erilaista kuin että soitettaisiin 2-3 settiä suunnitellusti!

 
Kyllä, kyllä, mutta silti. En pelkää haasteita, päinvastoin, mutta jokin häissä lyö hanttiin. Synttärit ovat täysin eri asia. Myös toisen tai useamman kierroksen häät menettelevät paremmin.
 
http://www.youtube.com/watch?v=20pCwQC6pWw
EP
22.01.2016 21:10:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Ai, musta ne on kivoja. Joutuu kaikenlaista improvisoimaan: Kesken piisin alkaa joku ohjelma. Ja sitten morsiamen isä/maksaja haluaa laulaa jonkun piisin jota et ole ikinä kuullutkaan ja joudut ilman lappuja säestämään.
Tai sitten joku haluaa että lauletaan pari virttä ja bändi säestää ym ym.
Ihan erilaista kuin että soitettaisiin 2-3 settiä suunnitellusti!

 
Jep, juuri näin!
Ja aikanaan oli usein aika tylsiä raflakeikkoja niin häät oli mukavia poikkeuksia.
 
Timi
23.01.2016 06:33:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aikas vaativia hääkeikat on.Mutta me tehdään lähes pelkästään niitä,sekä synttäriesoja.
 
Vaikea.Mutta varma!
Timi
23.01.2016 11:14:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: No toihan on hyvä ohje!
Hintoja voi nostaa surutta kun mitä korkeempi hinta sen parempi pändi! :)

 
Ei toimi!"Kiitoksia tarjouksestanne.Olemme valinneet bändin.Joka on halvempi kuin teidän"
Kiitos tarjouspyynnöstänne ja toivotan teille oikein hyvää kesää sekä onnea häidenne johdosta!
Terveisin Timi
 
Vaikea.Mutta varma!
EP
23.01.2016 12:23:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timi: Ei toimi!"Kiitoksia tarjouksestanne.Olemme valinneet bändin.Joka on halvempi kuin teidän" ..
 
Juu tuttua tuttua, mutta tarkoitinkin vähän samaa kun baron.
Saattaahan tuollaisilla lehtikirjoituksilla olla palkkioita nostava vaikutus?
 
WanhaWetäjä
23.01.2016 12:32:36 (muokattu 23.01.2016 12:35:14)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timi: Aikas vaativia hääkeikat on.Mutta me tehdään lähes pelkästään niitä,sekä synttäriesoja.
 
Tämä on totta, ajat muuttuu koko ajan ja toiveet ovat vaativia ellei mahdottomia toteuttaa varsinkin JOS täysin tanssimusa/iskelmägenren ulkopuolella oleva nuoripari (20-30v) haluaa omanlaistansa musaa häihinsä ja suvuissa ei ole tanssijengia muutenkaan.
Vaatimustaso on sitä luokkaa että verrattuna nuoreen hääväkeen lähinnä isoisäikäisistä vanhoista äijistä kasattu perinteinen huttubandi ei siihen pysty. Minä olen vanha äijä ja realisti joten kenenkään ei pidä loukkaantua tästä kommentista.
Ei lähde rapit eikä hevit.
No joo, mekaaninen musa lienee suosituin vaihtoehto näissä tapauksissa.
 
Yksissä häissä muutama vuosi sitten häätanssitoive oli juurikin Metallican "Nothing else matters", treenattiin se bandilla kitaraosuuksineen niin hyvin kun resurssit antoivat myöten MUTTA bandin solisti ei ollut treenannut osuuttaan edes kohtalaiseen ja tunnistettavaan kuntoon ja esitys oli hänen vuokseen katastrofi. Hävetti aivan ..tusti olla siellä ihmisten silmien alla vaikka oma osuus tulikin hoidettua kunnialla.
 
Se on sitten ihan eri juttu jos hääbandiksi halutaan perinteistä musaa soittava bandi, useinhan tai nykyään ehkä paremminkin joskus näin on jos suvuissa on tanssiväkeä, nuoriso hoitaa pakollisten häävalssien ja parin alkuillan bandisetin jälkeeen loppuillan omalla mielimusallaan TAI karaokella.
Harvat häävedot mitä itse olen tehnyt viimesten 10 vuoden aikana ovat menneet juurikin tällä konseptilla.
 
Realistina täytyy vaan hyväksyä se että aika on ajanut ohitse, antaa nuorten tehdä ne jutut mitkä heiltä taittuu, vedetään me sitten sitä osastoa mihin kyetään.
 
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Timi
23.01.2016 13:57:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä: Tämä on totta, ajat muuttuu koko ajan ja toiveet ovat vaativia ellei mahdottomia toteuttaa varsinkin JOS täysin tanssimusa/iskelmägenren ulkopuolella oleva nuoripari (20-30v) haluaa omanlaistansa musaa häihinsä ja suvuissa ei ole tanssijengia muutenkaan.
Vaatimustaso on sitä luokkaa että verrattuna nuoreen hääväkeen lähinnä isoisäikäisistä vanhoista äijistä kasattu perinteinen huttubandi ei siihen pysty. Minä olen vanha äijä ja realisti joten kenenkään ei pidä loukkaantua tästä kommentista.
Ei lähde rapit eikä hevit.
No joo, mekaaninen musa lienee suosituin vaihtoehto näissä tapauksissa.
 
Yksissä häissä muutama vuosi sitten häätanssitoive oli juurikin Metallican "Nothing else matters", treenattiin se bandilla kitaraosuuksineen niin hyvin kun resurssit antoivat myöten MUTTA bandin solisti ei ollut treenannut osuuttaan edes kohtalaiseen ja tunnistettavaan kuntoon ja esitys oli hänen vuokseen katastrofi. Hävetti aivan ..tusti olla siellä ihmisten silmien alla vaikka oma osuus tulikin hoidettua kunnialla.
 
Se on sitten ihan eri juttu jos hääbandiksi halutaan perinteistä musaa soittava bandi, useinhan tai nykyään ehkä paremminkin joskus näin on jos suvuissa on tanssiväkeä, nuoriso hoitaa pakollisten häävalssien ja parin alkuillan bandisetin jälkeeen loppuillan omalla mielimusallaan TAI karaokella.
Harvat häävedot mitä itse olen tehnyt viimesten 10 vuoden aikana ovat menneet juurikin tällä konseptilla.
 
Realistina täytyy vaan hyväksyä se että aika on ajanut ohitse, antaa nuorten tehdä ne jutut mitkä heiltä taittuu, vedetään me sitten sitä osastoa mihin kyetään.

Aivan oikeaan osunut kirjoitus sinulta.
Meilläkin sattui kerran osumaan kohdalle tuo biisi.Jonka morsian lauloi sulhaselleen.Ei ollut helppoa hänellekkään.
Keskustelen aina tilaajan kanssa biisilistasta ja mahdollisista toiveista.Sekä yllätysesiintyjistä.Unohtamatta veteen piirretystä viivasta.Eli aikatauluista!
 
Vaikea.Mutta varma!
baron
23.01.2016 20:00:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainaskin mun hääkeikat toístaiseksi (?) on olleet sitä että itse häätilaisuudessa soitetaan perinteistä "humppaa" vanhojen iloksi ja sitten nuoriso joko vaihtaa paikkaa tai alkaa soittaa omaa musiikkiaan äänitteiltä tai DJ tule paikalle.
Ja toistaseksi toiminut hyvin.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Vessajono
23.01.2016 20:13:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä: Tämä on totta, ajat muuttuu koko ajan ja toiveet ovat vaativia ellei mahdottomia toteuttaa varsinkin JOS täysin tanssimusa/iskelmägenren ulkopuolella oleva nuoripari (20-30v) haluaa omanlaistansa musaa häihinsä ja suvuissa ei ole tanssijengia muutenkaan.
 
Tää on taivaan tosi, kyllä ne metsäkukat rupee olemaan aika katoavaa kansanperinnettä noissa kuvioissa. Me on yleensä vedetty yks setti tanssimusaa ja kaks settiä jotain muuta (jos siis ei oo erikseen pyydetty että ei missään nimessä tanssimusaa, sekään ei oo mitenkään tavatonta) ja aina se ykkössetti menee enemmän tai vähemmän seinille. Valssit nyt tietty kerää jengiä mutta loppua kohden se menee aina siihen että pari jotain vanhempaa setää ja tätiä käy vähän pyörähtämässä lattialla ja that's it. Ihmiset herää siinä vaiheessa kun ruvetaan kolaamaan kakkos- ja kolmossetissä jotain Led Zeppeliniä, Michael Jacksonia, Foo Fightersia, Musea tai Elastista.
 
Mitä sit taas noihin hintoihin tulee niin joku puolentoista tonnia ei loppujen lopuksi oo järinkään paljoa kun siitä rupeaa räknäämään menoja pois. Mä en tiedä mikä vaikkapa midihaitari- tai kiipparitrion kulurakenne esimerkiksi kamojen osalta on mutta useinkin törmää siihen, että bändin pitää paitsi kuulostaa, myös näyttää isolta. Eli on hyvinkin mahdollista löytää itsensä tilanteesta, jossa niiden kahden RCF:n ja Lexiconin kaikupaavon sijaan mukana kulkee pienen klubin kokoluokkaa oleva PA, saman verran valoa ja teknikko käyttämässä niitä.
 
Realistina täytyy vaan hyväksyä se että aika on ajanut ohitse, antaa nuorten tehdä ne jutut mitkä heiltä taittuu, vedetään me sitten sitä osastoa mihin kyetään.
 
On tää nyt onneksi ainakin vielä sen verran iso vene, että suunnilleen kaikille tuntuu sitä tilaa riittävän. Tämä näin niinku alle kolmikymppisen naima-aktiivin vinkkelistä.
 
Skywriter: Minä rakastan sinua Saabistasi huolimatta.
EP
23.01.2016 21:58:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Ainaskin mun hääkeikat toístaiseksi (?) on olleet sitä että itse häätilaisuudessa soitetaan perinteistä "humppaa" vanhojen iloksi ja sitten nuoriso joko vaihtaa paikkaa tai alkaa soittaa omaa musiikkiaan äänitteiltä tai DJ tule paikalle.
Ja toistaseksi toiminut hyvin.

 
Kuulostaa ihan järkevältä systeemiltä.
Tuskin mikään pändi pystyy soittamaan niin perinteiset musiikit kuin disco/bilehileet
uskottavasti ja tyylinmukaisesti.
 
pekkajau
24.01.2016 00:06:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksille synttäreille kysyttiin trubaduuriksi. Olis pitänyt vetää koko Juha Tapion tuotanto "määrittämättömällä palkkiolla" kitaran kanssa. Kerroin heille että tilatkaa nyt ihmeessä ITSE Juha Tapio. Tulee varmasti!
 
Hätä keinot keksii!
Jamz
24.01.2016 10:01:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Ainaskin mun hääkeikat toístaiseksi (?) on olleet sitä että itse häätilaisuudessa soitetaan perinteistä "humppaa" vanhojen iloksi ja sitten nuoriso joko vaihtaa paikkaa tai alkaa soittaa omaa musiikkiaan äänitteiltä tai DJ tule paikalle.
Ja toistaseksi toiminut hyvin.

 
Meiltä kysyttiin kerran hääkeikalla, että "kauanko meinaatte vielä soittaa, kun meidän pitäs päästä tuota karaokea laulamaan?" :)
 
Raja se on raittiudellakin.
Qsine
24.01.2016 23:36:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mahtavaa, että tanssimuusikot ovat selvinneet säikähdyksellä. Tuossa takavuosinahan oli hirmuinen (ja aiheellinen) pelko perseessä, että bändi tulee joutumaan hoitamaan myös karaoke-politiikan. Tämä asia on loksahtanut kohdalleen todella hyvin: kun on karaoken alkamisaika, bändin osuus on hoidettu, eikä sen vastaavasti tarvitse opetellakaan karaokekäyttöön kaikenmaailman biletanttihöttöä vasemmalla kädellä. Tanssimuusikoiden suureksi, jopa pelastavaksi onneksi on ollut se, että nykyään saa ne tuomiopäivän MadBoy-lelut ja tiimarimikit 29 €eurolla joka tokmannilta.
 
http://www.jannekuusinen.net http://jannekuusinen.blogspot.fi http://shitegeistcomics.blogspot.fi www.google.com/+JanneKuusinen http://www.mikseri.net/user/Qsine https://twitter.com/Janne6nen
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «