Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pedaalimallin etuaste/DI-boksit
1 2 3 4 5
Osmonautti
21.01.2016 14:52:57 (muokattu 21.01.2016 14:57:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro, en löytänyt haulla ajan tasalla olevaa keskustelua pedaalimallisista etuaste/DI-bokseista. Katsotaan, jos tästä saataisiin sellainen.
 
Itsellä ollut pitkään käytössä Sansampin bass driver di, mihin olen ollut varsin tyytyväinen, mutta huomannut vuosien myötä vääntäväni blendiä koko ajan vähemmälle eli vähentänyt pedaalin vaikutusta soundiin. Joskus Sansampin soundi menee liian muhjuksi, mistä johtuen blendi on ollut erittäin tarpeellinen lisä. Silti se on aina päällä, kun tykkään, että se "laajentaa" soundia hieman.
 
Nyt kuitenkin herännyt kiinnostus vaihtoehtoihin, mutta niistä ei olekaan kokemusta. Tone Hammer kiinnostaa, koska siinä olisi erikseen OD-kytkin. MXR? En tiiä? Youtuben klippien perusteella kuulostaa vaikuttavan vähiten soundiin eli olevan enemmänkin vain EQ? Mitäs fiiliksiä ihmisillä Tech 21:sen VT bass pedaalista verrattuna tuohon BDDI? Entäs Darkglassin Microtubes B7K? Mitä muita?
 
Soitan aina passiivibeisseillä, arvostan true-bypassia, mahdollisuutta DI-lähtöön ja onpas jopa tuota Sansampin parallel outputia tullut studiossa käytettyä. Haen vain kevyttä maustetta. En siis hae etuasteelta säröominaisuutta, sen hoitaa toinen spedu. Etuaste on pedaalilaudassa viimeisenä, jotta saadaan aina vähän puhtia perussoundiin ja tätä ennen olevat efektit tulee käyttöön DI-lähtöön, joka viedään PA:han. Eniten soitan rock/blues/funk meiningillä. Ajatuksia, kokemuksia, mielipiteitä, haukkuja, kehuja?
 
ituvirtanen
21.01.2016 15:58:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

B7K:sta on tullut myös Ultra-versio.
 
http://www.notreble.com/buzz/2016/0 … ics-announces-microtubes-b7k-ultra/
 
Dropped C
21.01.2016 16:59:44 (muokattu 21.01.2016 17:00:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on VT Bass. Enempi tuonne stoner-osastolle kallistuu sen äänimaailma, munsta, ja se ei ole DI-boksi, vaan pelkkä särötin. Kelpo peli kyllä, mielestäni.
 
Darkglassia pitäisi päästä tyyppään kyllä.
 
okabass
21.01.2016 18:58:45 (muokattu 21.01.2016 19:06:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osmonautti: Mitäs fiiliksiä ihmisillä Tech 21:sen VT bass pedaalista verrattuna tuohon BDDI?
 
No mulla oli BDDI ja VT bass. Nyt on sekä VT Deluxe että VT Bass DI.
 
Kaikki hyviä minusta. VTD on hyvä, kun jaksaa etsiä asetuksia. Blendin puuttuminen on puute ;). Tein siihen lisäoutin, jossa dry ja wet on suhteessa 50:50. Kuusi ohjelmoitavaa soundia on pätevä juttu.
VTBDI on hyvä simppeli keikkarasia. Ja siinä on blend.
Makuasia: pidän VT petaaleista enemmän kuin BDDI:stä. VTD ja VTBDI on soundiltaan ehkä lamppukoneen (SVT) suuntaan.
 
Olli.M
21.01.2016 19:07:41 (muokattu 21.01.2016 19:30:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mie ajan vt bassia v2 radialin passiiviboksin kautta pöytään. Tuo truebypass etuasteessa on vähän oudompi toive. Tai ainakin useinhan noi on bufferoituja ja miksi ei olisi. Jos ajattelee että useinhan noi on tarkoitettu efektirimpsun viimeiseksi niin mitä siinä tbp:llä enää tekee? Ja kun ne vielä on muutenkin koko ajan päällä jos pöytään ajaa niin bufferoihan se jokatapauksessa.
 
E. Vt bass dissähän on myös blendi.
 
Olli.M
22.01.2016 05:54:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dropped C: Mulla on VT Bass. Enempi tuonne stoner-osastolle kallistuu sen äänimaailma, munsta, ja se ei ole DI-boksi, vaan pelkkä särötin. Kelpo peli kyllä, mielestäni.
 
Darkglassia pitäisi päästä tyyppään kyllä.

 
Ei ole pelkkä särötin, ja munsta jopa huono pelkästään semmosena. Etuastehan tuokin on, puuttuu vaan se di lähtö ja parallel out. Erillisellä di boksilla korjattavissa. Hyvä purkki kyllä antamaan väriä di signaalia varten, ja speaksim tasoittaa nätisti yläkertaa, poisvieden esim futsien / filttereiden sitä terävintä riipinää. Munsta!
 
J.Nikkanen
22.01.2016 08:29:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tuo Lehlen BW IQ DI. Ilmeisesti mua ei juurikaan jaksa koskaan keikalla, sen kerran tai kaksi vuodessa, kiinnostaa minkämoista saundia mistäkin tulee ulos. Kunhan kuulen itseni, se riittää. Viimeksi kysyin äänimieheltä että sun DI vai mun DI? Laiskana jätin oman DIn salkkuun.
 
Treeniksellä purkki on käytössä kyllä, diggaan siitä pienestä tatsierosta minkä se antaa. Lisäksi siinä on looppi missä robotalk ja SYB-5 sekä mute. Kaikki potikat klo 12.00, saundit ruuvaan etuasteesta.
 
Big Mono rules, ok?
piivei
22.01.2016 08:32:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käytän nykyisin VT-bass pedaalia niin että se on koko ajan päällä ja miedoilla asetuksilla ja toimii minusta hyvin "putkisimulaattorina" trankkuvahvistimen kanssa. Mulla oli myös Bassdriver joskus mutta sen myin pois koska huomasin saman eli blendiä tuli ruuvattua koko ajan pois kunnes se ei vaikuttanut soundiin enää ollenkaan. Juuri soundin muhjuuntuminen häiritsi siinä. Minusta VT-sarjan pedaaleissa ei esiinny samaa ja tykkään niiden soundista, olen käytttänyt VT bass pedaalia myös nauhoituksissa ja siinäkin se toimii oikein hyvin tuomaan putkivahvistimen tuuheutta soundiin. Käytän erillistä DI boksia koska perus VT bass pedaalista sellainen puuttuu.
 
Osmonautti
22.01.2016 09:38:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jes, mahtavaa. Kiitokset kommenteista, tuntuis tuo VT olevan jonkinlainen uusi standardi.
 
Hyvä pointti myös tuo true-bypassista. En tullut ajatelleeksi noin, ettei sillä ole paljoa merkitystä kun pedaalilaudassa viimeisenä ja kuitenkin laite on melkein aina päällä.
 
Mites tuo Aguilarin Tone Hammer? Kokemuksia?
 
Darkglass vaikuttaa myös hyvältä, mutta testiklippien perusteella vaikuttaa enemmänkin säröpedaaliksi suunnitellulta. Tosin nuo testit, missä drive on väännetty melkein nollaan kuulostaa omaan korvaan aika hyvältä https://www.youtube.com/watch?v=emFyuS73jEI . Mulla on Darkglassin Vintage Microtubes, jota en voi kuin suositella jos hakee vähän maltillisempaa rosoa soundiin.
 
J.Nikkanen
22.01.2016 09:56:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itseänihän kiinnostaa suunnattomasti tämä:
 
http://www.tonebone.com/bassboneod.php
 
Syytä en tiedä miksi. Kaippa se on tämä perinteinen että sitä mitä ei omista, pitää haluta.
 
Big Mono rules, ok?
Progbass
22.01.2016 13:45:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osmonautti:
 
Mites tuo Aguilarin Tone Hammer? Kokemuksia?

 
Olen äänitelly Tone Hammerilla jo muutamia vuosia. Ja nimenomaan enemmänkin boostina käyttäny sitä AGS ominaisuutta. Ja säätövaraa laitteessa on hyvin.
 
Vähän ohi aiheen, mutta näköjään bassollekin tullu toi Fly Rig, harmi ettei tossa Sansamp sektiossa ole blendiä.
 
https://www.youtube.com/watch?v=FHiKIpcUqfc
 
Dropped C
22.01.2016 13:48:17 (muokattu 22.01.2016 14:02:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

piivei: Käytän nykyisin VT-bass pedaalia niin että se on koko ajan päällä ja miedoilla asetuksilla ja toimii minusta hyvin "putkisimulaattorina" trankkuvahvistimen kanssa. Mulla oli myös Bassdriver joskus mutta sen myin pois koska huomasin saman eli blendiä tuli ruuvattua koko ajan pois kunnes se ei vaikuttanut soundiin enää ollenkaan. Juuri soundin muhjuuntuminen häiritsi siinä. Minusta VT-sarjan pedaaleissa ei esiinny samaa ja tykkään niiden soundista, olen käytttänyt VT bass pedaalia myös nauhoituksissa ja siinäkin se toimii oikein hyvin tuomaan putkivahvistimen tuuheutta soundiin. Käytän erillistä DI boksia koska perus VT bass pedaalista sellainen puuttuu.
 
Eikös se blendi skuuppaa kovin? Yksin soittaessa se voi kuulostaa muikealta, mutta bändin kanssa et sitten kuule itseäsi oikein millään, eikä kuule siis kukaan muukaan... Tossa VT bassissa ei mielestäni ole sitä Sansampin skuuppaavaa perusluonnetta. Olen muutamalla keikallakin ollut, missä toisen bändin basistilla ollut perus-Sansamppi ja se saundi ei kyllä leikannut sitten yhtään.
 
Toki sellaisellekkin saundille voi olla paikkansa, esim. Moternimman metallin parissa.
 
Mutta yleensä se bändin kanssa toimiva bassosaundi on yksinään vallan kolkon kuuloinen, varsinkin raskaammassa poljennossa
 
piivei
22.01.2016 14:31:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Blend määrittää kuivan ja efektoidun signaalin suhteen. BDDI:n kanssa luonto ajoi säätämään sitä blendiä niin että lopulta sieltä pedaalista tuli pelkästään sitä kuivaa signaalia eikä sillä pedaalilla ollut siis mitään käyttöä siinä välissä.
 
M.Hanski
22.01.2016 14:44:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dropped C: Eikös se blendi skuuppaa kovin? Yksin soittaessa se voi kuulostaa muikealta, mutta bändin kanssa et sitten kuule itseäsi oikein millään, eikä kuule siis kukaan muukaan... Tossa VT bassissa ei mielestäni ole sitä Sansampin skuuppaavaa perusluonnetta. Olen muutamalla keikallakin ollut, missä toisen bändin basistilla ollut perus-Sansamppi ja se saundi ei kyllä leikannut sitten yhtään.
 
Toki sellaisellekkin saundille voi olla paikkansa, esim. Moternimman metallin parissa.
 
Mutta yleensä se bändin kanssa toimiva bassosaundi on yksinään vallan kolkon kuuloinen, varsinkin raskaammassa poljennossa

 
Tech 21:llä on myös Para Driver DI, jonka ekuosiossa on "puoliparametrinen" mid-säätö. Blend löytyy myös.
 
http://tech21nyc.com/products/sansamp/paradriverdi.html
 
Dropped C
22.01.2016 15:24:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkälainen vahvain aloittajalla on? Niissähän on DI:t nykyään todella monesti ihan sisäänrakennettuna.
 
Osmonautti
22.01.2016 16:37:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dropped C: Minkälainen vahvain aloittajalla on? Niissähän on DI:t nykyään todella monesti ihan sisäänrakennettuna.
 
Vahvain on Markbassi, josta löytyy DI. Mutta usein keikkapaikalle mentäessä soitellaan vuokra/laina -backlinella, joten siksi tähtään siihen, että on DI-lähdön mahis aina käytettävissä omilla soundeilla omasta laudasta.
 
Samaa mieltä noista BDDI:n ominaisuuksista, siihen jotenkin tosi vahvasti liittyy se skuupattu soundi, josta oon huomannu koko ajan pyrkivän vähemmälle, vaikka muutenkin onkin pätevä vehjes. Tuo Darkglassin BK7 Ultra on kyllä speksien puolesta melkolainen työkalu kaikkeen, mutta on sillä sitten hintaakin T-kaupassa tulossa 375€..
 
Keny
23.01.2016 12:44:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Nikkanen: Mulla on tuo Lehlen BW IQ DI. Ilmeisesti mua ei juurikaan jaksa koskaan keikalla, sen kerran tai kaksi vuodessa, kiinnostaa minkämoista saundia mistäkin tulee ulos. Kunhan kuulen itseni, se riittää. Viimeksi kysyin äänimieheltä että sun DI vai mun DI? Laiskana jätin oman DIn salkkuun.
 
Treeniksellä purkki on käytössä kyllä, diggaan siitä pienestä tatsierosta minkä se antaa. Lisäksi siinä on looppi missä robotalk ja SYB-5 sekä mute. Kaikki potikat klo 12.00, saundit ruuvaan etuasteesta.

 
Toi on hiton pätevä peli ja itellä sama.Antaa täysin puhtaan ja basson oman soundin värittämättä sitä niinkun moni noista muista tekee.Esim Barefaced käyttää tota niiden kaappien ruuvailuun ja referenssinä.
 
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Diabolicum
23.01.2016 15:34:07 (muokattu 23.01.2016 15:36:10)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tänään kotiutin Musiikki-Kullakselta B7K:n ja voin heti ensinäppäilystä sanoa, että toimii. Itsellä oli hakusessa pääasiassa särö, mutta tuossa tulee mukana DI ja Preamppiki. Tarvittaessa reeneissä ei tartte ku tuon ja basson.
 
HeviMetal DJ jo vuodesta 1998
Warwickbass
24.01.2016 22:10:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osmonautti: Vahvain on Markbassi, josta löytyy DI. Mutta usein keikkapaikalle mentäessä soitellaan vuokra/laina -backlinella, joten siksi tähtään siihen, että on DI-lähdön mahis aina käytettävissä omilla soundeilla omasta laudasta.
 
Samaa mieltä noista BDDI:n ominaisuuksista, siihen jotenkin tosi vahvasti liittyy se skuupattu soundi, josta oon huomannu koko ajan pyrkivän vähemmälle, vaikka muutenkin onkin pätevä vehjes. Tuo Darkglassin BK7 Ultra on kyllä speksien puolesta melkolainen työkalu kaikkeen, mutta on sillä sitten hintaakin T-kaupassa tulossa 375€..

 
Itsellä Markbassin pikkucombo lisäkaapilla ja EBS:n microbass II, josta lähtee PA:han.
Kivat säätömahdollisuudet ja saa valita käyttääkö oman vahvistimen säätöjä vai purkin kautta. Säätömahdollisuuksia on ainakin tarpeeksi. Boost, Drive, Mix, jonkinlainen putkisimulaatio jne...
 
Grugi
24.01.2016 22:21:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuosta uutta TECH 21
 
http://www.tech21nyc.com/products/sansamp/bassflyrig.html
 
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «