Aihe: Suuren Suuri Pedaali- ja Efektirupattelu
1 2 3 4 578 79 80 81 82165 166 167 168 169
petrip
17.01.2016 11:10:53
Gabe: Kappas, Klon on tehnyt paluun: http://www.thomann.de/fi/klon_ktr_centaur_overdrive.htm

Mitenköhän eroaa siitä Rockettin versiosta?

JRAD (Rockett Pedals) palkkasi alkuperäisen Klonin suunnittelijan Bill Finneganin tekemään Archeria. Jonkinlainen kusetus tapahtui JRADin toimesta ja sukset menivät ristiin. Archer ei ole tarkka kopio Klonista ja ilmeisesti keskeisiltä osiltaan (Billin mukaan) erillainen.

Tuosta ketjusta pääsee jyvälle asiasta:
http://www.thegearpage.net/board/in … /new-j-rockett-pedals-2016.1646143/
Åboensis
17.01.2016 11:16:25

Gabe: Kappas, Klon on tehnyt paluun: http://www.thomann.de/fi/klon_ktr_centaur_overdrive.htm

Mitenköhän eroaa siitä Rockettin versiosta?

Minusta tuo uuden Klonin päällä oleva teksti on ihan parhautta: "Kindly remember: the ridiculous hype that offends so many is not of my making.". Aika vekkuli se Bill Finnegan... ;D
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt -
petrip
17.01.2016 11:37:32
Åboensis: Minusta tuo uuden Klonin päällä oleva teksti on ihan parhautta: "Kindly remember: the ridiculous hype that offends so many is not of my making.". Aika vekkuli se Bill Finnegan... ;D

Ja bufferin kytkennässäkin hauska teksti:

Almost always better

Almost always worse
SirElwood
17.01.2016 11:52:55
kid ego: Mulla on se uudempi ns. Block-malli, ja se meni mulle ihan täydestä, mutta kyllä siitä tuli silti Script-modin jälkeen parempi ainakin omaan makuuni. Vähemmän sössö tai jotain.

Jep. Tehtiinkö sinun omalle muuta kuin takaisinkytkentävastuksen (R28) poisto? Toisethan valittelee että tämä phaser pudottaa volumea, mutta itse en ole koskaan tähän törmännyt. Joskus olen jopa modaillut volumepotikoita noihin kun on pyydelty.

Mutta toki moderni käyttötapa ja ympäristö ovat joskus hankalia vanhoille pedaaleille, kuten Jone the Bone totesikin.
Sarko
17.01.2016 15:46:16
Tuon Klonin ulkomuoto loukkaa esteettistä makuani syvästi, etenkin nuo tekstit.
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
kid ego
17.01.2016 20:24:07
SirElwood: Jep. Tehtiinkö sinun omalle muuta kuin takaisinkytkentävastuksen (R28) poisto? Toisethan valittelee että tämä phaser pudottaa volumea, mutta itse en ole koskaan tähän törmännyt. Joskus olen jopa modaillut volumepotikoita noihin kun on pyydelty.

Mutta toki moderni käyttötapa ja ympäristö ovat joskus hankalia vanhoille pedaaleille, kuten Jone the Bone totesikin.

R28-modi juurikin, ei muuta. En mä ole mitään volumehommaa hoksannut.
"Ehkä se on ihan hyvä ettet juo sitä viinaa. Ihan kaikki lähtee aina lapasesta." - Karvamammutti
Laulava Kylätohtori
18.01.2016 23:34:48
Tulipa testattua MXR:n Vintage '74 Phase 90 ja todettua, että kyllä Small Stone toimii itsellä paremmin - varsinkin puhtailla. MXR on kyllä hyvä tietyissä säröjutuissa, mutta meikäläinen pysyy Small Stone -miehenä...
They pass too much electricity. -SRV
Bald Anus
20.01.2016 18:23:41

Strymon Brigadier on aina päälle kytkeytyessään laskenut hieman signaalin äänenvoimakkuutta, ei kuitenkaan häiritsevästi. Nyt kun kytkin sen Musicom Lab Efx Lite 8L true bypass -looperiin, heikkeni äänenvoimakkuus merkitsevästi. Miksi?
sääh
kihtaristi
21.01.2016 11:44:11
Bald Anus: Strymon Brigadier on aina päälle kytkeytyessään laskenut hieman signaalin äänenvoimakkuutta, ei kuitenkaan häiritsevästi. Nyt kun kytkin sen Musicom Lab Efx Lite 8L true bypass -looperiin, heikkeni äänenvoimakkuus merkitsevästi. Miksi?

Noissa Strymoneissa on niissä secondary funktioissa valittavissa +/- 3dB boost/cut. Sitä kannattaa koittaa säätää nollille (mikäli on säädetty hiukan leikkaamaan signaalin tasoa), niin pitäis olla neutraali vaikutus äänen tasoihin. Tuosta loopperin vaikutuksesta en osaa sanoa, mutta sitäkin voi varmaan koittaa saada mahdollisimman neutraaliksi tuolla boostilla hiukan kompensoimalla.
Juzpe
21.01.2016 13:35:52

Pohdintaan: Tiluliidisoundin pohjan luonti käyttäen
- Kompuraa
- Overdriveä
- Vahvistimen särökanavaa yhtä aikaa

Tavoite: Saada kompuralla lisää sustainia, jotta overdriven määrää voi vähentää ja sama pohjasoundi vahvarista toimii muihin käyttötarkoituksiin paremmin. Miten säätäisitte tai mistä lähtisitte liikkeelle säätöjen hakemisessa? Käytössä seuraavat purkit:

Kompuraksi jompi kumpi:
- Boss CS3
- MXR Dynacomp
Boosteriksi jompi kumpi:
- Jaska Texas Ranger II
- EHX Soul Food

Sit vaan ideariihi ja brainstorming pystyyn.
Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen
Shredator
21.01.2016 13:40:28

Juzpe: Pohdintaan: Tiluliidisoundin pohjan luonti käyttäen
- Kompuraa
- Overdriveä

Tavoite: Saada kompuralla lisää sustainia, jotta overdriven määrää voi vähentää ja sama pohjasoundi vahvarista toimii muihin käyttötarkoituksiin paremmin. Miten säätäisitte tai mistä lähtisitte liikkeelle säätöjen hakemisessa? Käytössä seuraavat purkit:

Kompuraksi jompi kumpi:
- Boss CS3
- MXR Dynacomp
Boosteriksi jompi kumpi:
- Jaska Texas Ranger II
- EHX Soul Food

Mie en kompuraa laittasi särösoundeihin...Menee helposti tukkoon. Soul Food toimii varmuudella, lisäksi kahtosin BB Preamp-johdannaiset, Suhr Riot-ratkaisut tai vastaavat. Voi myös koettaa vaihtaa pedaalin gain-potikan lineaariseksi, jolloin gain-säädöstä ei tule niin nopeasti "leikkaava" vaan sitä saa pitkällekin kääntää halutun lopputuloksen saamiseksi.

Tämä minun ideani.
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking." Tilutusta: https://www.youtube.com/watch?v=cvKpIDCJw1o
Juzpe
21.01.2016 13:48:13

Shredator: Mie en kompuraa laittasi särösoundeihin...
Tämä minun ideani.

Noi palikat mitä mainitsin on ne mitä on käytössä. Ny ei budjettiin mahdu kyllä yhtää mitää lisää. Idea ois tiputtaa särön määrää nykyisestä kääntämällä buusterin/OD:n volumea pienemmälöle ja hakea se sustain siihen jostain muualta kuin särön määrästä.
Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen
Laulava Kylätohtori
21.01.2016 14:11:17
Juzpe: Noi palikat mitä mainitsin on ne mitä on käytössä. Ny ei budjettiin mahdu kyllä yhtää mitää lisää. Idea ois tiputtaa särön määrää nykyisestä kääntämällä buusterin/OD:n volumea pienemmälöle ja hakea se sustain siihen jostain muualta kuin särön määrästä.

Mikkien vaihto tietty, mutta se sotkee sitten koko muun paletin, eli lienee pois suljettu vaihtoehto.

Miksi sitä boosterin volumea pitää vähentää? Boostaa liikaa äänenpainetta? Itse ratkaisin tämän Tone Freak Effectsin Abunai 2:lla, joka toimii mielestäni omistamistani säröspeduista parhaiten myös pienemmillä volumeilla ja väänsin siitä lisää gainia. Mutta sekään ei taida olla nyt ratkaisu.

Eikö nykyisestä boosterista voi pistää ihan vaan vastaavasti lisää gainia?

Tai sitten vaan virittelet sen kompuran sinne. Tai kompuran ja od:n tilalle kaksi od:ta? Paitsi en kyllä pistäisi rahoja sen puolesta vetoa, että Texas Ranger ja Soul Food olisivat välttämättä paras kaksikko yhdessä. Oletkos kokeillut Texas Rangerin edessä Tubescreameria?
Juzpe
21.01.2016 15:00:00

Laulava Kylätohtori: Mikkien vaihto tietty, mutta se sotkee sitten koko muun paletin, eli lienee pois suljettu vaihtoehto.

Miksi sitä boosterin volumea pitää vähentää? Boostaa liikaa äänenpainetta? Itse ratkaisin tämän Tone Freak Effectsin Abunai 2:lla, joka toimii mielestäni omistamistani säröspeduista parhaiten myös pienemmillä volumeilla ja väänsin siitä lisää gainia. Mutta sekään ei taida olla nyt ratkaisu.

Eikö nykyisestä boosterista voi pistää ihan vaan vastaavasti lisää gainia?

Ei voi kun sitten on liikaa säröä. Lisäksi kahden "erillisen" särön (kuten vaikka EHX:n Soulfood gainia avattuna + vahvarin oma) stäkkääminen ei ole oikein ihkua mun mielestä. Soulfoodista on siis gainit nollalla ja vola aika lailla tappiin avattu.

Äänenpainettahan se ei buustaa koska sillä kyykytetään vahvistimen särökanavasta otettua low/midgain crunchia.

Tai sitten vaan virittelet sen kompuran sinne. Tai kompuran ja od:n tilalle kaksi od:ta? Paitsi en kyllä pistäisi rahoja sen puolesta vetoa, että Texas Ranger ja Soul Food olisivat välttämättä paras kaksikko yhdessä. Oletkos kokeillut Texas Rangerin edessä Tubescreameria?

Kaksi OD:ta ei oikein toiminut, ensimmäinen ajaa toisen särölle ja ks. edellinen kohta. Kompura + Jaska tai Kompura + Soulfood lienee ne millä haetaan. TG 808 on jo komppibuusterina ja ajaa asiansa siinä hommassa täydellisesti.
Laulava Kylätohtori
21.01.2016 15:14:59
Juzpe: Ei voi kun sitten on liikaa säröä. Lisäksi kahden "erillisen" särön (kuten vaikka EHX:n Soulfood gainia avattuna + vahvarin oma) stäkkääminen ei ole oikein ihkua mun mielestä. Soulfoodista on siis gainit nollalla ja vola aika lailla tappiin avattu.

Äänenpainettahan se ei buustaa koska sillä kyykytetään vahvistimen särökanavasta otettua low/midgain crunchia.

Kaksi OD:ta ei oikein toiminut, ensimmäinen ajaa toisen särölle ja ks. edellinen kohta. Kompura + Jaska tai Kompura + Soulfood lienee ne millä haetaan. TG 808 on jo komppibuusterina ja ajaa asiansa siinä hommassa täydellisesti.

Eli vähemmän säröä, mutta enemmän sustainia. Taitaa mennä väkisin kompurahommiksi. Ei ainakaan heti tule mieleen muutakaan vaihtoehtoa. Itse en pahemmin välittänyt kompurasta särön kanssa (enkä oikein muutenkaan) niin osaa oikein mitään viisasta sanoa tähänkään...
kihtaristi
21.01.2016 15:16:45
Juzpe: Pohdintaan: Tiluliidisoundin pohjan luonti käyttäen
- Kompuraa
- Overdriveä

Kompuraksi jompi kumpi:
- Boss CS3
- MXR Dynacomp
Boosteriksi jompi kumpi:
- Jaska Texas Ranger II
- EHX Soul Food

Keeleyn kompura miedoilla säädöillä=>centaur-klooniin miedoilla asetuksilla=>miedolla rosolla olevaan vahvistimeen toimi itsellä ainakin aikanaan juurikin tuohon kuvailemaasi ongelmaan. Oli todella iso sustain. Jos ei Sould foodista tarvi isompaa ruttua, niin tuollaisella idealla koittaisin itse.
kihtaristi
21.01.2016 16:16:52
Juzpe: Tällä mää meinasin kyllä ittekki lähtee. Kalastelin vaan vaihtoehtosia näkemyksiä. Kompurana tosin DynaComp tai CS3. Eikä mulla oikeeta Centauriakaa oo vaan Soul Food. Archeri pitäs kyllä liipasta koeajoon iha piruuttaan.

Jep.. Mun pointtina olikin tuo pedaalien järjestys ja suht miedot asetukset, eikä nuo nimenomaiset pedaalit, jotka itsellä silloin oli käytössä. Eikös tuo Soul Food ollut kuitenkin Centaur johdannainen? Mullakin oli klooni vaan aiheesta..
Juzpe
21.01.2016 16:23:20

kihtaristi: Jep.. Mun pointtina olikin tuo pedaalien järjestys ja suht miedot asetukset, eikä nuo nimenomaiset pedaalit, jotka itsellä silloin oli käytössä. Eikös tuo Soul Food ollut kuitenkin Centaur johdannainen? Mullakin oli klooni vaan aiheesta..

Juu kyä se Sielu Ravinne hyvinkin samoilla tonteilla liikkuu. Mun "kevytroso" soundi (CS3 + OS2 + puhdas kanava vahvarista) noudattelee samaa rakennetta, paitsi että tuo OS2 toimii "standalone"-särönä ja vahvari on puhtaalla. Ideaalitilanne ois se, että ei tarttis olla kuin yhdet asetukset kompurassa (eli yks kompura) ja sais sillä sekä cleanin, pikkumuron, että ton tiluliidin hoidettua.
Bald Anus
22.01.2016 01:14:02

kihtaristi: Noissa Strymoneissa on niissä secondary funktioissa valittavissa +/- 3dB boost/cut. Sitä kannattaa koittaa säätää nollille (mikäli on säädetty hiukan leikkaamaan signaalin tasoa), niin pitäis olla neutraali vaikutus äänen tasoihin. Tuosta loopperin vaikutuksesta en osaa sanoa, mutta sitäkin voi varmaan koittaa saada mahdollisimman neutraaliksi tuolla boostilla hiukan kompensoimalla.

Ei Brigaderissa ole mitään boost/cut -namiskaa, ellei siellä sisässä sitten ole? Ongelma ratkaistu, pätsipiuhaa liitos oli löysällä!
sääh
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)