Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kokemuksia tai suosituksia kitaranopetuksesta Turussa?
1
numero21
19.01.2016 21:27:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aion lähiaikoina aktivoitua kitaratuntien suhteen. Nyt kun asuinpaikka on vaihtunut Helsingistä Turkuun, kiinnostaisi kuulla jengin kokemuksia tai suosituksia soitonopettajista tai opetuslaitoksista Turussa.
 
Toistaiseksi mielenkiintoisimmalta vaikuttaisi Mitja Kiviluoma / Kitarawelhot, ja muita mitä on tullut vastaan, ovat Poprockjazz-oppilaitos, Lifeline Productions sekä Kitarakoulu SOOLO. Onko tuttuja kenellekään?
 
Hakusessa siis joku, joka osaisi ohjata minut pois 20 soittovuoden aikana kehitetyistä vääristä tekniikoista kohti (jazz)kitarismin syvimpiä saloja. Tarve on ns. toistaiseksi voimassa oleville opetusjaksoille eli en voi sitoutua opistotyyppisiin hommiin.
 
Onko vinkkejä?
 
Dundee
21.01.2016 10:37:57 (muokattu 21.01.2016 10:38:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen kitarointini aloittanut Mitjan opissa ja ei muuta kuin hyvää sanottavaa. Teoriaosaaminen Mitjalla ainakin hallussa niin siinä mielessä osaa varmaan hyvin opastaa. Itsehän en Jazz-osastosta mitään tiedä.
 
Mä ainakin kävin vähän milloin tarvetta oli niin siinä mielessä sopinee varmaan sun tilanteeseen.
 
"Kitarat ovat perkeleen kalliita ja meluisia instrumentteja."
Rasite
25.01.2016 22:19:10 (muokattu 25.01.2016 22:21:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hakusessa siis joku, joka osaisi ohjata minut pois 20 soittovuoden aikana kehitetyistä vääristä tekniikoista kohti (jazz)kitarismin syvimpiä saloja. Tarve on ns. toistaiseksi voimassa oleville opetusjaksoille eli en voi sitoutua opistotyyppisiin hommiin.
 
Onko vinkkejä?

 
Itse muutin Turkuun viime syksynä ja aloin käymään Pop rock jazz-oppilaitoksessa kitaratunneilla. Opettaja (Matti Kuuppo) on ollut todella hyvä ja inspiroiva, ja suosittelen kyseistä paikkaa. Ollaan opeteltu niin blues- kuin jazzkitarointia tunneilla. Mihinkään ei ole tarvinnut sitoutua, vaan olen erikseen sopinut kaikki tunnit ja maksanut sitä mukaa. Sopii erityisen hyvin toistaiseksi voimassaolevaan harjoitukseen, itse kun olen merellä töissä niin käyn epäsäännöllisesti tunneilla.
 
Luulisin, että kyseinen opettaja tai joku muu sieltä pystyisi auttamaan pääsemään eroon siitä mitä ikinä tarkoitatkaan. Mun soittotunneilla mennyt hyvin pitkälti niin, että olen kertonut mitä tekniikoita haluan oppia (tai oppia pois vanhoja huonoja tapoja) ja sitten opettaja on antanut avaimet siihen miten voin ite opetella. Sen lisäksi hieman yhteissoittoa ja teoriaa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «