Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: T.C Electrics BG250 menee kokoajan "protected modeen"
1
mikroi
19.01.2016 06:57:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli kyseinen combo alkoi temppuilemaan otsikon mainitsemalla tavalla. Ei kuumu, firmis päivitetty, kaiuttimen kytkennät tarkistettu. Paskana vai vielä jotain tehtävissä?
 
okabass
19.01.2016 07:37:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mikroi: Eli kyseinen combo alkoi temppuilemaan otsikon mainitsemalla tavalla. Ei kuumu, firmis päivitetty, kaiuttimen kytkennät tarkistettu. Paskana vai vielä jotain tehtävissä?
 
Mulla on toi sama vehje. Oli jo uutena vika, mitä en heti huomannut. Takuuseen, ja oli kuulemma emolevy rikki. Eli oisko sulla myös huonosti tehty emolevy.
Ps. Tunnetusti ripeältä soundtools-huollolta kesti puolitoista kuukautta korjata ko. pönttö.
 
J.Nikkanen
19.01.2016 08:31:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Halpa romu, takuuhommia toki jos takuu voimassa, rahalla ei kannata korjata. Mutta toki yksi kylmäjuotos riittää siihen että laite mykistyy. Onnea etsintään.
 
Big Mono rules, ok?
Maisteri
19.01.2016 11:49:00 (muokattu 19.01.2016 11:51:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taas muistaa miks mun styrkkariarsenaalissa uusimmat on kasarilta. Poislukien Microcube.
 
www.thedgu.com
Grugi
19.01.2016 12:56:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkäs ikäinen TC kyseessä? Mulla on vajaan vuoden vanha BG250-112 combo ja se on toistaiseksi pelannut moitteetta. Toi takuuseen vaan jos sitä jäljellä on.
 
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
mikroi
20.01.2016 19:13:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: Minkäs ikäinen TC kyseessä? Mulla on vajaan vuoden vanha BG250-112 combo ja se on toistaiseksi pelannut moitteetta. Toi takuuseen vaan jos sitä jäljellä on.
 
Reilut pari vuotta, ei taida olla enää takuuta.
 
J.Nikkanen
20.01.2016 20:05:03 (muokattu 20.01.2016 20:05:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mikroi: Reilut pari vuotta, ei taida olla enää takuuta.
 
Mulle antoivat melko reilun hinta-arvion korjauksesta ja meinasivat että koko pääte puoli pitäisi vaihtaa. Vika oli yksi juotos, itse löysin, ammattimies tinasi takaisin. Yhtään komponenttia ei vaihdettu, ja samana iltana kun otin vekottimen työn alle, "vika" korjattiin ja taas soi.
 
Varoitus! Hengestäänhän siinä pääse jos sinne menee fiilispohjalta sörkkimään. Tietoa/taitoa pitää olla ennenkuin menee kuorten alle säätämään.
 
Edit: ...ja malli oli TC Classic 450. On sitä muuten myös edelleen.
 
Big Mono rules, ok?
omni
27.01.2016 21:56:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla BH250 naksui ja sirisi kuulokkeita käyttäessä, silloin tuuletin ei pyöri ja noi ylimääräset äänet kuului. Virtalähteen kohdille paikallistin äänet.
 
Lähettivät paikallisen soitinliikkeen toimesta takuuhuoltoon, huolto toimi ihan mallikkaasti ja kohtuullisessa ajassa sain korjatun laitteen takaisin.
 
Firmware päivitys taas auttoi siihen että nuppi meni jumiin jos latas useamman toneprintin lyhyellä välillä. Uuden firmwaren saa kun ottaa yhteyttä TC:n tuotetukeen
 
Timing Has a Lot to Do With the Outcome of a Rain Dance
mhelin
04.09.2021 13:01:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän vanha aihe mutta kun tuli hankittua tuollainen käytetty BH250 nuppi niin piti ottaa siitä vähän selvää. Tuossa on pari mahdollista vikakohdetta, toinen on NTC vastus (R4) joka voi hajota jollon virtalähdekään ei toimi (mutta korjaantuu tuon vaihtamalla) ja toinen on yksi konkka virtalähteessä (aiheuttaa surinaa), eli C114 (10nF/1000V keraaminen) joka pitäisi vaihtaa 22nF/400V filmikonkkaan. Sitten tietty firmikset. Jos firmiksen päivitys epäonnistuu niin emolevystä tulee verkonpaino, tosin se saa vaihdettua uuteen (varmaankin korvausta vastaan).
 
Noi BH/BG250 (ja isommat) ovat jänniä pelejä (hyvässä ja huonossa). Signaali kulkee suoraan A/D-muuntimen (AK5357) kautta DSP:lle (DSP56725) jossa hoidellaan tonet (AT32UC3B0256 mikrokontrolleri lukee potikoita) ja Toneprintit sekä PWM koodaus jokaiselle ulostulolle symmetrisenä. Päätteestä siis modulaattoriosa pyörii DSP:llä josta signaali kulkee H-bridgelle (STA516B) joka siis sisältää kytkintrankut, siitä rekonstruktointisuotimelle (keloja, konkkia ja vastuksia kasa) kaiutinlähtöön. Kuuloke- ja DI-lähdöt ovat oparisuotimilla ja -lähdöillä. Auxille oma A/D (sama tyyppi).
 
Virtalähde on tavanomainen hakkuri omalla piirilevyllä, ulostulo +55VDC (ei siis negatiivistä lähtöä) mikä rajoittaa tietty ajatellen sitä jos vahvistimen vaihtaisi ilman DSP:tä toimivaksi (eli esim. TCE BQ250 tyyliseksi).
 
basisti1971
18.09.2021 09:55:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi.
 
Vaikka seikkaperäisten korjausohjeiden julkaiseminen onkin sinänsä ongelmallista kun ei koskaan voi tietää millainen turapeukalo ohjeista vaarin ottaa, plussalla paukautin.
 
Madaltaa kuitenkin toivotavasti myös kynnystä viedä vikapää laite ammattiauttajallekin huoltoon el-jätteeseen viskaamisen sijaan, kun mahdolliset vikapaikat ovat ainakin suurin piirtein tiedossa.
 
T:Samuli
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «