Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Korjaajaa äänikortille?
1
Jaakkoopuukkoo
18.01.2016 11:33:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, tiedän ettei suoranaisesti kuulu tänne, poistettakoon/siirrettäköön jos se oikein on.
 
Vanha Firepod simahti, todennäköinen syy jokin katkos virran kulussa (pätki päälle/pois aikansa, kunnes lakkasi kokonaan toimimasta, eikä uusi virtalähte auttanut asiaa). En uskaltanut avata lootaa kunnolla, koska en uskaltanut repiä virrankatkaisijan johtoja irti (peukalo keskellä kämmentä + vain vähän käsitystä alan käytännöistä).
 
Löytyisikö täältä helsinkiläistä henkilöä, joka tahtoisi koettaa korjata värkkiä? Myös suosituksia ihan virallisista korjausfirmoista otetaan vastaan.
 
En mä halveksi, onhan se kiva, että joku tekee tällasta paskaa.
anapena
18.01.2016 14:43:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toimiiko firewireportti ja kaapeli tietokoneessa muuten?
 
Istu ja pala!
Jaakkoopuukkoo
18.01.2016 17:46:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ai siis jos kytkisin vaikkapa ulkoisen kovon Podin kautta koneeseen? Pitää kokeilla. Itse ongelma on tosin siis vain se, että laite ei käynnisty. Koneen päässä ja piuhoissa ei ongelmaa ole. Ulkoinen kovo toimii mainiosti.
 
En mä halveksi, onhan se kiva, että joku tekee tällasta paskaa.
nightbird
18.01.2016 19:19:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos siinä on hakkuri-virtalähde kuten yleensä nykylaitteissa uskoisin powerin kondensaattorien kuivuneen.
Eli virtalähdeosassa nuo konkat kannattaisi vaihtaa ihan kokeeksi.
Kustannus ei niissä liene kymppiä paria enempää.
 
Jaakkoopuukkoo
18.01.2016 20:35:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No nyt kun kytkin vielä kerran seinään niin yhtäkkiä käynnistyikin! Jälleen yksi pönöttämällä korjaantunut elektroniikka-vehje. Olisikohan ollut jokin outo kosketushäiriö, joka olisi korjaantunut kun yritin ronklata laitetta auki?
 
Kiitos avuliaille vastailijoille yhtä kaikki!
 
En mä halveksi, onhan se kiva, että joku tekee tällasta paskaa.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «