Dropped C 13.01.2016 15:21:07 (muokattu 13.01.2016 15:26:30) | |
---|
Teme.H: Mulla on Marshallin 1960a monokaappi vuosimallia '85. Uudempia marshallin kaappeja en oo ikinä testannut, et ei oo niistä minkäänlaista kokemusta. Ainakin toi oma kaappi kuulostaa helvetin hyvältä alkuperäisillä g12t-75:lla. olis mielenkiintoista testata vierekkäin uutta ja vanhaa, et miten iso se ero niissä oikeesti on. Ainakin siinä YouTube pätkässä missä noita verrataan, ero on huikea. On niissä iso ero. Wanhan hyväksi. Ihmeteltiin reenikselläkin pitkään samaa, kunnes asioiden laita selvis. Plus että uusi on paljon hiljaisempi pömpeli, kuin vanha. Siis todella paljon hiljaisempi. |
Entropia666 13.01.2016 16:27:48 | |
---|
calluna: Aiemmin omistin Marshall 1960BX Greenbackeillä ja Carvinin Legacyn V30:llä, ja nekin olivat oikein mainioita kaappeja. Huonoa 4x12-kaappia en ole tainnut siis omistaa. Mulla on tällä hetkellä kans toi Carvin Legacy. Se on todella passeli vehjes, ja oli edullinenkin. Myös ENGLin 412 missä V30-ämyrit on passeli. Mulla oli joskus myös Bentonin 412 missä V30-ämyrit, se toimi jollain nupilla ja toisella ei. Meinas tuolla JCM800 kloonilla ja Soldano-kloonilla kumista ikävästi. Marsun DSL:n kanssa se oli ihan passeli. |
yanera 15.01.2016 06:00:48 | |
---|
Mulla on Krank sst hybridinuppi joka oli pitkään täällä myynnissä. Se heräsi eloon kun laitoin 1960a kaappiin. Otin sen pois myynnistä. Pitänee joskus laitaa ääninäyte. Randall, Peavey, Krank - Marshall 1960A |
Laulava Kylätohtori 15.01.2016 23:07:53 (muokattu 15.01.2016 23:10:09) | |
---|
Kuinka suuri ero soundissa on, jos on kaksi 2x12" kaappia päällekkäin tai yksi 4x12". Jos tilavuudet, elementit, materiaalit ym. ovat samat? Onko oikeasti suurikin ero? e. täytyykö sitä nyt sitten ostaa 4x12" kaappi? Ei tämä muuten taida selvitä. Mutta on vaan niin helvetin iso, epäkätevä ja tulee kalliiksi. Suositelkaapa halpaa ja hyvää... They pass too much electricity. -SRV |
Muovinen 15.01.2016 23:23:43 | |
---|
Pidin 4x12 kaappia täysin turhana ja epäkäytännöllisenä kolossina, kunnes ostin sellaisen. Alako nääs lahje lepattaa. |
Gary the pine 16.01.2016 08:13:40 | |
---|
Laulava Kylätohtori: täytyykö sitä nyt sitten ostaa 4x12" kaappi? Täytyy, mieluiten useampi :-) Suositelkaapa halpaa ja hyvää... Tuohon tarvii vähintään kaks... Tulin, näin, paskoin housuun. |
Metalkallo 16.01.2016 10:02:31 (muokattu 16.01.2016 10:04:53) | |
---|
Laulava Kylätohtori: Kuinka suuri ero soundissa on, jos on kaksi 2x12" kaappia päällekkäin tai yksi 4x12". Jos tilavuudet, elementit, materiaalit ym. ovat samat? Onko oikeasti suurikin ero? On siinä varmaan vähän eroa, mutta jos on jo 2x12 kaappi niin itse ostaisin sen kaveriksi toisen 2x12 kaapin mieluummin kuin yhden ison 4x12 kaapin. 2 2x12 kaappia on helpompi myös roudata jos tarvis liikuttaa, ja aina sitten jos haluat käyttää vaan yhtä 2x12 kaappia niin voit irroittaa toisen helposti siksi ajaksi. Itse olin aikoinaan hommaamassa 2x12 kaappia, mutta sitten aloin ajattelemaan, että miksi en hommaisi samalla kertaa 4x12 kaappia ja niin tein. :) Mutta jos nyt ostaisin, niin ostaisin varmaankin sen 2x12 ja vaikka toisen 2x12 sitten myöhemmin. Tukka päässä, järki jäässä. |
VIPMetal 16.01.2016 13:44:48 | |
---|
Itellä on sekä Mesan 2x12 pystykaappi että Mesa 4x12 Rectifier kaappi. Ostin tuon 2x12, kun jouduin yksin roudailemaan hetken kaappi ja tuota 4x12 kaappia ei kyllä yksin vie mihinkään. Ainakaan ilman hermojen totaalista repeämistä. Mut ku bänditouhut alko jälleen, niin pakkohan se oli laittaa tuo möhkäle takas. Paras kaappi mitä oon testannu. Myös Randallin 4x12 V30 ämyreillä ollu sekä vuosikausia 90-luvun Marshall 1960A 4x12. Marsu kyllä toimi Marshallien kans hyvin yhteen, Mesan vehkeiden kanssa aloin kaipaamaan V30 -kaappia. Randallin ja Mesan välillä sitten vielä hivenen soundieroa Mesan hyväksi. "Heroes don't ask why, Soldiers in a straight line" |
Dropped C 16.01.2016 14:11:30 (muokattu 16.01.2016 14:11:53) | |
---|
Laulava Kylätohtori: Kuinka suuri ero soundissa on, jos on kaksi 2x12" kaappia päällekkäin tai yksi 4x12". Jos tilavuudet, elementit, materiaalit ym. ovat samat? Onko oikeasti suurikin ero? e. täytyykö sitä nyt sitten ostaa 4x12" kaappi? Ei tämä muuten taida selvitä. Mutta on vaan niin helvetin iso, epäkätevä ja tulee kalliiksi. Suositelkaapa halpaa ja hyvää... Kahella kaapilla tiukempi saundi. Yhdellä taas isompi saundi. Ero on tosin hyvin pieni. |
Laulava Kylätohtori: Kuinka suuri ero soundissa on, jos on kaksi 2x12" kaappia päällekkäin tai yksi 4x12". Jos tilavuudet, elementit, materiaalit ym. ovat samat? Onko oikeasti suurikin ero? e. täytyykö sitä nyt sitten ostaa 4x12" kaappi? Ei tämä muuten taida selvitä. Mutta on vaan niin helvetin iso, epäkätevä ja tulee kalliiksi. Suositelkaapa halpaa ja hyvää... No kyttää sellaista vanhaa marsun 1960 skobea, brittiläisillä kajareilla. Maksaa 400, on suht kevyt vielä (37kg) ja helvetin hyvä. Tosta halvemmalla ei oikein hyvää saa, tai voi ehkä kolmella huntilla vielä. Mutta sullahan on kaksi 2x12 skobea. Ajat niitä yhtäaikaa. |
Teme.H 16.01.2016 15:02:48 (muokattu 16.01.2016 15:04:55) | |
---|
Dropped C: No kyttää sellaista vanhaa marsun 1960 skobea, brittiläisillä kajareilla. Maksaa 400, on suht kevyt vielä (37kg) ja helvetin hyvä. Tosta halvemmalla ei oikein hyvää saa, tai voi ehkä kolmella huntilla vielä. Mutta sullahan on kaksi 2x12 skobea. Ajat niitä yhtäaikaa. Pakko kompata tätä, on kyllä hyvä! Vaikee uskoa et 400 egellä tosta parempaa kaappia saa, eikä toi ihan älytön roudattava ole loppupelissä, jos ei nyt "jokapäivä" tarvii roudata. Tosin bottnea tosta ei pahemmin lähde, mut ei se ainakaan mua oo haitannu, leikkaa helvetin hyvin bändissä läpi ja möykkää lähtee infernaalisesti. |
Laulava Kylätohtori 16.01.2016 17:56:36 | |
---|
Mitenkäs HH Premier Vintage -elementit? Olen käsittänyt, että ovat ns. 'pysy erossa' osastoa? They pass too much electricity. -SRV |
Laulava Kylätohtori 17.01.2016 09:45:40 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Mitenkäs HH Premier Vintage -elementit? Olen käsittänyt, että ovat ns. 'pysy erossa' osastoa? Ei mitään kokemuksia HH Premiereistä? Mutta kiitän vastauksista tämän 2 vai 4 x12" tiimoilta. Vaikuttaa siltä, että kaikki järkisyyt puhuvat 2x12" puolesta, mutta silti siellä jossain kaihertaa... mitä jos neljäääähhh.... 4x12":ssa on varmasti enemmän mojoa, lahkeenlepatusta ym. mutta jos keskitytään pelkkään soundiin, niin ero ei tosiaan liene merkittävä verrattuna kahteen 2x12" kaappiin... They pass too much electricity. -SRV |
Entropia666 17.01.2016 09:55:43 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Ei mitään kokemuksia HH Premiereistä? Mutta kiitän vastauksista tämän 2 vai 4 x12" tiimoilta. Vaikuttaa siltä, että kaikki järkisyyt puhuvat 2x12" puolesta, mutta silti siellä jossain kaihertaa... mitä jos neljäääähhh.... 4x12":ssa on varmasti enemmän mojoa, lahkeenlepatusta ym. mutta jos keskitytään pelkkään soundiin, niin ero ei tosiaan liene merkittävä verrattuna kahteen 2x12" kaappiin... Ite ratkasisin asian ergonomialla. Jos pystyt roudaamaan 412 skobea nii osta se. Jos siinä on pyörät alla niin ei oo ihan hirveen mahotonta hommaa itestäänkään. |
Teme.H 17.01.2016 11:15:59 | |
---|
Mietin itekkin 2x12 ja 4x12 kaapin välillä, et kumman ostais. Enhän mä nyt oikeesti 4x12 kaappia edes tarttis, mutta tiesin kuitenkin, et jos olisin 2x12 kaapin ostanut, niin ennemmin tai myöhemmin olis kuitenkin alkanu 4x12 kaappi kaasuttamaan. Oli just sen verran rahaa sillon käytössä, et sillä ois saanu uuden kelvollisen 2x12 kaapin tai kelvollisen 4x12 kaapin käytettynä. Sattui sopivasti olemaan sitten torilla wanha Marshallin kaappi ja vielä samasta kylästä niin pakkohan se oli ostaa. Luultavasti olis ollut pettymys kun ois ostanu uuden Marshallin pikkukaapin, kun vieläpä tota nykyistä vahvistintakin testasin sattumalta samanlaisella wanhalla 1960 kaapilla. En niinkään sitä roudattavuutta miettinyt, mutta tossa kun on pyörät alla niin hyvin sitä siirtelee, kun saa selkä suorana työntää menemään, ja ei tarvii kuin rappusissa kantaa;) ja toisaalta harrastelija kun olen, niin ei se roudaaminen mitään jokapäiväistä herkkua edes ole. |
Gabe 17.01.2016 11:53:32 (muokattu 17.01.2016 11:54:33) | |
---|
Laulava Kylätohtori: Kuinka suuri ero soundissa on, jos on kaksi 2x12" kaappia päällekkäin tai yksi 4x12". Jos tilavuudet, elementit, materiaalit ym. ovat samat? Onko oikeasti suurikin ero? e. täytyykö sitä nyt sitten ostaa 4x12" kaappi? Ei tämä muuten taida selvitä. Mutta on vaan niin helvetin iso, epäkätevä ja tulee kalliiksi. Suositelkaapa halpaa ja hyvää... Onhan siinä eroa, kirkkaampien marsujen kanssa ja isommilla säröillä 4x12 on tosi hyvä. Muuten tykkäsin loppupeleissä itse ehkä enemmän 2x12 kaapeista. 4x12 kaapit tuntuvat olevan todella suuntaavia.. varmaan näitäkin on erilaisia. e. Toisaalta.. jos 2x12 kaapit toimii ja se osasto on kunnossa niin kannattaako ehjää lähteä korjaamaan? Sitten kun saat sen 4x12 kaapin niin alkaa siihenkin elementtirumba uudestaan jne. :) |
Ruutana 17.01.2016 16:26:43 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Mitenkäs HH Premier Vintage -elementit? Olen käsittänyt, että ovat ns. 'pysy erossa' osastoa? Mulla on ollut monta vuotta nuo HH Vintage Premierit 2x12 kaapissa, vahvistimena Fender Dual Showman vm. 1969. Kaapissa on käynyt välillä Eminencen RWB:t, WGS:n ET 65:t ja Celestionin Greenbackit, mutta aina on "joutunut" palaamaan noihin HH:n ämyreihin, joten ei kai ne ihan huonot ainakaan omaan korvaan ole. Toisaalta taas tekisi mieli testata jotain uutta täytettä tuonne kaappiin, ehkä Emin Swamp Thangia, ihan vain vaihtelun vuoksi.. |
Osteri 17.01.2016 23:11:37 | |
---|
ENGL kaapeissa on osin käytetty Celestion V60 kajareita joista olen itse tykännyt. Samaa kajaria kannattaa katsella vanhoista Laney kaapeista joissa se on merkinnällä Rockdriver Junior tai joissain on vielä Celestion tarra kiinni G12F-60. On soundiltaan asteen tummempi kuin V30, joka muuten on yleisesti varsin suosittu. Edullinen, mutta hyvä kajari ja saattaa kelvata heille jotka vierastavat V30 kirkasta soundia. Mulla on tuolla varastossa vielä 2 kpl 12 tuuman HH britti-kajareita ja voin myydä vaikka viskipullon hinnalla, jos joku haluaa kokeilla ja rakennella. Selkeä kirkas soundi. Eivät ole vintageja mutta ysärin Laney 4x12 olleet alunperin. Kaksi myyty kaksi jäljellä....pikaviestiä ja lähden kaivamaan ne esille. - Rock ... erityisesti kasarirock ! - |
Laulava Kylätohtori 18.01.2016 00:29:40 | |
---|
Päätin, että unohdan tällä kertaa 4x12" projektin. Ja kaikki muutkin ostot torilta (Tosin torin Fender 65 Pure Vintage -mikit ostaisin, jos eivät maksaisi samaa kuin uudet). Täytyy katsella, jos jossain kohtaa pääsisi testaamaan tuollaista 4x12", mutta ei omaksi ostamalla... They pass too much electricity. -SRV |
Kousi 18.01.2016 00:33:36 | |
---|
Osteri: ENGL kaapeissa on osin käytetty Celestion V60 kajareita joista olen itse tykännyt. Samaa kajaria kannattaa katsella vanhoista Laney kaapeista joissa se on merkinnällä Rockdriver Junior tai joissain on vielä Celestion tarra kiinni G12F-60. On soundiltaan asteen tummempi kuin V30, joka muuten on yleisesti varsin suosittu. Edullinen, mutta hyvä kajari ja saattaa kelvata heille jotka vierastavat V30 kirkasta soundia. Kyseinen Rockdriver Junior löytyy myös Hughes&Kettnerin Warp- ja Vortex -sarjan kaapeista, jotka ovat edulliseen hintaansa nähden aivan kelpo kaappeja. Noissa ei käsittääkseni ole muuta eroa keskenään kuin etuverkon väri. |