Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mesa Boogie JP-2C
1 2 3 4 5 6 7
Shredator
16.01.2016 09:42:21
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rukouksiin on vastattu. Mesalta on tulossa viimein John Petrucci -signature:
http://www.mesaboogie.com/amplifier … lectric/mark-series/jp2c/index.html
 
Eihän tässä tiedä miten päin olisi, kun GAS ryöpsähti uusiin ulottuvuuksiin.
 
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking." Tilutusta: https://www.youtube.com/watch?v=cvKpIDCJw1o
Kefiiri
16.01.2016 09:46:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei homma ainakaan säätönupikoiden puutteeseen kaadu :D
 
En ole musiikin asiantuntija.
Lunnu
16.01.2016 09:56:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Speksien mukaan kyse lienee uudelleenkasatusta IIc+ mallista...tätä mallia on hehkutettu monessa ketjussa mutta minkästyyppinen se okein onkaan? Fenderimäinen? Marshallimainen? Mikä olis referenssibänd?
Ymmärtääkseni Petrukki on käyttänyt tähän asti mark vitosta plus lonestaria...
 
Nostalgy is not what it used to be
StaggerLee
16.01.2016 10:54:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuuluisin käyttäjä alkupeäisestä nupista ja soundista taitaa olla Metallica. Master of Puppets eteenpäin.
 
Eniten tossa nupissa kiinostusta herättää valmis midi! Taitaa olla Mesan eka nuppi. Sekä tietysti cabclone sisäänrakennettuna.
 
Mielenkiintoista nähdä paljon tuo tulee maksamaan, loppupeleissähän tuo on aika yksinkertainen verrattuna vaikka Mark V, mukana vain tuo cabclone, midi ja 2 EQua.
 
VIPMetal
16.01.2016 13:15:32 (muokattu 16.01.2016 14:58:58)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo MIDI tekee siitä ekan nupin, joka vois tosissaan yrittää haastaa tuota mun Triaxista. On mielenkiintonen nuppi, mitenkähän päätemuuntaja-asia on hoidettu tässä? Kyllä on gäässiä, kyllä on gäässiä...
 
Juuri joku tietoviisas sanoi tällä foorumilla, ettei Mesalta oo odotettavissa mitään mielenkiintoista isotehoista nuppia pitkään aikaan. Paitsi 2C+ Reissue. Osuen naulan kantaan!
 
"Heroes don't ask why, Soldiers in a straight line"
sustain65
16.01.2016 13:33:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VIPMetal: Tuo MIDI tekee siitä ekan nupin, joka vois tosissaan yrittää haastaa tuota mun Triaxista. On mielenkiintonen nuppi, mitenkähän päätemuuntaja-asia on hoidettu tässä? Kyllä on gäässiä, kyllä on gäässiä...
 
Juuri joku tietoviisas sanoi tällä foorumilla, ettei Mesalta oo odotettavissa mitään mielenkiintoista isotehoista nuppia pitkään aikaan. Niin vaan Randall Smith pääsi yllättämään Suomen muusikoiden.netin rokkipoliisit! =DD

 
Niinhän siinä kävi! Onneksi omalla kohdalla rahanmeno ei uhkaa kun Mark V:stä löytyy omat soundit tästä mallista ainakin osa niistä puuttuisi. Kaksi graafista EQ:ta on kyllä hyvä idea. Ja midi tietty myös.
 
Guitarfreak
16.01.2016 13:33:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaha... Mietinkin vähän aikaa sit että eiköhän ois jo aika kun ei kelpaa road kingit eikä markut JP:lle ;)
 
Noo... Liikaa nappeja jo ku ED tuli taloon :)
 
>-)))>
LesPaul70
16.01.2016 14:12:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VIPMetal: Juuri joku tietoviisas sanoi tällä foorumilla, ettei Mesalta oo odotettavissa mitään mielenkiintoista isotehoista nuppia pitkään aikaan. Niin vaan Randall Smith
pääsi yllättämään Suomen muusikoiden.netin rokkipoliisit! =DD

 
Jos mun kirjoitukseen viittaat ( https://muusikoiden.net/keskustelu/ … ts.php?c=15&t=229761&o=0&#p12650937 ) niin samaisen tekstin viimeiseen kappaleeseen kirjoitin:
"Ja jonkinlainen IIc+:n 'reissue' lienee vain ajan kysymys. Ehkä limited tuotantosarja, ehkä jokin artistimalli (tyyliin Carloksen Mark I -> King Snake), mutta IIc+:n legendaarinen maine ja haluttuus ovat edelleen niin huikean kovia, että edes Mesa ei voi olla kiinnittämättä huomiota. Ja tyhmiähän olisivat, jos eivät niitä lähtisi muuntamaan tulovirraksii."
 
Yllättämään? Not me.
 
Laudoista takki päälle vaan, sitten sä kelpaat manalaan.
LesPaul70
16.01.2016 14:16:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse vahvarista sen verran, että vaikea kommentoida pitemmälti pelkkien tekstien perusteella. Kaiken perusteella ominaisuuksia piisaa, mutta soundi on se mikä ratkaisee.
 
Mielenkiintoista olisikin päästä tekemään A/B-testi minun IIc+-nuppia vastaan.
 
Laudoista takki päälle vaan, sitten sä kelpaat manalaan.
LesPaul70
16.01.2016 14:53:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja edelleen...
Tämä siis on 60/100W eikä Simul? Erikoinen valinta.
 
Ei sillä että 60/100 olisi huono, ainakin rankkuudessa varmaan kepittää Simulin, joka on sen rinnalla sivistyneemmän kuuloinen. Mutta onhan Simul kuitenkin se paljon suositumpi versio, pohjimmiltaan sen takiahan Mark V:ssäkin on Simul.
 
Laudoista takki päälle vaan, sitten sä kelpaat manalaan.
VIPMetal
16.01.2016 15:02:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LesPaul70: Jos mun kirjoitukseen viittaat ( https://muusikoiden.net/keskustelu/ … ts.php?c=15&t=229761&o=0&#p12650937 ) niin samaisen tekstin viimeiseen kappaleeseen kirjoitin:
"Ja jonkinlainen IIc+:n 'reissue' lienee vain ajan kysymys.
 
Yllättämään? Not me.

 
Totta.
 
Ihmisen mieleen näköjään jää vain murto-osa informaatiosta. "Mesalta ei ole odotettavissa muuta kuin lunchbox vahvareita", oli aivojen tulkinta koko kirjoituksesta. Pahoittelut ja korjasin itseäni.
 
"Heroes don't ask why, Soldiers in a straight line"
VIPMetal
16.01.2016 15:02:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LesPaul70: Itse vahvarista sen verran, että vaikea kommentoida pitemmälti pelkkien tekstien perusteella. Kaiken perusteella ominaisuuksia piisaa, mutta soundi on se mikä ratkaisee.
 
Mielenkiintoista olisikin päästä tekemään A/B-testi minun IIc+-nuppia vastaan.

 
Tätä odotellessa, hienoa!
 
"Heroes don't ask why, Soldiers in a straight line"
StaggerLee
16.01.2016 15:02:57 (muokattu 16.01.2016 15:11:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselle tuo nuppi olisi paljon haluttavampi jos olisi vain mark2 reissue tms.. eikä mikään John Petrucci signature malli. Itse en ole mikään Petrucci fani niin jotenkin ärsyttäisi jonkun ukon nimikkonuppia pitää itellä käytössä vaikka se hyvä olisikin.
Ihan turhamaistahan tämä on mutta kuitenkin. Veikkaan että Mark V pysyy talossa.. Tosin eihän sitä koskaan tiedä jos tuo halvalla jostain joskus tulee vastaan.. Ainakin tuo signature kyltti lähtsi etusesta irti :D
 
Ja näköjään tuo maksaa jenkeissä 150 dollaria enemmän kuin mark V. Joten täällä se tulee olemaan sen 3500 €
 
En ole heti ostamassa.. :)
 
http://mesahollywood.com/products/m … sa-boogie-jp-2c-head-standard-dress
 
Helmi/maaliskuun vaihteessa olen menossa Los Angeles / San Francisco. Vois käydä mesan liikkeessa hollywoodissa tota testaamassa kuitenkin. Saa nähä jääkö sit mikä gas päälle.
 
Lunnu
16.01.2016 15:14:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

StaggerLee: Kuuluisin käyttäjä alkupeäisestä nupista ja soundista taitaa olla Metallica. Master of Puppets eteenpäin
 
Tuon olen minäkin kuullut. En muita. Aika paljon sitä mallia tunnutaan hypetettävän mutta onko tuo nyt sitten se paras referenssi? Ei oikein sytytä kun en ole ikinä mikään metallica fani ollut...
Toisaalta jostain olen tainnut lukea että nuo alkuperäiset 2c+ mallit olisivat olleet pitkälti yksilöitä ja varsinaista yhtä yhteistä soundia ollut olemassakaan?
 
Nostalgy is not what it used to be
StaggerLee
16.01.2016 15:17:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näköjään tästä nupista on myös tulossa 19" räkkiversio!
ps. takakuvissa aika hervottoman kokoisen näköinen toi powertransfromer :D
 
trih
16.01.2016 17:15:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

StaggerLee: Kuuluisin käyttäjä alkupeäisestä nupista ja soundista taitaa olla Metallica. Master of Puppets eteenpäin.
 
Puppetsilla oli käytössä Mesan etuvahvari Marsun päätteeseen ja välissä oli Ranen parametrinen eq. Marshallin kaappeihin menivät. Näin oli Rasmussenin infoissa jossain. Kitaramikkinä oli Duncanin Invader, kaappien mikityksestä en muista.
 
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
Shredator
16.01.2016 17:33:48 (muokattu 16.01.2016 17:34:16)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

StaggerLee:
Ja näköjään tuo maksaa jenkeissä 150 dollaria enemmän kuin mark V. Joten täällä se tulee olemaan sen 3500 €

 
Auts, näillä on kyllä ollut aivan törkeä hinnannousu. V:n ostin aikoinaan uutena vähän päälle kahden tontun. Kyllä tuota JP:tä täytyy heti rientää testailemaan kun saapuu maahan. Ominaisuudet on kyllä juuri kohdallaan.
 
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking." Tilutusta: https://www.youtube.com/watch?v=cvKpIDCJw1o
Spiral
16.01.2016 17:49:20 (muokattu 16.01.2016 17:52:36)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Built-In CabClone Cabinet Simulator"
 
Ööö, onko tuo tosiaan ollut tarpeen. Kaikki demot mitä olen tuosta nähnyt/kuullut on aivan hirveän kuuloisia.
 
VIPMetal
16.01.2016 20:05:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä kyllä tämä ajaa selkeästi ohi Mark femman, varsinkin kun 2/3 kanavat saa komppi ja soolokanavaksi säädettyä kahden EQ:n voimin ja kaikki ominaisuudet saa midillä ohjattua. Ei ole mitään turhia edge/blues moodeja kakkos kanavalla...
 
Harmi, ettei nykyinen möykkä bändi pärjää ilman Rectoa. Muuten olisin heti ostamassa tätä...
 
"Heroes don't ask why, Soldiers in a straight line"
StaggerLee
16.01.2016 20:17:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VIPMetal: Itellä kyllä tämä ajaa selkeästi ohi Mark femman, varsinkin kun 2/3 kanavat saa komppi ja soolokanavaksi säädettyä kahden EQ:n voimin ja kaikki ominaisuudet saa midillä ohjattua. Ei ole mitään turhia edge/blues moodeja kakkos kanavalla...
 
Harmi, ettei nykyinen möykkä bändi pärjää ilman Rectoa. Muuten olisin heti ostamassa tätä...

 
Jos soittaisin vaikka pelkkää heviä niin olisin samaa mieltä. Muuten en. :)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «