Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Reamppaus tuottaa scifiradiohälyä. wtf?
1
efunkelist
11.01.2016 20:26:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moikkaheippa taas kaikille. Oon jo vuosia taistellut reamppaamisen kanssa ja viime aikoina viimein päässyt maalenkki-tyyppisistä ongelmista eroon kiitos foorumilaisten avun. Vaan vielä on viimeinen hälyääni poistettava; ohessa ääninäyte
 
http://www.niskahiki.com/randomness/reamptest.mp3
 
Eli siinä on kitaranrunkkausta kuivana koneelle ja sitten sitä drytrackia reampattu putkivahvariin. Välillä mykistän drytrackin jotta selkeästi erottuu suhinakohinansekainen avaruuspilkedilke.
 
Tuo scifipilkedilke on ennenkin tullut vastaan eri kamoilla eri paikoissa - ainoa keino päästä siitä eroon on DAW:n irroittaminen sähköverkosta, elikkäs akun varassa pelaaminen. No tämä onnistuu tabletilla ja läppärillä mutta milläs helvetilläs mä sen saisin poistettua kotistudiossani pöytäkoneella työskennellessäni?
 
Viimeinen keino on toki bounssailla reampit näiden mobiilien kamojen kautta mutta edellyttää VALTAVASTI manuaalista tiedonsiirtoa koneiden välillä ja raita kerrallaan joutuisi tekemään eli reamppaus miksauksen seassa ei onnistu, joka tekee siis koko hommasta obsoliittiä :( :( :( :( :( :(
 
MIKÄ NEUVOKSI? Onko tuttu ongelma muille?
 
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
askomiko
11.01.2016 23:52:37 (muokattu 11.01.2016 23:53:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eri koneilla eri paikoissa? Se kuulostaa oudolta. Jotain samaa kuitenkin setupissa jos tuo ääni vainoaa? Saatko jostain lainaan jotain Furmania testin vuoksi. Miulla loppui random napsut virranputsaajalla. Tai ehkä jollain jakajapedaalilla muuntajaerotus signaalipiuhaan? Lehle taitaa tehdä niitä.
 
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
efunkelist
12.01.2016 09:20:32 (muokattu 12.01.2016 09:43:45)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on jo kaksi tällaista boxia niissä väleissä missä eniten mölyä on ilmaantunut.
https://www.thomann.de/fi/art_dti.htm
 
Noihan tosin enimmäkseen poistaa maalenkkiä ja sen sellaista mölinää. Tää datapurske tulee selvästikin jostain emolevyltä, ja samaa tosiaan on tehny niin tabletit, läppärit kuin pöytäkoneetkin. Eri merkit ja mallit käytössä ja eri osoitteissa, kodeissa, treeniksillä studioissa. Vahvaritkin ovat vaihtaneet merkkiä. Liekö kochin pedaltone -etuaste ainoa joka on ollut mölytön mun käytössä. Miksi möin sen? :C
(ainiin, ostaakseni cicognani brutuksen, ja kochin särö oli kind of pyöreä kun tykkään kind of kantikkaasta)
 
Nyt kun helixin kanssa on 4CM käytössä niin ainakin olen todennut että knopfen pääte ei nosta tätä mölyä esille kun ajelee helixin etusmallinnoksella päätteelle. Putkarin etuasteessa tää möly tulee esille. Puhtaalla soundilla sitä ei juuri normikuuntelussa korvin erota mutta heti kun nostetaan gainia edes rutun tasolle saatika norjan kielelle niin soundi on käyttökelvoton.
 
EDIT: jotenkin sähköihinhän tää liittyy kun ongelma poistuu (ei kokonaan, mutta siedettävän mitättömäksi) kun oon läppärillä/tabletilla tehny akun varassa. Mutta kyllähän nyt reamppaus pitää saada toimimaan pöytäkoneellakin, pyhimmästä pyhimmässä, kotistudiossakin! Tai sit varmaan vaan vaihdettava seuraavaksi macbookpro-koneeseen pöytäkone. Unfair, though. Kai tähän joku muukin keino on? Eipä huvittais hommata furmania vain tämän vuoksi mutta joutuu harkittee. Kunhan sais jostain koekäyttöön etten turhaan ostais.
 
USB-isolator löytyi yhdestä kaupasta ja toivoin sen ratkaisevan asiaa usb-liittyvän helixin kanssa mutta kys.aparaatti toimikin usb1.0-tasolla joten se siitä kun tartteis olla vähintään 2.0 (eikä helix kyllä muutenkaan suostu toimimaan jakajienkaan kautta, vaatii suoran yhteyden koneelle, which is odd kun helixillä on kuitenkin oma virtalähteensä)
 
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
efunkelist
12.01.2016 10:45:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Furmanille talousvastine;
 
http://www.clasohlson.com/fi/Verkkohäiriösuodatin/36-4512
 
jos en tänään nouda niin viimeistään ylihuomenna. Muistaakseni mulla joku tällainen on kyllä ennenkin ollut - eikä furmanissakaan tuota kummempi EMI/RFI-suojaus liene. Jos siitä on kyse tässä ongelmassa.
 
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
askomiko
12.01.2016 10:58:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiedä, miulla napsut ei vielä Prisman vastaavalla laitteella lähtenyt. :)
 
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
efunkelist
12.01.2016 15:07:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

askomiko: En tiedä, miulla napsut ei vielä Prisman vastaavalla laitteella lähtenyt. :)
 
Napsahtelut lie eri juttu. Veikkaan että tää IndependenceDay-koodi mitä mulle syötetään ois juurikin RFI-hölöä...
 
Kokeilen ensin tuolla muutaman kympin vekottimella. Sen jälkeen jos vielä vaivaa lie pakko ostaa tuollainen ainakin satasen maksava vekotin.
 
Sen kyllä sanon että sinä päivänä kun on varaa rempata taloa laitan studiokäytössä olevaan huoneeseen sähkömiehen duunaamaan jalkalistat nurkasta nurkkaan täyteen pistorasioita ettei tartte käyttää jakajia ja samalla vois mahdollisesti duunaa sulakekaapin ja huoneen välille jonku filtteri-jännitteentasaaja-hässäkän.
Hitto, hommataan vaikka sellane lyijyakku pakastimen tilalle millä turvataan isojen sairaaloiden hätävalaistukset jos/kun hätägeneraattori ei toimi. Ajellaan sitten päivä kerrallaan valtakunnan verkosta irrallisena... prskeles, kesäksi sit katto täyteen aurinkopaneelia kans
 
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
efunkelist
14.01.2016 12:13:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En vielä joutanu clasulle noutaa palikkaa... Mutta kävi ilmi että helixin liitännät ovat balansoimattomia joten ehkä mä tuon mun 1U äänikortin kaveriksi hommaan myöhemmin furmania 1U sekä tällainen:
 
http://www.thomann.de/fi/art_t8.htm
 
saadaan sitten tähänkin taloon räkkiä pystyyn... Ja siitä taitaa alkaa taas yksi loputon varusteluharraste sitten siitäkin... axefxää samaan kasaan sitten joskus jne... ääääääääää
 
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
efunkelist
15.01.2016 21:44:26
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Good news: muutin studioni kytkentöjä ja sain reamppauksen toimimaan ilman scifimelua - menetin tosin yhden kytkennän mutta se on käypä hinta tälle hommalle. Mulla oli weberin keinokuormasta line-out äänikortille ja jätin sen pois. En tosin ymmärrä miten se muka olisi maalenkkiä tuottanut kun signaali kulki muuntajaerottimen kautta... oh well, pääasia että nyt toimii.
 
Ai että, enpä ole koskaan aiemmin päässytkään reamppaamaan oikeaa vahvistinta, ainoastaan plugarijuttuja. AI ETTÄ! :)
 
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «