Aihe: Vapaamielistä keskustelua rumpujen soittamisesta II?
1 2 3 4 5188 189 190 191 192244 245 246 247 248
markkuliini
12.01.2016 16:35:53

ferodoz: Niimpä. Sjoen Rytmikorjaamo teki ratkaisun että keikat alkaa klo 22. On toiminut hyvin.

Näin juuri, Tavastialla on toiminut aikaisemmat ajat erittäin hyvin. Myyvät vielä uudet liput myöhäisdiscoon uudelle jengille.
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
ferodoz
12.01.2016 17:06:56 (muokattu 12.01.2016 17:09:00)

markkuliini: Tän ketjun perusteella on. :) Itse oon tehnyt ainakin 50 kertaa päätöksen olla lähtemättä, ja aina ton ajan takia. Enks mä oo kukaan? :D

Oot sä joku. :D Ehkä mäkin oon vaan juurtunu tohon samoihin ihmisiin, samoihin aikoihin ja samaan meininkiin, kuten uskoakseni lähes kaikki tuola käyvät vakkarit eikä kukaan heistä välttämättä näe siinä isompaa ongelmaa. Olis se tottakai varmaan kaikkien kannalta parempi että alkais aiemmin, mutta baarihan sen kuitenkin sanelee aika pitkälti.. Ja jos ei porukka tuu kuitenkaan ennen yhtä nykyään mestoille niin turha niitä on kympiltä vielä aloittaa, ymmärrän senkin.

Näin juuri, Tavastialla on toiminut aikaisemmat ajat erittäin hyvin. Myyvät vielä uudet liput myöhäisdiscoon uudelle jengille.

No rytmiksellä on taas diili paikallisen yökerhon kanssa. Ne järjestää keskustaan ilmaisen bussikuljetuksen keikkapaikalta ja samalla leimalla pääsee ilmaseksi sisälle myös yökerhoon. Rytmikorjaamo sulkee ovensa het ku se on tyhjä. Mutta joo, sama idea.

Moni muukin rokkiklubi on ottanut saman käytännön alotusaikojen suhteen, ja näissä se tuntuu toimivan.
Just a face in the crowd.
moderndrummer88
13.01.2016 00:18:51
markkuliini: No mustaa makkaraa ja manserokkia! Eka rännität lonneroa Paapan kapakassa ja sitten Vanhaan Postiin, lärvilauta ja jameissa ehkä vähän Juicea ja Brian Adamsia.

Uujea, tulkaas tsiigaamaan kaikki kynnelle kykenevät meidän bilejazzhärvelimme saapumista Tampereelle Paapan Kapakkaan! Tämän viikon to-pe ollaan soittelemassa, ei muuta kuin parille lonkerolle sinne vaan! Showtimestä tietää varmaan paikalliset ite paremmin kuin me
Stoalainen
13.01.2016 01:01:22 (muokattu 13.01.2016 01:02:02)
Lähdin Lapin tunturiin töihin talvikaudeksi, en siis ole päässyt enkä tule pääsemään rumpusetin ääreen pitkään aikaan. Tajusin kuitenkin, että mikään ei estä nappaamasta kapuloita, padia ja metronomia mukaan, käyttää vapaa-aika siis hyödyksi treenaamalla.

Mun päällimmäisenä ajatuksena ja metodina on naputella rudimentteja tyynyyn kapuloilla, jotka ovat peruskapuloitani paksummat ja/tai painavammat - tätä kautta saada soittotatsini kevyemmäksi ja rennommaksi, samalla varmemmaksi. Voimaa sormiin ja ranteisiin. Onko mitään, mitä tässä tulisi huomioida, mitä voin tehdä väärin, haittavaikutuksia? Pompun haltuunotto, siis reboundin puuttuminen, tulee ensimmäisenä mieleen, mutta tarkoitus olisi naputella myös padiin, ei ainoastaan tyynyyn.

Vinkkejä ja rakentavaa palautetta otetaan vastaan!
Too weird to live, too rare to die
Epämuusikko
13.01.2016 01:32:00
markkuliini: Ei tuossa ole vieläkään mitään järkeä. Ihan vertailun vuoksi, MYÖHÄISIN viikonlopun jami mitä Tukholmassa tiedän loppuu klo 24. Stampenissa on erittäin suosittu la jami klo 14-18. Siitä ehtii vielä keikalle. Ja aina tupa täynnä. Ja kassa laulaa.

Minä en tajua miksi näitä iltapäivä/iltajameja (huom: ei yöjammailussa ole mitään vikaa mutta jos pitää mennä aamulla töihin niin kyllähän se vituttelee) ei ole Suomessa, tai jos on niin ole enemmän.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Drumpaul
13.01.2016 20:43:39
ferodoz: En mä jotenkaan tohonkaan jaksa uskoa.. Mä ihan vilpittömästi luulen että kenenkään mielestä asiassa ei ole mitään ongelmaa.
Mulle se on ongelma; kun olen viettänyt tipatonta aikaa jo 13 vuotta niin monet bändit on jääneet kokematta just tuon myöhäisen alkamisajan takia. Porukka on suurimmaksi osaksi siihen aikaan jo niin lärvit että eihän sitä kestä selvinpäin.
fish-eye
14.01.2016 08:36:52
Oon ihan fiiliksissä, kun ensi lauantain(!?) keikka alkaa Kutosella jo kasin pintaan ja loppuu 22 jälkeen. Ei vanhempana jaksa enää notkua baareissa yhtään puolen yön jälkeen. Sitä ne vastuudet teettää.
jtpennane
18.01.2016 16:59:29 (muokattu 18.01.2016 16:59:45)
Katselin tuossa April Jazzin artistikattausta hymy huulessa. Joka toisessa orkesterissa Mäkysen Teppo rummuissa. Alkaa olemaan herralla kiire. :-D
Juuh elikkäs
Kimd
18.01.2016 17:02:51
Kuun lopussa Steve God...eiku Gadd :D
Harrastelija harrastelija rumpali
Epämuusikko
18.01.2016 23:00:05
Angry Pierre: Katselin tuossa April Jazzin artistikattausta hymy huulessa. Joka toisessa orkesterissa Mäkysen Teppo rummuissa. Alkaa olemaan herralla kiire. :-D

Kyllä maittais tullista tulleetkin: Robert Glasper Experiment, Chris Potter Quartet, José James. Rau!
edenbeast
24.01.2016 21:33:54
Mitähän hintaluokkaa suunnilleen olisi rumputunnit? Käväisi mielessä josko ottaisi muutaman tunnin kun pitäis tyttären kanssa soitella enkä osaa itekään soittaa rumpuja.
JanneO
25.01.2016 08:19:15
edenbeast: Mitähän hintaluokkaa suunnilleen olisi rumputunnit? Käväisi mielessä josko ottaisi muutaman tunnin kun pitäis tyttären kanssa soitella enkä osaa itekään soittaa rumpuja.

Voisin arvella että n 20€ - 25€ on sellainen halvimmasta päästä per tunti. Missä päin asutte? Voisi sitä kautta ohjailla ja auttaa asiaa eteenpäin.
Lähettäjä: "rumpujoppari R***i" Lähetetty: 18.10.2010 02:40 Otsikko: Re: Tori: Sabian B8 Pro Karavaani kulkee iloisesti rallatellen eteenpäin, vaikka koirat, persaukiset ja kateelliset räksyttävätkin.
edenbeast
25.01.2016 08:34:16
JanneO: Voisin arvella että n 20€ - 25€ on sellainen halvimmasta päästä per tunti. Missä päin asutte? Voisi sitä kautta ohjailla ja auttaa asiaa eteenpäin.

Lieksassahan myö asutaan. Sen verran vähän aikaa valitettavasti asuttu ettei itse tunne ketään muusikoita täältäpäin Suomea.
ferodoz
25.01.2016 23:42:09

R.I.P. Zarkus Poussa..
Just a face in the crowd.
sahkuifk
26.01.2016 00:02:32
ferodoz: R.I.P. Zarkus Poussa..

No voihan, multi-instrumentalisti vailla vertaa.
Silloin pitää puskee kun reikä on ruskee.
Vallu-Veke
20.02.2016 17:47:14
Rumpujen soitto kun vaatii motoriikkaa ja lihasten pitää keskustella keskenään, niin
jaan tämän silmääni sattuneen jutun, joka sopii mielestäni rumpalillekin oikein hyvin, jos sattuu harrastamaan voimailua. Asiat voi mennä erittäin pahasti pieleen rumpaloinnin kannalta. Kuntoilu kannattaa tehdä silleen, että se ei pilaa esim. motoriikkaa ja voimatasapainoa, lihakset keskustelee jatkossakin keskenään.
Laitatte tähän juoksijan paikalle rumpalin ja sitten luette:
http://sykesport.fi/blogit/kestavyysjuoksijan-voimaharjoittelu/
Jutussa olevat vinkki nr. 5 ja 6. kannattaa rumpalin sisäistää kunnolla, ettei homma mene kiville.
Tuo juttu jakaa juoksijoiden piirissä mielipiteitä varmaankin, mutta on aikalailla pätevä myös kamppailulajien voimaharjoitteluun. Yletön penkkipunnerus hiiteen turhana liikkeenä, tilalle vaikkapa työntö ja tempaus. Kehosta saa ulos todellisia hevosvoimiakin sitten kun on tarve. Yleisurheilijoiden ja vaikkapa Norjalais hiihtäjien voimaharjoitteet sopii rumpalille.
Kimd
20.02.2016 22:10:48 (muokattu 20.02.2016 22:11:50)
Vallu-Veke: Rumpujen soitto kun vaatii motoriikkaa ja lihasten pitää keskustella keskenään, niin
jaan tämän silmääni sattuneen jutun, joka sopii mielestäni rumpalillekin oikein hyvin, jos sattuu harrastamaan voimailua. Asiat voi mennä erittäin pahasti pieleen rumpaloinnin kannalta. Kuntoilu kannattaa tehdä silleen, että se ei pilaa esim. motoriikkaa ja voimatasapainoa, lihakset keskustelee jatkossakin keskenään.
Laitatte tähän juoksijan paikalle rumpalin ja sitten luette:
http://sykesport.fi/blogit/kestavyysjuoksijan-voimaharjoittelu/
Jutussa olevat vinkki nr. 5 ja 6. kannattaa rumpalin sisäistää kunnolla, ettei homma mene kiville.
Tuo juttu jakaa juoksijoiden piirissä mielipiteitä varmaankin, mutta on aikalailla pätevä myös kamppailulajien voimaharjoitteluun. Yletön penkkipunnerus hiiteen turhana liikkeenä, tilalle vaikkapa työntö ja tempaus. Kehosta saa ulos todellisia hevosvoimiakin sitten kun on tarve. Yleisurheilijoiden ja vaikkapa Norjalais hiihtäjien voimaharjoitteet sopii rumpalille.

Ihan hyvää juttua, mutta en kyllä usko, että penkkipunnerruksesta on haittaa (saatikka hyötyä) rumpalille..
Harrastelija harrastelija rumpali
Vallu-Veke
21.02.2016 17:03:14
Kimd: Ihan hyvää juttua, mutta en kyllä usko, että penkkipunnerruksesta on haittaa (saatikka hyötyä) rumpalille..

Juu no penkki ei kuulukkaan varsinaisesti eristäviin liikkeisiin. Penkkiä tehdään vaan ehkä helposti ihan liikaa. Se tuottaa voimaepätasapainoa ja motoriikkaongelmia.
Eristävät liikkeet on niitä haitallisia. Jos ei satu olemaan sitten joku tietty oikein törkeän heikko kohta, mitä pitää erikseen vahvistaa, vaikka leikkauksen jälkeen.
Esim. reisipenkki on ihan täysin no no terveelle ihmiselle. Tilalle kyykkäystä levytangolla, niin se tukee muuta urheilua ja motoriikka jutut ei kun paranee.
Uudessa juoksija lehdessä oli myös juttua näistä reisipenkeistä, jne, miten niillä homma menee pahasti reisille.

Kun laitoin linkin, niin en tarkoita todellakaan, että rumpali tarvitsisi voimailua. Rumpali tarvitsee rumpalointia. Jos kuitenkin harrastaa voimailua tai juoksua/voimailua, rumpaloinnin ohella, kuten minä, niin silloin kannattaa miettiä, miten sen tekee.
Hyvin menee jos ei mitään vaikutusta rumpalointiin, mutta kunto pysyy hyvänä.
Termit on varmaan mitä sattuu ja ihan omia näkemyksiä vaan.
Epämuusikko
25.03.2016 21:29:41 (muokattu 25.03.2016 21:44:20)
Punnerrukset on yks tapa saada veri kiertämään ja kuntoa paremmaksi. Itse käytän niitä ajoittain osana lämmittelyä, joko ennen treenaamiseen ryhtymistä tai ennen keikkaa.

Kuntoilusta puheenollen: Oon joitain huonolaatuisia VHS:ltä nähtyjä klinikkapätkiä sekä hänen kirjaansa ja paria tarinaa lukuunottamatta välttynyt tältä tyypiltä, mutta yks päivä puolivahingossa hain jotain old schoolimpaa laittoa niin törmäsin näihin kolmeen asiaan.

https://www.youtube.com/watch?v=9RfqmB3VXfg (komeaa)
https://www.youtube.com/watch?v=q1LNPVsEweM (mitäs vittua)

sekä

http://www.rudimentaldrumming.com/r … -band-competitions-in-north-america (!!! lukekaa kuitenkin)

Vaikuttaa mielenkiintoiselta hahmolta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)