Aihe: Voice of Finland: Viides kausi
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Vessajono
13.01.2016 21:03:06
mpekkanen: Nykyään ei ole enää sellaista kulttuuria tai se on hyvin pienen piiriin juttu.

Mikä on ihan luonnollista, koska se on jo lähtökohtaisesti sellasta sisäänpäinkääntynyttä rinkirunkkausta ja seläntaputtelua.
Skywriter: Minä rakastan sinua Saabistasi huolimatta.
Janizio
13.01.2016 21:09:51
mpekkanen: Minun avovaimoni ei ollut koskaan kuullut mitään jazz-orkesteria livenä. Olimme Tallinnassa muutamia vuosia sitten ja siellä oli Jazzkaar tapahtuma ja menimme katsomaan.
Siellä oli tämä kaveri oman kvartettinsa kanssa.
https://it.wikipedia.org/wiki/Fabrizio_Bosso

Se oli kauniimman puoliskoni mielestä niin kaunista soittoa, että hän tykkäsi siitä todella paljon ja välillä oli kyynelkin silmissä. Hän ei tiennyt millaista jazz voi olla parhaimmillaan ja varsinkin millaista se on livenä.

Kun olen näitä kirjoituksiasi seurannut, niin minusta sinulle ei tekisi ollenkaan huonoa kuunnella jotain muutakin kuin tätä Suomalaista lista pop/iskelmää.
Ja ei ole todellakaan aivan sama katsooko jotain telkkarista vai on paikanpäällä itse kuuntelemassa. Myöskin hienoja ja koskettavia juttuja soitetaan paljon myös ilman laulajaa. Tässäkään Fabrizio Bosson esityksessä ei ollut minkäänlaista laulua, mutta siltikin soitto oli todella sielukasta ja varmasti aivan erilaista jos samaisen keikan olisi kuunnellut joltakin taltioinnilta tai katsonut siis telkkarista.

Nykyään etsitään artisteja, jotka tekevät levy-yhtiön pillin mukaan kappaleita sellaiselle yleisölle jotka eivät edes tykkään tai tiedä kunnollisesta musiikista mitään.
Sellaistahan se radiosoittokama on, suurimmaksi osaksi.

Aikoinaan jazz-muusikoita kuunneltiin ja sitä soittotaito arvostettiin. Nykyään ei ole enää sellaista kulttuuria tai se on hyvin pienen piiriin juttu. Porin jazz on kyllä tapahtumana iso, mutta sinnekin kerätään kaikenlaisia muita esiintyjiä, että sitä porukkaa saadaan sinne.

Tietysti viihde on jokaiselle omanlaista, mutta jos joidenkin laulajien hyvyydella ja tulkinnoilla on itselle väliä-->Niin silloin pitäisi olla myös sillä muullakin soitolla. Suosittelen tutustumaan musiikkiin paljon laajemmasti kuin keskittymään näihin ohjelmiin ja pelkästään kotimaisiin iskelmäartiteihin. Saatat jopa yllättyä positiivisesti :)

Hienoa jos se on aiheuttanut tollaisia fiiliksiä. Nyt ei ollutkaan kyse siitä onko musa livenä parempaa kuin TV:stä tottakai on. Onhan se nyt ihan eri juttu nähdä ja kuulla artistit/bändit livenä, kuin nähdä TV:stä. Oli kyse siitä voiko tollaisesta kisasta olla musaviihteeksi ja parhaimmillaan minusta ainakin voi.

Jazz ei muhun musatyylinä oikein iske, mutta ymmärrän pointtisi silti mitä haet. Mut silti eiköhän ole paras, että jokainen rakentaa oma musiikin kuuntelu palettinsa sellaiseksí kuin itse kokee parhaaksi.
mpekkanen
13.01.2016 21:17:22
Janizio: Hienoa jos se on aiheuttanut tollaisia fiiliksiä. Nyt ei ollutkaan kyse siitä onko musa livenä parempaa kuin TV:stä tottakai on. Onhan se nyt ihan eri juttu nähdä ja kuulla artistit/bändit livenä, kuin nähdä TV:stä. Oli kyse siitä voiko tollaisesta kisasta olla musaviihteeksi ja parhaimmillaan minusta ainakin voi.

Jazz ei muhun musatyylinä oikein iske, mutta ymmärrän pointtisi silti mitä haet. Mut silti eiköhän ole paras, että jokainen rakentaa oma musiikin kuuntelu palettinsa sellaiseksí kuin itse kokee parhaaksi.

Kyllä tietenkin jokainen voi kuunnella millaista haluaa ja ei sen tarvitse olla jatsia. Myöskin viihteenä telkkarista tulee monenkinlaista ohjelmaa ja ei siinä mitään, jos sellaista haluaa katsoa ja kuunnella.

Ainakin itse voin sanoa ihan rehellisesti, että jos en olisi tavannut monenkinlaisia ihmisiä elämässäni ja kuunnellut heidän kuuntelemaansa suosikkimusaa, olisi minulta itseltäni jäänyt paljon hyvää musiikkia täysin kuulematta. En olisi ehkä koskaan löytänyt itse kaikkea sitä hyvää mitä oikeasti on, koska sitä ei radiosta ja telkkareista kuule.

Tosin jazz keikoille ja monille muillekkaan ei kannata summassa lähteä.
Janizio
14.01.2016 18:35:05
Jahas tänä iltana mennään toista kertaa tälle kautta
Alpha
14.01.2016 19:48:46
En tiedä onko jo tässä jaksossa, mutta jossain vaiheessa tulee myös BB:ssa mukana ollut Iida Repo.
Alpha
14.01.2016 20:06:29
No jees. Ensimmäinen laulaja ja ihan hirveetä revittelyä.
Alpha
14.01.2016 20:11:58 (muokattu 14.01.2016 20:16:19)
Ei tartte Janin vaivautua...

Toinen aikamoinen AC/DC:n raiskaus, mutta pari tuolia kääntyi.

Oli kuitenkin tuo Sillaanpään biisi parempi.
Seba
14.01.2016 20:18:05

En ois tuolia vielä käännellyt.
Alpha
14.01.2016 20:19:58
Seba: En ois tuolia vielä käännellyt.

Emmääkään.
Alpha
14.01.2016 20:22:44
Tää Simple Mania laulava kaveri ihan jees. Harmi ettei tuolit kääntyny.
Alpha
14.01.2016 20:26:47 (muokattu 14.01.2016 20:29:03)
Anna Erikssonia seuraavaksi ja ennen ensimmäistäkään nuottia...ei jatkoon.

E:Annalla hieno ääni.
Seba
14.01.2016 20:27:25

Alpha: Tää Simple Mania laulava kaveri ihan jees. Harmi ettei tuolit kääntyny.

En ois kääntynyt vieläkään.
Mainosti äänensä voimaa, sit veti kireästi ja ohuesti hyvän biisin.
Odotin hienoa vetoa.
Josko seuraavasta ois jo tuolinkääntäjäksi.
Seba
14.01.2016 20:28:22

Alpha: Anna Erikssonia seuraavaksi ja ennen ensimmäistäkään nuottia...ei jatkoon.

Älä nyt, sillä on se hyvä biisi, se.. se...... hmmm.
Juu ei mitään.
Seba
14.01.2016 20:31:49

Kääntyisin, vaikka laulaakin Anna Eerikkiä
Alpha
14.01.2016 20:34:36
Seba: Kääntyisin, vaikka laulaakin Anna Eerikkiä

Oli ihan jees. Sais laulaa Annaa myös sillä tavalla niinku Anna Parhaimmillaan osaa.
Alpha
14.01.2016 20:39:01
Hyvä Iida! Näin se menee.
Seba
14.01.2016 20:44:04

Alpha: Hyvä Iida! Näin se menee.

Hyvin veti, vaikka olikin lähinnä imitointia.
Perun puheeni jos se vetää jatkossa samalla tyylillä :)
Olli ei tuntenut biisiä? :D
Lennu
14.01.2016 20:50:56

Oliks sillä Cassandralla joku mäkihyppyhaalari päällä? En tykkää mäkihypystä, joten ei jatkoon.
"olis niin kova bändi, että vetäis covereinakin vaan omia biisejä"
Janizio
14.01.2016 20:54:23
Mikael Happonen:

Vähän on jotenkin tasapaksu. En oikein muuta osaa sanoa

Cassandra Lindholm:

No jaa'a äänessä on jotain ihan siistiä, mutta on tää parempi ku edellinen. Pirteä persoona ainakin.

Riku Karvonen:

Ihan kiva mutta niin on kaikki, mutta minulle ainakin se säväyttävä juttu puuttuu

Jessica Uussaari:

Kaunis ääni ja tunne tuntuu. Viime jakson Kertulle haastaja.

Iida Repo:

Ei mikään erikoinen. En ottaisi. Katottaan muuttuuko mieleni jatkossa hänen kohdallaan

Minna Frimodig:

Ihan kiva, mutta ei silti kyllä iske

Juanma Draven:

Sanokaa te onko kova vai ei menöö sen verran raskaasti mun musa mieltymys jutun ohi että en sano mitään

Jessica ehdottomasti tän jakson paras
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)