Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: MUSIIKINTEKO OHJELMAAN KONEEN VALINTAAN APUA KAIPASIN..??
1 2
Pekkonen Tero
10.01.2016 20:43:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro!

Olisko kenellä heittää muutama vinkki musatietokoneen valinnasta? jes.. eli itellä cubasen paras ohjelma rumpukone syntukka ym.. lp levarit.. niin oisin ostaan itelle konetta siihen et sais musaohjelman toimii.. itelä ubase.. mut ajattelin jotain hieman hiphopimpaa ohjekmaa (fruity loops) ai jotain? mut kysymys kuulukin.. eli "kumpi kokoinen läppäri ois parempi aplelta ostaa 13.3 vaiko se 15 tuuman kone?? hinta ei erämaksula olisi kuussa kuin 15 euroo kalliimpi tuossa 15 tuuman macbook prossa.. ja se on toiseks kallein mac book pro .. kallein on jotain 3000 euron luokkaa. kun en tarvii sitä iMac:iä kun teen musaa eri pulilla mnne koneeni vien.. eli kumpiko olisi parempi vaihtoehto. hintahan kuussa ei paljoa isompi tosiaan tuossa isommassakaan ole.. niin ja onko se 13.3 tuuman kone LIIAN PIENI? siis musan tekemisen, kun on musasoitinraitoja kuvarudulla montakin samalla kuvaruudulla.. PYSTYSITTEKÖ HEITTÄÄ JOTAIN VINKKIÄ??

-Harrastelija m1xa1l1ja
 
Henri Henri Olavi
10.01.2016 20:55:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tietenkin se 15" jos ei ole rahasta kiinni. Otat siihen muistit tappiin ja isoimmaan SSD:n johon lompakko taipuu.
 
I'm sticking pins and needles in this stinking rot flesh-like substitute pieces of half cooked meat that are walking on this earth.
Rumpalisti
10.01.2016 21:42:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsekin mietin samaa kun macciä hommailin. Eli arvoin 13" ja 15" välillä. Onneksi valinta kääntyi 15" puoleen. En ole katunut päiväkään tätä isompaa konetta. Itse asiassa tämä on jopa sirompi ja pienemmän näköinen kun vähän pienemmällä näytöllä oleva Lenovon kone jolla aiemmin touhusin. Eli suosittelen musahommiin 15" näytöllä olevaa macciä.
 
Jo vuosia päämäärätöntä paukuttamista... :)
telescope
11.01.2016 00:41:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

17" MAC BOOK PRO + FRUITY LOOPS ON SE VOITTAJA KOMPINAATIO!!!
 
tender.insanity
11.01.2016 08:01:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri Henri Olavi: Tietenkin se 15" jos ei ole rahasta kiinni.
 
Niin..
 
hinta ei erämaksula olisi kuussa kuin 15 euroo kalliimpi
 
(Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!)
 
Hanuriin
11.01.2016 09:12:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rumpalisti: Itsekin mietin samaa kun macciä hommailin. Eli arvoin 13" ja 15" välillä. Onneksi valinta kääntyi 15" puoleen. En ole katunut päiväkään tätä isompaa konetta. Itse asiassa tämä on jopa sirompi ja pienemmän näköinen kun vähän pienemmällä näytöllä oleva Lenovon kone jolla aiemmin touhusin. Eli suosittelen musahommiin 15" näytöllä olevaa macciä.
 
Mulla oli sama pulma edessä muutama vuosi taaksepäin. Päädyin 13''-malliin ja olen ollut tosi tyytyväinen. Se on oikeasti kannettava ja pieni mutta näyttötila riittää silti stand-alone-työskentelyyn ja toisaalta jos haluaa isompaa näyttöä niin kytkee sen sitten kiinni oikeasti isompaan monitoriin. Erityisesti äänittäminen eri puolilla asuntoa ja muualla on helppoa ja mukavaa kevyen koneen kanssa. Eli jos mobiliteetti on tärkeää, laita 13'', sillai sulla jää budjettia laittaa muistit ja kaikki muutkin tappiin ja isompi flässilevy.
 
Henri Henri Olavi
11.01.2016 12:56:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hanuriin: Mulla oli sama pulma edessä muutama vuosi taaksepäin. Päädyin 13''-malliin ja olen ollut tosi tyytyväinen. Se on oikeasti kannettava ja pieni mutta näyttötila riittää silti stand-alone-työskentelyyn ja toisaalta jos haluaa isompaa näyttöä niin kytkee sen sitten kiinni oikeasti isompaan monitoriin. Erityisesti äänittäminen eri puolilla asuntoa ja muualla on helppoa ja mukavaa kevyen koneen kanssa. Eli jos mobiliteetti on tärkeää, laita 13'', sillai sulla jää budjettia laittaa muistit ja kaikki muutkin tappiin ja isompi flässilevy.
 
Voin vakuuttaa, että 15" on myös kannettava ja pieni, sirokin. Ero 15" ja 13" mobiliteetissa on korvien välissä.
 
I'm sticking pins and needles in this stinking rot flesh-like substitute pieces of half cooked meat that are walking on this earth.
Henri Henri Olavi
11.01.2016 12:57:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tender.insanity: Niin..
 

 
(Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!)

 
Eli ei ole rahasta kiinni :) Osamaksulla on hyvä maksaa, ainakin sen ainoan kerran elämässään....
 
I'm sticking pins and needles in this stinking rot flesh-like substitute pieces of half cooked meat that are walking on this earth.
passe
11.01.2016 23:51:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin vaimolle 13-tuumaisen Macin. Tämä on kyllä todella handy vehje huolettomaan sylisurffaukseen. Itselläni on musahommiin vanhempi 17-tuumainen (niitä ei enää valmisteta) ja en kyllä kadu senkään hankintaa pätkääkään. Iso näyttö on tosi jees, jos ja kun vähänkään pidempään tulee säädettyä. Tuntuu siltä ettei näillä oikein metsään mene, ottaa sitten minkä vaan.
 
Imac:iä tekisi kovasti mieli, 27-tuumaista. Hinta on kuitenkin sen verran suolainen ettei se meikäläisen kausiluontoiseen harrastamiseen ole oikein perusteltua. Siksi seuraava hankinta lienee toinen 13-tuumainen ja sille kaveriksi iso näyttö kotioloihin.
 
"Ne levyt usein radiossa soivat - tai ne voivat olla muitakin".
Vessajono
12.01.2016 00:57:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri Henri Olavi: Voin vakuuttaa, että 15" on myös kannettava ja pieni, sirokin. Ero 15" ja 13" mobiliteetissa on korvien välissä.
 
Mä pähkäilin pitkään 13" ja 15" MBP:n välillä. Totesin, että ennemmin sillä rahalla lataa esimerkiksi muistia koska ei se viistoistanenkaan niin iso oo ettäkö se yksinään piisais jos ruvetaan tekemään oikeen isosti. Eli molemmat tarttee kuitenkin toista ruutua kaveriksi.
 
Ja toisaalta kyllä tällä pienemmälläkin ihan puuhastelee, juuri nyt koodailen rumpuja sängyssä.
 
Skywriter: Minä rakastan sinua Saabistasi huolimatta.
Hanuriin
12.01.2016 10:25:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vessajono: Mä pähkäilin pitkään 13" ja 15" MBP:n välillä. Totesin, että ennemmin sillä rahalla lataa esimerkiksi muistia koska ei se viistoistanenkaan niin iso oo ettäkö se yksinään piisais jos ruvetaan tekemään oikeen isosti. Eli molemmat tarttee kuitenkin toista ruutua kaveriksi.
 
My point exactly. Kolmetoistanen riittää mobiilisti kuitenkin isojenkin projektien miksaamiseen (jos on pakko), eihän näyttötila riitä isoissa projekteissa edes 27" monitorissa. Hintaeroa 13" ja 15" on kuitenkin niin paljon, että etenkin osamaksulla ehdottomasti ennemmin tappiin viritetty 13".
 
Erotuksella ostat vaikka sitten ison ulkoisen monitorin. Mä oon niin paljon tehnyt 13":lla että välillä on isomman näytön kanssa ihan ihmeissään, että mitä tällä kaikella tilalla tekee :)
 
Henri Henri Olavi
12.01.2016 13:49:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vessajono: Mä pähkäilin pitkään 13" ja 15" MBP:n välillä. Totesin, että ennemmin sillä rahalla lataa esimerkiksi muistia koska ei se viistoistanenkaan niin iso oo ettäkö se yksinään piisais jos ruvetaan tekemään oikeen isosti. Eli molemmat tarttee kuitenkin toista ruutua kaveriksi.
 
Ja toisaalta kyllä tällä pienemmälläkin ihan puuhastelee, juuri nyt koodailen rumpuja sängyssä.

 
Totta tämäkin. Aloittaja kuitenkin nimenomaan mainitsi tekevänsä musaa eri paikoissa, joten ylimääräiselle näytölle siinä skenaariossa ei oikein ole tilaa. Mutta joo, melko samanlaista tihrustamista se on 13" ja 15"-tuumaisilla rakkineilla, vaikka itse usein tihrustankin, kun olen laiska, enkä jaksa kykeä näyttöä koneeseen kiinni :P
 
I'm sticking pins and needles in this stinking rot flesh-like substitute pieces of half cooked meat that are walking on this earth.
telescope
12.01.2016 19:47:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toki siinä 15 tuumaisessa Macissä on myös tuplasti enemmän prosessoritehoo
 
Vessajono
12.01.2016 20:00:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

telescope: Toki siinä 15 tuumaisessa Macissä on myös tuplasti enemmän prosessoritehoo
 
No jos maksaa 355 euroa enemmän niin kyllä sen kolmetoistasenkin saa 3,1 GHz i7:lla.
 
Skywriter: Minä rakastan sinua Saabistasi huolimatta.
telescope
12.01.2016 23:36:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vessajono: No jos maksaa 355 euroa enemmän niin kyllä sen kolmetoistasenkin saa 3,1 GHz i7:lla.
 
13 tuumaiseen voi kustomoida kahden 3,1 GHz sijasta kaksi 3,4 GHz ydintä, jolloin saadaan n. 10% lisää tehoa
 
15 tuumainen tulee neliydinprosessorilla jonka karvalakkimallissa on myöskin 3,4 GHz, jolloin tehoa on n. 100% lisää verrattuna 13 tuumaisen tehokkaimpaan malliin.
 
Useimmat DAW ohjelmat osaavat nykyään hyödyntää useampaa ydintä.
 
Hanuriin
13.01.2016 08:50:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

telescope: 13 tuumaiseen voi kustomoida kahden 3,1 GHz sijasta kaksi 3,4 GHz ydintä, jolloin saadaan n. 10% lisää tehoa
 
15 tuumainen tulee neliydinprosessorilla jonka karvalakkimallissa on myöskin 3,4 GHz, jolloin tehoa on n. 100% lisää verrattuna 13 tuumaisen tehokkaimpaan malliin.
 
Useimmat DAW ohjelmat osaavat nykyään hyödyntää useampaa ydintä.

 
Totta kyllä.
 
Onko nyt viime aikoina monellakin jäänyt musiikkihommat kesken siksi, että uudesta 13-tuumaisesta ei löydy riittävästi potkua? Arvelen, että ei, koska mun 2011 13-tuumaisessanikin riittää vääntö isoihinkin projekteihin enkä tosiaankaan mieti sitä, että raskiiko käyttää kanavakohtaisia plugareita vai olisiko prossulle kevyempää jos käyttäisi bussikohtaisia; toisinaan pullonkaulana on hidas kovalevy mutta uusissa koneissahan on kaikissa SSD.
 
Eli en näkisi, että 15-tuumaisen mallin tehokkaampi prossu ainakaan suoraan realisoituisi paremmaksi musiikiksi!
 
mdgj
21.01.2016 13:56:21 (muokattu 21.01.2016 14:29:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hanuriin: Totta kyllä.
 
Onko nyt viime aikoina monellakin jäänyt musiikkihommat kesken siksi, että uudesta 13-tuumaisesta ei löydy riittävästi potkua? Arvelen, että ei, koska mun 2011 13-tuumaisessanikin riittää vääntö isoihinkin projekteihin enkä tosiaankaan mieti sitä, että raskiiko käyttää kanavakohtaisia plugareita vai olisiko prossulle kevyempää jos käyttäisi bussikohtaisia; toisinaan pullonkaulana on hidas kovalevy mutta uusissa koneissahan on kaikissa SSD.
 
Eli en näkisi, että 15-tuumaisen mallin tehokkaampi prossu ainakaan suoraan realisoituisi paremmaksi musiikiksi!

 
Näin juuri... oko sitten mac vai winukka pc?! Oleellista on muisti jos käytät paljon virtuaali instrumentteja ja plugareita. Mikäli käytät paljon sampleja olisi hyvä olla erikseen käyttin ja sample kovalevyt.
 
Minun ehdoitus olisi windows läppäri 1300e ja siihen Native Instruments Maschine Studio n.1000e ja alkaa hippipoppi luistaan:)
 
Spedemix
24.01.2016 12:59:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

OP on ollut viimeksi aktiivinen kun aloitti tämän threadin.
 
OS:hän kannattaa valita ihan sen mukaan kummasta tykkää enemmän; itse käytän OSX:ää ei sen takia että se olisi parempi musantekoon kuin Win vaan siksi että olen nopeampi ja näppärämpi OSX:n kanssa.
 
Spede blendaa: https://blend.io/spede
telescope
24.01.2016 20:05:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei oo mun Macbookissa koskaan loppunut 8Gt:n muisti kesken, mutta i5-3210m prossusta tehot kylläkin.
 
Sama juttu PC läppärissä. 4Gt:n muisti ei ole koskaan loppunut kesken mutta t7200 tuplaydin prossusta tehot kylläkin.
 
Ehkä monet sit käyttää todella isoja samplekirjastoja, jolloin muisti loppuu ensin kesken?
 
Spedemix
25.01.2016 09:57:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

telescope: Ei oo mun Macbookissa koskaan loppunut 8Gt:n muisti kesken, mutta i5-3210m prossusta tehot kylläkin.
 
Sama juttu PC läppärissä. 4Gt:n muisti ei ole koskaan loppunut kesken mutta t7200 tuplaydin prossusta tehot kylläkin.
 
Ehkä monet sit käyttää todella isoja samplekirjastoja, jolloin muisti loppuu ensin kesken?

 
Mäkään en oo oikein koskaan hiffannu että millä hitolla se muisti saadaan loppumaan. Jos käyttää isoja samplekirjastoja niin sit yleensä nekin huudattaa prossua jolloin taas tulee prossutehon loppuminen vastaan.
 
Ainoo millä oon ite saanu muistin käytön tiukille on kun Pro Toolsilla ajan sataraitaisia sessioita kokonaan RAM:sta käsin. Siinä kohtaa 8G+muistille on ollut käyttöä.
 
Spede blendaa: https://blend.io/spede
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «