![]() 28.12.2015 15:19:27 | |
---|---|
Hoplaa, tässä taas turmellusta tärykalvoille. Soittelin ENGL Savagella C.A.B.iin ja narutin osan siitä. Kaappina edelleen "The One" ja mikkinä RbN 160. Pätkässä on ensin puolitettu JB tallassa ja kitaran vola pienellä. Sitten nostan volaa ja lopulta vola täysille ja JB humbuckeriksi. Savagessa käytössä 4. kanava Rough moodissa. https://onedrive.live.com/redir?res … 3kqKB5b8WD52I&ithint=file%2cwav "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) | |
![]() 28.12.2015 15:42:07 (muokattu 28.12.2015 15:42:36) | |
TTV: Hoplaa, tässä taas turmellusta tärykalvoille. Soittelin ENGL Savagella C.A.B.iin ja narutin osan siitä. Kaappina edelleen "The One" ja mikkinä RbN 160. Pätkässä on ensin puolitettu JB tallassa ja kitaran vola pienellä. Sitten nostan volaa ja lopulta vola täysille ja JB humbuckeriksi. Savagessa käytössä 4. kanava Rough moodissa. https://onedrive.live.com/redir?res … 3kqKB5b8WD52I&ithint=file%2cwav Hyvänkuuloista soundia, etenkin keskimmäinen. Tempaises messiin vielä rytmiapuja jostakin rumpukoneesta tai rumpukonesoftasta! Olen ollut huomaavinani, että omaksi mallinnutuksi mikkisuosikikseni on nousemassa myös tuo samainen "Ribbon 160". Tossa oma vimeisin rykäisyni, joulun tunnelmissa: https://soundcloud.com/user-1797634 … -distorted-by-sorrowminded-20151225 Rytmiapuja on otettu niin ikään hehkuttamastani Trio Band Creatorista, tosin sellaista tähän paremmin sopivaa komppia en onnistunut siitä löytämään, johon olisi ollut helpompi soittaa mukaan. Sen siis varmasti kuulee, että mulla ei ole mitään bänditaustaa. Toisaalta näiden kellojen ja pillien kanssa on hyvä totutella ja treenata siltäkin varalta, että saisin joskus sen oikeankin bändin kasattua. Tässä ei ole haettu mitään elämää suurempaa kitarasoundia, vaan jotain joka sopii nimenomaan tähän kontekstiin ja miksaukseen. Yleensäkin särösoundina tunnun hakevan jotakin, joka imitoi hitaasti matalalla lentävän varisparven kraakkumista. Tämä ei ole edes itseironiaa, vaan nimenomaan tätä olen hakenut yrittäessäni tulkita wanhaa suomamaista melankoliaa vielä alkuperäistäkin enemmän vereslihalle :D Jack of all trades - master of none | |
![]() 28.12.2015 17:52:18 | |
Torpedo Live saapui tänään ja sain pikatestattua kuulokesoiton Mesa Mark V:n kanssa. Vaikuttaa hyvältä, taitaapi mahdollistaa kotona treenaamisen kuulokkeiden kautta mahdollisimman realistisilla soundeilla! Se oli päätavoite. Ja laite opettaa myös sitä kuinka erilaisia soundeja eri kitarakaapeilla ja äänitysmikeillä tulee. | |
![]() 28.12.2015 17:57:38 | |
sustain65: Torpedo Live saapui tänään ja sain pikatestattua kuulokesoiton Mesa Mark V:n kanssa. Vaikuttaa hyvältä, taitaapi mahdollistaa kotona treenaamisen kuulokkeiden kautta mahdollisimman realistisilla soundeilla! Se oli päätavoite. Ja laite opettaa myös sitä kuinka erilaisia soundeja eri kitarakaapeilla ja äänitysmikeillä tulee. Hienoa, kovaa soittoa nyt vaan! Älä lannistu, jos se perinteinen potikoiden asento ei kuulostakaan kuulokkeista hyvältä, itellä ainakin meni säädöt uusiksi kuuloke vs. kaappi. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) | |
![]() 29.12.2015 19:59:07 | |
Oon soitellu pitkään amplitube slash versiolla, jolla voi helposti soitella biisien päälle kuulokkeiden kanssa. Nyt sain Palmerin pdi-03 keinokuorma/kaiutinsimulaattorin putkivahvistimien lisäksi niin mitähän muita laitteita vielä tarvii että voi samanlailla tehdä soittolistan kun amplitubessa ja soittaa biisien päälle. | |
![]() 30.12.2015 17:30:10 | |
TTV: Hienoa, kovaa soittoa nyt vaan! Älä lannistu, jos se perinteinen potikoiden asento ei kuulostakaan kuulokkeista hyvältä, itellä ainakin meni säädöt uusiksi kuuloke vs. kaappi. Ei ole toistaiseksi tarvinnut ruuvata omia Mark V:n merkittävästi ja silti kuulostaa muutamalla preseteistä hitsin hyvälle. Ei ole ikinä puhtaat tulleet luureihin (AKG K-271 mkII) näin hyvin ja säröt pystyy harmonisten osalta kirkkaina ja runsaina. Rock! Mitä nyt katsoin isoa osaa preseteistä, niin ei siellä ollut power amp päällä oletuksena, joten ainakaan minulla ei ollut ylimääräistä prosessointia sotkemassa soundia ja hidastamassa alkuunpääsyä. Remotea en ole vielä edes asentanut. Kai tässä voi olla kuherruskuukauden efektiäkin mukana, mutta nyt kyllä tuntuu että hankinta tuli tehtyä just nappiin! Tähän asti on ollut Boss BR-800 minimikseri ja nauhoitin oikeastaan tyhjänpanttina, mutta nyt liitin Torpedon, DigiTech TRIOn ja iPadin siihen ja minulle syntyi entistä parempi treeni- ja jammailupiste kotiin. :) | |
![]() 09.01.2016 20:16:24 | |
Torpedo vs. Kemper... Tänään pidettiin testisessiota, joka saatiin pikaisesti koolle viestittelyllä "Classic rock soundit makuuhuonevolumella" -topicin puolella. Vertailussa oli jäsen Steelduckin Kemper ja mun Torpedo Live, jonka eteen laitettiin mun putkivahvistimistani Fender Machete ja Steelducilta Mesan Mark V. Testaajina mun ja Steelduckin lisäksi viimeksimainitun 18 v. poika. Kamat viriteltiin vertailuun mun kotistudiooni. Mitään ei nauhoiteltu, sorry. Ensinnäkin siksi, että en saanut hommattua mistään ABY-pedaalia tähän hätään (kävin edellisenä iltana Vantaan f-musiikissa ja sieltä ei löytynyt). Toiseksi siksi, että näissä laitteissa on niin paljon ominaisuuksia ja mahdollisuuksia, että vaikka aikaa oli useampi tunti, niin ehdimme puolin ja toisin vain vähän raapaisemaan pintaa. Kolmanneksi siksi, että kahden eri soittajan soundimieltymykset oletettavasti poikkeavat toisistaan. Mielestäni ainoa järkevä nauhoittein dokumentoitava testiasetelma olisi yksi testaaja ja kaksi laitetta, mikä puolestana edellyttäsi, että testaaja tuntee testattavat laitteen läpi kotaisin niin hyvin, että saa niistä parhaat irti. Järeä putkivahvistin ja Torpedo -yhdistelmä voittaa Kemperin dynamiikassa, mikä korostuu etenkin fuzzeja käytettäessä. Käsittääkseni olimme tästä Steelduckin kanssa yhtä mieltä. Soittotuntumassa on siten eroa, mutta myös soundin/särön aivan viimeinen isompi ja pienempi roso jää Kemperistä puuttumaan. Onko ero kuinka merkittävä, onkin sitten jo hyvin subjektiivinen kysymys. Jos tämä ero/puute ei häiritse merkittävästi, niin toisaalta Kemper korvaa valtavan määrän vahvistimia ja pedaaleja. Jos olisin muuttamassa pienempään asuntoon, niin jättäisin ehkä vain valkoisen Marshall JCM800 -vahvistimeni (koska se on = rock, vaikka ei edes paras vahvistimeni) ja Torpedon sekä pienen laudallisen verran suosikkipedaalejani (fuzzeja & säröjä) sekä: hankkisin Kemperin. Jack of all trades - master of none | |
![]() 09.01.2016 20:27:01 | |
Tässä minun huomiot samasta mainiosta sessiosta: Kemper/Torpedo vertailu meni sitten ihan soitteluksi ja ei saatu mitään nauhalle, koska lyhyesti todettiin että netti on täynnä soundiklippejä molemmista vaihtoehdoista ja molemmilla saa todella hyvää ääntä monitoireihin, DAW:iin ja kuulokkeisiin. Kemperin eduiksi laskettiin: Helppokäyttöisyys, kun kaikki on samassa paketissa ja kevyt roudata. Soundeja lähes rajattomasti kaikkien profiilien muodossa. Puhtaista roson kautta metalliin. Miinuksina: Pedaalien käyttö mahdollista, mutta eteenkin säröt ja fuzzit olivat aika turhia, koska niillä ei voi yliohjata kemperiä - menee tukkoon. Eli Fuzzisoundit on haettava Fuzzeilla tehdyistä profiileista. Dynamiikka on ihan OK, mutta ei vielä oikean putkivahvarin tasolla. Kuitenkin huomattavasti parempi kuin edullisissa mallintavissa softakikkareissa. Tosin olen soittanut putkivahvistimiakin joissa ei ole pahemmin dynamiikkaa. Torpedo: Edut: Älyttömän monipuolinen kaappi/mikitys-mallinnuslaite, jonka eteen voit laittaa minkä tahansa perinteisen putkivahvistimen. Kokeiltiin mm. Mesa Mark V:llä ja Fenderin Machetella. Kuullosti aikalailla samalta kuin olisi mikitettyyn kaappiin soitellut ja kaappimallinnuksia on satoja + erilaiset virtuaaliset studiotilat. Miinukset: Ei niin monipuolinen kuin Kemper, koska on rajattu niihin vahvistimiin ja pedaaleihin mitä löytyy. Yhteenveto: Molemmat vaihtoehdot ovat niin hyviä, että ei oikein eroja soittaessa löydetty. Korostan kuitenkin, että molemmissa on todella tärkeää löytää oikeat profiilit ja niitä löytyy molemmille satoja - ilmaisia ja kaupallisia. Huonot profiilit kuullostavat huonolta ja hyvät hyvältä. Jos tyhjästä lähtisin hankkisin Kemperin, mutta jos kaapit notkuu speduja ja vahvistimia, niin Torpedo on huikea laite kotistudiolle äänittelyyn tai kerrostalosoitteluun makuuhuoneessa. Pitää kyllä on aikamoinen korkin haistelija joka näitä oikeassa sokko AB testissä pystyisi erottamaan oikeasti mikitetystä kaapista. Raskasmielinen varmaan vielä kirjoittelee omat huomionsa. Kiitos vielä raskasmieliselle tästä mainiosta mahdollisuudesta testiin ja hauskasta iltapäivästä. ps. oli muuten siistein mancave ikinä. :) | |
![]() 09.01.2016 21:17:01 (muokattu 09.01.2016 21:22:52) | |
Kiitos yhteenvedosta. Vertailitteko ollenkaan miten Torpedon ja Kemperin kuulokelähdön soundit eroavat toisistaan? e. Nyt vasta välähti mieleen että jos Kemperistä ottaisi kaappimallinnoksen pois päältä niin eikös sitä pystyisi ajelemaan Torpedoon? | |
![]() 09.01.2016 21:23:49 | |
Gabe: Kiitos yhteenvedosta. Vertailitteko ollenkaan miten Torpedon ja Kemperin kuulokelähdön soundit eroavat toisistaan? Joo, minä ainakin. Ihan raakana (Kitara, pedaalit ja vahvistin -> Topedoon jossa vain kaappi ja mikki emu päällä) Torpedon soundi tuli todella pään sisältä ja siinä Kemperin space toiminto oli huomattavasti parempi. Mutta Torpedossa on myös tilaefectit ja siinä voi valita mm kaksi erilaista studio tilaa, kellari, holvi katdraali yms. Niillä sai ihan mainion tilantunteen luureihin, mutta jos et tykännyt Kemperistä, niin tuskin tykkäät Torpedostakaan. Minusta molemmissa oli todella hyvä kuulokesoundi - parempaa en ole missään kuullut. | |
![]() 09.01.2016 21:26:33 | |
Gabe: e. Nyt vasta välähti mieleen että jos Kemperistä ottaisi kaappimallinnoksen pois päältä niin eikös sitä pystyisi ajelemaan Torpedoon? Joo voisi, mutta ei testattu ja minusta ne Kemperin "kaappimallinnoksen poistot" on aika hanurista. Kemper minusta kannattaa käyttää profiilit sellaisena, kuin ne on profiloitu, jos haluaa vähemmän säröä tai eri kaapin, niin sitten käyttää profiilia mikä on profiloitu vähemmällä säröllä tai eri kaapilla. | |
![]() 09.01.2016 21:29:40 | |
steelduck: Joo, minä ainakin. Ihan raakana (Kitara, pedaalit ja vahvistin -> Topedoon jossa vain kaappi ja mikki emu päällä) Torpedon soundi tuli todella pään sisältä ja siinä Kemperin space toiminto oli huomattavasti parempi. Mutta Torpedossa on myös tilaefectit ja siinä voi valita mm kaksi erilaista studio tilaa, kellari, holvi katdraali yms. Niillä sai ihan mainion tilantunteen luureihin, mutta jos et tykännyt Kemperistä, niin tuskin tykkäät Torpedostakaan. Minusta molemmissa oli todella hyvä kuulokesoundi - parempaa en ole missään kuullut. Ok, kiitti! Tykkäsin kyllä kovasti Kemperin kuulokesoundista ja space toiminnosta. Kemperinhän minä ostaa päräytin jo tuossa taannoin, mutta Torpedo voisi olla sekin kiva lisä. Eikös tuossa Torpedossa ollut joku päätevahvistin systeemikin? Vai muistelenko ihan väärin. | |
![]() 09.01.2016 22:40:56 (muokattu 09.01.2016 22:46:31) | |
Gabe: Ok, kiitti! Tykkäsin kyllä kovasti Kemperin kuulokesoundista ja space toiminnosta. Kemperinhän minä ostaa päräytin jo tuossa taannoin, mutta Torpedo voisi olla sekin kiva lisä. Eikös tuossa Torpedossa ollut joku päätevahvistin systeemikin? Vai muistelenko ihan väärin. On päätevahvistinmallinnoksetkin. Vaihtoehtot valikossa ovat: SE 6L6 Configuration Single Ended - Class A with 6L6 SE EL34 Configuration Single Ended - Class A with EL34 SE EL84 Configuration Single Ended - Class A with EL84 SE KT88 Configuration Single Ended - Class A with KT88 PP 6L6 Configuration Push-Pull - Class AB with 6L6 PP EL34 Configuration Push-Pull - Class AB with EL34 PP EL84 Configuration Push-Pull - Class AB with EL84 PP KT88 Configuration Push-Pull - Class AB with KT88 Kaikissa valittavana lisäksi pentode - triode. Lisäksi säätimet: volume, presence ja depth. Hyvin tuntuvat toimivan, mutta pitää testata paremmin nyt kun hankin laadukkaamman piuhan Macheten ja Torpedon väliin. Mulla nimittäin Fender Machten pääteasteen saa mykistettyä ja kyseisen vahvistimen etunen on aika muikea... :) BTW, noita Torpedon virtuaalisia studiotiloja ei ole kaksi vaan muistaakseni kahdeksan. Kaiku siis määräytyy studiotilan mukaan jos kaiku on valittuna. Wet-dry -säädin kaiun määrälle löytyy myös. Ideaali ei olisi joko-tai vaan sekä-että: yksi hyvä ja monipuolinen iso putkivahvistin + Torpedo sekä erikseen myös Kemper, josta löytyisi ne kaikki muut putkarit mitä maailmassa on hyviä :) Torpedosta tietenkin vielä kuningasmalli eli Studio :D Jack of all trades - master of none | |
![]() 09.01.2016 23:03:01 | |
steelduck: Joo, minä ainakin. Ihan raakana (Kitara, pedaalit ja vahvistin -> Topedoon jossa vain kaappi ja mikki emu päällä) Torpedon soundi tuli todella pään sisältä ja siinä Kemperin space toiminto oli huomattavasti parempi. Mutta Torpedossa on myös tilaefectit ja siinä voi valita mm kaksi erilaista studio tilaa, kellari, holvi katdraali yms. Niillä sai ihan mainion tilantunteen luureihin, mutta jos et tykännyt Kemperistä, niin tuskin tykkäät Torpedostakaan. Minusta molemmissa oli todella hyvä kuulokesoundi - parempaa en ole missään kuullut. Itse soitan enimmäkseen kuulokkeilla, koska olen yökyöpeli eli valvon ja soitan silloin kun muu perhe jo nukkuu. Kuitenkin, parhaiten iso putkari + Torpedo pääsee oikeuksiinsa mun PA-kamoilla. Ne soivat upeasti myös todella hiljaa - vaikka itse sanonkin ja vaikka en olekaan vielä ehtinyt optimoimaan niitä nimenomaan Torpedoa ajatellen. Tämä ei tarkoita, että Torpedo kuulostaisi hyvälle kaikilla PA-kamoilla. Mulla on suoraan sanoen käynyt aikanaan säkä kun hommasin käytettyjä PA-kamoja sekä akustisesti hyvin toimiva soittotila. Mulla on passiivit PA-kamat. Wanhat jenkki-Yamaha yläpäät ja vasen alapää on iki-wanha 3-tie Yamaha muinaisilla Celestoneilla. Viimeksi mainittu on mun kotistudioni kitarasoundissa pääosassa, yläpäät luovat tilan ja avaruuden sekä toinen alapää tuo syvän basson, stereokuvassa oikealla. Trio Band Creatorin luoma virtuaalinen bändi toimii tässä setupissa ja fyysisessä tilassa niin ikään aivan loistavasti. Kertakaikkiaan huikea keskenäänsoittelufiilis. Täysikokoiset PA-kamat vaativat tietenkin enemmän tilaa ja paljon enemmän tilaa ympärilleen toimiakseen kuin mihin useimmilla on kotonaan mahdollisuutta. Tiedän olevani one lucky bastard :D Jack of all trades - master of none | |
![]() 09.01.2016 23:37:04 (muokattu 10.01.2016 00:20:00) | |
Joo, kyllä tämä testi sen toteutti, että nyt alan laittamaan euroa sukan varteen Torpedoa varten... sitten näkee miten toimee kuulokkeiden lisäksi lähikenttä Geneleceillä. Kemper ainakin toimii niillä todella hyvin ja mahtuu pieneenkin tilaan. Raahaan varmaan JCM800:sen ja pikkulaudan speduja kotiin sitten kun saan Torpedon hankittua... treenikämpälle sitten jotain Bluetonea (tai toisinpäin) ja näin onkin sitten 2016 kaikki ylimääräiset rahat jo etukäteen budjetoitu ja tammikuu ei ole edes puolessa välissä. Olipas kallista käydä Riihimäellä. :D ...ja sitten vielä tämmöinen video: https://www.youtube.com/watch?v=2lRhFvR03IA Nyt kaasuttaa ihan hulluna... | |
![]() 10.01.2016 00:31:47 | |
steelduck: Joo, kyllä tämä testi sen toteutti, että nyt alan laittamaan euroa sukan varteen Torpedoa varten... sitten näkee miten toimee kuulokkeiden lisäksi lähikenttä Geneleceillä. Kemper ainakin toimii niillä todella hyvin ja mahtuu pieneenkin tilaan. Raahaan varmaan JCM800:sen ja pikkulaudan speduja kotiin sitten kun saan Torpedon hankittua... treenikämpälle sitten jotain Bluetonea (tai toisinpäin) ja näin onkin sitten 2016 kaikki ylimääräiset rahat jo etukäteen budjetoitu ja tammikuu ei ole edes puolessa välissä. Olipas kallista käydä Riihimäellä. :D ...ja sitten vielä tämmöinen video: https://www.youtube.com/watch?v=2lRhFvR03IA Nyt kaasuttaa ihan hulluna... Mielenkiintoinen video... Tarkoitan input-voimakkuutta. Aikas korkea näyttää olevan. Tyyppi siis tietyssä mielessä yliohjaa Torpedoa hakeakseen äärimmäistä dynamiikkaa. Tuntuu toimivan eli eiku yläkertaan testaamaan ja soittelemaan. Ensin tosin katson YouTubesta Lemmyn hautajaiset. Juuri nyt avaan Jack Danielsin ja Cokiksen... En tosiaan ottanut testiimme niitä Behkun Genelec-kopioitani. Ne ovat takkahuoneessa, mikä on myös tilana pienempi ja kiviseinäinen. Putkari+Torpedo+Scarlett on helppo roudata sinne eli tervetuloa testailemaan:) Miten niin kallis käydä Riihimäellä... Eihän me ehditty edes kitarasyntikoihin asti :D Siitä puheen ollen, poistin juuri torin puolelta jotakin... ;DDD Jack of all trades - master of none | |
![]() 10.01.2016 08:23:18 | |
Hitsi kun olisin ehtinyt mukaan noihin testailuihin. On Raskasmielisellä kyllä hulppeat puitteet kotisoitteluun! Torpedon Studio-versiosta kannattaa muuten huomata että Two Notesin sivujen mukaan siinä on pidempi latenssi kuin Livessä. Kuulokkeiden mallilla on iso merkitys minkälainen soundi Torpedosta tulee korville. Ei mikään yllätys tietenkään, mutta kuherruskuukauden huomiona nyt kuitenkin. Jotenkin tuntuu, vähän yllättävästikin siltä että Shure SRH940 toimiikin paremmin Torpedon kanssa kuin AKG271 mkII. Kochin Loadbox II:n kanssa kokemus oli päinvastoin. Mutta tämä voi johtua ihan hyvin siitä että välillä sitä saattaa pitää enemmän sellaisesta kirkkaammasta toistosta ja välillä vähän tumpummasta. Eipähän ole tullut aikaisemmin meikäläisen kuulokkeisiin niin hyvää mättösoundia kuin mitä Dual Recton ja Torpedon kanssa vaikuttaisi saavan aktivimikillisellä seiskabaritonilla. Nyt tuntuu siltä että parempia kuulokesoittosoundeja ei kotiin tarvitse metsästää. Isoin asia mikä Torpedon kanssa riepoo verrattuna 11R:ään on suurempi ja epäsiistimpi läjä laitteita ja johtoja. Analoginen viivepedaali, vahvari, Torpedo ja pieni mikseri vs yksi laite. Eipä sillä itselle niin merkitystä, mutta vaimo ei oikein tykkää moisista. | |
![]() 10.01.2016 08:49:30 | |
Kiitos testistä! Testiä koskien: Profiloitteko samat putkivahvarit Kemperiin, mitä ajoitte Torpedon kautta? Muutenhan kyseessä on kahden eri vahvistinyksilön vertailu. Tietenkin käytetyt mikit ja mikitystekniikat vaikuttaisivat myös lopputulokseen. Toinen mielenkiintoinen juttu olisi kokeilla profiloida Torpedon soundit Kemperiin. Sehän onnistuisi ihan linjatasoisena. Voihan Kemperissäkin käyttää impulsseja, vaikka musta tuo Kemperin oma "kaappiprofilointi" kuulostaa luonnollisemmalta. MYös dynamiikkaa on omissa ja muissa hyvissä profiileissa riittänyt putkivahvistimen tavoin. Varsinkin päättäri+kitarakaappiyhdistelmän ollessa käytössä. Myös CLR:n ja pikkumonitoreiden kautta dynamiikkaa riittää ja soundi puhdistuu kitaran volumesäädöstä putkarin tavoin. Kyllähän tuo Torpedo silti ihan mielenkiintoinen peli on, varsinkin jos useampi putkivahvistin löytyy kotoa. | |
![]() 10.01.2016 09:33:49 | |
penatuna: Kiitos testistä! Testiä koskien: Profiloitteko samat putkivahvarit Kemperiin, mitä ajoitte Torpedon kautta? Muutenhan kyseessä on kahden eri vahvistinyksilön vertailu. Tietenkin käytetyt mikit ja mikitystekniikat vaikuttaisivat myös lopputulokseen. Toinen mielenkiintoinen juttu olisi kokeilla profiloida Torpedon soundit Kemperiin. Sehän onnistuisi ihan linjatasoisena. Voihan Kemperissäkin käyttää impulsseja, vaikka musta tuo Kemperin oma "kaappiprofilointi" kuulostaa luonnollisemmalta. MYös dynamiikkaa on omissa ja muissa hyvissä profiileissa riittänyt putkivahvistimen tavoin. Varsinkin päättäri+kitarakaappiyhdistelmän ollessa käytössä. Myös CLR:n ja pikkumonitoreiden kautta dynamiikkaa riittää ja soundi puhdistuu kitaran volumesäädöstä putkarin tavoin. Kyllähän tuo Torpedo silti ihan mielenkiintoinen peli on, varsinkin jos useampi putkivahvistin löytyy kotoa. Kunhan vertailttiin. Jos jommasta kummasta laitteesta ei saa hyviä soundeja, niin vika on käyttäjässä/soittajassa. Pieni ero siis jää ja nimenomaan kautta linjan rosoilla, joten mitään erityistä testiasetelmaa ei tarvita sen havaitsemiseksi. Ero Torpedon hyväksi on omasta mielestäni siis varsin pieni. Kuten on tullut jo todettua, niin näilläkin laitteilla on puolensa ja polensa eikä kaikkia plussia saa samaan pakettiin ilman yhtään miinusta. Näinhän se menee kaikissa muissakin laitteissa, vai onko jossakin esimerkiksi kamera, joka on aivan joka suhteessa parempi kuin kaikki kilpailijansa. Jack of all trades - master of none | |
![]() 12.01.2016 09:47:48 | |
Mikäs tämä CAB-pedaali on? Onko kokemuksia? http://www.thomann.de/fi/two_notes_torpedo_cab.htm "If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
Tilutusta: https://www.youtube.com/watch?v=2jqjU-7mLUc | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)