rosberg 11.01.2016 10:58:46 | |
---|
Marshallin Vibratrem tulee nyt ekana mieleen. Kaikista pedaaleistani on enemmän tai vähemmän paskoja, mutta tää on ihan erityisen huono. Buusterina vois toimia jollekin. http://cheepthrillguitar.blogspot.fi/ |
tuquoque 11.01.2016 13:15:32 | |
---|
tele09: Zoom multiefektit, viimeksi oli sellainen noin 12 vuotta sitten mutta sellainen laite vi**ttaa vieläkin. En tiedä millaisia Zoomit oli 12 vuotta sitten, mutta näiden uusien multistomppien yms. hankinnat ei ainakaan mua ole hatuttanut. Mulla on niitä kolme ja kaikki oikein hyviä moneen käyttöön. Mallinnuksista en sano mitään, niitä en käytä, mutta delayt, modulaatiot yms. oikein hyviä. Tämä siis IMO. Paskoja hankintoja on kaikki uutena ostetut elektroniset laitteet, joille ei lopulta löydykään mitään käyttöä ja jälleenmyyntiarvo romahtaa samantien. Näitä on vuosien varrella tullut tehtyä liikaa. m. |
Kaikki plektrat, niitä on monenlaisia,kiloittain hankittuna, Semmosia kuulemma pitää olla ja käyttää. Kauheasti yrityksestä ja altistuksesta huolimatta sormipelillä mennään edelleen. Tapetoin ehkä olohuoneen noillä värikkäillä lärpäkkeillä. Sweet baby sweet |
Spiral 11.01.2016 13:49:06 (muokattu 11.01.2016 13:49:27) | |
---|
NuX multiefekti/mallintava, joita joskus kimppatilauksena hankittiin. Se oli kyllä aivan hirveä, vaikka niiden peruspedaalit oli ihan ok. Myin tuon multiefektin muutaman päivän jälkeen eteenpäin. |
Krice 11.01.2016 14:25:28 | |
---|
tuquoque: En tiedä millaisia Zoomit oli 12 vuotta sitten Samanlaisia kuin kaikki muutkin siihen aikaan. Zoomia vain haukutaan kun ne oli halvimpia. Mallintavista puheenollen itseäni on vähän aina kaduttanut mallintavan hankkiminen, koska vaikka ne onkin käteviä niin kyllä niistä puuttuu jotakin soundista. Viimeksi ostin THR10:n, onhan se tosi kätevä harjoitteluvahvistin, mutta.. |
gator 11.01.2016 14:48:20 | |
---|
Mun paskimmat hankinnat olivat Roland microcube ja Pod 2. Cubesta oli varsinkin hirvee hypetys ja kaupassa se kuulostikin asialliselta, mut aika pian sit totuus selvis. Mieluummin soittelen akkaristi. Carvinin x100b-nuppi ja saman sarjan kaappi oli kans aika kuraosastoo. En oikein ymmärrä, miten noin ponnetonta saundia joku firma laittaa edes pihalle... |
LesPaul70 11.01.2016 15:00:37 | |
---|
Stone: jos se toimii vähääkään samalla periaatteella kuten Mesan markit, Juuei toimii. Siis sillä tavalla kyllä toimii, että sieltä pystyy kyllä jossain määrin samalla logiikalla saamaan ulos sen yleisen "mesakkuuden", mutta onhan siinä aika helkkarin isoja erojakin. Erityisesti BMT on Rectoissa etuasteen jälkeen, Markissa ennen, mistä johtuen nuo potikat toimivat aivan eri tavalla Markeissa ja Rectoissa. Markissa niillä pystyy muovaamaan etusen käyttäytymistä ja säröytymistä aika tavalla (huom. Markien maaginen Treble-potikka!), kun taas Rectossa etuasteen käyttäytymistä ohjataan ensisijaisesti Gain-potikalla ja BMT toimii lähinnä sävysäätöinä. Gain-potikan säätöalue toisaalta Rectoissa on selvästi laajempi kuin Markien vastaavissa. Toisekseen Rectothan ovat lähtöisin hotrodatusta Marshall-maailmasta, kun taas Markit hotrodadusta Fender-maailmasta. No Marshallithan tietysti alun alkujaan ovat myös lähtöisin Fendereistä, mutta kuitenkin kasvaneet sen verran voimakkaasti omia polkujaan, että aivan erilaisista vahvareista voidaan tänä päivänä puhua. Vastaavasti Rectojen ja Markien sielunelämä, käyttäytyminen ja soittotuntuma ovat aika erilaisia. Monille soittajille tasan toinen noista kahdesta toimii ja toinen aiheuttaa vain pahoja viboja, tökkimistä ja yleistä turhautumista. En nyt sano tässä, että jompikumpi tyyppi on "parempi" kuin toinen, on vain tietyille soittajille ja tiettyihin käyttötarkoituksiin huonosti/huonommin soveltuvia. Sama varmaan pätee aika moneen muuhunkin tässä ketjussa listattuun tuotteeseen (pois lukien aidosti toimimattomat/huonolaatuiset kapistukset). Mikä on yhdelle soittajalle musiikillinen Graalin malja, voi ollakin toiselle kaikkien aikojen paskin soittokama ikinä. Jokaisella on erilaiset mieltymykset, odotukset, ihannesoundit, soittotottumukset jne. Vielä tuohon mainittuun Triple Rec-juttuun, josta tämä lähti.. Mun vilpitön mielipide on että Triplestä lähtee kaikista Mesa-vahvareista ehdottomasti tykeimmät säröt. Silti en itse omista ainoatakaan Tripleä. Jaa miksi en? Ei vain sovellu niin hyvin minun käyttötarkoitukseeni. Jotta 150W Triple alkaisi potkimaan selvästi Dualia kovempaa, myös volan tarttee olla sen verran isolla, että ei hyvää päivää. (Juu, jotkut sanoo, että Triplestä saa hyvän soundin myös pienellä volalla, enkä tässä väitä vastaan heidän kokemukselleen - itse saan Dualista yhtä hyvät ja paremmat soundit pienellä/kohtuullisella volalla.) Olisihan sellainen vanhan liiton 2-kanavainen Triple (F tai G) hauska otus, JOS sattuisin asumaan jossain maaseudulla, lähin naapuri vähintään mailin päässä... kaveriksi sille tietysti pitäisi sitten hommata Coliseum Mark, ettei tule yksinäistä. Laudoista takki päälle vaan, sitten sä kelpaat manalaan. |
calluna 11.01.2016 15:47:50 | |
---|
PASKA HANKINTA aikonaan oli kun hankin muusikoiden.net-tunnarit... Ei vaan, ei pahoja huteja, mutta Voxin NT110-kaappi oli kyllä heikko. Tosin ei maksanutkaan juuri mitään, mutta sellaista kännykkätasoista soundia sillä sai vahvistimesta kuin vahvistimesta :D "B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen |
Lennu 11.01.2016 17:41:39 | |
---|
Jäsen Ippei haki tänään mun paskan hankinnan pois, kahvipakettia vastaan :D Näin se homma etenee. "olis niin kova bändi, että vetäis covereinakin vaan omia biisejä" |
LaXu 11.01.2016 20:00:50 | |
---|
Krice: Samanlaisia kuin kaikki muutkin siihen aikaan. Zoomia vain haukutaan kun ne oli halvimpia. No olihan se klassinen Zoom 505 melko kamala käyttöliittymältäänkin ja sounditkin oli mitä oli. Halpuus ja efektien määrä taisivat olla parhaat ominaisuudet. Ei ne saman ajan Digitechit ym. olleet myöskään juuri parempia. Noihin verrattuna nykyajan vehkeet on ihan toisesta maailmasta. Myydään Seymour Duncanin mikkejä! http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=899515 |
masterhat 13.01.2016 11:49:01 | |
---|
LaXu: No olihan se klassinen Zoom 505 melko kamala käyttöliittymältäänkin ja sounditkin oli mitä oli. Halpuus ja efektien määrä taisivat olla parhaat ominaisuudet. Ei ne saman ajan Digitechit ym. olleet myöskään juuri parempia. Noihin verrattuna nykyajan vehkeet on ihan toisesta maailmasta. Tää oli legendaarinen, kyllä muuttui meininki hattu 14w ku 100w mosfet combo sai puhtaan ja särökanavan lisäksi chorusta ja delaytä, tuoloisen orkesterimme musiikki meni ihan uusiin sfääreihin 505:n avulle :D Ja basistilla oli zoom506,hienot phaser ja säröbassot olivat jotain ihan ennenkuulumattomia, niin siistejä! Sitten jossain vaiheessa zoom vaihtui 15 botique pedaaliin, joilla mentiin 10vuotta. Nyt lähinnä soittelen akkaria tai sähkistä ilman ihmeempiä efektejä Mutta zoom505, siitä kaikki alkoi efektien maailmassa mun kohdalla :) |
Shredator 13.01.2016 11:53:06 | |
---|
masterhat Mutta zoom505, siitä kaikki alkoi efektien maailmassa mun kohdalla :) Tämä. Siinä oli kyllä se hyvä puoli, että sen jälkeen jopa Korgin Toneworks kuulosti todella hyvälle :) "If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
Tilutusta: https://www.youtube.com/watch?v=2jqjU-7mLUc |
edenbeast 13.01.2016 12:20:59 | |
---|
Vanhoista zoomeista lähti loistavat necrosaundit. Älytöntä kohinaa ja sirkkelisäröä. |
Laulava Kylätohtori 13.01.2016 12:22:43 | |
---|
Kaikki, mitä ei saa nopeasti torilla myytyä... They pass too much electricity. -SRV |
Guitarfreak 13.01.2016 12:31:14 | |
---|
Ensimmäinen kitara... Siitä meni elämä pilalle... >-)))> |
barclay 13.01.2016 15:17:37 | |
---|
|
StJerky 13.01.2016 18:37:29 | |
---|
EH Screaming Bird treble booster. Oli kyllä ihan paska. |
J.Nikkanen 13.01.2016 19:35:23 | |
---|
Tunnukset muusikoiden.nettiin. Big Mono rules, ok? |
Kefiiri 13.01.2016 19:52:46 | |
---|
StJerky: EH Screaming Bird treble booster. Oli kyllä ihan paska. Tämä vaatii perusteluja. En ole musiikin asiantuntija. |
juici 13.01.2016 20:38:55 | |
---|
Kefiiri: Tämä vaatii perusteluja. Samaa mieltä. Minun mielestä se teki juuri sen mitä pitikin eli antoi treblepiikin soundiin. "Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe |