Aihe: Tehosekoitin lopettaa
1 2 3 4
napander
03.06.2004 00:16:21
No voihan vitun vittu!!
Juugeli
03.06.2004 00:30:56
No voi perkele. Ei pääse tätäkään sitten livenä näkemään.
Excuse me, while I kiss the sky IHKK #3
Medication
03.06.2004 09:22:59
Olihan tämä haisteltavissa..

Vaikuttaa siltä, että mielenkiinto ei oikein enää riittänyt (vrt. Nylon Beat), kun maailmanvalloitus ei saanut tuulta purjeisiin. Tosin tuossahan ei kerrottu lopettaako Stukas.

Sääli. Harmi, jos tuo syksyksi suunniteltu levy jää julkaisematta.
Tellervo
03.06.2004 09:31:27 (muokattu 03.06.2004 09:32:05)
Tietyllä tavalla ymmärrettävää, mutta h*vetti kun piti just jättää keikka väliin väsymyksen takia. Nyt on siis pakko raahautua johonkin festareille vissiin. Ja jotenkin niin tyypillistä, että yks niistä noin kahdesta nykysuomalaisesta bändistä joista tykkään, tietysti lopettaa. Tehosekoitin on liian hyvä tähän maailmaan :P

Edit: Nyt tuli kyllä kirjoitettua liian miedosti. Itse asiassa ottaa päähän ihan hulluna.
Minä rakastan sinua. Minulta ei kysytä.
depe
03.06.2004 09:59:45
Päähän ottaa, mutta itse asiassa jos olen rehellinen itselleni, niin eihän nämä viimeaikaiset albumit enää uponneet ihan samaan malliin kuin ne pari "keskimmäistä": Varoittava esimerkki ja Freak Out.

Varoittava esimerkki on kunnon rokulevy. ;)
Ilman hauskaakin voi olla alkoholia.
Freddie Mercury
03.06.2004 12:41:38
Lopettivat ns. "huipulla".
Musiikki ei ole nuoteissa, musiikki on se joka soi.
Nimismies
03.06.2004 12:50:07
No voi vittu, juuri mietin että tuo uusi levy on kyllä pakkomust-hankinta. Helkkari, taas yksi omaperäistä suomalaista musiikkia tekevä pumppu vähemmän.
Kaikista eniten ottaa kuitenkin pannuun, että mua ja Turboa sanotaan häiriköiksi. Mielestäni häirikkö on sellanen floodaaja, jolla ei ole mitään asiaa ja ainut missio on häiritä muiden keskustelua. - Mahe
sa-ku
03.06.2004 13:04:57
Tuntuu oikeasti että ratkeaa. Ei kestä tällasta. Taivas tippui niskaan. Ei kiinnosta enää mikään.
~life is just a lullaby~ http://www.overlee.cjb.net
stickyfinger
03.06.2004 13:14:58

Vaikuttaa siltä, että mielenkiinto ei oikein enää riittänyt (vrt. Nylon Beat), kun maailmanvalloitus ei saanut tuulta purjeisiin. Tosin tuossahan ei kerrottu lopettaako Stukas.

Eipä Stukaskaan jatka enää, henkilökemiat/musiikilliset erimielisyydet yhtyeessä äityivät sille tasolle ettei yhdessä musiikin tekeminen enää miehiltä onnistu.

Mutta onhan toiminnan lopettaminen ymmärretävää. Pitkään yhtye on pakertanut, ja saavuttanut hyvin pitkälle sen mitä Suomessa rockilla voi saavuttaa.

Soolo-projektien muodossa kuulemme varmasti lisää!
Shake your money maker!
M.i.k.key
03.06.2004 13:17:00
Jaahas, kerrankin vastapuolella ja anteeksi kaikille, MUTTA:

Ei kyllä hetkauta mua sitten tippaakaan!
My name is Baron, M.i.k.key Baron. Oho, melkein musiikkia!?
Lux
03.06.2004 14:48:40

Ei kyllä hetkauta mua sitten tippaakaan!

Tällaiset viestit ovat netin parasta antia.
Kiitos kun tulit ilmoittamaan asiasta, olemme
kaikki otettuja tästä informaatiosta ja sen tuomasta
voimasta, joka auttaa taas jatkamaan muutaman päivän
tätä synkkää elämän taivalta.
How d'you know I was lookin' at you if you weren't lookin' at me? (Mr Bungle)
Medication
03.06.2004 14:54:57
Eipä Stukaskaan jatka enää, henkilökemiat/musiikilliset erimielisyydet yhtyeessä äityivät sille tasolle ettei yhdessä musiikin tekeminen enää miehiltä onnistu.

Eli Matin ja Oton välirikosta on kysymys? Muut miehethän eivät olisi bändissä olleet korvaamattomia.

Saapa nähdä, mitä aika tuo tullessaan. Jos jotain positiivista, niin ainakin bändistä "vapautui" kaksi biisintekijää, joista Matti on ikäluokkansa ehdoton huippu.
depe
03.06.2004 14:55:56

Onkos siulla jotain sisäpiiritietoa? Minä syytän Matin pipoa. Heti, kun se alkoi käyttämään pipoa, homma rupesi kusemaan. Prkl. :)

Soolo-projektien muodossa kuulemme varmasti lisää!

Mikkola varmasti ainakin jatkaa musan tekemistä, tai näin luulisin. Jos ei muuten, niin tekee sitten vaikka TikTakille biisejä. Hieno säveltäjä.
depe
03.06.2004 14:58:03
Eli Matin ja Oton välirikosta on kysymys? Muut miehethän eivät olisi bändissä olleet korvaamattomia.

Nyt kun jälkeenpäin miettii, niin parin viikon takainen keikka oli jotenkin "viileä" tunnelmaltaan. Ei ollut sitä perinteistä rock-meininkiä samanaikaisine hyppyineen jne. Tai ehkä vika oli yleisössä...
-Spade-
03.06.2004 15:02:42
Mikkola varmasti ainakin jatkaa musan tekemistä, tai näin luulisin. Jos ei muuten, niin tekee sitten vaikka TikTakille biisejä. Hieno säveltäjä.

Uudessa Rumbassa on Matin haastattelu aiheeseen liittyen. Hänen mukaansa hajoaminen johtui osaksi siitä, että hän halusi panostaa bändiin huomattavasti enemmän kuin muut.

Siinä on kyllä mies jolla on säveltäminen hanskassa, odotan innolla Matin uusia projekteja.
el Bastardo
03.06.2004 15:27:45
No helvetti sentään... Aivan mainio bändi, ja ihan loistavassa vireessä ollut viime aikoina. Isot propsit pojille kuitenkin siitä, että lopettavat huipulla. Varmaan muutaman vuoden sisällä olisi tuokin homma saattanut väljähtää jonkin verran.

"Anna tuulen puhdistaa
nostaa helmoja, heittää hiukset sekaisin
kevätmyrskyn kastella
mekko liimata kiinni vartaloosi
olet kaunis
niin kaunis ja maailma on sun"

Mutta onneksi vielä ehtii keikoille!
depe
03.06.2004 15:31:55
Otin vapauden lainata Oton terveiset aiheesta tehiksen sivuilta. Lähde: www.levy-yhtio.com

No niin, lapset.

Tehosekoittimen tarina alkaa näillä näkymin olla finaalissa. Kun asia nyt joka tapauksessa on tällä viikolla alkanut tulla julki, on parempi sanoa se suoraan. Ajattelin kirjoittaa joitakin ajatuksia aiheesta myös tänne, ja samalla kiittää teitä - yhtä lailla uusia tuttavuuksia kuin niitä, jotka ovat roikkuneet kelkassa kaksitoista vuotta.

On tietysti harmillista pamauttaa asia julki näin yllättäen - vaikka kylläpä monet teistäkin ovat tämänsuuntaista arvailleet. Toivon kuitenkin, ettei kukaan menetä yöuniaan; vielä on kesä aikaa fiilistellä keikoilla, ja tuskinpa kukaan meistä on kokonaan luopumassa musiikinteosta.

Meillä itsellämme on ollut enemmän aikaa tehdä tätä päätöstä ja totutella siihen kaikessa hiljaisuudessa. Siksi surutyökin on ainakin minun osaltani jo aika lailla tehty. Itse olen lopettamispäätöksen kanssa sinut, ja monella tapaa se tuntuu helpottavaltakin. Kovin haikealta myös, huomaan, nyt, taas, kun se on tässä mustana valkoisella.

Tätä lopettamispäätöstähän meidän sinänsä ei tarvitse selitellä, monella tapaa Tehosekoitin tekee itselleen palveluksen hajoamalla. Ainakaan meistä ei tule väsynyttä koko kansan iki-ihanaa ruotsinlaivapumppua, surullisia karikatyyrejä itsestämme. Tästä pidemmälle emme päässeet, eikä se olisi mahdollista. Se, tultiinko koskaan minkäänlaiseen ´maaliin´, jää tulevien vuosien näytettäväksi.

Keikoilla on tässä alkukesästä ollut helvetin nastaa ja rentoa, osin varmaan juuri siksi, että olemme kaikki tienneet homman lähestyvän loppuaan. Tosin vielä vaikka pari viikkoa sitten, kun tein haastattelua huomenna ilmestyvään Johnny Kniga kertoo -lehteen, pyrin säilyttämään porsaanreikiä ja välttämään itseni nurkkaan maalaamista (niin ovat varmaan muutkin omilla tahoillaan tehneet) - olisihan noloa sitten tulla toisiin ajatuksiin ja joutua pyörtämään sanansa, ´ei kun ei me sittenkään´.

Päätös lopettamisesta on kuitenkin tuntunut koko ajan vahvistuvan, joten lienee parasta tässä vaiheessa puhua asioista niiden oikeilla nimillä. Koska haastattelut eivät ilmesty heti kun ne on tehty, voi asiasta kuitenkin vielä olla tulossa ristiriitaista informaatiota.

Mitä tulee lopettamisen syihin, voin luonnollisesti puhua vain omasta puolestani. Tehosekoittimen kaltaisessa bändissä laulaminen on tietenkin äärettömän hauskaa ja palkitsevaa, mutta myös hyvin raskasta ja kuluttavaa. Nämä molemmat juonteet tuntuvat kasvavan eksponentiaalisesti, mitä pidemmälle mennään. Niinpä vuosikaudet on usein tuntunut siltä, että tahtoisin pois, maan alle, eteenpäin, Afrikkaan, jonnekin missä en tunne ketään eikä kukaan tunne minua. Ihan vain siksi, että saisi mahdollisuuden siivota pöytä ja todella ymmärtää, mitä viimeisen vuosikymmenen aikana oikein tapahtui, ´lomaa elämästä´ ikään kuin.

Tietysti olen ajat sitten tajunnut, että se on, vaikka vain vertauskuvallisenakin, utopistinen haave niin kauan kuin nykytilanne jatkuu.

Viime aikoina olen jotenkin hiffannut, että ´Tehosekoittimen Otosta´ on alkanut tulla fiktiivinen hahmo, jota en enää koe aivan omakseni. Ei sillä, että me olisimme niin iso bändi että julkisuudesta sinänsä olisi tullut ongelma, eikä niin että tämä ´fiktiivinen´ hahmo olisi mitenkään tietoisesti kehitelty imago. Pikemminkin kyse on siitä, että kun on viisitoistavuotiaasta asti kasvanut tietyssä roolissa, alkaa se pakostakin vähitellen tuntua aika ahtaalta. Hiertää ja vituttaa. Ei oikein itsekään tajua kuka on.

Valaiseva esimerkki on vaikka mainitsemani Johnny Kniga -haastis. Viimeistään sen valmiina nähtyäni tajusin, miten kaukana julkinen kuvani joskus on siitä, millaiseksi itseni todella tunnen. Mua kiinnostaa aika monet muutkin asiat kuin naiset ja viina, eikä mua tosiaan innosta tässä iässä brassailla millään teini-iän sekoiluillani. Mutta naisista ja viinasta Tehosekoittimen Otolta helposti kysellään. Ja jos nyt muustakin, niin ne lausunnot ainakin päätyvät painoon. Kun sitten johdattelevat kysymykset jäävät valmiista haastattelusta pois, on tuloksena jälleen sellainen ´spede rokkikukko kertoo rankoista seikkailuistaan´ -efekti, usein itselleni yllättävä ja tunnistamaton. Mitenkään toimittajaa dissaamatta; itsehän mä olen tähän katiskaan joskus uinut. Eri asia miten tietoisesti. Oli miten oli, hohhoijaa ja EVVK.

Ei sillä että naisissa ja alkoholissa olisi vikaa, on vain niin että pahimmat sekoilut ovat jo ajat sitten taakse jäänyttä elämää, ja pidän tätä nykyä monia suurimman ´rocktähtikauteni´ aspekteja enemmänkin infantiileina kuin hohdokkaina. Onhan niitä hauska lämmöllä muistella, mutta tekisin sen mieluiten vaikka kirjan muodossa ja omilla ehdoilla, en haastatteluissa. Omapa on silti syyni, kun en kysyttäessä osaa pitää suutani.

Tuntuukin siltä, että mun on Ankkarockin jälkeen jotenkin rituaalisesti surmattava tämä hahmo ja painuttava hetkeksi maan alle - 27 on siihen juuri sopiva ikä.

Mitä kirjoihin tulee, kirjoitushommat tuntuvat tällä hetkellä tärkeältä jutulta. Siitä kuitenkin enemmän sitten jos ja kun asia on ajankohtaisempi. Eikä musiikkikaan ohi ole - viime aikoina on pitkästä, pitkästä aikaa tuntunut samalta kuin teininä, jolloin usein sanoin etten ´laula elääkseni vaan elän laulaakseni´. Taukoa on pakko pitää, selvitellä nuppia, mutta enpä usko että pystyisin lauteille kapuamista välttämään, vaikka tahtoisinkin.

Hei, ystävät: koruton kiitokseni kaikille. Tämä oli hauskaa. Näemme keikoilla.
PJS
03.06.2004 16:08:20

Surullinen juttu.
"Vitut yleisöstä!" Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
Tuomas
03.06.2004 16:19:44

Toisaalta, onhan se niinkin, että Tehosekoitin on käynyt uransa läpi niin monta uudistumista, että lienee aikakin jo laittaa pillit pussiin. Siis, jos miettii niitä ensimmäisten levyjen punkjuttuja matkalla Varoittavan esimerkin, Freak Outin ja Rock n Roll Monster Movie Shown rocknrollin kautta lopulta Rakkauden gangstereiden progeen ja kantriin, niin perhana, ovat pojat kyllä työnsä tehneet!

Pokkaus heille, hienoja kappaleita. Ainakaan tämä orkesteri ei koskaan jäänyt polkemaan paikalleen.
sitä toivoo että piuhojen päällä ihmiset eivät tänään tanssisi - absoluuttinen nollapiste
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)