Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kertokaa kokemuksia 4x12 kaapeista.
1 2 3 4 5
yanera
10.01.2016 16:04:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ostin juuri käytettynä Marshall 1960a kaapin celestion gt75 elementeillä. Sitä ennen mulla on ollut mm. käytössä orange 2x12 v30 elementeillä ja vielä tällähetkelläkin randall 2x12 celestion 70/80 elementeillä.
ja sitten mulla on ollut mesaa ym..

Mesa 1x12 black Shadow oli loistava kaappi soitti sitä millä vehkeellä vaan, mutta oli rahapulassa pakko luopua..
 
Ja näissä kaikissa kaapeissa on tietty ominais-soundinsa orange pelitti hyvin Peaveyn xxl-nupin kanssa, mutta muiden nuppien kanssa se ei oikein toiminut, joten se sai lähteä.
 
Tuo randall 212 ehkä liaan "lelu" mulle.
 
Nyt tosiaan käytössä Marshall 1960a. Se kuullostaa ihan hirmu erillaiselta peaveyn xxl läpi kun taas esim. orange 2x12 v30, mutta kuitenkin paremmalta kuin randall 2x12 70/80.
 
Onko teillä käytössä tuo kyseinen Marshall 1960 a tai b käytössä jonkun muun nupin kuin marsun kanssa?
 
Kertokaa myös kokemuksia omista kamoista/kokemuksistanne miten eri merkit sopii yhteen ym.
 
Käsittääkseni kyseinen Marshall 1960a on yksi käytetyimpiä kaappeja?
 
Randall, Peavey, Krank - Marshall 1960A
von spets
10.01.2016 17:08:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelen ttivistämään 1960a kaapin raot. Samalla ruuvit tiukalle ja hyvät johdot sisälle. Impedanssinvalintamötikkä pois. Itellä heritage greenbäkit toimii elementteinä hyvin. Kaappi on todella suuntaava ja yleisössä joku parka kärsii melkoisesta treblepiikistä. Siksi käytän muoviseinäkettä Bonamassan tyyliin. Soundi on silloin sama eri puolilla tilaa ja trebleäkin leikkaantuu sopivasti pois.
 
www.facebook.com/thebadcaseband
Metalkallo
10.01.2016 22:41:17 (muokattu 10.01.2016 22:43:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tuommoinen 1960A marsun 4x12 kaappi kanssa ja mulla on G12T-75/V30 yhdistelmä, hyvin toimii noilla. Kannatan laittamaan 2 V30 kajaria kahden 75:n tilalle X- muotoon, tai mihin mutoon itse haluaa. Itselläni mulla on 2 V30:tä oikealla sivulla molemmat ja vasemmalla nuo 75:t.
 
Tukka päässä, järki jäässä.
yanera
10.01.2016 22:52:26
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Mulla on tuommoinen 1960A marsun 4x12 kaappi kanssa ja mulla on G12T-75/V30 yhdistelmä, hyvin toimii noilla. Kannatan laittamaan 2 V30 kajaria kahden 75:n tilalle X- muotoon, tai mihin mutoon itse haluaa. Itselläni mulla on 2 V30:tä oikealla sivulla molemmat ja vasemmalla nuo 75:t.
 
Kiitos tiedosta.
 
Randall, Peavey, Krank - Marshall 1960A
Gary the pine
10.01.2016 23:28:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja sit jos ei halua sinne askarrella äksää, yytä taikka veetä, niin lataa sisään G12H-30 / G12-65 / G12-80 tahi G12H-100 täydet setit, ei kauheesti voi mennä metsään. G12M-25:stä en tiiä mitään, mutta on niilläkin kuulemma joku joskus jotain soitellut.
 
Vanhemmat G12T-75 toimii ihan passelisti, uudemmat ei niinkään.
 
Ite en oo kuullu yhtään hyvän kuuloista marsukomeroa V30:llä, mutta näähän on makuasioita. Tietty jos Mesalla ajelee, sit se voi toimia, ne jostain syystä funkkaa hyvin keskenään.
 
Pääsääntöisesti vanhempi komero on parempi, en tiedä miksi, mutta niin se vaan on.
 
Ite käytän Marsua Marsulla ja Laneytä Laneyllä, sen verran penaali mielenmaailma, että se menee kovasti epäjärjestykseen epäpyhistä liitoista, joten en osaa sanoa miten toimivat ristiin naitettuna erimerkkisten kanssa. Kaipa ne toimii vallan mainiosti vaikka näyttää niinku olis Mersun vanteet Bemarin alla :-)
 
Tulin, näin, paskoin housuun.
antikristus
10.01.2016 23:47:33
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mie oon tykästyny Blackstarin kaappii. Series One oversized v30. Lähtee muhkeet soundit Peavey 6505 ja Kemperin alla. Ainoo kosmeettinen vika on slant etupuoli mut ei voi minkää.
 
s8na
11.01.2016 01:12:33
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Orange ja Peaveyn 5150 kaappi ei sovi. Kamalaa rapsuttelua tulee äänestä. Toisella treeniksellä on joku kusenpolttama marshalli lainavehkeenä ja se kuulostaa Laneyllä hinajalta. Pitäis kurkkIa sisään mitä elementtejä.
 
Shredator
11.01.2016 09:45:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ylivoimaisesti paras 4x12-kaappi on ollut Mesan Rectifier. Standard sekä erityisesti Traditional. Soundi on jykevä, syvä ja suuntaava, eikä resonoi kovassakaan menossa. Ei välttämättä sovellu esim. classic rock-touhuihin, mutta raskaammassa menossa ei ole voittajaa tullut vastaan. Nykyään käytössä 2x12, joka sopiikin sitten monipuolisemmin käytännössä mihin vaan.
 
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking." Tilutusta: https://www.youtube.com/watch?v=2jqjU-7mLUc
Dropped C
11.01.2016 12:19:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

s8na: Orange ja Peaveyn 5150 kaappi ei sovi. Kamalaa rapsuttelua tulee äänestä. Toisella treeniksellä on joku kusenpolttama marshalli lainavehkeenä ja se kuulostaa Laneyllä hinajalta. Pitäis kurkkIa sisään mitä elementtejä.
 
Veikkaan että vanhat G12-T75:t. Reeniksellä on kolme 1960 skobea ja se missä on vanhat brittiläiset tuollaiset on ylivoimaisesti parhaan kuuloinen. Ne vanhat ämyrit on huomattavasti vihaisemman kuuloiset, kun uudemmat kiinanrimpulat. Täällä palstalla on keskustelu aiheesta.
 
Dropped C
11.01.2016 12:25:29 (muokattu 11.01.2016 13:55:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiku me soitetaankin perkele samalla reeniksellä, ois pitäny heti tajuta.... Eli joo, siinä skobessa on 80-luvun versiot k.o. ämyristä. Olen sen kolvannutkin kuntoon ja tehnyt juurikin ne ruuvien kiristykset, yms. Mutta jos tuollaisen skoben omistaa, niin siitä ei kannata luopua. Tosin jos esim. Mesa on saundi-ihanne, niin tuollainen on täysin päinvastainen, ei juurikaan botnea, mutta keskiääniä on ja paljon.
 
Vituttaa kun ei ymmärretty tätä vielä tuossa aiemmin ja lätty meni purkkiin normi 1960:llä. Ei oo ihan sitä ilkeintä keskialuetta siis mukana...
 
Metalkallo
11.01.2016 15:09:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dropped C: Vituttaa kun ei ymmärretty tätä vielä tuossa aiemmin ja lätty meni purkkiin normi 1960:llä. Ei oo ihan sitä ilkeintä keskialuetta siis mukana...
 
Senkin takia tuo 75/V30 yhdistelmä on hyvä jos ei ole noita vanhoja 75:a saatavilla, et V30 tuo keskialuetta takaisin ja hieman ehkä tiukempaa soundia.
 
Tukka päässä, järki jäässä.
s8na
11.01.2016 15:27:32 (muokattu 11.01.2016 15:27:39)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dropped C: Eiku me soitetaankin perkele samalla reeniksellä, ois pitäny heti tajuta.... Eli joo, siinä skobessa on 80-luvun versiot k.o. ämyristä. Olen sen kolvannutkin kuntoon ja tehnyt juurikin ne ruuvien kiristykset, yms. Mutta jos tuollaisen skoben omistaa, niin siitä ei kannata luopua. Tosin jos esim. Mesa on saundi-ihanne, niin tuollainen on täysin päinvastainen, ei juurikaan botnea, mutta keskiääniä on ja paljon.
 
Vituttaa kun ei ymmärretty tätä vielä tuossa aiemmin ja lätty meni purkkiin normi 1960:llä. Ei oo ihan sitä ilkeintä keskialuetta siis mukana...

 
No helvetti myähän tunnetaan. :D
 
Dropped C
11.01.2016 15:31:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Senkin takia tuo 75/V30 yhdistelmä on hyvä jos ei ole noita vanhoja 75:a saatavilla, et V30 tuo keskialuetta takaisin ja hieman ehkä tiukempaa soundia.
 
Sanoisin, että tällä voinee saada samankaltaisen tuloksen, mutta isommalla botnella.
 
Dropped C
11.01.2016 18:57:49 (muokattu 11.01.2016 18:59:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

s8na: No helvetti myähän tunnetaan. :D
 
Juu. Mutta se on hyvä skobe, se mikä siellä reeniksellä on. Kuten kunnosta voinee päätellä, niin sillä on soitettu ja paljon... Harmittaa, kun ei ole päässyt meidän tuotoksille soimaan... Ekalla studioreissulla oli vielä toisena vahvaimena Mesan Mark III. Virhe tuomion metalliin. Seuraavaan äänitykseen se on pakko saada mukaan.
 
Karvamammutti
11.01.2016 19:00:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miulla on se mursun 1960TV ja oon kyllä tykännyt. Käyttämättömänähän se on enimmän aikaa kun kotosalla välttää pienempikin komero eikä mitään aktiivisia bänditouhuja ole.
 
Mutta on kyllä hyvä.
 
This bandwagon is full, take the next one.
Teme.H
12.01.2016 19:34:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Marshallin 1960a monokaappi vuosimallia '85. Uudempia marshallin kaappeja en oo ikinä testannut, et ei oo niistä minkäänlaista kokemusta. Ainakin toi oma kaappi kuulostaa helvetin hyvältä alkuperäisillä g12t-75:lla. olis mielenkiintoista testata vierekkäin uutta ja vanhaa, et miten iso se ero niissä oikeesti on. Ainakin siinä YouTube pätkässä missä noita verrataan, ero on huikea.
 
Guitarfreak
12.01.2016 21:16:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredator: Ylivoimaisesti paras 4x12-kaappi on ollut Mesan Rectifier. Standard sekä erityisesti Traditional. Soundi on jykevä, syvä ja suuntaava, eikä resonoi kovassakaan menossa. Ei välttämättä sovellu esim. classic rock-touhuihin, mutta raskaammassa menossa ei ole voittajaa tullut vastaan. Nykyään käytössä 2x12, joka sopiikin sitten monipuolisemmin käytännössä mihin vaan.
 
Tää. Vähän yli vuoden ollu tää Mesan 4x12 recto traditional kaappi itsellä ja on se vaan kova.
 
Vannoin nuorena etten ikinä osta 4x12 kaappia... Meninkin sitten kokeilemaan nii siellähän "se soundi" asui mitä oli metsästänyt.
 
Joissain reeniksellä käyttänyt muita kaappeja (12t-75) ja henk.koht. ei rokkaa. Eminencen Private jackit on hyvät elementit muuten kans jos haluaa kartiokauppaan (ei enää muodikkaat mutta hyvät edelleen) ;)
 
>-)))>
askomiko
12.01.2016 21:17:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokemus 4x12:sta: laitoin 1960a:n täyteen pumpulia, soundi saattoi ehkä tummentua jonniin verran.
 
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Jucciz
12.01.2016 22:10:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karvamammutti: Miulla on se mursun 1960TV ja oon kyllä tykännyt. Käyttämättömänähän se on enimmän aikaa kun kotosalla välttää pienempikin komero eikä mitään aktiivisia bänditouhuja ole.
 
Mutta on kyllä hyvä.

 
Siinä on vielä Englannin G12M:t. Siks se on hyvä.
calluna
12.01.2016 22:36:29 (muokattu 12.01.2016 22:39:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Marshall JCM800 on ainakin hyvä. Sisällä G12-65-kaiuttimet.
 
Aiemmin omistin Marshall 1960BX Greenbackeillä ja Carvinin Legacyn V30:llä, ja nekin olivat oikein mainioita kaappeja.
Huonoa 4x12-kaappia en ole tainnut siis omistaa.
 
Välillä luulin, että en tarvitse isoa lootaa nupin alle, ja 1x12 ja 2x12 on piipahtanut kämpillä. Eivät kuitenkaan jääneet "pitopeleiksi". Jotain kivaa noissa isoissa laatikoissa vaan on. Soundi ja fiilis.
 
Voxin, Laneyn, Englin ja Marshallin nuppeja noissa on päällä vaihtelevasti ollut. Kaappien puolesta ei ole eri vahvistimien suhteen ollut mitään huomautettavaa. Sanoisinkin että asiallinen kaappi toimii moneen lajiin aika hyvin.
 
"B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «