Aihe: Millainen olisi unelmiesi levykauppa?
1 2 3
Mankelikissa
31.05.2004 16:16:33

Sanoisin, että Kuopion Levykauppa Äx on ainakin lähellä unelmieni levykauppaa. Mukavaa henkilökuntaa, paljon levyjä (myös lp), hyvin toimiva tilauspalvelu ym. kaikki natsaa niin kuin pitääkin.
Chemo
31.05.2004 20:11:49

Mä taas toivoisin, että levykauppa menisi mahdollisimman syvälle yhdellä tai muutamalla harvalla sektorilla, eikä yrittäisi tarjota kaikkea kaikille.

Todella - Anttilat sun muuthan myyvät kaksijakoisesti: toisaalta sitä uusinta listakamaa, ja toisaalta vanhoja klassikoita nice price-hintaan. Jälkimmäiset ovat aika riskittömiä, joku sen Led Zeppelinin nelosen sieltä kuitenkin ostaa, ennemmin tai myöhemmin. Mutta tällaiset liikkeet eivät kovin kauaa oikein palvele, kun harrastaa jotain musalajia vähänkin innokkaammin: ne marginaalijutut jäävät ulkopuolelle.

Ne sektorit, mitä mä aivan erityisesti haluaisin, ovat:

-surf/rautalanka
-punk, varsinkin vanhempi sellainen

Aivan upeeta olisi, jos noilla sektoreilla vielä pyörisi käytettyjen kauppakin: noissa se löytämisen riemu on vahvimmillaan kun kohdalle osuu joku herkku. Em. juttujen lisäksi mä arvostan kovasti, jos liikkeellä on omaa maahantuontia.
Ramalamadingdong.
Chrissie
31.05.2004 20:39:39 (muokattu 31.05.2004 23:02:56)
Lista siitä mitä unelmien levykaupassa pitäisi olla:

-Laaja valikoima (sisältää paljon eri tyylilajeja, vanhoja klassikoita jne.)
-Tilavuutta (hyllyt eivät ole ahdettu toisiinsa niin kiinni, että eri hyllyillä asioivat törmäilevät jatkuvasti toisiinsa)
-Laaja DVD-valikoima (musiikkia totta kai)
-Asiansa tuntevat ja ennen kaikkea asiakasystävälliset myyjät
-Valmius palvella asiakkaan toiveita
-Mahdollisuus tilata muista liikkeistä ympäri Suomea/ulkomaita
-Mahdollisuus tiedonhakuun hyllyistä löytyvästä tavarasta ilman, että tarvitsee myyjää vaivata
-Kanta-asiakkuusedut

Tuossa nyt alkuunsa ainakin :)

EDIT: painovirhepaholainen...
Ei musiikkia ilman hiljaisuutta.
Mr. Mustard
31.05.2004 22:25:15
Näissähän on tullut paljonkin hyviä ideoita. Lisää vaan jos keksitte. Kiitos!
"Life is what happens to you when you´re busy making other plans" - John Lennon.
Angus
01.06.2004 09:03:40

Music Hunter helsingissä täyttää aika pitkälti tämän "unelmien levykaupan" toiveet. Eli löytyy erittäin paljon vinyylejä ja muuta keräilytavaraa muutamilta legendaarisilta bändeiltä ja muutenkin löytyy vinyylejä paljon myös muilta bändeiltä. Aika laajan näköinen cd-valikoimakin näytti olevan, mutta en siihen pahemmin ehtinyt tutustua, mieluummin pysyttelin vinyyleissä kun kerran "taivaaseen" olin päässyt. Kaupassa on erittäin mukava tunnelma ja erittäin asiantunteva palvelu. Ko. kaupassa oli erittäin mukavaa asioida. Myös soittamalla sai aivan loistavaa palvelua, luetteli ihan mielellään kaikki tuotteet mitä kyselin jne., ei tule montaa kauppaa mieleen joka jaksaisi noinkin paljon keskittyä palveluun.
Let there be rock!
Necromuru
01.06.2004 22:44:54

Omat vaatimukseni täyttää varsin hyvin Tampereen Epes. Valikoimaa löytyy ja hinta hyvä.
-Toi saksofooni ei oikein sovi tohon kappaleeseen. -Niin. Siihen vois laittaa säröä. Keskustelua koulun juhlassa esitetystä kappaleesta.
Stain
02.06.2004 00:23:34
Sellainen jossa olisi halpoja levyjä.
Time is never time at all you can never ever leave without leaving a piece of youth
Mimi
02.06.2004 14:51:14
Sanoisin, että Kuopion Levykauppa Äx on ainakin lähellä unelmieni levykauppaa. Mukavaa henkilökuntaa, paljon levyjä (myös lp), hyvin toimiva tilauspalvelu ym. kaikki natsaa niin kuin pitääkin.

Jotakuinkin sama mieltä.. mitä minä olen kyseisessä liikkeessä asioinut, ni myyjät on ollu mukavia, levyt löytyy ja ym... Nyt vielä parempi ku muutti uuteen kopperoon (vaikkei sekään mikään tilaihme ole), se viikin nurkka oli aika ahdas...

Mutta siis hyvässä levykaupassa pitää olla semmonen "kaikkienkaveri" myyjä.. Ei siis semmonen joka hyökkää heti kimppuun ja kyselemään yliaktiivisesti että mitäköhän neitokaiselle nyt saisi tälläkertaa olla. Se huomenta/päivää/morjens on ihan kiva aina kuulla kun menee liikkeeseen sisään, vaikkei myyjä olisikaan mikään kaveri/naapuri/tuttu. Ja heippa/mukava kun kävit/tule uudestaan on kans ihan kiva sit ku lähtee pois...

Tilaa pitää myös olla, että mahtuu kulkemaan useampikin ihminen kerralla selaamassa levyjä, ja tukevat hyllyt tietysti. Eräässä nimeltämainitsemattomassa liikkeessä on todella ahdistavaa käydä, kun yrität selata levyjä, ni hyllyt tutisee ja keikkuu... Myös se on ihan kiva että jos menee levyn ilmestymispäivänä hakemaan innokkasti kauppaan sitä levyä, niin olisis ihan kiva, jos se löytyisi hyllystä JO kello kolmelta iltapäivällä. Samaisessa nim.mainitsemat. liikkeessä, jota jo morkkasin, on asiat hoidettu hieman toisella tavalla. Menin hakemaan erästä levyä, ja kun en löytänyt hyllystä, niin menin kysymään: "No kai sitä tuossa laatikossa on, saakos sitä muka jo myydä tänään.. Pitääpäs nyt kyllä tarkistaa ihan tietokoneelta...hmph... No kai sitä sitten..." ja kaivoi levyn tiskin alta... Ja tapahtunut mulle jo kaksi kertaa samassa liikkeessä. Eikä ole ajan puutteesta kiinni, liikkeessä oli silloinkin yksi asiakas mun lisäks, kun kävin sitä levyä kyselemässä...

Sit jotain tarjousjuttuja on kans ihan kiva seurata aina, tyyliin osta kolme maksa kaksi tai kaksi levyä hintaan x...
Kaveri:-Hei voitsä avata tän viinipullon kun mulla ei oo sitä värkkiä millä tän saa auki!? Toinen kaveri:*tutkii pulloa n. 5 sek.* -Okei..*vääntää kierrekorkin auki*
tero_e
02.06.2004 21:16:08

Viiskulman Digelius.

Tuhottamasti hyvää vinyyliä; vaikka pop-musiikkia ei myykään, tyylivalikoima ylittää varmasti avaramielisimmänkin ihmisen tuntemuksen; saa ilmaista kahvia; mukavat myyjät(!); ja aina saa alennusta, jopa kysymättä. Niin ja aina asiakkailta kysytään mitä musiikkia he haluaisivat kaupassa kuulla. Ja löytyy sohva ja niitä musiikkilehtiä ja -kirjojakin.

Mitä muuta voi toivoa?
Velhonainen
02.06.2004 22:51:26
Ne jotka on käyny Airon musiikissa tietää.
Jollain pitää olla jos jollain ei.
Chrissie
02.06.2004 23:15:38 (muokattu 02.06.2004 23:16:23)
Ne jotka on käyny Airon musiikissa tietää.

Paitsi että nyt kun Airon sai häädön Jyväskeskuksesta prkleen H&M:n tieltä ja muutti Forumiin... no, jotain katosi. Ahtaista tiloista siirryttiin vielä ahtaampaan... Siinä menetettiin jonkin verran tunnelmaa.

Ei silti käy Aironin loistokkuutta kieltäminen. Hieno kauppa se on. Sieltä olen melkein aina löytänyt sitä mitä olen halunnutkin, ja tilauksetkin ovat sujuneet suhkot mukavasti.
Ei musiikkia ilman hiljaisuutta.
hörhö
03.06.2004 12:59:36

Nimenomaan ei mitään Anttilan kaikille jotain, vaan keskitytään muutamaan genreen, joista valikoimat ovatkin sitten todella laajat. Kuopion levykauppa äxässä on se kivaa, että voivat tilata käytännössä ihan mitä vain.
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara
sub zero
03.06.2004 14:01:42
Yksi juttu mikä sapettaa kaikissa levykaupoissa (mukaanlukien Digelius) on, että niiden ulkomaantilaus on huomattavasti rajoitetumpi kuin vaikka Amazonin (www.amazon.com) valikoima. Jos ei ole töissä (jolloin ei saa luottokorttia eikä voi tilata levyjä Amazonista), on monien levyjen hankinta mahdotonta.
What's there to live for? Who needs the peace corps?
WahWah
03.06.2004 22:15:47
Kaikki levyt mun levykaupassa olisi vanhaa rokkia , ei mitään p****** linkin parkkia.

Yksi osasto AC/DC:lle , 1 Hendrixille ja 1 Guns 'N Rosesille.
Kolme mummoa ajoi tandemilla ja keskimmäinen keuli
Tuomas
04.06.2004 08:42:10

Yksi puoli siinä kaupassa olisi se, että kun se kerran olisi puoliksi divari, sieltä pitäisi joka kerta löytyä jotakin sanoinkuvaamattoman hienoa sellaiseen hintaan, että joutuisi pohtimaan määrättömän tarkkaan, että ostaisiko. Että "toisaalta, mulla VOISI olla juuri näin paljon rahaa, mutta toisaalta, sähkölaskunkin voisi maksaa" jne. Sillä tavalla, ettei kaikki hyvät levyt menisi suoraan siihen "aijaa, ei mulla tohon oo varaa"-kategoriaan.

Joskin tuo voisi olla pitkässä juoksussa TODELLA rasittavaa.
sitä toivoo että piuhojen päällä ihmiset eivät tänään tanssisi - absoluuttinen nollapiste
kimmo
04.06.2004 09:01:42
En malta olla osallistumatta tähän. Unelmieni levukaupassa olisi Digeliuksen ammattitietämys, Erosen valikoima mustaa musiikkia, Swampin myyntiluvut ja yhtä typerä nimi kuin nykyisellä työpaikallani (Levy-Eskot). Paljon vinyyliä, sekä uusia että käytettyjä levyjä ja vielä pelkästään fiksuja asiakkaita.
Angus
04.06.2004 09:47:46

Kaikki levyt mun levykaupassa olisi vanhaa rokkia , ei mitään p****** linkin parkkia.

Yksi osasto AC/DC:lle , 1 Hendrixille ja 1 Guns 'N Rosesille.

Music Hunterista pidän erityisesti juuri sen takia, että ei ainakaan AC/DC:tä puutu. Löytyy vinyylejä, sinkkuja, keräilytavaraa ym.
Let there be rock!
sub zero
04.06.2004 09:54:49
Euronymouksen levykauppa "Helvete" oli hyvä
What's there to live for? Who needs the peace corps?
Stain
04.06.2004 14:34:59
Joensuun Levy-Eskosta jäi hyvä mieli. Eilen kävin sielläpäin ja tein hyviä löytöjä. Kolme levyä 27 euroa. Muutenkin levyt selkeässä järjestyksessä ja melko hyvä valikoima.
Time is never time at all you can never ever leave without leaving a piece of youth
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)