Aihe: Saara Aalto
1 2 3 4 524 25 26 27 28277 278 279 280 281
Janizio
09.01.2016 10:05:19 (muokattu 09.01.2016 10:06:26)
Seba: Onhan noita nuoria nousijoita, Sanni, Elli Haloo ym jotka Olavin lisäksi kirjoittaa paikoin varsin hyviä tekstejä kyllä.
Tyylisuunta on vain uudenlainen, mikä on hyvä, koska mikään ei koskaan muutu jos uudet sukupolvet imitoi vanhoja.

Eikä sitä pidäkään lähtä imitoimaan vaan tehdä juttu omalla tavallaan, jotta se kuullostaa ja näyttää heidän omalta jutulta. Eikä jostain kopioidulta.

Ja olen ihan samaa mieltä. Kyllä tää uudempikin muusikko sukupolvi osaa tekstejä hyviä tekstejä tehdä
Seba
09.01.2016 10:11:42

Janizio: Eikä sitä pidäkään lähtä imitoimaan vaan tehdä juttu omalla tavallaan, jotta se kuullostaa ja näyttää heidän omalta jutulta. Eikä jostain kopioidulta.

Ja olen ihan samaa mieltä. Kyllä tää uudempikin muusikko sukupolvi osaa tekstejä hyviä tekstejä tehdä

Olavi käyttää kyllä surutta Eino Leinoa, Melleriä ym hyödykseen ja peittelemättä lainailee juttuja, mutta silti tekee niistä oman näköisiä.
Innolla odotan uutta levyä jotta mitä se tällä kertaa on keksinyt.
Janizio
09.01.2016 10:14:26
Seba: Olavi käyttää kyllä surutta Eino Leinoa, Melleriä ym hyödykseen ja peittelemättä lainailee juttuja, mutta silti tekee niistä oman näköisiä.
Innolla odotan uutta levyä jotta mitä se tällä kertaa on keksinyt.

Noinhan sen pitää tehdäkin, että idoita voi lainata, mutta niistä pitää tehdä oman tyylinen tulkinta, että se ei kuullosta ns. lainatulta idealta
Epämuusikko
09.01.2016 10:56:20
Janizio:Louhela,Erämeri,Alatalo

Nuo on muuten kovia luita kaikki. Taidettiin olla samalla keikalla, itse olin soittamassa.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Tuomas
09.01.2016 11:53:24

Täytyy kyllä todeta, että sinä päivänä M.net räjähtää, kun Saara Aalto alkaa yhteistyöhön Hurriganesin kanssa.

Ja popkornit myydään kaupoista loppuun.
Liian ilkeä hipiksi.
Janizio
09.01.2016 12:35:30 (muokattu 09.01.2016 12:37:58)
Epämuusikko: Nuo on muuten kovia luita kaikki. Taidettiin olla samalla keikalla, itse olin soittamassa.

Sanoisko, että ihan OK. Tiia liputin silloin Voice of Finlandin aikanakin jo, mutta sit kun kuulin livenä niin se oli jotenkin väkisin puskemisen näköistä tai jotenkin se laulaminen ei niinku näyttänyt ns helpolta. Joko oli liikaa yritystä tai jännitystä tai jotain mutta joku siinä ei toiminut alkuunkaan niin hyvin kuin Voice of Finland kisa antoi odottaa.

Louhela nyt on oma repseä, hauska pelimanni itsensä aina ja suurimmaksi osaksi hyvällä tavalla tollainen pilke silmässä oleva pelimanni, joka osaa vielä ihan hyvin laulaakin.

Sini Alatalo on vähän samankaltainen siis siinä mielessä, että hän antaa vain mennä ja nauttii, että siinä missä Tiaan vetäminen näytti silloin jotenkin väkinäiseltä niin Sini antoi vain tulla ja sitä oli helppo katsoa ja kuunnella.

Et vähän ton Sinin tyypiseltä toi Kerttu eilen vaikutti, että antoi vain tulla eikä puristanut ja jännittänyt turhia. Eikä yliyrittänyt yhtään. Se oli sellaista helpon ja varman näköistä laskettelua ja lauleskelua koko biisin läpi. Silloin ku se menee noin niin sitä helppo katsella ja kuunnella.

Tarkoitit sä sitä sen kesän Voice of Oulu konserttia kun nää Erämeri,Louhela,Alatalo jne. oli siinä mukana, että olit siellä soittamassa. Sä siis kuulut Oulu All Stars Big Bandiin?
Vessajono
09.01.2016 12:37:42
Seba: Onhan noita nuoria nousijoita, Sanni, Elli Haloo ym jotka Olavin lisäksi kirjoittaa paikoin varsin hyviä tekstejä kyllä.

No tää naisosasto toki joo, toisaalta aika näpertelijöitä ne tuntuu vielä olevan. Tai sit tää on vaan sitä mulle tyypillistä katkeran vanhan äijän marinaa kun kaikki uusi, mitä en ymmärrä, pelottaa.

Mut en mä näkis et noista muijista ois kumpikaan ihan heti kirjoittamassa romaania tai runokokoelmaa. Ei sillä, että se nyt tietysti mikään hyvän rocksanoittamisen edellytys olisikaan, mut kai se jostain lahjakkuudesta kertoo sekin.
Skywriter: Minä rakastan sinua Saabistasi huolimatta.
VeeKoo
09.01.2016 14:51:31 (muokattu 09.01.2016 14:52:13)

Seba: Elli Haloo

"Mä astun baariin sisään
ei missään juuri ketään ja kävelen suoraan jukeboxin luo
laitoin biisin soimaan"

Siinä kivasti muuttuu aikamuoto kesken tapahtumien.

Lisäksi samainen biisi sisältää ehkä inhokkini missään sanoituksessa ikinä:

"sit teit jotain radikaalii
otit taskusta UV-maalii ja rupesit ilmaa pistaamaan".

Turhaa jauhantaa, niinkun 25 aikaisempaakin sivua. Takaisin Saaraan siis.
"Naisiahan saa räpläillä koska tahansa, mutta kaunista rumpua harvemmin. "
Janizio
09.01.2016 15:16:26
Ei kyllä Kerttua lukuunottamatta eilen mitään erikoista nähty vielä. Et niinku sanoin, että usein sieltä jo Ääni Ratkaisee osiossa on noussut muutama joista tietää, että nää menee pitkälle.

Toki Saara on tässäkin suhteessa siinä mielessä poikkeus ainakin omalla kohdallani, että kun jo suoraan ties, että aijaa nyt tuli ainakin omalle kohdalleni emäntä taloon tähän Voice of Finland kisaan. Se oli vähän niinku niin, että hänen ei tarvinnut laulaa nuottiakaan ennen ku homma oli selvä mun osaltani. Kun Saaran kohdalla ei tarvi ns. pelätä sitä hän pettäisi luottamuksen tasostaan
Lennu
09.01.2016 15:16:53

VeeKoo: "Mä astun baariin sisään
laitoin biisin soimaan"

Aika turhia lapsuksia kieltämättä, mutta tarinan rakenne ja kerronta on toimiva. Ei olis tarvinnut montaa kertaa oikolukea ennen äänitystä.
"olis niin kova bändi, että vetäis covereinakin vaan omia biisejä"
Seba
09.01.2016 15:24:50

VeeKoo: "Mä astun baariin sisään
laitoin biisin soimaan"

En sanonutkaan että kaikki on onnistuneita, eikä ko kappale osu kyllä omaankaan makuhermoon, mutta on siellä hyviäkin lyriikoita.
Seba
09.01.2016 15:28:31

Vessajono: No tää naisosasto toki joo, toisaalta aika näpertelijöitä ne tuntuu vielä olevan. Tai sit tää on vaan sitä mulle tyypillistä katkeran vanhan äijän marinaa kun kaikki uusi, mitä en ymmärrä, pelottaa.

Mut en mä näkis et noista muijista ois kumpikaan ihan heti kirjoittamassa romaania tai runokokoelmaa. Ei sillä, että se nyt tietysti mikään hyvän rocksanoittamisen edellytys olisikaan, mut kai se jostain lahjakkuudesta kertoo sekin.

Pitää katsos etsiä sillä samalla intensiteetillä mieluummin niitä hyviä asioita mitä ihmiset keskimäärin tekee etsiäkseen mikä on huonoa ja miksei niistä voi tykätä.
Oikeastaan ketään ei kiinnosta jos joku on jonkun mielestä paskaa, mutta positiivisista asioista voi jotain ammentaakin. Tyhmä negatiivisuus kaikkeen on vähän tylsää.

t:vihaan kyllästynyt
Janizio
09.01.2016 15:33:03 (muokattu 09.01.2016 15:37:21)
Seba: Pitää katsos etsiä sillä samalla intensiteetillä mieluummin niitä hyviä asioita mitä ihmiset keskimäärin tekee etsiäkseen mikä on huonoa ja miksei niistä voi tykätä.
Oikeastaan ketään ei kiinnosta jos joku on jonkun mielestä paskaa, mutta positiivisista asioista voi jotain ammentaakin. Tyhmä negatiivisuus kaikkeen on vähän tylsää.

t:vihaan kyllästynyt

Se meinaa olla minusta ylipäätänsä meidän suomalaisten ongelma, että asiosta löydetään se negatiivinen ja se puoli asiosta mistä voidaan päästä nalkuttamaan enemmin kuin se positiivinen ja iloinen puoli.

Musta tästäkin on hienot sanat kuvaamaan asiaan Michael Monroelta Saaraa kohtaan suunnattuna Voice of Finlandin aikaan. En tiedä muistaako joku muukin nää Miken sanat. Ne meni jotenkin näin, että miks meidän suomalaisten mitään väkisin etsiä hänestä jotain vikaan, kun sen sijaan voitaisiin vain nauttia hienosta taideteoksesta.

Minusta kuvaa tätä asiaa aika hyvin millaisia me suomalaiset ollaan. Okei Saarassa on kyse artistista jne ja hänestä jokainen tietty voi olla mitä mieltä haluaa, mutta kyl se yleisesti meinaa silti vähän mennä niin, että me Suomalaiset haetaan ainakin välillä asiosita se puoli jopa vähän väkisin hankemallakin mistä päästää sanomaan ja nalkuttamaan
Lennu
09.01.2016 15:34:40

Janizio: Se meinaa olla minusta ylipäätänsä meidän suomalaisten ongelma, että asiosta löydetään se negatiivinen ja se puoli asiosta mistä voidaan päästä nalkuttamaan enemmin kuin se positiivinen ja iloinen puoli

Yllättävää, miten suomalainen voi olla edelläkävijä tässäkin asiassa. Ehkä ne muut ei oo vaan vielä ymmärtäneet.
"olis niin kova bändi, että vetäis covereinakin vaan omia biisejä"
Janizio
10.01.2016 08:47:19
Lennu: Yllättävää, miten suomalainen voi olla edelläkävijä tässäkin asiassa. Ehkä ne muut ei oo vaan vielä ymmärtäneet.

Tää ei ole kyllä mikään ylpeyden aihe, että tälläinen piirre meinaa vähän meidän kansaamme vaivata
Zed
10.01.2016 10:01:21 (muokattu 10.01.2016 10:02:00)

Janizio: Tää ei ole kyllä mikään ylpeyden aihe, että tälläinen piirre meinaa vähän meidän kansaamme vaivata

On se, kuten Lennu kerkesi vihjatakin. Muut hihhuloivat sokeana onnesta kaiken sonnan edessä, mutta sitten me tulemmekin kertomaan asioiden oikean tolan. Kyllä siinä perusteeton virnu hyytelöityy, hittovie!
Elämäni on toisen kerroksen huoneisto, jonka avonaisesta ikkunasta heitellään huonoja CD-levyjä lumihankeen.
Alpha
10.01.2016 10:12:48
Mää voisin Jani kertoa sulle jotain, mutten usko sen auttavan juuri mitään, joten...
Janizio
10.01.2016 10:24:09
Zed: On se, kuten Lennu kerkesi vihjatakin. Muut hihhuloivat sokeana onnesta kaiken sonnan edessä, mutta sitten me tulemmekin kertomaan asioiden oikean tolan. Kyllä siinä perusteeton virnu hyytelöityy, hittovie!

Jos tää sonnan perässä hihhulointi oli viittaus minulle, että ns. hihhuloin Saaran musan perässä tai katson Voice of Finlandia jne. En ole ainut joka hihhuloi Saaran musan ja laulamisen perässä. Se ryhmä ei vielä ole kauhean iso, mutta etenkin se porukka joku kulkee Saaran laulamisen perässä kasvaa vuosi vuodelta ja se on 100% fakta sitä ei tarvi minkään Saara väristen fani lasien läpi edes katsoa. Eikä mulla ole tarvis näitä fakta pohjaisia asiota sievistellä tai kääntää niin, että ne näyttäis Saaralle positiivisemmalta kun ne on. Kaikken parashan se on katsoa ja kohdata asiat niin kuin ne on, niin ei tule niinku kuviteltua asiota postiivisempana kun ne on. Tyhmäähän se on itselleen valehdelle, vaikka nyt ei ole kyse kuin Saaran urasta, mutta siitä huolimatta. Itselleen valehteleminen on 100% faktaa pohjautuvissa asioissa tyhmää.

Sit sun toinen inhokki juttu Voice of Finland. Ää vähän päälle miljoona katsojaa kertoo kaiken oleellisen, että kisalla on paikkansa TV:ssä ja sitä seurataan ja hyvä niin kuitenkin ollut ensimmäisest kaudesta lähtien Suomen selvästi tasokkain ja positiivis henkisin musakykykisa.

Et saathan sinä pitää näiden asioiden kanssa hihhulointia tyhmänä ja sokeana hommana ja olkoon se sinun mielipide, mutta se on tässä kohtaa vain sinun mielipide. Joku/Jotkut voi olla samaa mieltä kanssasi, mutta myös aika moni on eri mieltäkin.
Zed
10.01.2016 10:48:07 (muokattu 10.01.2016 10:52:08)

Janizio: Jos tää sonnan perässä hihhulointi oli viittaus minulle, että ns. hihhuloin Saaran musan perässä tai katson Voice of Finlandia jne.

Kuten jo lainauksestani voi päätellä, kyse oli suomalaisesta kansanluonteesta (me) suhteessa muihin (hihhuloijat), eli kommentilla ei ole mitään tekemistä sinun tai mieltymystesi kanssa. Toiseksi asiayhteydestä (Lennu on aina tosissaan, ja hänen sanomisensa kannattaa ottaa kirjaimellisesti) ja sanomiseni tavasta luulisi käyneen ilmi, että minäkin laukaisin lauseeni ihan sataprosenttisen tosissani vailla minkäänlaista itseironiaa.

Loppuun vaikka jotakin asianpoikastakin, ettei mene osaltani ihan kakka:n jauhannaksi: http://www.tiede.fi/artikkeli/uutis … /empaattinen_lapsi_ymmartaa_ironiaa
Elämäni on toisen kerroksen huoneisto, jonka avonaisesta ikkunasta heitellään huonoja CD-levyjä lumihankeen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)