Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Laney cub 15
1
heviäijä
05.01.2016 11:50:17 (muokattu 05.01.2016 11:51:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä mietteitä teillä on tästä vahvistimesta? Itse testailin eilen ja tykkäsin. Täysputki jossa 2 inputtia eri tehoille, 15w ja 1w särö riitti rockihommiin ja boostaamalla varmaankin pääsee kasarihevitunnelmiin, hyvä soundi myös kevyempään musaan. Testailin nuppia jossa on efektilenkki.
 
SOTKEMINEN ON KIVAA SIIHEN ASTI KUNNES PITÄÄ ALOITTAA SIIVOAMINEN!ll Wake up dead, in a plywood bed six feet from rest of your life.
janskuukkeli
05.01.2016 21:33:30 (muokattu 05.01.2016 21:35:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

heviäijä: Mitä mietteitä teillä on tästä vahvistimesta? Itse testailin eilen ja tykkäsin. Täysputki jossa 2 inputtia eri tehoille, 15w ja 1w särö riitti rockihommiin ja boostaamalla varmaankin pääsee kasarihevitunnelmiin, hyvä soundi myös kevyempään musaan. Testailin nuppia jossa on efektilenkki.
 
Mulla oli hetken Laney cub 15r combo. Vaihdoin kaiuttimen Eminencen Privat Jackiin ja hyvät rokit lähti treeniksellä. Xotic BB-preamp boostina. Ääntä riitti, puhtaat ihan ok. Kelpo vehje mutta muistaakseni Vox kuume aiheutti sen että myin pois.
 
" I`m really quite a mess, yes "
Osteri
05.01.2016 22:03:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käytitkö hakua? Olen ihan varmaan kommentoinut johonkin ketjuun aikaisemmin omistamastani cubista.....
 
- Rock ... erityisesti kasarirock ! -
heviäijä
06.01.2016 11:03:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osteri: Käytitkö hakua? Olen ihan varmaan kommentoinut johonkin ketjuun aikaisemmin omistamastani cubista.....
 
En ainakaan google-haulla löytänyt varsinaista keskustelua tästä vahvistimesta. Onko kenellään mielipiteitä tai kokemuksia että kannattaako tätä ostaa hevihommiin vahvariksi, itseäni ainakin miellytti ja harkitsn ostamista.
 
SOTKEMINEN ON KIVAA SIIHEN ASTI KUNNES PITÄÄ ALOITTAA SIIVOAMINEN!ll Wake up dead, in a plywood bed six feet from rest of your life.
Osteri
06.01.2016 11:43:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olikin Laney cub 12 keskustelussa (haku Laney cub)
https://muusikoiden.net/keskustelu/ … ts.php?c=15&t=215223&o=0&#p11192527
 
Mutta joo tykkäsin sen ajan kun se oli tarpeen ja ostamaan tullut jäsen totesi itselleen just sopivaksi heti parin soinnun jälkeen.
 
- Rock ... erityisesti kasarirock ! -
janskuukkeli
06.01.2016 14:16:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osteri: Olikin Laney cub 12 keskustelussa (haku Laney cub)
https://muusikoiden.net/keskustelu/ … ts.php?c=15&t=215223&o=0&#p11192527
 
Mutta joo tykkäsin sen ajan kun se oli tarpeen ja ostamaan tullut jäsen totesi itselleen just sopivaksi heti parin soinnun jälkeen.

 
Hups, cub 12r se olikin :)
 
" I`m really quite a mess, yes "
jpousi
07.01.2016 12:28:35 (muokattu 07.01.2016 12:32:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on vielä kombomallinen Laney Cub 15R, on ollut jo kolmisen vuotta. Olen edelleenkin tyytyväinen.
 
Hyviä pointteja ovat mm.:
-riittävä teho useimpiin tarpeisiini
-helppo kannettavuus
-alle yhden watin liitäntä kotisoittoon
-tilttijalka, jolla vahvistimen saa kallistettua
-lisäkaiutinliitäntä
-send- ja return-liitännät
-hinta!
 
Digitaalinen kaiku on mukiinmenevä, ei kunnon Accutronicsin tasoa. Menettelee silti.
 
Laitteen alkuperäinen Celestion Rocket 50 -kaiutin oli aika vaatimaton. Kun asensin WGS Reaperin alkuperäisen Rocketin tilalle, kombon soundi muuttui modernimmaksi ja ärhäkämmäksi. Tuo WGS on paljon massiivisempi kuin pienellä magneetilla varustettu Celestion, vaan kyllä se WGS onneksi mahtui Laneyn sisuksiin. Ei kyllä jäänyt paljon ylimääräistä "akustista" tilaa jäljelle.
 
kaiken kaikkiaan Cub 15R on minusta mukava yleisnäppärä putkikombo, jota jaksan roudatakin. Jos minulla olisi vielä ensimmäinen vahvistimeni, eli Laneyn 100w Klipp + Laneyn 4x12" kaappi, en varmasti jaksaisi kantaa laitteita bändikaverin treenikellariin.
 
Alkuperäisen kysyjän nuppimallissa merkitsee kaiutinsetti myös paljon, Nuppimallinen Cub kytkettynä 1x10" kaappiin ei välttämättä ole yhtä vaikuttava kokemus kuin vaikka soitto 2x12" kaapin läpi.
 
Oho, eiku!
heviäijä
07.01.2016 20:29:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Takaa avoimen 2x12 läpi soittelin jossa oli nuo celestionit. Avoimuudestaan huolimatta kivaa rokki/hevi soundia oli, vaikkakin pienen boostin kaipaisi.
 
SOTKEMINEN ON KIVAA SIIHEN ASTI KUNNES PITÄÄ ALOITTAA SIIVOAMINEN!ll Wake up dead, in a plywood bed six feet from rest of your life.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «