Aihe: Classic rock soundit makuuhuonevolumella
1 2 3 4 5 6
Osteri
05.01.2016 21:22:35 (muokattu 06.01.2016 02:14:59)
Gabe: mahtaako kaiuttimen liikkeestä aiheutuva combon/kaapin tärinä jotenkin johtaa jotain epämiellyttävää alakertaan?

Kyllä varmaan. Äänen taso mitatuna tilassa ja se miten ääni siirtyy tajuuksina toiseen tilaan ovat varmasti eri asioita. Siis nimenomaan matalat äänet. Meidän vanha koira on jo aika kuuro eikä kuule kun sille jotain sanoo, mutta aina kun ajan auton pihaan, niin kyllä se uniltaan herää kun se kuulee.....mitä?
Okei, eläinten kuulo nyt on aika off topic tässä aiheessa, mutta kertoo kuitenkin siitä että erilaiset äänet kulkevat ja kuuluvat eri tavalla.
Joku ääni-ammattilainen osaa varmaan kuvata asiaa fiksummin, mutta joo, tymäkkä basso varmaan välityy lattialta sinne alakertaan enempi.
- Rock ... erityisesti kasarirock ! -
hallu
05.01.2016 21:28:26
Gabe: Olen miettinyt itse että mahtaako kaiuttimen liikkeestä aiheutuva combon/kaapin tärinä jotenkin johtaa jotain epämiellyttävää alakertaan? Kemperiä kun soittelin (aktiivikaappi lipaston päällä) niin vielä 85db kohdallakaan ei tuntunut häiriintyvän mutta putkivahvistimella kun raapaisin (combo lattialla) samalla äänenvoimakkuudella niin heti alkoi paukutus. Tiedä häntä, seinänaapuri tosiaan ei ääntä ylipäätään edes kuule jos soittelee 80-85db voimakkuuksilla. Imuri päästää suunnilleen tuon 80db verran. Olen pitänyt sitä mittarina eikä silloin tuolla alhaalla kukaan paukuta kattoon. Noh, nyt on Kemper tulossa niin saa sopivat välineet joka ympäristöön.

Ne taajuudethan läpäisevät vähän eri tavalla seinämateriaalin ja myös tuntuvat myös häiritseviltä. Matalat taajuudet ovat läpäisevämpiä ja hankalammin kontrolloitavia ja korkeat taajuudet pysähtyvät paremmin seinään. Toisaalta matalat taajuudet eivät tunnu niin epämiellyttäviltä. No ajan takaa lähinnä sitä, että pieni kombo jonka kaiutin on suuntaava (siis kapea keila) ja sointi ei ole mitenkään tolkuttoman botnekas niin ei välttämättä kuulu naapuriin isommallakaan äänen paineella. Kun taas iso botnekas kaappi varsinkin runkorakenteissa kiinni voivat viedä sen äänen paljon tehokkaammin naapuriin. Itse olen huomannut noiden omien kombojen kanssa että pienen kombon äänen paine voi laskea tramaattisesti ihan sillä että astuu vähän sivuun siitä kaiuttimen edestä.

En nyt mitenkään tarkoita, että sun pitäisi käyttää pientä komboa ja Kemper on varmaan juuri sitä mitä tarvitset, mutta on paljon vaihtoehtoisia keinoja millä voimme kotisoittopulmiamme ratkoa. Itse käyttelen paljon myös korvakuulokkeita (siinä Kemper vissiin olisikin ihan parhautta).
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Gabe
05.01.2016 22:07:18
hallu: Ne taajuudethan läpäisevät vähän eri tavalla seinämateriaalin ja myös tuntuvat myös häiritseviltä. Matalat taajuudet ovat läpäisevämpiä ja hankalammin kontrolloitavia ja korkeat taajuudet pysähtyvät paremmin seinään. Toisaalta matalat taajuudet eivät tunnu niin epämiellyttäviltä. No ajan takaa lähinnä sitä, että pieni kombo jonka kaiutin on suuntaava (siis kapea keila) ja sointi ei ole mitenkään tolkuttoman botnekas niin ei välttämättä kuulu naapuriin isommallakaan äänen paineella. Kun taas iso botnekas kaappi varsinkin runkorakenteissa kiinni voivat viedä sen äänen paljon tehokkaammin naapuriin. Itse olen huomannut noiden omien kombojen kanssa että pienen kombon äänen paine voi laskea tramaattisesti ihan sillä että astuu vähän sivuun siitä kaiuttimen edestä.

En nyt mitenkään tarkoita, että sun pitäisi käyttää pientä komboa ja Kemper on varmaan juuri sitä mitä tarvitset, mutta on paljon vaihtoehtoisia keinoja millä voimme kotisoittopulmiamme ratkoa. Itse käyttelen paljon myös korvakuulokkeita (siinä Kemper vissiin olisikin ihan parhautta).

Näinhän se on. Oli mulla se 8` Swart combo ja liian äänekäs sekin oli. Ei oikein riitä aika tai energia enää puljata noiden putkikoneiden kanssa täällä, varsinkaan kun muutoi hyvä ratkaisu on tarjolla. Pakko myöntää että kynnys Kemperin ostmamisella oli ehkä huvittavankin suuri kun olen tottunut noihin vanhemman tyylisiin putkikoneisiin, pariin kertaan ole sitä testannut ja varmaan vuoden pohtinut. Mutta ei siitä mihinkään pääse, hyvin se toimii ja kun on vielä se kuulokemahdollisuuskin. Huudatan noita putkikoneita treeniksellä missä ei sitten tarvitse välittää desibeleistä. :)
klobasa
06.01.2016 09:05:28
Mainittakoon, että mun tapauksessa käytössä on tarkoituksella 8" kaiuttimet, ettei olisi niitä isompien kaiuttimien tuottamia "liian matalia" taajuksia. Ja ne fiksut kotisäröt irtoaa pienemmilläkin desibeleillä jos käyttää säröpedalia...
steelduck
06.01.2016 09:09:34

Joo... herkkäkorvaisten naapureiden kanssa kerrostaloasumisessa en ole kyllä vielä Kemperin voittajaa tavannut. (Torpedo on nyt kova haastaja ja sitä pitää päästä kokeilemaan)

Eilenkin tulin duunireissulta puolenyön aikaan kotiin ja päässä pyöri työasiat, joten Strato kiinni Kemperiin ja täysillä oleva Twin Reverb profiili päälle. Luurit päähän ja You tubesta blues backing trackejä jonossa soimaan.

Siinä meni reilu tunti fiilistellessä ja työasiat haihtuivat päästä + ei tullut häätöä = winning!
RaskasMielinen
06.01.2016 16:30:20

blues guitar: Itselläni myös putkivahvistimet nykyisin treenikämpällä ja Kemper ainoastaan kotikäytössä, vaikka maalla omakotitalossa asunkin.

Tässä jäsen steelduckille ja miksei muillekin väsäämäni crossroads aiheinen bluestausta.
https://www.dropbox.com/s/ujf8mr84l … 44umo/crossroads%20taustaa.mp3?dl=0

Kaikki kitarat soitettu Kemperillä, rummut ja basso TRIO Bandistä.

Hyvälle kuulostaa, niin kuin nyt teikäläisen soitot aina. Vaikka ei osukaan itse edustamaani genreen, niin tuollainen rouhea blues-soundi kyllä puhuttelee meikäläistäkin.

OT mutta oletko kokeillut nauhoittaa Trion rummut ja bassot erikseen, siis erillisille raidoille? Trion basso-säädin nollalle ja rummut talteen ja sitten rummut-säädin nollalle ja basso talteen. Mun korvaani nimittäin Trion rummut ovat helposti vähän turhan nasaalit. Jos rummut ja basso on vedetty yhdelle ja samalle raidalle, niin equttaminen vaimentaa helposti bassoa liikaa. Jos rummut ja basso sen sijaan ovat erillisillä raidoilla, niin niitä voi paitsi equttaa ja kompressoida erikseen, niin myös liikutella stereokuvassa. Lisäksi teen kaikille instrumenteille yhteisen reverb-raidan, jotta kuulostaisi enemmän sille kuin joku oikea bändi olisi tosiaan soittanut ja nauhoittanut homman yhdellä otolla. Itse käytän nykyään Cubasea ja olen sen käyttämisessä vielä täysin noviisi.

Tavallaanhan tämä ei nyt edes ole niin hirveän OT, sillä kyllähän ne taustatkin kuuluvat "classic rock soundeihin" - sekä kaikkien muidenkin genrejen classic- ja modern-soundeihin. Käyttäisin mieluusti EZ Drummeria, mutta koska en tajua vielä paljoakaan rumpujen ja basson soittamisesta, niin mulle tässä kohtaa sopivin on Trio Band Ceator, joka nimensä mkaisesti luo kitarointiini sopivan rumpalin ja basistin :)
Jack of all trades - master of none
RaskasMielinen
06.01.2016 16:52:45

JohnPatrick: Siksi että nykyinen "digitekniikka" on erittäin hyvä vaihtoehto! :D

Tyhjänpäiväisen ensikommenttini lisäksi haluaisin tähän sen verran sanoa että kaikki uusi "digitekniikka" ei ole hiton kallista, on siis muitakin vaihtoehtoja kuin lippulaivamallit (ent. AxeFx2 omistaja). Hyvää saundia löytyy nykyisin myös edukkaammistakin härpäkkeistä. Itsellä on nykyisin Atomic Amplifire, hinta uutena 670€. Helposti hintasuhteeltaan paras kitarakamainvestointini koskaan.

Syy miksi hankin Atomicin tai ylipäätään "digitekniikka" liittyy paljolti ominaisuuksiin hyvän saundin lisäksi. Mulle putkivahvistin vs. mallintava -valinta kotisoitossa oli helppo valinta, koska koen että mallintavalla on mulle selvästi enemmän soittoa inspiroiva vaikutus kun löytyy napin painalluksella hyvänkuuloiset saundit Fenderistä Marshalliin, Voxista Mesaan jne. mitkä taas inspiroivat soittamaan ihan erilaisia juttuja ja sitä kautta kehittää kitaristina. Lisäksi tietyt ominaisuudet kuten lapsiperheystävällisyys, äänityksien helppous ilman muuttuvia tekijöitä... pari mainitakseni niin siihen nähden 670€ ei tunnut pahalta investoinnilta, kun saman saa maksaa joistain pikkukomboistakin vaikkapa Marshallin JCM-1.

Toki jollekin toiselle inspiraation lähde kotisoitossa voi olla juurikin 1-kanavainen pikkukombo tai vaikka fullstack ja hyvä niin, pääasia että löytyy hyvä kampe jokaiselle mikä inspiroi soittamaan, sehän se on pääasia, mutta pointtini koko hommassa oli siis se että kannattaa tutkia avoimin mielin nykypäivän vaihtoehtoja ja valita se mikä parhaiten inspiroi soittamaan. Oli se sitten putkivahvistin tai mallintava.

Jotta ei mene pelkästään löpinäksi niin nauhoitin Atomicilla testimielessä erilaisia saundipätkiä silloin kun tuli ostettua ko. laite. Tuossa on pätkä mikä oli lähimpänä otsikon classic rockia. Atomicista suoraan Garagebandiin ilman miksausta tai muutakaan käsittelyä ihan preset-saundilla. Mun mielestä 670€ laitteelta kelpo saundia?

JCM800 / Kolmas Nainen
https://soundcloud.com/timop82/kolmas-nainen

Näitä sun sekä jäsen blues guitarin klippejä on aina ilo kuunnella. Jos jollekin teikäläisten saavuttamat soundit eivät riitä kotisoittoon tai ihan mihin tahansa, niin ihmettelen kovasti.

Toisaalta, miksi myöskään tyytyä vähempään. Mun mielestä näiden teikäläisten klippien perusteella voidaan sanoa, että vaikka on ehkä muitakin teitä Roomaan, niin sinne pääsee ainakin hankkimalla joko Kemprein tai Atomic Amplifiren. Toki laitteita pitää oppia myös käyttämään - ja soittamaan noin hyvin ei opi kuin soittamalla. Myös näkemys omasta soundista vaatii oman aikansa, kypsyttelynsä sekä harharetkensä.

Omalla kohdallani, tällaiset klipit toisaalta alleviivaavat omaa surkeuttani, mutta toisaalta myös antavat pirusti lisää motivaatiota, asettaen tietyn kohtuullisen selkeän riman, mihin pitää päästä sitkeällä treenaamisella, säätämisellä, kuuntelemisella ja perehtymisellä.

Jäsen steelduckin kanssa ollaan parhaillaan sopimassa Kemper vs. Torpedo -testiä. Pidän klippien perusteella siis todistettuna sitä, että Kemperistä saadaan osaavissa käsissä helvetin hyviä soundeja. Se mikä kiinnostaa itseäni, ovat mahdolliset erot dynamiikassa.
xlat
06.01.2016 17:35:56
Mä saan kerrostalovolyymeilla classic rock -soundit, kuten myös vähän tuhdimmat leadit ihan yksinkertaisesti 100W Marshall (JVM 410H) + 2 x 12" kaappi, master volyme ruuvattuna pienelle. Eri kanavilta ja ero moodeista saa sitten haluamansa määrän (ja laadun) säröä. Äänenlaatu on ihan jees pienilläkin volyymeilla. Ja siis soitan yleensä todella hiljaa, kännykän desibelimittarilla mitattuna huoneessa on about 65 dB:n mökä.
blues guitar
06.01.2016 18:37:28 (muokattu 06.01.2016 18:44:13)

RaskasMielinen: Hyvälle kuulostaa, niin kuin nyt teikäläisen soitot aina. Vaikka ei osukaan itse edustamaani genreen, niin tuollainen rouhea blues-soundi kyllä puhuttelee meikäläistäkin.

OT mutta oletko kokeillut nauhoittaa Trion rummut ja bassot erikseen, siis erillisille raidoille? Trion basso-säädin nollalle ja rummut talteen ja sitten rummut-säädin nollalle ja basso talteen. Mun korvaani nimittäin Trion rummut ovat helposti vähän turhan nasaalit. Jos rummut ja basso on vedetty yhdelle ja samalle raidalle, niin equttaminen vaimentaa helposti bassoa liikaa. Jos rummut ja basso sen sijaan ovat erillisillä raidoilla, niin niitä voi paitsi equttaa ja kompressoida erikseen, niin myös liikutella stereokuvassa. Lisäksi teen kaikille instrumenteille yhteisen reverb-raidan, jotta kuulostaisi enemmän sille kuin joku oikea bändi olisi tosiaan soittanut ja nauhoittanut homman yhdellä otolla. Itse käytän nykyään Cubasea ja olen sen käyttämisessä vielä täysin noviisi.

Tavallaanhan tämä ei nyt edes ole niin hirveän OT, sillä kyllähän ne taustatkin kuuluvat "classic rock soundeihin" - sekä kaikkien muidenkin genrejen classic- ja modern-soundeihin. Käyttäisin mieluusti EZ Drummeria, mutta koska en tajua vielä paljoakaan rumpujen ja basson soittamisesta, niin mulle tässä kohtaa sopivin on Trio Band Ceator, joka nimensä mkaisesti luo kitarointiini sopivan rumpalin ja basistin :)

En ole vielä kokeillut tallentaa erikseen TRIO:n rumpuraitaa ja bassoraitaa.
Kyllä se mielessä on ollut, mutta mun täytyy myöntää että olen aika avuton tuon Logicin kanssa, joten olen tehnyt äänitykset mahdollisimman yksinkertaisesti.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
LaXu
06.01.2016 20:49:45
Gabe: -
En tiedä mitä kautta se ääni tuonne alas menee ja miten lujaa se muka kuuluu. Seinänaapuri ei häiriinny vaikka olisi 90db (ei kuulemma kuulu soittoa ollenkaan) eikä edellisenkään alakerran naapurin kanssa ollut ongelmia, sanoi että vaimeasti kuuluu jotain. Tämän nykyisen kanssa on ollut kauheat sodat aiheesta. Mulla on kuitenkin se treenis jossa pääasiassa soittelen niin ajattelin että annan sille vauvaparalle muutaman kuukauden aikaa kasvaa ja jatkan sitten entiseen malliin. Isännöitsijä kyllä sanoi että senkus vaan soittelet, naapurit saavat sitten hakeutua toisaalle jos niin häiritsee.

Se on usein ihan naapurien oma ongelma. Vaikka toki kaikilla on oikeus siihen, ettei omaan kämppään kuulu häiritsevästi muiden mölyt ja varsinkin kerrostalossa ei ole hyvä soitella mitään lujaa iltaisin. Monesti naapureita ei kuitenkaan häiritse vaikka telkka olisi täysiä, mutta auta armias jos soitat jotain instrumenttia. Oma aiempi alakerran naapurini tuli useamman kerran ulisemaan, nykyinen ei ole ollut moksiskaan.
Myydään Seymour Duncanin mikkejä! http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=899515
hallu
06.01.2016 20:56:24
LaXu: Se on usein ihan naapurien oma ongelma. Vaikka toki kaikilla on oikeus siihen, ettei omaan kämppään kuulu häiritsevästi muiden mölyt ja varsinkin kerrostalossa ei ole hyvä soitella mitään lujaa iltaisin. Monesti naapureita ei kuitenkaan häiritse vaikka telkka olisi täysiä, mutta auta armias jos soitat jotain instrumenttia. Oma aiempi alakerran naapurini tuli useamman kerran ulisemaan, nykyinen ei ole ollut moksiskaan.

Joo mä olen vähän samaa mieltä, että puhutaan kumminkin normaaleista elämisen äänistä, niin kyllä niihin ääniin pieni musisointikin mahtuu. Tässäkin puhutaan jostain 70 -90db:n äänenpaineista, niin tuollaisia äänen paineita tulee helposti puheen lisäksi juurikin televisiosta, pölynimurista, etc. jos äänet syntyvät 22 -06 välisen ajan ulkopuolella siis ei yöaikaan, niin ei kyllä pitäisi naapureilla olla mitään nokan koputtamista aiasta ja jos joku haluaa koputtaa, niin sitten pitää koputtaa takasin. Onhan niitä painajaisnaapureita olemassa joiden elämän tehtävä on tehdä muiden elämä hankalaksi. Ja tottahan musiikki ja varsinkin sen tuottaminen viittaa siihen että joku nauttii elämästään ja toki sellaiseen julkeuteen on puututtava :-).
klobasa
06.01.2016 21:18:07
Katselin Torpedo Live videoita ja toi on kieltämättä mielenkiintoinen kampe. Vois olla kyllä hyvä kuulokkeilla soitteluun, mutta koska en harrasta äänityksiä (ja täten käyttö rajoittuis vain kuulokesoitoon) niin hintaa on kyllä ainakin puolet liikaa, että vakavissani harkitsisin.
Generalissimo
06.01.2016 21:43:31
Saakohan torpeedolla yhtä laadukasta linjasoundia mitä kempperissä ja axessa?
blues guitar
06.01.2016 22:33:39

Generalissimo: Saakohan torpeedolla yhtä laadukasta linjasoundia mitä kempperissä ja axessa?

Selvinnee jäsenten Raskasmielinen ja Steelduck meetingissä. Uskoisin että hyvää soundia on luvassa. :)
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
RaskasMielinen
07.01.2016 01:01:22 (muokattu 07.01.2016 01:11:20)

blues guitar: Selvinnee jäsenten Raskasmielinen ja Steelduck meetingissä. Uskoisin että hyvää soundia on luvassa. :)

Sovittu pikaviesteillä, että tulevana lauantaina eli 9.1. noin klo 14 @ Riihimäki:
https://muusikoiden.net/dyn/users/142695.jpg
Voidaan ottaa messiin pari tyyppiä lisää - eli jos kiinnostaa, niin mulle privaviestiä. Erityisesti Axe ja/tai Atomic olisi mukava saada myös viivalle.

Tarkoitus on paitsi fiilistellä, niin ajaa samat kitaroinnit AB-boxilla (A tai B tai A ja B) sekä Kempreriin että putkivahvistin & Torpedo -yhdistelmään. Sitten molemmat kiinni äänikorttiin ja siitä Cubaseen erillisinä raitoinaan. Itse asiassa käyttämällä Torpedon Thru-lähtöä saadaan kolmanneksi samanaikaiseksi raidaksi myös Koch LBII:n kaiutin+mikitys -mallinnos.

EDIT: toisaalta loopperiinhan on mahdollista ajaa joku matsku ja syöttää sitä sitten vuoroon Kemperille ja muille viivalla oleville laitteille ja yhdistelmile.

Jotta syntyvillä klipeillä olisi jotakin pointtia arvoisalle raadille, niin mukaan olisi hyvä saada joku soittaja, joka taitaa musatyylit laidasta laitaan (ja vielä parempi jos kyseisellä tyypillä ei olisi aikaisempaa kokemusta viivalla olevista mallintajista). Mä voin veivata purkkiin puoli tuntia Burzumia ja Mardukia sekä toisen mokoman Tapio Rautavaaran melodioita ja wanhoja virsiä mutta veikkaan, että suurin osa kitarakamapalstan väestä ei jaa samoja perversioita eikä siten voi kuunnella mun klippejäni sillä fiiliksellä, että soittaisi nillä itse omaa lempimusaansa.

Multa löytyy Torpedon eteen:
Marshall JCM800
Mesa Boogie Stiletto Deuce II
VOX AC15TB
Fender Machete

Steelduck on luvannut tuoda Kemperin lisäksi mestoille myös Mesa Boogie Mark V:n. Kemperissä itseäni kiinnostaa lähinnä dynamiikka ja käyttöliittymän toimivuus sekä se miten se toimii pedaalien, etenkin fuzzien, kanssa.
steelduck
07.01.2016 09:49:10 (muokattu 07.01.2016 09:50:12)

RaskasMielinen: Sovittu pikaviesteillä, että tulevana lauantaina eli 9.1. noin klo 14 @ Riihimäki:

Steelduck on luvannut tuoda Kemperin lisäksi mestoille myös Mesa Boogie Mark V:n. Kemperissä itseäni kiinnostaa lähinnä dynamiikka ja käyttöliittymän toimivuus sekä se miten se toimii pedaalien, etenkin fuzzien, kanssa.

Voin kertoa jo etukäteen, että toimii mielestäni huonosti Fuzzien kanssa ja se on aikalailla ainoa syy miksi tuo torpedo kiinnostaa todella paljon - Fuzzit on parhautta.

Joo, tosiaan joku asiasta kiinnostunut demo-soittaja olisi kiva vielä saada paikalle, minulta ei RaskasMielisen Burzumin lisäksi irtoa kuin paranoid epätahdissa... :D
askomiko
07.01.2016 11:19:43
Ai että kun ois edes vähän vähempi matkaa tai oisin innokkaampi ajelija...
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
the-Antero
07.01.2016 11:43:14

Laama666: Mielipiteitä, ajatuksia? Olisin kiinnostunut kuulemaan vastaavista virityksistä, jotka tähtäävät hyvään melko hiljaiseen soundiin ilman kuulokkeita ja digimallinnuksia.

Täällä mennään kotona seuraavalla setupilla

Gibson Sg ->
Orange OR15 ->
Orange PPC112

Ja hyvin toimii. Välillä sitten pedaali lauta kitaran ja nupin väliin. OR15 on yllättävän monipuolinen vekotin. Soundit lähtee AC/DC:stä pörinään. Masteriahan ei kotona availla paljoa kyllä tuolla vekottimella.
(((MORE FUZZ)))
hallu
07.01.2016 12:00:42
RaskasMielinen: Sovittu pikaviesteillä, että tulevana lauantaina eli 9.1. noin klo 14 @ Riihimäki:
https://muusikoiden.net/dyn/users/142695.jpg
Voidaan ottaa messiin pari tyyppiä lisää - eli jos kiinnostaa, niin mulle privaviestiä. Erityisesti Axe ja/tai Atomic olisi mukava saada myös viivalle.

Tarkoitus on paitsi fiilistellä, niin ajaa samat kitaroinnit AB-boxilla (A tai B tai A ja B) sekä Kempreriin että putkivahvistin & Torpedo -yhdistelmään. Sitten molemmat kiinni äänikorttiin ja siitä Cubaseen erillisinä raitoinaan. Itse asiassa käyttämällä Torpedon Thru-lähtöä saadaan kolmanneksi samanaikaiseksi raidaksi myös Koch LBII:n kaiutin+mikitys -mallinnos.

EDIT: toisaalta loopperiinhan on mahdollista ajaa joku matsku ja syöttää sitä sitten vuoroon Kemperille ja muille viivalla oleville laitteille ja yhdistelmile.

Jotta syntyvillä klipeillä olisi jotakin pointtia arvoisalle raadille, niin mukaan olisi hyvä saada joku soittaja, joka taitaa musatyylit laidasta laitaan (ja vielä parempi jos kyseisellä tyypillä ei olisi aikaisempaa kokemusta viivalla olevista mallintajista). Mä voin veivata purkkiin puoli tuntia Burzumia ja Mardukia sekä toisen mokoman Tapio Rautavaaran melodioita ja wanhoja virsiä mutta veikkaan, että suurin osa kitarakamapalstan väestä ei jaa samoja perversioita eikä siten voi kuunnella mun klippejäni sillä fiiliksellä, että soittaisi nillä itse omaa lempimusaansa.

Multa löytyy Torpedon eteen:
Marshall JCM800
Mesa Boogie Stiletto Deuce II
VOX AC15TB
Fender Machete

Plussaa sulle ja steelduckille tosi hieno hanke ja toivottavasti laitatte jotain raporttia vähän havainnoistanne. Sellainen olisi mukavaa, että kokeilkaa vähän niitä puhtaita ja pikkurosoisia soundeja kanssa. Itse olen valitettavasti lauantaina töissä etten voi sen puolesta tarjoutua sessioihinne mukaan, mutta ei mulla toisaalta olisi ollutkaan tarjolla muuta kuin tuo piskuinen Vibrochamp, mutta olisi ollut tosi hienoa päästä vertaamaan miten varsinkin Kemper selviytyy champin soundimaailmasta.... kun kiinnostaisi ihan aikuisten oikeasti.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)