Aihe: NAMM 2016
1 2 3 4 5 6 7
LaXu
05.01.2016 10:48:26
taikatatti: Omaan skerveen en lähtisi indo-ritsaa vertaamaan, katsotaan mistä suunnasta tahansa :)

Lähinnä ulkoasu on samaa suuntaa, sen verran monta Skervesenia olen nähnyt joissa on samanhenkinen puun oman värin näyttävä takaosa ja sitten joku värjätty loimukansi. Muuta yhteistä tuskin lie. Jostain syystä Skervejä on paljon myynnissä Sevenstringissa, osaatko sanoa miksi? Luulisi, ettei laadun takia ainakaan.

vitsit sikseen, tämä on juuri niin tätä tyypillistä ibanezia. On mageen väristä poppelikantta, vaahtera otalautaa ja baritoniskaalaa. Kaikin puolin ulkonäköön panostettu ja aika komeahan tuo ibaksi on. Sitten lyödään ne halvimmat ja surkeimmat mahdolliset hardwaret/mikit mitä maan päältä löytyy. Ibanez keksii aina uusia tapoja pilata muuten komea maila. Puhumattakaan noista nimistä.

En itse juuri keksi kummempaa valittamista Ibanezin raudasta mikkejä lukuun ottamatta. Lähes kaikki mikit, joissa on Ibanezin oma nimi, ovat aika kuraa.

Tämäkin malli tuntuu jakavan mielipiteitä maailmailla aika lailla. En ymmärrä miksi, päheän näköinenhän se on varsinkin yksivärisenä. Kieseliä olisi hauska päästä kokeilemaan, ei taida vaan täälläpäin palloa paljoa liikkua.

Ariesin epäsymmetriset bevelit jakavat mielipiteitä ja Kiesel on tehnyt aika pirun rumia versioitakin mallisarjasta väri- ja puuvalintojen puolesta. Tuntuisi toimivan parhaiten yksivärisenä tai sitten tarkkaan valitulla väri- ja puuyhdistelmällä. Olen itse tilaamassa juuri AM7-mallia aquaburst quilted maple kannella ja luonnonvärisellä mahonkirungolla. Ainakin Photoshoppailujeni mukaan pitäisi tulla varsin muikean näköinen.
Myydään Seymour Duncanin mikkejä! http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=899515
Generalissimo
05.01.2016 13:11:06
LaXu:
Ariesin epäsymmetriset bevelit jakavat mielipiteitä ja Kiesel on tehnyt aika pirun rumia versioitakin mallisarjasta väri- ja puuvalintojen puolesta. Tuntuisi toimivan parhaiten yksivärisenä tai sitten tarkkaan valitulla väri- ja puuyhdistelmällä. Olen itse tilaamassa juuri AM7-mallia aquaburst quilted maple kannella ja luonnonvärisellä mahonkirungolla. Ainakin Photoshoppailujeni mukaan pitäisi tulla varsin muikean näköinen.

Pieni OT, mutta onkohan netissä DIY-sähkökitarasivua, jossa saisi valita ja muokata kaikista mahdollisista vaihtoehdoista itselleen kitaran, voisi siis käyttää valmiita malleja tai piirtää ihan itse alusta lähtien.

Warmothilla ja ruokankaalla oli vähän tämän tyylistä rakennussysteemiä, mutta luonnollisesti ne olivat aika rajatut koska keskittyivät omiin tuotteisiinsa.
taikatatti
05.01.2016 14:12:49
Generalissimo: Pieni OT, mutta onkohan netissä DIY-sähkökitarasivua, jossa saisi valita ja muokata kaikista mahdollisista vaihtoehdoista itselleen kitaran, voisi siis käyttää valmiita malleja tai piirtää ihan itse alusta lähtien.

Warmothilla ja ruokankaalla oli vähän tämän tyylistä rakennussysteemiä, mutta luonnollisesti ne olivat aika rajatut koska keskittyivät omiin tuotteisiinsa.

Googlaa halo guitars customization tool. Saattaisi päästä ainakin lähelle mitä haet :)
If it ain't savage, It's average
taikatatti
05.01.2016 14:35:49 (muokattu 06.01.2016 23:36:06)
LaXu: Lähinnä ulkoasu on samaa suuntaa, sen verran monta Skervesenia olen nähnyt joissa on samanhenkinen puun oman värin näyttävä takaosa ja sitten joku värjätty loimukansi. Muuta yhteistä tuskin lie. Jostain syystä Skervejä on paljon myynnissä Sevenstringissa, osaatko sanoa miksi? Luulisi, ettei laadun takia ainakaan.

Ymmärsin toki ja lähinnä vitsillä sen heitinkin. Ei ollut todellakaan tarkoitus loukata ketään tuolla letkautuksellani, joten pahoittelen jos joku otti itseensä. Omani menee juurikin samaan lokeroon mitä sanoit. Syytä noiden myymiselle et suuremmin tiedä, ainoa vaan että jos tulee useampaa samaanaikaan niin kannattaa katsoa onko myyjä sama. Käyttäjä musza on jollakin tavalla mukana skerven toiminnassa ja myy keskenjääneitä/maksamattomia keppejä eteenpäin. Näin tämän ainakin ymmärsin.

En itse juuri keksi kummempaa valittamista Ibanezin raudasta mikkejä lukuun ottamatta. Lähes kaikki mikit, joissa on Ibanezin oma nimi, ovat aika kuraa.

Nuo tallaratkaisut on aina vähän ihmetyttänyt, ostin ekaksi seiskaksi premium-sarjan rg927fx (tai jotain sinneppäin) ja intonaatio ei pysynyt sitten millään. Tallan syyksi tuon laitoin kun kelluvien kanssa en huomannut ikinä mitään ongelmia. Kaveri puhui omasta rga7:sta samaa. Merkkivirittimet on jo parannus itsessään, haluaisin nähdä vielä esim. Hipshotin tai ABM tallan niin ei jäisi enää siitä kiinni.

Nice! Tästä odotan NGD:tä sevenstringin puolelle, tai miksei tännekkin :)
ÄrGee
05.01.2016 16:13:21
LaXu: Olen itse tilaamassa juuri AM7-mallia aquaburst quilted maple kannella ja luonnonvärisellä mahonkirungolla. Ainakin Photoshoppailujeni mukaan pitäisi tulla varsin muikean näköinen.

Voiko noita tilatessa olla yhteydessä suoraan Kieseliin, vai voiko noita esim. tilata Vantaan Musiikin kautta joka hoitaisi homman loppuun? Mikä ainakin joskus on ollut Carvinin maahantuoja.
Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
LaXu
05.01.2016 16:33:24
ÄrGee: Voiko noita tilatessa olla yhteydessä suoraan Kieseliin, vai voiko noita esim. tilata Vantaan Musiikin kautta joka hoitaisi homman loppuun? Mikä ainakin joskus on ollut Carvinin maahantuoja.

Kiesel/Carvin myy nykyään suoraan, eli sinne vain emailia. Mulla eivät sales@kieselguitars.com osoitteen kautta vastanneet (mutta sinne kannattaa mailata eka), mutta chris@kieselguitars.com sain homman käyntiin. Tein siten, että arvoin speksit kohdalleen Kieselin builderissa ja sitten lähetin listan ja photoshoppaamani kuvan skebasta millaisen haluaisin ja kyselin vähän yksityiskohtia. Jahka Kieselin Chris palailee uuden vuoden vietosta hänen pitäisi pistää minulle Paypalin kautta maksu (20% etukäteismaksu niin saa kitaran rakennuksen mahd. nopeasti käyntiin).

Kannattaa myös pitää mielessä, että Kieselin tilaussysteemissa ei ole kaikkia mahdollisuuksia näkyvissä. Lisämaksusta saa kysymällä lähes kaikkea maan ja taivaan välistä eli tilaus kannattaa joka tapauksessa hoitaa sähköpostitse jos kokee haluavansa jotain erikoisuutta skebaansa. Esim. itse pyysin mahdollisimman punertavaa mahonkia kitaraani, jotta sen sävy sopisi paremmin kannen kanssa yhteen. Sanoivat pistävänsä tilaukseen ilman lisämaksua, mutta riippuu siitä, millaista puuta sattuu sillä hetkellä olemaan varastossa. Katsotaan mitä sieltä tulee.

Kannattaa esim. katsoa Kieselin Facebook-sivujen kuvagaltsu läpi, siellä on kaikenlaista kapulaa.
Myydään Seymour Duncanin mikkejä! http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=899515
ÄrGee
05.01.2016 17:19:39
LaXu: Kiesel/Carvin myy nykyään suoraan...

Kiitos tiedoista, kyselin vain koska merkki on nostanut mainettaan sen verran viimeaikoina. Kohtuullisella hinnalla saa erittäin paljon kitaraa niin sanotusti. Ja jos tilaan jonkun (semi)customin niin se on todennäköisesti Kiesel.
Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
LaXu
05.01.2016 17:35:50
ÄrGee: Kiitos tiedoista, kyselin vain koska merkki on nostanut mainettaan sen verran viimeaikoina. Kohtuullisella hinnalla saa erittäin paljon kitaraa niin sanotusti. Ja jos tilaan jonkun (semi)customin niin se on todennäköisesti Kiesel.

Eipä kestä. Mä päädyin siihen sen takia, että monelta vähänkään suositummalta custom-pajalta saa venata skebaansa 6-12+ kuukautta ja harva tekee multiscaleja yleensäkään. Kieselilla jono oli kysyessä n. 2-3 kk.
taikatatti
05.01.2016 17:46:15 (muokattu 05.01.2016 17:50:57)
LaXu: Eipä kestä. Mä päädyin siihen sen takia, että monelta vähänkään suositummalta custom-pajalta saa venata skebaansa 6-12+ kuukautta ja harva tekee multiscaleja yleensäkään. Kieselilla jono oli kysyessä n. 2-3 kk.

Jos tuo 2-3kk tulee pitämään paikkaansa niin nostan kyllä hattua. Todella hyvä rakennusaika siihen nähden kuinka paljon noita kitaroita tilataan. Skervesenillä meni 6kk ja yksi viikko ja juuri sain Vandermeijlta arvion omaan customiin 4-5kk. Molemmat suht pieniä puljuja kylläkin, esim. mayoneesilta menee varmasti tuplat.

Onko tarkkaa tietoa paljonko tuo aries tulee kustantamaan alvien/tullien/rahdin kanssa? Ihan mielenkiinnosta kysyn. Laittele vaikka privana jos et täällä huutele.
taikatatti
05.01.2016 17:56:46
Ja takaisin aiheeseen, schecterin vähän kattavampi lista tulevista malleista: http://www.schecterguitars.com/inte … p;searchphrase=all&limitstart=0

Seiskojen osalta ainakin 3 uutta mallia tulossa mistä ei vielä kuvaa löydy

Hellraiser hybrid C-7 Ultraviolet: 2016

Banshee elite-7 Cat's Eye Pearl: 2016

Wes Hauch 7 FR
Krice
05.01.2016 21:38:45

Schecterin mielenkiintoisin uutuus on California Vintage -sarja. En tiedä milloin ne on kehitelleet noita, mutta näyttää asialliselta.

http://www.schecterguitars.com/inte … national/guitars/california-vintage
naavanka_
05.01.2016 22:56:37
Krice: Schecterin mielenkiintoisin uutuus on California Vintage -sarja. En tiedä milloin ne on kehitelleet noita, mutta näyttää volapotikka olevan väärässä paikassa.

taikatatti
06.01.2016 01:32:25
Olisiko nämä California Vintage kitarat jotain 40-vuotis juhlamalleja tai vastaavia? En ole varma, mutta alkujaan kuitenkin tekivät juurikin strato ja tele-tyylisiä kitaroita...

Merkkiä/mainintaa ei kyllä näy missään, mutta voipi olla. Custom shopista tuttu Sunset-malli on tulossa myös, 40v-logolla varustettuna.
Generalissimo
06.01.2016 06:06:23 (muokattu 06.01.2016 06:09:34)
Krice: Schecterin mielenkiintoisin uutuus on California Vintage -sarja. En tiedä milloin ne on kehitelleet noita, mutta näyttää asialliselta.

Kylläpä näytti Suhreilta näin äkkiseltään katsottuna.. :D

http://www.schecterguitars.com/inte … raditional-custom-2015-07-01-detail

Tuo ois kyllä mahtava, vain 21 nauhaa harmittaisi vähän.

e: Missähän hinnoissa nuo pyörii sitten aikanaan, tuli mieleen että möisi strato stankun pois ja ostaisi tuon tilalle..
s8na
06.01.2016 11:59:13 (muokattu 06.01.2016 11:59:56)

En kyllä ymmärrä miksi Schecteri on tollasiin rimpulaperusfenkkuihin lähteny. Väsynyttä. Eikö noita ny oo maailma täys muutenki.
Generalissimo
06.01.2016 12:04:02
s8na: En kyllä ymmärrä miksi Schecteri on tollasiin rimpulaperusfenkkuihin lähteny. Väsynyttä. Eikö noita ny oo maailma täys muutenki.

Varmaan siksi, että fender bodyn muoto myy, eihän tossa perusfenkkujen kanssa kauheana ole muuta yhteistä, vähän niinku suhr. Paitsi nuo perus-classikit, varmaan ajateltu amd std korvaajaksi pienemmällä hintalapulla?
s8na
06.01.2016 12:06:16

Generalissimo: Varmaan siksi, että fender bodyn muoto myy, eihän tossa perusfenkkujen kanssa kauheana ole muuta yhteistä, vähän niinku suhr. Paitsi nuo perus-classikit, varmaan ajateltu amd std korvaajaksi pienemmällä hintalapulla?

No myönnän et en tutustunu spekseihin et jos niissä on jotain eroa niin sit ymmärrän. Nauhat radiukset yms.
mpekkanen
06.01.2016 12:31:26
Kun 76 Schecter aloitti oli se pieni firma, joka teki laadukkaita soittimia käsityönä. Silloin nämä mallit olivat strato ja tele-johdannaisia hyvinkin pitkälle ja niillä oli myös monia isoja nimiä soittajina. 70-luku ei ollut Fenderille ehkä kaikista parasta aikaa monenkaan mielestä ja saattoi silläkin olla jonkinlaisia vaikutuksia noihin tilattuihin Schecter malleihin.

Nykyäänkin strato ja tele ovat niin jo standardisoituja malleja, että melkeinpä joka merkiltä löytyy niistä omanlaiset versiot. Isommat firmat joilla on tuotantoa useissakin maanosissa, saattavat valmistaa näitä kitaroita vieläpä monessakin hinta/laatuluokassa.

Minusta asiat ovat nykyään aika hyvin jos vertaa aikaa vaikka 30 vuotta sitten. Nykyään on saatavilla laadukkaita kitaroita hyvinkin monelta merkiltä ja useassa hintaluokassa. Laatu on parempaa ja tasalaatuisempaa halvemmissakin soittimissa, kuin joskus vuosikymmeniä sitten.
LaXu
06.01.2016 20:38:32
taikatatti: Jos tuo 2-3kk tulee pitämään paikkaansa niin nostan kyllä hattua. Todella hyvä rakennusaika siihen nähden kuinka paljon noita kitaroita tilataan. Skervesenillä meni 6kk ja yksi viikko ja juuri sain Vandermeijlta arvion omaan customiin 4-5kk. Molemmat suht pieniä puljuja kylläkin, esim. mayoneesilta menee varmasti tuplat.

Onko tarkkaa tietoa paljonko tuo aries tulee kustantamaan alvien/tullien/rahdin kanssa? Ihan mielenkiinnosta kysyn. Laittele vaikka privana jos et täällä huutele.

Laskeskelin, että jotain hieman alle 2500€ kokonaisuudessaan. Perusmalli AM7:sta Blue Mist Metallic värillä ja parilla muulla muutoksella olisi ollut n. 1900€ luokkaa. Omassani eniten hintaa nosti tuo quilted maple top ja muuten tuli sitten vähän lisää pienestä blingista ja mahonkirungosta.

Verrattuna pikkupuljuihin Kieselin nopeuteen vaikuttaa varmasti eniten se, että rungot ja kaulat syntyvät kätsysti CNC-jyrsimillä. Youtubesta löytyy ihan hyvä factory tour.

Miten paljon noi Skervesenit keskimäärin kustantaa? Vandermeij ei ole mulle tuttu merkki, mutta hyvän näköisiä kapuloita ja plussaa siitä, että hinnat ovat selkeästi ilmoitettuna.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)