Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: G&L-kitarat
1 2
Janecki67
31.12.2015 09:32:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys.
Olen jo pitkään ihmetellyt G&L-kitaroiden vähyyttä mnettiläisten keskuudessa.
Mielestäni ovat oivallisia soittimia. Itsellä kokemusta tribute asat classic bluesboysta
ja nyt hankin joululahjaksi Legacyn made in usa.
Ainankin omiin hyppysiin sopii niin hyvin, että muilla kepeilläni en enää
juuri soittelekaan.
Minkälaisia kokemuksia muilla?
 
jpaa
31.12.2015 09:48:53 (muokattu 31.12.2015 09:50:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen omistanut joskus USA Legacyn mallin ja kaverilla testaillut USA S-500 keppiä. Kitaroissa ei kyllä mitään vikaa voi sanoa olevan. Laatu on kohdillaan kyllä mutta mites se mojo? Niin, se jokin puuttuu. Naurettavaa mutta totta ainakin omalla kohdallani.
 
Edit: Fulcrum tallat näissä Legacyissa on rumia.
 
"To be is to do" - Socrates "To do is to be" - Jean-Paul Sartre "Do be do be do" - Frank Sinatra
Antti1
31.12.2015 10:20:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Multa löytyy telineestä Cantrellin malli. Hyvä kitara, ei huonoa sanottavaa.
Janecki67
31.12.2015 10:43:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toi mojo oli mullakin aikaisemmin tärkeä. Tai siis on toki vieläkin, mutta ei enää
kiinni siitä mitä lavassa lukee. Voipi olla uutuudenviehätystäkin, mutta tää
Legacy antaa mulle pirusti mojoa. Tuntu vaan heti omalta...
 
melodian tekijä
31.12.2015 11:09:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuollainen Indonesiassa kasattu Bluesboy kaasutteli aikoinaan ja pääsinkin sitä eräässä kitaraliikkeessä kokeilemaan. Ei tarvinnut kuin ottaa käteen niin mojo lähti. Ihan vaan siitä syystä, että se paksu ja kirkas lakkakerros kaulassa on ihan hirveän tuntuinen omaan käteen. Tämähän koskee kaikkia kitaroita ja kitaramerkkejä, joissa on tuo sama "vika". Allekirjoittaneella Mojon lähtökohta on, että kyllä se kova puu pitää tuntea kädessä, korkeintaan ohut satiinilakka siinä välissä.
 
Onhan se kaunis kuin mikä. Kaikki Telecasterin muodon omaavat ovat. :)
 
No way but the blues way
edenbeast
31.12.2015 11:11:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

G&L ei omaa korkinhaistelijoiden hyväksyntää :)
 
Kousi
31.12.2015 12:30:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä on pitkään ollut jenkki-Legacy, joka on ylivoimaisesti paras tehdastekoinen kitara jolla olen soittanut. Tai aika pitkälle käsinhän noita on työstetty, esim. aitojen jenkkien kauloissa harvoin tulee täysin samanlaisia vastaan, tributeissa taas ovat keskenään samanlaisia. Tributetkin ovat kyllä hintaisekseen oivia pelejä, itselle vaan kaulaprofiileissa ei vielä ole tullut täysin sopivaa vastaan.
 
Aika paljon kertoo se, että itse Leo Fender on sanonut että G&L:t ovat parhaita kitaroita joita on koskaan valmistanut. Taisi tuo mies ymmärtää kitaroiden päälle kuitenkin "hieman" keskimääräistä enemmän. G&L syntyi osittain siitä tarpeesta että Fender -merkillä valmistetut kitarat olivat laadultaan vähän mitä sattui.
 
antnis
31.12.2015 12:42:58 (muokattu 31.12.2015 12:43:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

melodian tekijä: Tuollainen Indonesiassa kasattu Bluesboy kaasutteli aikoinaan ja pääsinkin sitä eräässä kitaraliikkeessä kokeilemaan. Ei tarvinnut kuin ottaa käteen niin mojo lähti. Ihan vaan siitä syystä, että se paksu ja kirkas lakkakerros kaulassa on ihan hirveän tuntuinen omaan käteen. Tämähän koskee kaikkia kitaroita ja kitaramerkkejä, joissa on tuo sama "vika". Allekirjoittaneella Mojon lähtökohta on, että kyllä se kova puu pitää tuntea kädessä, korkeintaan ohut satiinilakka siinä välissä.
 
Onhan se kaunis kuin mikä. Kaikki Telecasterin muodon omaavat ovat. :)

 
Minulla oli Indonesiassa kasattu Asat Classic Tribute eli ihan perustele ja siinä oli todella miellyttävä satiinilakka kaulassa, erittäin ohut. Nauhojen viimeistely ei ollut ihan huippuluokkaa mutta muuten ei pahaa sanottavaa siitä kitarasta.
 
Progorava
31.12.2015 16:54:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

antnis: Minulla oli Indonesiassa kasattu Asat Classic Tribute eli ihan perustele ja siinä oli todella miellyttävä satiinilakka kaulassa, erittäin ohut. Nauhojen viimeistely ei ollut ihan huippuluokkaa mutta muuten ei pahaa sanottavaa siitä kitarasta.
 
samat sanat. loistava kitara hintaisekseen. nauhanpäät jouduin itsekin käymään läpi mutta muuten ei pahaa sanottavaa. poppelirunko painoi niin pirusti, että jouduin luopumaan. mikit loistavat myös. ei vaihtotarvetta.
 
Simppeli on vaikean helpompi vinkkeli
pulisong
31.12.2015 18:13:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Loistavia soittimia. "Ongelma" eli vaikeus syntyy siinä kun yrittää vaihtaa kaulaa/ bodia/ plexiä. Ei sovi normi Fenderit/ kopiot. Eli helpot ja halvat modaukset ei onnistu.
 
Soittakaa mitä haluatte, mä soita mitä sattuu irtoomaan.
Eki C
31.12.2015 19:51:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehkä tuo G&L:ien vaatimaton määrä näillä seuduilla johtuu paljolti merkin lähes olemattomasta tarjonnasta ja markkinoinnista Suomessa.
Enivei, itselläni lähes 20 vuotta Asat Classic, nykyään käytännössä ainoa keikkakitarani, vaikka arsenaalista stratot ja lespaulitkin löytyisi.
 
"Work. Wasted time between gigs."
ha55i
01.01.2016 15:12:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä on Tribute Comanche, joka lienee Leon viimeiseksi suunnitteluksi jäänyt malli. Satula oli uutena ihan kelvotonta ämpärimuovia, mutta muuten kelpo soitin. Auroran Kaitsu sitten huolsi ja sääti pelin sekä vaihtoi luusatulan. Lopputuloksena tervehenkinen moderni strato hiukan omalaatuisen näköisillä mikeillä (Z-coil).
 
Kyllä noissa on moni asia tehty oikein.
 
h
 
Non omnes, qui citharam habent, citharoedi sunt.
Laulava Kylätohtori
04.01.2016 22:17:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nämä G&L:t on metsän pojalle jäänyt vähän vieraiksi, kun niitä ei ole nähnyt kuin kuvissa tai vierailla mailla. Kiinnostavia ovat silti aina olleet, koska Leo.
 
Mitenkäs nämä sitten eroavat Fendereistä. Sanotaan nyt vaikka niistä wanhan hyvän ajan Leon Fendereistä?
 
They pass too much electricity. -SRV
Stone
04.01.2016 23:35:14 (muokattu 04.01.2016 23:37:06)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Nämä G&L:t on metsän pojalle jäänyt vähän vieraiksi, kun niitä ei ole nähnyt kuin kuvissa tai vierailla mailla. Kiinnostavia ovat silti aina olleet, koska Leo.
 
Mitenkäs nämä sitten eroavat Fendereistä. Sanotaan nyt vaikka niistä wanhan hyvän ajan Leon Fendereistä?

 
En ole itse mikään asiantuntija, mutta eikös Leo Fenderin työskennellyt itse näiden G & L keppien parissa, kun oli jättänyt Fender konsernin. Korjatkaa jos puhun "puuta heinää". Kait niissä on silloin paljon yhtäläisyyksiäkin?
Erja Lyytinenhän noita G & L keppejä on suosinut jo vuosia.
Blueboy kiinnosti itseänikin eräässä vaiheessa, mutta kun telejä talossa ennestäänkin, niin se laittoi pisteen sille. Joskus hypistellyt ko. keppiä ja ihan asiallinen fiilis noin.
Jatkakoon joku asiaan syvemmin perehtynyt, niin olen korvana..
 
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards **Back to good old days, when music was real music !!!**
madu
05.01.2016 08:59:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Loputtoman suurena Alice In Chains fanina on ollut pakko hankkia Tribute sarjan Jerry Cantrell signature ja on kyllä ollut helvetin hyvä kitara. Ainoa miinus on bodyn raskas paino ja Kahlerin olen blokannut koska se ei oikein pidä mielestäni järjettömän hyvin virettä ellei sitä huolla ja öljyä säännöllisesti ja blokkaamalla sustainiakin tuli huomattavasti lisää. Blokkaaminen oli suht helppoa koska tuossa Kahler mallissa on valmiina blokkiruuvi, eli talla irti ja blokkiruuvi oikeaan asentoon. Satiinilakattu kaula sopii omaan käteen loistavasti ja 12" radius tuntuu muihin omistamiini kitaroihin piristävältä poikkeukselta erilaisella soitettavuudellaan eikä tuo Jerryn suunnittelema tehdasmikkikään hassumpi ole.
 
Pitäisi vielä joskus löytää USA sarjalainen Rampage jostain käytettynä. Mielellään toki sieltä kultaiselta 80 luvulta.
 
ASATista on myös kokemusta ja se yksilö oli yksi parhaista teleistä joilla olen soitellut. Monelle tuo G&L:n lapa on hirvitys mutta jotenkin oudosti olen alkanut tuon JC mallin lavasta tykkäämään.
 
Åboensis
05.01.2016 10:47:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stone: En ole itse mikään asiantuntija, mutta eikös Leo Fenderin työskennellyt itse näiden G & L keppien parissa, kun oli jättänyt Fender konsernin.
 
G & L = George (Fullerton) & Leo (Fender). Oli siinä Dale Hyatt -niminen heppukin mukana perustamassa firmaa vuonna '79. Eli lyhyt vastaus kysymykseen on kyllä ;D.
 
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt -
LaXu
05.01.2016 11:02:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanhempi G&L Legacy strato löytyy täältä. Vieläpä Fender-miesten kauhistelemalla kolmepulttisella kaulaliitoksella. Hyvin on toiminut ja kyllähän se stratolta kuulostaa. En ole ihan myyty noista tone controlleista.
 
Myydään Seymour Duncanin mikkejä! http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=899515
edgehill
08.01.2016 11:38:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täältä löytyy M-netin torilta käytettynä ostettu Asat Special Semi-Hollow.
Mahtava peli, diggailen kovasti.
 
vpt
09.01.2016 18:44:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ostin hetki sitten Tribute Ascarin. Kyllä tuolla mielellään rämpyttelee :)
 
Pesukoneen kautta
RikuKS
12.01.2016 16:26:52 (muokattu 12.01.2016 16:29:02)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joskus jo aikanaan tuli vertailtua G&L Legacyä ja eri Fender Stratoja ja silloin tuli ihastuttua siihen miten hyvää G&L:n laatu on verrattuna samanhintaisiin fenkkuihin. Perus USA Legacy vastasi laadultaan jo silloin Fenderin Custom Shop-malleja eikä liene tämä seikka muuttunut ajan saatossa, ainakaan mikäli on esimerkiksi TGP:tä uskominen.
 
2007 tuli sitten ostettua vuoden 92 Legacy ja se valloitti kyllä meikäläisen sydämen. Mutta kaikki loppuu aikanaan ja nyt tuntuu, että tämän hetken soundiin mitä meikäläinen hakee sopii jotenkin paremmin tuo uusi Henkka Strato.
 
Myös Tribute ASAT Specialin omistin jonkun hetken muutama vuosi sitten, mutta sen mikkien (MFD) kanssa en tullut oikein koskaan "moi-tuttua" läheisemmäksi. Laadultaan ja soitettavuudeltaan sekin oli kyllä hinta-laatu-suhteelta vallan loistava. Joten ainakin omien kokemusten nojalla G&L on kyllä varmaan yksi parhaiten käsitykseen "loistava hinta-laatu-suhde" sopiva merkki kitarapuolella.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «