Aihe: Saara Aalto
1 2 3 4 516 17 18 19 20277 278 279 280 281
Seba
02.01.2016 10:42:14

Janizio: Niin no te saatte pitää ihan vapaasti näitä Saaran biisejä ja muuta niin paskoina kuin haluatte. Sehän ei ole piirakkaan minun Saara nautinnosta pois et te haukuttu hänet ja hänen musansa alimpaan helvettiin.

Se nyt ei liity mitenkään suhun tai sun Saaran dikkailuun jos kaikki ei pidä neidin biiseistä/versioista.
Kommentit oli artistista, ei sinua ivatakseen. Jos nyt vähän korottaisit itseesiottamiskynnystä ja käsittäisit että kaikki viestit ei ole sinulle ja lopettaisit tuon mielesi pahoittamisen jos joku ei pidä suosikkiartististasi ja kunnioittaisit reilusti toisten mielipiteitä.
sustain65
02.01.2016 11:53:45
Lennu: Kuuntelin tuon You had my heartin youtubesta. No, aika kornihan se oli, mutta pankki räjähti seuraavalla biisillä. En tiedä enää mitä sanoa: https://www.youtube.com/watch?v=MbPDqwgu5gg

En itse kuuntelisi, mutta jos ääntäminen vaan on kunnossa (en osaa arvioida), niin tuolla biisillä voi hyvinkin olla suosiota kohdemarkkinoilla.
Janizio
02.01.2016 12:01:22
Missä kohtaa minä sanon että olen rahoittanut mieleni siitä että ette tykkää Saaran musasta. En tietääkseni missään.

Jos ne biisit ja Saaran laulaminen on mielestänne täyttä paiskaa ja hirveetä kuultavaa niin se silloin ja jos minä tykkään niin minä tykkään sehän on noin yksinkertaista.

Tota että Saaran musa ei ole teille vain ns. oikeaa Messenger ja sillä varjolla vain haukkuu häntä niin mun mielestäni se ei ole oikea syy haukkua ketään artistia tai ainakin mulle sellainen syy on täysin merkityksetön syy. En minä ainakaan hauku esim. artisteja vaikka se musa ei ole mun musagenreä.

Ja sit sulle Presidentti siinä viestissä on pieni kirjoitusvirhe. Sen sanan piti olla PIIRUAKAAN
Janizio
02.01.2016 12:06:34
sustain65: En itse kuuntelisi, mutta jos ääntäminen vaan on kunnossa (en osaa arvioida), niin tuolla biisillä voi hyvinkin olla suosiota kohdemarkkinoilla.

Eiköhän se ole vähintäänkin aika hyvin kohdillaan ja mun käsitys asiasta onkin se, että kun Saara on Kiinassa keikoilla käynyt niin kiinalaiset ovat olleet innoissaan siitä et joku länsimaalainen artisti on viitsinyt opetella heidän kielensä ja laulaa vielä sujuvasti sillä.

Mun käsityksen mukaan Saaraa Kiinan kielen oppimisessa on auttanut paljon hänen hyvä sävelkorva
Dirtyh
02.01.2016 12:20:44

Janizio: Mun käsityksen mukaan Saaraa Kiinan kielen oppimisessa on auttanut paljon hänen hyvä sävelkorva

Öh? Onkohan tollasesta jotain lisätietoa että musiikillisesti lahjakkaat ihmiset olisivat myös kielellisesti lahjakkaita?

Eiköhän Kiinan markkinoille päde ihan samat lait kuin tännekkin että jos ei ole koneistoa niin ei ole menestystä. Toikin biisi on julkaistu 2011. Jos se olisi sillä lähtenyt niin se olisi lähtenyt jo silloin. Mun mielestä on hyvinkin erikoista että sopimusteknisesti ei olla valmiita minkäänlaisiin kompromisseihin mutta sitten taiteellisella tasolla ei muuta tehdäkkään. Meinaan kyllähän nuo elokuvabiisien, joululaulujen sun muiden covereiden levyttäminen on suora tunnustus artistilta että uskoa ei vaan ole omiin biiseihin.

Parasta mitä Saaralle nyt voisi artisti mielessä tapahtua että hän tulisi Euroviisukarsinnoissa toiseksi.
Funkånaut
02.01.2016 12:23:29

Dirtyh: Öh? Onkohan tollasesta jotain lisätietoa että musiikillisesti lahjakkaat ihmiset olisivat myös kielellisesti lahjakkaita?

Käsittääkseni kiinan kielessä samoilla sanoilla on monia merkityksiä ja ero syntyy ääntämisen yhteydessä. Eli sama sana lausuttuna nousevalla sävelkorkeudella tarkoittaa eri asiaa kuin sama sana lausuttuna laskevalla sävelkorkeudella.

Tämmöistä selitystä olen joskus kuullut, minkä takia tiettyjen aasialaisten kielten kasvattejen keskuudessa olisi enemmän nuottikorvan omaavia yksilöitä.
"Kyläkauppias saisi kyllä tarjota minulle hampurilaispihvin kiitokseksi tästä."
Janizio
02.01.2016 12:36:53
Näin on Saara itse sanonut että sävelkorvasta on ollut apua Kiinan oppimisessa.

Mä en tiedä mitä he ovat tän kiinalaisen tytön kanssa joka kävi täällä viime kesänä sekä hänen taustajoukkojensa kanssa puhuneet asioista. Mut sen minä tiedän että ei Saara Kiinan pään asioita yksin hoida. Jonkunmoinen tiimi hällä siellä on olemassa. Se miten asiat siellä tällä hetkellä etenee
Wolfgang
02.01.2016 12:41:20
Janizio: , kun mulla ei ole mitään hajua millaista palautetta Saara on kyseisestä asiasta saanut, joten mahdotonta minun on asiaa sen syvällisemmin kommentoida.

Ja kun minullakaan kun ei ole hajuakaan siitä millaista palautetta Saara levyn kansistaan on saanut ns. kentältä niin kun se voi olla millaista vain niin jätän kommentoimatta enempää.

Mutta tiedätkö minkälaista palautetta Saara on saanut levynkansistaan? Voitko kommentoida asiaa?
"Lukee mun luku taidolla, että yleinen keskustele eli saa puhua ihan mistä huvittaa" -Janizio
Janizio
02.01.2016 12:42:56
Funkånaut: Käsittääkseni kiinan kielessä samoilla sanoilla on monia merkityksiä ja ero syntyy ääntämisen yhteydessä. Eli sama sana lausuttuna nousevalla sävelkorkeudella tarkoittaa eri asiaa kuin sama sana lausuttuna laskevalla sävelkorkeudella.

Tämmöistä selitystä olen joskus kuullut, minkä takia tiettyjen aasialaisten kielten kasvattejen keskuudessa olisi enemmän nuottikorvan omaavia yksilöitä.

Sinä olet asiassa ihan oikeilla jäljillä. Tämän takia Saarakin sanoo sävelkorvasta olleen apua
Nuages
02.01.2016 12:43:15
Funkånaut: Käsittääkseni kiinan kielessä samoilla sanoilla on monia merkityksiä ja ero syntyy ääntämisen yhteydessä. Eli sama sana lausuttuna nousevalla sävelkorkeudella tarkoittaa eri asiaa kuin sama sana lausuttuna laskevalla sävelkorkeudella.

Muistaakseni viisi tapaa "laulaa" sama tavu. Korkea, matala, nouseva, laskeva ja sitten sellainen kiekaisu, joka alkaa korkealta, käy alhaalla ja nousee taas ylös.
"Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Eino Kyrköösjärvi
mpekkanen
02.01.2016 13:06:42
Dirtyh: Öh? Onkohan tollasesta jotain lisätietoa että musiikillisesti lahjakkaat ihmiset olisivat myös kielellisesti lahjakkaita?

Tämä on minustakin kyllä aika mielenkiintoinen väite tai toteamus. Ainakin itse tunnen hyvin paljon sellaisia kitaristeja ja muitakin soittajia, jotka ovat todella hyviä tai jopa erinomaisia soittajia. Siltikään ne samaiset kaverit eivät välttämättä osaa kunnolla puhua edes Suomea tai ovat omassa artikuloinnissaan lähes apukoulutasolla.

Saara Aaalto voi puhua Kiinaa ja ihan mitä tahansa, mutta itse en kylläkään usko että musiikaallisesti lahjakas olisi jotenkin parempi myös kielissä. Kaikilla meillä on erilaisia mielenkiinnon kohteita ja jos on halua tarpeeksi, voi niitä taitoja myös opetella. Toki lahjakkuutta on jokaisella enemmän tai vähemmän johonkin jo luontaisesti, mutta kielien ja musiikin välillä en usko mitään sellaista olevan.

Erilaisten skaaloja hahmottamissa ja soittamisessa voi olla hyötyä matematiikan opiskelusta, mutta ei sekään musikaallisuutta ja innostusta tehdä musiikkia muuksi muuta. Asteikothan ovat kuitenkin ihan matematiikan sääntöjä noudattavia, mutta ei se pelkkä matematiikankaan opiskelu paranna musikaallisuutta. En ainakaan usko, jos ei sitä innostusta ja halua musiikin tekemiseen ja opetteluun ole jo muutenkin.
carnation
02.01.2016 13:17:19
mpekkanen: Tämä on minustakin kyllä aika mielenkiintoinen väite tai toteamus. Ainakin itse tunnen hyvin paljon sellaisia kitaristeja ja muitakin soittajia, jotka ovat todella hyviä tai jopa erinomaisia soittajia. Siltikään ne samaiset kaverit eivät välttämättä osaa kunnolla puhua edes Suomea tai ovat omassa artikuloinnissaan lähes apukoulutasolla.

Saara Aaalto voi puhua Kiinaa ja ihan mitä tahansa, mutta itse en kylläkään usko että musiikaallisesti lahjakas olisi jotenkin parempi myös kielissä. Kaikilla meillä on erilaisia mielenkiinnon kohteita ja jos on halua tarpeeksi, voi niitä taitoja myös opetella. Toki lahjakkuutta on jokaisella enemmän tai vähemmän johonkin jo luontaisesti, mutta kielien ja musiikin välillä en usko mitään sellaista olevan.

Erilaisten skaaloja hahmottamissa ja soittamisessa voi olla hyötyä matematiikan opiskelusta, mutta ei sekään musikaallisuutta ja innostusta tehdä musiikkia muuksi muuta. Asteikothan ovat kuitenkin ihan matematiikan sääntöjä noudattavia, mutta ei se pelkkä matematiikankaan opiskelu paranna musikaallisuutta. En ainakaan usko, jos ei sitä innostusta ja halua musiikin tekemiseen ja opetteluun ole jo muutenkin.

http://www.nytimes.com/2007/03/20/science/20lang.html

https://en.wikipedia.org/wiki/Absolute_pitch#Linguistics
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Janizio
02.01.2016 13:18:50
mpekkanen: Tämä on minustakin kyllä aika mielenkiintoinen väite tai toteamus. Ainakin itse tunnen hyvin paljon sellaisia kitaristeja ja muitakin soittajia, jotka ovat todella hyviä tai jopa erinomaisia soittajia. Siltikään ne samaiset kaverit eivät välttämättä osaa kunnolla puhua edes Suomea tai ovat omassa artikuloinnissaan lähes apukoulutasolla.

Te sotkette kaksi hieman eri asiaa tässä kielellisen lahjakkuuden ja sävelkorvan avun Kiinan kielen oppimisessa.

Tässä kohtaa olen puhunut vain siitä et hyvä sävelkorva on auttanut Saaraa Kiinan kielen oppimisessa! En ole puhunut siitä et muusikot olisivat välttämättä lahjakkaampia yleisesti kielissä
Vessajono
02.01.2016 13:24:21
Janizio: Te sotkette kaksi hieman eri asiaa tässä kielellisen lahjakkuuden ja sävelkorvan avun Kiinan kielen oppimisessa.

No, tämä on keskustelupalsta. Keskustelulla on tapana rönsyillä.
Skywriter: Minä rakastan sinua Saabistasi huolimatta.
Alfons Åberg
02.01.2016 13:25:39
Vessajono: No, tämä on keskustelupalsta. Keskustelulla on tapana rönsyillä.

Eikä ole! (lausutaan sellaisella lapsen äänellä samalla polkien jalalla maata)
"Linkkejä artikkeleihin tai tutkimuksiin, joissa Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi" -Jazzmies
Dirtyh
02.01.2016 13:27:15

Janizio: Te sotkette kaksi hieman eri asiaa tässä kielellisen lahjakkuuden ja sävelkorvan avun Kiinan kielen oppimisessa.

Tässä kohtaa olen puhunut vain siitä et hyvä sävelkorva on auttanut Saaraa Kiinan kielen oppimisessa! En ole puhunut siitä et muusikot olisivat välttämättä lahjakkaampia yleisesti kielissä

Mitä mä nyt ymmärsin niin siis sävelkorva on auttanut nimen omaan lausumisen oppimisessa. Se on sinällään aika eri asia kuin kielen oppiminen. Mutta joo, homma on ok ja antaa musiikin soida.

Hitoksen harmi kun Saara ei oo keikalla missään tässä lähimaastossa lähiaikoina. Helmikuussa tää koko juttu lienee jo unohtunut.
Tympee Huttunen
02.01.2016 13:32:14
Dirtyh: Mitä mä nyt ymmärsin niin siis sävelkorva on auttanut nimen omaan lausumisen oppimisessa. Se on sinällään aika eri asia kuin kielen oppiminen. Mutta joo, homma on ok ja antaa musiikin soida.

Hitoksen harmi kun Saara ei oo keikalla missään tässä lähimaastossa lähiaikoina. Helmikuussa tää koko juttu lienee jo unohtunut.

Kiina on kielenä sellainen, että äänen korkeudella (tasainen, nouseva, laskeva, nous+las+nouseva) sama äänne on eri sana. Sävelkorvasta on apua kielen oppimiseen.
mpekkanen
02.01.2016 13:41:05

Ok. Näin voi toki olla Saaran kohdalla, en tiedä asiaa henkilökohtaisesti.

Kiinassa ja monissa aasian maissa aloitetaan esim. viulun soitto todella pienenä ja siihen opiskeluun suhtaudutaan aasiassa aivan erityylisesti kuin monessa länsimaissa. Pelkästään jo Kiinassa on ihmisiä niin paljon, että siellä on huippumuusikoita todella paljon. Suurinta osaa ei täällä eikä välttämättä sielläkään tulla kauheasti koskaan kuulemaan, koska niitä soittajia on todella paljon. Ei siis silloinkaan vaikka soittaja olisi jo todella taitava.

Kuitenkaan kaikki Kiinalaiset tai muualtakaan aasiasta kotoisin olevat eivät ole musikaallisesti lahjakkaampia kuin monet muutkaan ihmiset eripuolilla maapalloa. Saaraa on voinut kielen opiskelussa auttaa musikaallisuus, mutta näin ei varmaan ole kuitenkaan automaattisesti kaikkien musiikin parissa olevien kanssa. Olipa kyse sitten Suomalaisista tai ihan minkä maalaisista ihmistä tahansa.

Ikävää on se, ettei nykyään oikein missään riitä pelkkä musikaallisuus. Ns. Ruma ihminen voi olla hyväkin laulaja, mutta ei menesty. Sitten kaunis ja isorintainen missivartaloinen, mutta muuten kohtalainen laulaja taas on jo paljon lähempänä levytyssopimusta. Sad but true.
Alfons Åberg
02.01.2016 13:45:17 (muokattu 02.01.2016 13:45:49)
mpekkanen:
Kuitenkaan kaikki Kiinalaiset tai muualtakaan aasiasta kotoisin olevat eivät ole musikaallisesti lahjakkaampia kuin monet muutkaan ihmiset eripuolilla maapalloa.

Näin karkeasti yleistäen voisi sanoa, että kiinalaiset voivat sävelkorvaltaan olla hyviä mutta rytmisesti lahjakkaampia yksilöitä kannattaa etsiä mustan Afrikan suunnalta. Toki sitten Indonesiaan päin mentäessä tulee vastaan gamelania sun muuta.
"Linkkejä artikkeleihin tai tutkimuksiin, joissa Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi" -Jazzmies
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)