KooMikko 02.06.2004 22:48:39 | |
---|
Ei nuilla muovisilla mitään tee. Kerran putoo jostain kärrynpäältä niin se on siinä. Aika hyvin hintaansa nähden on tuo SKB:n case kestäny. Ja on pudonny eräänkin kerran kaikennäkösiltä kärryiltä. Itse haluan suojata soittimeni hyvin soittelinpa minkälaisella ritsalla tahansa. Eli siis omanikaan beissi ei ole todellakaan mikään "arvosoitin". Myy bassosi minulle, vasuri! |
TN 02.06.2004 23:58:45 | |
---|
No niin, nymmä huomasin että DLX-musiikki on päivittänyt kotisivunsa sitten viime käynnin. Sieltähän noita SKB:n Caseja löytyy 110-130 euron hintaan... Mutta edelleenkin se alumiiniCase kiinnostaa. Tuo TransitCase tekee hyviä boxeja (muutama bändillä käytössä) mutta jos bassolle teettää niin saattaapi vanerinen painaa melkoisesti. Jees, mulla on ollu SKB:n vastaava case 5 vuotta ja no problems. Mielestäni hinta-laatusuhde erittäin kohdallaan. Huonona puolena voisi sanoa, että sisään ei mahdu esim. Bossin pedaali. Tosin pienellä muokkauksella (vasaralla hellästi "pehmitin" casen sisäpuolta -> pari senttiä lisää syvyyttä), nyt pedaalin kanssa luukkukin menee kiinni... ;) |
Nyt mennään ihan huolella offtopicin puolelle, sori. Väitän ton sun hinta % 20-30% kalliimpi, olevan hatusta vedetty. Jailbirdille: Miksi väität? Mä olen teettänyt omiin ja ystävieni tarpeisiin 5 casea, ja tasan joka kerta on tarjouspyyntö lähtenyt myös Holmbergille. Viisi casea ei todellakaan ole paljon, mutta sen verran se kuitenkin on että uskallan niiden perusteella vetää johtopäätöksiä näiden Suomen muutaman case-firman hintatasosta. Eli eipä sitten lähtenyt Holmbergille yhtään tilausta koska viidessä tarjouksessa niistä viidestä H oli ylivoimeisesti kallein. En mä noita lukuja hatusta vedä, suo anteeksi. Ja tiedoksi vielä että ko. firman tuotteiden hyvää laatua tai firman pitkää historiaa en ole millään tavalla pyrkinyt moittimaan. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Keny 03.06.2004 08:28:09 | |
---|
Mulla tollanen SKB tuli basson mukana kun tuli jenkkilästä ja ihan asiallisen olonen on vaikkakin muvista on tehty. Toinen case mikä mulla on niin on Yamhan oma case jonka hommasin joskus 70 luvun loppu puolella ja on hiton hyvässä kondiksessa viellä.Seon nahkanen ja on erittäin stydin olonen, sain sen BB 3000 mallin mukana. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Jailbird 03.06.2004 08:49:39 | |
---|
Miksi arvostella hintaa jos kerran laadun myöntää paremmaksi??? Laadulla on hintansa, halvempaan hintaan pelkästään pyrkivä valmistaja, tekee huonoa laatua/halpoja materiaaleja, mutta kuitenkin lähes samaan hintaan kuin laadukas. Olen mä ostanut myös yhden vahvistin case:n joka oli n. 20% halvempi. Mutta en osta toista. Nimittäin laatuero oli todella huomattava. ELI: useimmiten halpa on loppujen lopuksi se kallein. |
balzary 03.06.2004 08:52:48 (muokattu 03.06.2004 08:55:31) | |
---|
Miksi arvostella hintaa jos kerran laadun myöntää paremmaksi???
jos tuota absquan kommenttia tarkoitat, niin eihän se siinä sanonu holmbergilla olevan parempaa laatua, vaan tarkensi ettei holmbergin caset olisi huonolaatuisia. edit: selevöö suomee |
absqua 03.06.2004 09:30:24 (muokattu 03.06.2004 12:18:51) | |
---|
useimmiten halpa on loppujen lopuksi se kallein. Samaa mieltä tästä. (tosin sillä erotuksella että kaikkein kallein ei myöskään ole väistämättä aina se paras) motto: Köyhällä ei ole varaa halvimpaan. (edit. tai oikeastaan:"köyhällä ei ole varaa huonoon" ;-) Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Saimou 03.06.2004 13:46:46 | |
---|
Itse olen huomannut parhaaksi tosielämän laukuksi Hiscox-merkkisen kovan kotelon. Se on jotain muovin sukuista komposiittia tms. Erittäin kevyt ja kestää hyvin jopa lentokoneroudausta.(Viime vuonna n 20 lentoa + muut keikat bussin kyljessä) Aikaa myöden tietysti pohjatassut kyllä jäävät välille, mutta niin ne kyllä jäisivät missä tahansa laukussa. P.S Olen omistanut myös SKB:n. Se kesti tasan yhden lennon. |
chief 03.06.2004 13:48:55 (muokattu 03.06.2004 13:51:56) | |
---|
motto: Köyhällä ei ole varaa halvimpaan. (edit. tai oikeastaan:"köyhällä ei ole varaa huonoon" ;-) Mutta jos halawalla saa niin pitää ostaa pois! ;) "Musiikki
on aritmeettisten lukusuhteiden saattamista välittömäksi aistihavainnoksi."
-Schopenhauer |
pardy 03.06.2004 22:12:45 | |
---|
Kolme sanaa: "Olen basisti." |
Niskamies 03.06.2004 23:47:42 | |
---|
P.S Niskis, sunkin kannattas opetella toi äskenen sananparsi... Enkä halua haastaa riitaa, mutta tosiaan se "Nikkelikielien ei pitäis haittaa jos on allergikko" -juttu kyllä vähän ihmetyttää... ja vähän muutkin. Kyllähän mä sitä nykyjään käytän, kun tulee kokoajan vittuilua. Mutta noista nikkelikielistä. Yks mun äidin viuluoppilaista on hirveä nikkeliallergikko, eli ei mitään koruja ja viulun metalliosat pitää peittää kaikenmaailman muoveilla. Silti hän pystyy soittamaan kielillä, jotka on tehty/jotka ovat nikkeliä. Pyydän anteeksi jos mä olen väärässä, mutta ihan hyvin se soittelee viulua useita tunteja päivässä. Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
käki 06.06.2004 23:23:35 | |
---|
Kyllähän mä sitä nykyjään käytän, kun tulee kokoajan vittuilua. Mutta noista nikkelikielistä. Yks mun äidin viuluoppilaista on hirveä nikkeliallergikko, eli ei mitään koruja ja viulun metalliosat pitää peittää kaikenmaailman muoveilla. Silti hän pystyy soittamaan kielillä, jotka on tehty/jotka ovat nikkeliä. Pyydän anteeksi jos mä olen väärässä, mutta ihan hyvin se soittelee viulua useita tunteja päivässä. Noita allergioita on monentasoisia eikä edes nykylääketiede osaa aiheeseen täydellisesti vastata. Itse olen allerginen hyvinkin monelle asialle, jotka on todettu nykytestein. Valitettavasti nekään testit eivät ole aukottoman luotettavia. Monesti olen saanut oireita jostain tietystä ruoka-aineesta, toisinaan ko. aineella ei ole ollut mitään allergisoivaa vaikutusta. Ja tämä siis riippumatta nautitun aineen vahvuudesta tai määrästä. Free Your Mind And Your Bass Will Follow |