Savu 10.11.2015 17:29:25 | |
---|
markkuilari: Mulla oli Jacksonin tallassa moinen, ei ollu mun makuun. Oli samaan aikaan 2 aikalailla identtistä kitaraa ja toisessa Crawler, toisessa JB. Crawler oli paljon ponnettomampi ja jotenkin ohut, kun vertaa JB:hen. Vaihdoin SD Distortionin tilalle, ja se toimi huomattavasti paremmin. Mutta makuasioitahan nämä. Voipi olla että lähtee sit myös mulla vaihtoon. Katsotaan. Torilla tavataan! |
winstoni 10.11.2015 23:19:53 | |
---|
McNulty: Mulla on muutama BKP:n palikka kiinni eri skeboissa. Useampi LP on varustettu Stormy Monday (N) & The Mule (B) -yhdistelmällä. Näiden lisäksi erinäisistä 6-kielisistä löytyy seuraavia humbuckereita: Abraxas, Miracle Man, Holydiver, Painkiller, VH II ja Black Dog. Muutama Stratokin varustettu BKP:n yksikelaisilla. '54 Replica Strat Apache-setillä (jota Tim Mills hieman meikäläisen toiveesta twiikkasi '54:lle autenttisemmiksi). '62 Replica Stratossa on Tim Millsin custom-settinä valmistettu '62-setti. Tuossa '54 Raadossa olen kokeillut myös Mother's Milk ja Irish Tour mikkejä. Lähtökohtaisesti koskaan ei ole tarvinut pettyä... sen sijaan omaa soundia tavoitellessa jotkut ratkaisut ovat vaan toimineet toisia paremmin. Esim. monen suosima Nailbomb ei soveltunut mulle lainkaan. Mitäs mieltä olet VHII:sista? Olen ajatellut sellaista kevyeeseen vaahterakaulaiseen ESP:iin, ainakin tallaan. Miten paljon eroaa Mulesta? "Monet ihmiset antavat huolilleen uimaopetusta sen sijaan, että hukuttaisivat ne." |
McNulty 11.11.2015 09:15:17 (muokattu 11.11.2015 09:17:02) | |
---|
winstoni: Mitäs mieltä olet VHII:sista? Olen ajatellut sellaista kevyeeseen vaahterakaulaiseen ESP:iin, ainakin tallaan. Miten paljon eroaa Mulesta? Lyhyesti sanottuna eli jos pitäisi niputtaa korulauseet ja "maustesanat" yhteen, niin VHII on moderni versio PAF:sta, kun Muuli taasen on hyvinkin esikuvansa valioyksilöitä noudatteleva vintage-henkinen PAF. Jos taas mennään maustesanoilla, niin VHII on hieman tuhdimpi (voimakkaampi magneetti, hieman enemmän ulostuloa ja kompressiota). Ero esim. ronskimmassa särösoundissa tuskin on merkittävä näiden kahden välillä, mutta puhtaalla soundilla tai miedommalla gain-potikan käytöllä Muuli on avoimempi tai jotenkin ilmavampi. Ehkä jopa aavistuksen singlecoil-henkisempi. Tosin omalla kohdalla 1:1 vertailu on suht haastavaa koska minulla oli VHII:n kaulaversio ESP Horizonin (neckthru, vaahtera/eeben, leppä/vaahtera jne.) kaulamikkinä kun taasen The Mule Les Paulissa (set-neck, vaahtera/ruusupuu, mahonki/vaahtera) tallamikkinä. Mutta jos haluat PAF-tyylisen mikin joka on aavistuksen modernimpi niin kokeile VHII. Jos taasen kaipaat "perinnemeininkiä" niin valintasi on The Mule. Ja jos ihan pussihousuosaston vintage-huuruilijaksi halajat, niin Stormy Monday :) edith: Piti vielä lisätä, että soundiketjusi, soittamasi musiikki ja soundi-ihanteet toki vaikuttavat (tai pitäisi ainakin vaikuttaa) valintaan. Yleensä tämä mikkien ostelu sokkona on sellaista hakuammuntaa. Joskus osuu, joskus taas täydellinen hutikuti. Onneksi hyvistä palikoista pääsee aina eroon ja harharetkistä selviää pienellä lovella lompakon puolelle. moving in stereo |
PeeJii 11.11.2015 10:27:10 | |
---|
Jos taas mennään maustesanoilla, niin VHII on hieman tuhdimpi (voimakkaampi magneetti, hieman enemmän ulostuloa ja kompressiota). Mulla on VHII omassa s-s-h stratossa tallamikkinä. Vertailua mule:en en pysty tekemään, mutta hyvin se tuossa toimii . Vähän kirkassoundisempana humpparina (näin olen ymmärtänyt) se toimii hyvin 250k volapotikan kanssa mikä taas on noitten yksikelaisten kannalta hyvä asia. Lisäksi mikki on yllättävän hyvä puolitettuna ja aika hyvin balanssissa kitaran vintagehenkisten yksikelaisten kanssa. |
Laulava Kylätohtori 24.12.2015 23:56:49 | |
---|
McNulty: Mulla on muutama BKP:n palikka kiinni eri skeboissa. Useampi LP on varustettu Stormy Monday (N) & The Mule (B) -yhdistelmällä. Näiden lisäksi erinäisistä 6-kielisistä löytyy seuraavia humbuckereita: Abraxas, Miracle Man, Holydiver, Painkiller, VH II ja Black Dog. Muutama Stratokin varustettu BKP:n yksikelaisilla. '54 Replica Strat Apache-setillä (jota Tim Mills hieman meikäläisen toiveesta twiikkasi '54:lle autenttisemmiksi). '62 Replica Stratossa on Tim Millsin custom-settinä valmistettu '62-setti. Tuossa '54 Raadossa olen kokeillut myös Mother's Milk ja Irish Tour mikkejä. Lähtökohtaisesti koskaan ei ole tarvinut pettyä... sen sijaan omaa soundia tavoitellessa jotkut ratkaisut ovat vaan toimineet toisia paremmin. Esim. monen suosima Nailbomb ei soveltunut mulle lainkaan. BKP:n stratoseteistä ei olekaan pahemmin ollut puhetta. Jostain syystä omaksi suosikiksi kaulaan ja keskelle on jäänyt Duncanin SSL-1:t. Suurimmaksi osaksi niiden puhdistumisen takia. Eli niillä saa kohtuulliset säröt kitaran volumen kanssa käytännössä puhtaiksi ja silti soundissa on sellaista heleyttä ja kellomaisuutta, joka aika monesta kalliista putiikkimikistä on puuttunut. Mitä noista suosittelisit stratoon? Haussa siis lähinnä kaula/keskimikki, mutta miksei koko settikin. Ja pääasiassa noita tulee käytettyä puhtaiden ja/tai kitaran volasta puhdistetun soundin kanssa. Ihan kaikkein twängikkäimmät vintagemikit ei ehkä kuitenkaan ole meikäläisen juttu, mutta toisaalta "blues" osaston koen puhdistuvan liian huonosti - se heleys ja kellot puuttuu, joka SSL-1:ssä on. Ja esim. '56 avri straton mikit olivat hyvät, mutta aavistuksen liian heikot ja meni säröillä vähän sirinäksi. Alnico V voisi olla se juttu... Specsien mukaan ehkä Mother's Milkit, mutta tiedä sitten. Näitä ei ole torilla eikä uutena viitsi ostaa testiin. Eikä ne soundinäytteetkään oikein koko totuutta kerro... ps. Myös '62 avrissa olleet 57/62 mikit olivat muistaakseni aika hyvät ja ehkä myös SSL-1:ten tyyliset... They pass too much electricity. -SRV |
antnis 25.12.2015 00:44:32 | |
---|
Osta tohtori SSL-1:iin uudet kuoret joihin kirjoitat tussilla BKP :D |
Laulava Kylätohtori 25.12.2015 00:54:05 | |
---|
antnis: Osta tohtori SSL-1:iin uudet kuoret joihin kirjoitat tussilla BKP :D Ähäkutti! Nämä oliskin menossa toiseen kitaraan. Duncanit on Toksussa kuin paska Junttilan tuvan seinässä - eli kiinni on ja pysyy.... They pass too much electricity. -SRV |
Gabe 25.12.2015 01:35:37 | |
---|
BKP:n Slow Handit ovat olleet ylivoimaisesti parhaat stratomikit mitä olen koskaan kuullut/käyttänyt. Joskus tekisi mieli ostaa strato takaisin että voisi ne laittaa. |
AngieRainbow 31.12.2015 00:54:18 | |
---|
Osaako kukaan jakaa mitään kokemusta Apache setistä??? Haluaisin stratoon hyvät mikit, mutta ei liian kuumat. Toria selatessa huomasin, että siellä olisi ko mikit 120 eurolla. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Laulava Kylätohtori 31.12.2015 01:09:32 | |
---|
AngieRainbow: Osaako kukaan jakaa mitään kokemusta Apache setistä??? Haluaisin stratoon hyvät mikit, mutta ei liian kuumat. Toria selatessa huomasin, että siellä olisi ko mikit 120 eurolla. Itsekin noita katselin, mutta vähän luulen, että nuo ovat jo liian vintaget. Luulisi kyllä, että olisi tuohon hintaan jo menneet... They pass too much electricity. -SRV |
Laulava Kylätohtori 01.01.2016 07:25:29 | |
---|
AngieRainbow: Osaako kukaan jakaa mitään kokemusta Apache setistä??? Haluaisin stratoon hyvät mikit, mutta ei liian kuumat. Toria selatessa huomasin, että siellä olisi ko mikit 120 eurolla. Noissahan on siis alnico iii:set. Siinä syy, miksi en itse niitä ostanut. Mulla oli '56 avri strato, jossa oli varmaan hyvin "samanlaiset" mikit alnico iii:lla. Ne avrin mikit oli pirun hyvät tiettyihin juttuihin ja varsinkin puhtailla, mutta itse olisin kaivannut aavistuksen enemmän ulostulotehoa tiettyihin juttuihin sekä alnico v:ten 'napsua'. Samoin ne oli vähän kireät säröllä. Eikä sillä, että itsekään kaipaisin mitään tehokkaampia mikkejä, sillä mulle "blues" osasto tuntuu jo liian tehokkaalta... Bkp:t on tietty Bkp:t ja Fenkut on Fenkut, mutta tästä syystä jätin itse nuo ostamatta. Ei muuta kuin testaat ja kerrot meille, onko niistä mihinkään.... They pass too much electricity. -SRV |
AngieRainbow 01.01.2016 11:14:36 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Noissahan on siis alnico iii:set. Siinä syy, miksi en itse niitä ostanut. Mulla oli '56 avri strato, jossa oli varmaan hyvin "samanlaiset" mikit alnico iii:lla. Ne avrin mikit oli pirun hyvät tiettyihin juttuihin ja varsinkin puhtailla, mutta itse olisin kaivannut aavistuksen enemmän ulostulotehoa tiettyihin juttuihin sekä alnico v:ten 'napsua'. Samoin ne oli vähän kireät säröllä. Eikä sillä, että itsekään kaipaisin mitään tehokkaampia mikkejä, sillä mulle "blues" osasto tuntuu jo liian tehokkaalta... Bkp:t on tietty Bkp:t ja Fenkut on Fenkut, mutta tästä syystä jätin itse nuo ostamatta. Ei muuta kuin testaat ja kerrot meille, onko niistä mihinkään.... Mun stratossa on itseasiassa ihan hyvä kaula- ja keskimikki, joten tallamikki on se, mikä eniten kaipaa vaihtoa. Ajattelin vaan, että jos vaihtaisin kaikki. Mä päädyin tällä kertaa tilaamaan yhdeltä tutulta kitarakorjaajalta käsinkäämityn tallamikin. Menen tänään sopimaan spekseistä. Todella mielenkiintoista kokeilla tämmöistä ratkaisua. AngieRainbow custom mikki :) Kitara on muuten Gaben vanha vm 2004 Fender CS Strato, mikä päätyi minulle yhdessä vaihtokaupassa. Terveisiä Gabelle!!! Siinä on tallasss SD Hot Rails, joka ei ole mun juttu. Sopii lähinnä Iron Maiden fiilistelyyn. Muuten on hyvä kitara. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
mpekkanen 01.01.2016 13:26:32 | |
---|
En ole koskaan yhtään BKP mikkiä missän kitarassa kokeillut. Ihan hienoja kuoria on ainakin saatavilla ja varmaan myöskin toimivia muutenkin. Tämä hinta, laatu tai soundi ei kuitenkaan ole se syy miksi tähän ajattelin kirjoittaa, vaan... Olenko ainoa joka ihmettelee tuota BKP Tom Of Finland tyylistä viiksi gay ukkoa, noissa mainoksissa? |
|
Gabe 01.01.2016 14:06:58 | |
---|
AngieRainbow: Kitara on muuten Gaben vanha vm 2004 Fender CS Strato, mikä päätyi minulle yhdessä vaihtokaupassa. Terveisiä Gabelle!!! Sen myynti on kyllä harmittanut jälkeen päin. :) Oli tosi kiva strato, sen siitä saa. |
mpekkanen 01.01.2016 14:37:05 | |
---|
|
AngieRainbow 01.01.2016 15:02:33 | |
---|
Gabe: Sen myynti on kyllä harmittanut jälkeen päin. :) Tiedän tunteen :) What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Laulava Kylätohtori 01.01.2016 16:54:33 | |
---|
AngieRainbow: Mun stratossa on itseasiassa ihan hyvä kaula- ja keskimikki, joten tallamikki on se, mikä eniten kaipaa vaihtoa. Ajattelin vaan, että jos vaihtaisin kaikki. Mä päädyin tällä kertaa tilaamaan yhdeltä tutulta kitarakorjaajalta käsinkäämityn tallamikin. Menen tänään sopimaan spekseistä. Todella mielenkiintoista kokeilla tämmöistä ratkaisua. AngieRainbow custom mikki :) Kitara on muuten Gaben vanha vm 2004 Fender CS Strato, mikä päätyi minulle yhdessä vaihtokaupassa. Terveisiä Gabelle!!! Siinä on tallasss SD Hot Rails, joka ei ole mun juttu. Sopii lähinnä Iron Maiden fiilistelyyn. Muuten on hyvä kitara. Mielenkiintoinen ratkaisu. Olen itsekin joskus vastaava miettinyt, mutta epäilen omia speksauskykyjä, joten olen tyytynyt testailemaan valmiita ratkaisuja... Mutta kerropa sitten, miten käy. Tiedä, vaikka itsekin onnistuisi custom mikeistä... They pass too much electricity. -SRV |
fox 01.01.2016 18:34:05 | |
---|
mpekkanen: Hienoja on ainakin ulkoisesti muutamat kuoret mitä olen nähnyt näissä. Niistä kuorista viis, mutta kun ovat muutenkin hyviä mikkejä. Se "sisus" kai siinä tärkeämpi on, eikö?? =) Totta kai se kokonaisvaikutelma on ehdottomasti parempi, jos ja kun se ulkoasukin on kunnossa. Kannattais sinunkin kokeilla noita... ;) |
Gabe 01.01.2016 18:42:43 | |
---|
fox: Niistä kuorista viis, mutta kun ovat muutenkin hyviä mikkejä. Se "sisus" kai siinä tärkeämpi on, eikö?? =) Totta kai se kokonaisvaikutelma on ehdottomasti parempi, jos ja kun se ulkoasukin on kunnossa. Kannattais sinunkin kokeilla noita... ;) Nyt on pekkasenkin helpompi lähestyä tätä valmistajaa kun selvisi ettei maskotti olekaan viiksekäs paidaton homo nyrkit pystyssä. :D |