Laulava Kylätohtori: Puhutko nyt Damperista vai Jenniferistä? Auts.. ;-) |
RaskasMielinen 01.01.2016 14:09:47 | |
---|
ÄrGee: Tuo on pelkästään vaimentamaan satulan tai tallan jälkeen kieliä, eikä signaaliketjussa syntyviä häiriöitä varten. Gate on aivan varmasti olemassa jokaisella kitaristilla joka soittaa isommalla särömäärällä ns. tiukempaa metallia. Nauhalle menevät high gain -soundit värkkään aina säröpedaaleilla vahvistimen clean-kanavan päälle (gainia tosin aika paljon) ja käytän lisäksi myös noise gatea. Sellaisen virkaa mulla toimittaa laudassa Bossin perus NS-2 Noise Suppressor ja olen ollut siihen tyytyväinen. Säätämään oppii säätämällä. Myös hyvään virtalähteeseen kannattaa panostaa ja muutenkin miettiä sähkönsyöttöhommelit tarkkaan omassa soittotilassa/kotistudiossa. Kaikkein pahimpia häiriön aiheuttajia ovat loisteputket ja valonhimmentimet sekä erilaiset liian lähellä johtoja sijaitsevat muuntajat jne. jne. Jack of all trades - master of none |
SossunRahoil 01.01.2016 15:00:06 (muokattu 01.01.2016 15:05:09) | |
---|
Ongelma kun on se että nimenomaan ei ole mahdollisuutta 'opetella soittamaan' tai kehittää sitä tarvittavaa tekniikkaa. Kuminauha kielten päällä alanauhoilla auttaa aikalailla täydellisesti mutta tuntuu vähän kököltä vaihtoehdolta. Pedaalia mietin koska se olis käytännöllisempi tilanteessa jossa haluaa käyttää myös vapaita kieliä. Tuon jenniferin laitteen toimintaperiaate on myös käynyt mielessä, ehkä kehittelen sitä ideaa parempaan suuntaan. Jos oikein ymmärsin niin sentrynhän vois asettaa vahtimaan niitä taajuuksia millä (etenkin E ja A) kielet soi vapaina. Silloin se toimis varmaan niin hyvin kuin tilanteessa mahdollista. Guthrie Govan has shown me how you can be amazed so frequently that you can actually get bored of being amazed. -Nimimerkki Eric Dodd Youtuben kommenteissa |
Antti1 01.01.2016 15:29:04 | |
---|
SossunRahoil: Ongelma kun on se että nimenomaan ei ole mahdollisuutta 'opetella soittamaan' tai kehittää sitä tarvittavaa tekniikkaa. Mikä tässä sitten on rajoitteena, käsi ei vain toimi jonkun vamman tms. vuoksi? Sentryä voit toki koittaa, mutta varaudu kuitenkin pettymykseen. Se on ainoa taajuuksiin millään tavalla järkevästi reagoiva laite, muttei sekään tähän ongelmaan lääkkeeksi oikein käy. Niinkuin jo monesti todettua: kielten ääni ei koidu ongelmaksi, jos ne eivät ylipäätäänkään soi. Ongelma liittyy siis siihen soittamiseen, eikä signaalitiehen. Siihen auttaa vain jonkinlainen demppaus, oli se sitten käsi, tai apuväline. |
Barska 01.01.2016 17:27:32 | |
---|
SossunRahoil: Ongelma kun on se että nimenomaan ei ole mahdollisuutta 'opetella soittamaan' tai kehittää sitä tarvittavaa tekniikkaa. Ajattelin jo aiemmin kysyä tästä? Kyllähän ihmiselle mikä ei ole soittanut kitaraa, avo C-duuri sointu asettaa fyysisiä vajavaisuuksia. Ei ne sormet siihen taivu kuin harjoittelemalla tarpeeksi. Toki totta on että tarpeeksi kun on gainia/säröä ei tahdo auttaa mikään demppaaminen. Vaan sepä se onkin, kun yhtä vaikeaa kuin soittaa nuotteja nopeasti kitaralla on myös olla saamatta aikaan ääniä joita ei tarvita. Ehkä vois miettiä kimpassa demppaamis juttuja tuolla soittokeskustelussa, kun varmasti jollain muullakin, joka soittaa saman tyylistä musaa, on ollut samaa ongelmaa. Mulla osa tollasen ongelman ratkaisua aikanaan oli tietty treeni, mutta myös siirtyminen .011-ja .012-kielisetteihin (normivire) ja pikkasen korkeampi action kitaran säädöissä. Vahingoissa ei soinut hetkeen mikään. Toki se myöskin pikkasen hetkeksi rajoittikin. Mutta se mulle senaikaiseen musaan hyvä ratkaisu ja sai miettimään omaa (vasuri-)tekniikkaa eri kannalta. Jos taas sulla joku vamma kädessä, niin olen pahoillani. Itsekin jouduin aikanaan treenamaan vasemmän käden tekniikan uusiksi, kun murtui sormi ja puolalainen "konitohtori" lastoitti sen väärään asentoon. Ja juu. TC Sentryn tosiaan saa tiettyyn rajaan asti toimimaan eri taajuuksilla eri tavalla, sillä editori softalla. Mutta sun alkuperäiseen ongelmaan se ei auta. Se pikemminkin esim. verkkohurinan tai jonkun sirinän täsmäpoistoon hyvä ominaisuus. Kokeile hiuslenkkiä. Ne ei niin tyhmän näköisiä, ne pörröiset parhaita ja paksumpana nopea nykäistä demppaamaan soolon ja pois muuten jos tarvii vapaita kieliä yms. All I wanna do is drink as much as I can. That's why I'm a member of a Heavy Metal band. |
taikakameli 03.01.2016 20:15:02 | |
---|
Itte oon sitonut lapaan sukan mitä voi sitten tarvittaessa hivuttaa kielten päälle. Demppaa mukavasti avoimia kieliä jotain rämpytystä soittaessa ja toimii myös keskustelunavaajana. Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man. |