Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ääntä Axelle
1 2
Glottis
29.12.2015 20:30:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve
 
Tarvittaisiin kajarit Axe Ultralle, kotisoittoon. Aktiivipaavot olisi hakusessa.
 
"Voimaa" saisi pöntöistä lähteä niin, että sen halutessa tuntee. Pitää myös ehdottomasti soida hyvi hiljaa.
 
Hintaa saa olla sopivasti.. Niin on, tämähän se juttu on. Hyvää ei saa halvalla, tiedetään. En tarvi kuitenkaan parasta, edes toiseks parasta. Mutta ei huonoakaan. Jotain siltä väliltä.
 
Joten jos sopii pyytää, niin laittakaa ehdtuksia paavoista. Ja jos nurkissa pyörii tähän tarkoitukseen sopivaa hommaa niin saa tarjota.
 
mize7
29.12.2015 21:19:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KRK Rokit 6 tai 8
 
https://soundcloud.com/dead-queens
askomiko
30.12.2015 00:56:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Behringer truth. Aika halpa.
 
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
min
30.12.2015 06:12:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

askomiko: Behringer truth. Aika halpa.
 
Täältä myös ääni ko. ämyreille. Itse ollut enemmän kun tyytyväinen:)
 
RaskasMielinen
30.12.2015 09:17:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

askomiko: Behringer truth. Aika halpa.
 
Tämä. Sopivat sitten kyllä erinomaisesti kaikkeen muuhunkin, musan kuunteluun jne. jne.
 
Jack of all trades - master of none
high_society
30.12.2015 11:56:55 (muokattu 30.12.2015 11:59:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Truthille ääni, mutta myös Yamaha hs80 on jepa hintaansa.
 
KASARI,KASARI.....KKKKKAAAASSSAAARRIIIIII !!!!!!!!!!!!!!!
jhlamm
30.12.2015 12:13:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos ei edellä jo ilmennyt niin ääni trutheille. Käytössä ollut kaksi settiä (ekan myin tyhmyyttäni kun kaasutti kitara) yhteensä 5 vuotta. Käytetty Kemperillä soittamiseen, musan miksailuun/nauhoitteluun ja pelaamiseen. Kaikkiin toimii moitteetta, kunhan säätää tilaan sopivaksi.
 
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
Shredator
30.12.2015 15:14:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Axen kaveriksi on syytä tarjota vain parasta. Eli Geneleciä.
 
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking." Tilutusta: https://www.youtube.com/watch?v=2jqjU-7mLUc
hallu
30.12.2015 15:21:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse saattaisin hyvän etuvahvistimen (axe, kemper, tms.) seuraksi ajatella Tech21 powerengine joka taipuisi tarvittaessa myös reenikselle ja keikalle kodin lisäksi. Jos kajarilla on tarkoitus tehdä muutakin niin toki hyvät studiomonitorit on oivallinen vaihtoehto. Geneleceistä monet tykkää, mutta omaan makuun ne on aika kuivat ja itse olen tykästynyt Yamaha HS7 (jotka ovat myös huomattavasti Geneleciä halvemmat, mutta myös soundasi omaan korvaan paremmalta kuin Genelecit).
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
TTV
30.12.2015 16:35:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredator: Axen kaveriksi on syytä tarjota vain parasta. Eli Geneleciä.
 
Ääni tälle, Genet toimii kaikkien mallintavien kanssa just optimaalisesti, kunhan mitoittaa ne käytettävän tilan ja tehon suhteen oikein.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
pappasfin
30.12.2015 16:51:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Adam A5X tai Adam A7X ja kenties A8X.
 
Mulla itellä on Adam A5X n. 26 m2 tilassa ja olen hyvin pärjänny.
 
Mutta jokainen menee niillä kamoilla mistä ite tykkää.
 
Kyllä noi Genelegit ja KRK sekä Yamaha on ihan hyviä.
Osa on kehunut myös tiettyjä Behkun monitoreja.
 
PappaSFin
hallu
30.12.2015 18:59:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pappasfin: Adam A5X tai Adam A7X ja kenties A8X.
 
Mulla itellä on Adam A5X n. 26 m2 tilassa ja olen hyvin pärjänny.
 
Mutta jokainen menee niillä kamoilla mistä ite tykkää.
 
Kyllä noi Genelegit ja KRK sekä Yamaha on ihan hyviä.
Osa on kehunut myös tiettyjä Behkun monitoreja.

 
Eikös ne Behkun monitorit ole juurikin Genelecin kopio eli behkun suosittelijat suosittelevat tavallaan genelecejä?
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
pappasfin
30.12.2015 19:09:00 (muokattu 30.12.2015 19:19:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Eikös ne Behkun monitorit ole juurikin Genelecin kopio eli behkun suosittelijat suosittelevat tavallaan genelecejä?
 
Mitä nähnyt Behkuja ja Genelegejä sekä niitä kuullut niin eivät kyllä muistuta toisiaan yhtään, liekö sitten jotkut mallit toisiaan muistuttavia, tiedä häntä.
 
Ite käytän Adamin monitoreja ja olen ollut niihin enemmän kuin tyytyväinen.
Kaverilla on mm. Behkut mutta ei ne kyllä näytä ja kuullosta Genelegiltä.
 
Soundiin ja äänenlaatuun vaikuttaa myös se miten noita käytetään ja soveltuuko ne just siihen paikkaan ja ympäristöön mihin ne laitetaan kuten onko takana seinä, ikkuna tai avointa tilaa metritolkulla jne.
 
Toki laatu on tietynlainen eri vehkeissä mutta käyttöpaikkakin vaikuttaa siihne mikä missäkin toimii.
 
Edit: Oli pakko käydä lukaisemassa tuosta lisää kun puhutaan Behkusta Genelegin kopsuna http://audiovideo.fi/testi/behringe … a-ja-b2092a-aktiivikaiutin-testissa
 
Edit: Samasen sivun yhteenvetona ;D
 
Lyhyesti: Edellisen sukupolven Geneleceistä tehdyt hyvät kopiot, jotka ovat halpoja kuin tarjousmakkara. iPod ja nämä - kaikki, mitä tarvitset.
Valmistaja: Behringer
 
Eli juu kopsusta puhutaan tuolla
 
PappaSFin
pappasfin
30.12.2015 19:22:51 (muokattu 30.12.2015 19:24:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Itse saattaisin hyvän etuvahvistimen (axe, kemper, tms.) seuraksi ajatella Tech21 powerengine joka taipuisi tarvittaessa myös reenikselle ja keikalle kodin lisäksi....
 
Tätä joskus itekin taisin miettiä eli tarkoitat varmaan sitä Tech 21 60W, josta löytyy muistaakseni High, Middle, Low, Level säätimet myös ?
 
Tuon kautta itse silloin mietin juurkin jo 11R:n kohdilta jos hankkis mutta musamaailmassa ei ollu liikkeessä joten ei päässy testimään ja hankin Adamit.
 
http://www.tech21nyc.com/products/powerengine/powerengine60.html
 
PappaSFin
pappasfin
30.12.2015 19:29:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pappasfin: Tätä joskus itekin taisin miettiä eli tarkoitat varmaan sitä Tech 21 60W, josta löytyy muistaakseni High, Middle, Low, Level säätimet myös ?
 
Tuon kautta itse silloin mietin juurkin jo 11R:n kohdilta jos hankkis mutta musamaailmassa ei ollu liikkeessä joten ei päässy testimään ja hankin Adamit.
 
http://www.tech21nyc.com/products/powerengine/powerengine60.html

 
Edit: Itse asiassa jälkeenpäin ajateltuna taisin tehdä paremman valinna kun kyse on kotikäytöstä ja koska nämä soveltuvat paremmin muutenkin musiikin kuunteluun kuin tuo Tech 21 power engine.
 
PappaSFin
askomiko
30.12.2015 19:44:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juuei powerengineä ehken, se on kuitenkin vaan kitarakajari transistoripäätteellä.
 
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
blues guitar
30.12.2015 20:18:22 (muokattu 30.12.2015 20:21:42)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Atomic
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
hallu
30.12.2015 20:34:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

askomiko: Juuei powerengineä ehken, se on kuitenkin vaan kitarakajari transistoripäätteellä.
 
Juuri niin. Jos käyttötarkoitus on kitaran vahvistaminen niin kai kitarakajari on silloin paras vaihtoehto, mutta toki hyvät studiomonitorit on monikäyttöisemmät ja soveltuvat myös kitaran soittoon. Minä en ole päässyt tuota powerengineä kokeilemaan, mutta minulla on erittäin positiivinen tuntuma tech21 vahvistimista ja tuumasin, että itseäni kiinnostaisi kyllä.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
hallu
30.12.2015 20:36:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pappasfin: Tätä joskus itekin taisin miettiä eli tarkoitat varmaan sitä Tech 21 60W, josta löytyy muistaakseni High, Middle, Low, Level säätimet myös ?
 
Tuon kautta itse silloin mietin juurkin jo 11R:n kohdilta jos hankkis mutta musamaailmassa ei ollu liikkeessä joten ei päässy testimään ja hankin Adamit.
 
http://www.tech21nyc.com/products/powerengine/powerengine60.html

 
Juu sitä juuri tarkoitin, mutta en ole itsekään päässyt sitä testaamaan mutta pidän sitä kiinnostavana vaihtoehtona jos puhtaasti kitarakäyttöä ajatellaan. Studiomonitorit toki on monikäyttöisemmät ja soveltuu myös musiikin kuunteluun. Kunhan nyt heitin vaihtoehdoksi tähän ketjuun jossa kaikennäköisiä vaihtoehtoja tarjotaan pohdinnan alle.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
RaskasMielinen
30.12.2015 22:49:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pappasfin: Mitä nähnyt Behkuja ja Genelegejä sekä niitä kuullut niin eivät kyllä muistuta toisiaan yhtään, liekö sitten jotkut mallit toisiaan muistuttavia, tiedä häntä.
 
Ite käytän Adamin monitoreja ja olen ollut niihin enemmän kuin tyytyväinen.
Kaverilla on mm. Behkut mutta ei ne kyllä näytä ja kuullosta Genelegiltä.
 
Soundiin ja äänenlaatuun vaikuttaa myös se miten noita käytetään ja soveltuuko ne just siihen paikkaan ja ympäristöön mihin ne laitetaan kuten onko takana seinä, ikkuna tai avointa tilaa metritolkulla jne.
 
Toki laatu on tietynlainen eri vehkeissä mutta käyttöpaikkakin vaikuttaa siihne mikä missäkin toimii.
 
Edit: Oli pakko käydä lukaisemassa tuosta lisää kun puhutaan Behkusta Genelegin kopsuna http://audiovideo.fi/testi/behringe … a-ja-b2092a-aktiivikaiutin-testissa
 
Edit: Samasen sivun yhteenvetona ;D
 
Lyhyesti: Edellisen sukupolven Geneleceistä tehdyt hyvät kopiot, jotka ovat halpoja kuin tarjousmakkara. iPod ja nämä - kaikki, mitä tarvitset.
Valmistaja: Behringer
 
Eli juu kopsusta puhutaan tuolla

 
Tämä nimenomaan. Vanhemmista Geneleceistä oli kait mallisuoja vanhentunut ja Behku teki kopiot. Kyseiset kopiot ovat kyllä pärjänneet vertailuissa erinomaisesti, etenkin hintaisikseen - mutta eivät vain ja ainostaan hintaisikeeen. Omani ostin joku vuosi sitten Hi-Fi -lehden tekemän vertailun innoittamana, eikä siis todellakaan ole ollut mikään pettymys. Isommalla äänenpaineella en kauheasti suosittele niitä enkä mitään muitakaan pieniä pönttöjä kitarointiin, vaikka desibelejä lähtisikin. Asian tätä puoltä on käsitelty tuoreeltaan jonkin verran ainakin tuolla kuulokesoitto-topicin puolella.
 
Jack of all trades - master of none
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «