Aihe: Saara Aalto
1 2 3 4 511 12 13 14 15277 278 279 280 281
Janizio
29.12.2015 23:15:00
Dirtyh: Yksin laulettuja ja käsittääkseni Saara siis tekee itse biisinsä niin omia biisejä. Levyt löytyy kyllä spotifystä mutta suosittele niin mä kuuntelen.

My Love, You Had My Heart ja Walk You Through

tossa vois olla ne kolme.

Sit mä laitan tänkin sulle ns. extrana, koska vaikka on nyt sellainen duettobiisi, niin on ehkä minusta se Saaran kaunein ja tunnelmallisin biisi, koska tän biisin sanoma on vaan niin hieno ja se miten he sen saavat välitettyä on ainakin mulle jotai niin koskettavaa, että kyynelitä ei ekoilla kerroilla tän videon/biisin kuuluta vältytty ja sit kun sen kuuli heiltä ivenä niin ei myöskään vältytty silloinkaan

https://www.youtube.com/watch?v=WP0K_OKBpsI
Jeszse
29.12.2015 23:21:01
Janizio: Melkein toivon, että vaikka kysyisittekin niin Saara ei suosituisi tulemaan teidän ryypybileisiinne ja todennäköisesti ei tulekkaan kun tekee muutenkin tosi vähän mitään baarikeikkoja jne. Tietty jos todella hyvin maksatte niin sit on eri asia

Miitti.

Baarikeikka.

Valitse toinen.
ka uja teletabbies sa o yy sa o kaa sano koo fatpipe -megatherium || The Jasser Arafats || Crimson Day
Jeszse
29.12.2015 23:21:47
Presidentti: Siinä olisikin joo kun SA päivittäisi twitteriin, että "Lauteiden alla käyty. Kohta lähtee hittimodulaatio".

Kuuhiekkaa loputtomilla modulaatiolla aamuviideltä saunan lauteilla 5/5.
ka uja teletabbies sa o yy sa o kaa sano koo fatpipe -megatherium || The Jasser Arafats || Crimson Day
Lautuma
30.12.2015 01:14:29 (muokattu 30.12.2015 01:26:23)
Janizio: https://www.youtube.com/watch?v=fiNIj2VM4uQ

Joulu on jo ohi, mutta tää on Teemu tekemä joululaulu tälle joulua heidän joulukiertuettaan varten ja sielläkin esittää sen yksinään

Tässä kun moni kirkaskin artisti on yrittänyt tehdä sitä seuraavaa the joululaulua epäonnistuen mielestäni siinä toinen toisensa jälkeen, oli tässä jo yritystä. Teemu oli luottanut itseensä täysiä, ja se kuului. Saundimaailmaakaan ei ollut tungettu täyteen kuten noissa Saaran biiseissä, joissa naisen ohuehko ääni jäi vähän jalkoihin. Joku studiovelho tekemään jousiarrit tuohon Pohjolan jouluun, enkä ihmetteleisi jos tuo soisi tulevina jouluina esimerkiksi Radio Suomen listoilla.

Ei tuosta vielä vastusta ole jollekin Loiron Tontulle, mutta nuoria haastajia tarvitaan perinteiden siirtämiseen tuleville polville. Työstäisin Roivaisena tuota hiomalla joitain kohtia, vähentämällä kaikua, lisäämällä vähän jousta, miksei Saara laulamaan taustoja. Aihio on hyvä ja tulkinta pätevä. Lyriikatkaan eivät vituttaneet parilla kuulemisella. Ei ollut sellaista ylipaatoksellista joululaulukyhäelmäfiilistä.

Jos taas mietitään tulevaisuutta Teemun ja Saaran läpilyömisessä duettopuolella, olisi hyvä jos artistien kontrasti olisi suurempi. Hyviä esimerkkejä on aina Kylien ja Caven lisäksi vaikka yllättävä osuma jonkun vuoden takaa, Brett Andersonin ja Emmanuellen yhteisveto Back to You.

https://www.youtube.com/watch?v=-xoLJdxHiyM

Särmää siis toivoisin - en teflonia, paitsi keittiössä.
"I am a spirit from everywhere, Heaven, Hell, and the Earth; I am in the air, in houses, any place at any time. I've been created millions of years."
lurkki
30.12.2015 08:11:41 (muokattu 30.12.2015 10:08:17)
Luin jostain maikkarin uutisesta että Saaralla olisi ongelmia äänensä kanssa. Enemmän tunnepuolen myötä vaikutusta äänihuulten lihaksistoon tms. Uutinen on tämän vuoden keväältä, äänivamman paraneminen vie kyllä todella kauan, tyypillisesti vuosia.

Joulukeikan huonossa tallenteessa (edit. https://www.facebook.com/saaraaalto … l/videos/10153714192371071/?theater ) heti 1. Saaran laulama fraasi on epävireinen - ihmettelin kovasti miten sellainen on esittelymateriaaliin päätynyt, tieto äänivammasta selkeyttää tätäkin. Ei laulaisi meidän kuorossa enää 1.sopraanoa mutta pätevä altto edelleen.

Janizion linkkaamassa duobiisissä stemmoissa Teemun tenoriarrit kipuavat kyllä mahtavasti korkeuksiin ja toki Teemu myös klaaraa ne mallikkaasti. "Mistä Disneyn piirretystä" oli kommentti kun soitin Jos taivas putoaa -kappaletta.
Ymmärrän, että haluat osallistua keskusteluun, mutta täällä tuo keskustelu on viety paljon pidemmälle ja ymmärrys on paljon korkeammalla tasolla kuin sinulla. Joten - älä tule puhumaan asioista joista et tiedä mitään, vaan ota selvää.
Janizio
30.12.2015 11:00:08
lurkki: Luin jostain maikkarin uutisesta että Saaralla olisi ongelmia äänensä kanssa. Enemmän tunnepuolen myötä vaikutusta äänihuulten lihaksistoon tms. Uutinen on tämän vuoden keväältä, äänivamman paraneminen vie kyllä todella kauan, tyypillisesti vuosia.

Joulukeikan huonossa tallenteessa (edit. https://www.facebook.com/saaraaalto … l/videos/10153714192371071/?theater ) heti 1. Saaran laulama fraasi on epävireinen - ihmettelin kovasti miten sellainen on esittelymateriaaliin päätynyt, tieto äänivammasta selkeyttää tätäkin. Ei laulaisi meidän kuorossa enää 1.sopraanoa mutta pätevä altto edelleen.

Janizion linkkaamassa duobiisissä stemmoissa Teemun tenoriarrit kipuavat kyllä mahtavasti korkeuksiin ja toki Teemu myös klaaraa ne mallikkaasti. "Mistä Disneyn piirretystä" oli kommentti kun soitin Jos taivas putoaa -kappaletta.

En minä huomannut mitään äänivammaa ainakaan joulukiertueen kohdalla. Minusta Saaran ääni soi ihan samoin kuin tähänkin asti mitä oon keikkoja livenä kuullut. Jossain olen kuullut ittekin Saaran tuosta mainittevan, mutta ei se kyllä kuulu missään
Janizio
30.12.2015 11:04:14
Lautuma: Tässä kun moni kirkaskin artisti on yrittänyt tehdä sitä seuraavaa the joululaulua epäonnistuen mielestäni siinä toinen toisensa jälkeen, oli tässä jo yritystä. Teemu oli luottanut itseensä täysiä, ja se kuului. Saundimaailmaakaan ei ollut tungettu täyteen kuten noissa Saaran biiseissä, joissa naisen ohuehko ääni jäi vähän jalkoihin. Joku studiovelho tekemään jousiarrit tuohon Pohjolan jouluun, enkä ihmetteleisi jos tuo soisi tulevina jouluina esimerkiksi Radio Suomen listoilla.

Ei tuosta vielä vastusta ole jollekin Loiron Tontulle, mutta nuoria haastajia tarvitaan perinteiden siirtämiseen tuleville polville. Työstäisin Roivaisena tuota hiomalla joitain kohtia, vähentämällä kaikua, lisäämällä vähän jousta, miksei Saara laulamaan taustoja. Aihio on hyvä ja tulkinta pätevä. Lyriikatkaan eivät vituttaneet parilla kuulemisella. Ei ollut sellaista ylipaatoksellista joululaulukyhäelmäfiilistä.

Jos taas mietitään tulevaisuutta Teemun ja Saaran läpilyömisessä duettopuolella, olisi hyvä jos artistien kontrasti olisi suurempi. Hyviä esimerkkejä on aina Kylien ja Caven lisäksi vaikka yllättävä osuma jonkun vuoden takaa, Brett Andersonin ja Emmanuellen yhteisveto Back to You.

https://www.youtube.com/watch?v=-xoLJdxHiyM

Särmää siis toivoisin - en teflonia, paitsi keittiössä.

https://www.youtube.com/watch?v=o3laARQmuKs

Ja tää Sydämmesi Tyhjä Huone oli ollut kuulioiden mielestä niin hyvä ja Saara ja Teemu oli saanut niin paljon hyvää palautetta siitä ja että se halutaan kuulla myös joulukonserttikiertueella, että he ottivat sen jopa sinnekin settiin mukaan. Et kertoo jotenkin siitä, että Saaran ja Teemun nimenomaan duettobiisit ovat nousseet heidän halutuimmiksi, että heidän yhteistyö toimii, äänet stemmaa ja fillis heidän yhdessä laulaessa on ns. käsinkosketeltava

Allekirjotan tän täysin, että hyviä erikseenkin, mutta yhdessä siihen tulee vielä ihana lisä vivahde
lurkki
30.12.2015 11:11:02 (muokattu 30.12.2015 11:11:33)
Janizio: En minä huomannut mitään äänivammaa ainakaan joulukiertueen kohdalla. Minusta Saaran ääni soi ihan samoin kuin tähänkin asti mitä oon keikkoja livenä kuullut. Jossain olen kuullut ittekin Saaran tuosta mainittevan, mutta ei se kyllä kuulu missään

No, minä ja Saara huomataan ja kyllä kuuluu:
"Kokemani muutti ääntäni ja minun on pitänyt hyväksyä se, että ääneni ei ole enää se sama kun nuorella ja viattomalla Saaralla. Onhan se välillä rankkaa hyväksyä." - Saara Aalto
Ymmärrän, että haluat osallistua keskusteluun, mutta täällä tuo keskustelu on viety paljon pidemmälle ja ymmärrys on paljon korkeammalla tasolla kuin sinulla. Joten - älä tule puhumaan asioista joista et tiedä mitään, vaan ota selvää.
Janizio
30.12.2015 11:17:29 (muokattu 30.12.2015 11:26:31)
lurkki: No, minä ja Saara huomataan ja kyllä kuuluu:
"Kokemani muutti ääntäni ja minun on pitänyt hyväksyä se, että ääneni ei ole enää se sama kun nuorella ja viattomalla Saaralla. Onhan se välillä rankkaa hyväksyä." - Saara Aalto

Huomaa varmasti itse sen paremmin kuin minä ja sinäkin kun oot enemmän ammattilainen kuin minä.

Toisaalta kun siinä ei ole tapahtunut mitään radikaalia muutosta ja ei vaikuta niin, että huonontaisi hänen laulamistaan

Kun ääni soi kirkkaasti kuin niin kuin tähänkin asti, nousee korkeuksiin jne. niin mä en niinku hirveesti nyt hoksaa sitä, että missä se näkyy, kun yrittää kelata keikkoja sinne alku päähen mielessäni eroa sitä tähän päivään hänen niinku laulamisessaan/äänessään niin en minä kyllä isoja eroja löydä vaikka kuin miettisin.

Onko sulla heittää joku konkreetinen esimerkki missä se ero näkyisi/kuuluis tai voisi kuulua. Ja ei vamma nyt ainakaan voi olla kauheen vakava kun ei mielestäni isoa eroa näy

Mutta tätä minä en tosiaan kiistä, että tälläinen muutos/juttu on tapahtunut, koska muistelen joskus lukeneeni tai kuulleen tän jutun itsekin. Ehkä kun se ei ole isommin mihinkään vaikuttanut niin se on unohtunut jo täysin
lurkki
30.12.2015 12:01:00
Janizio:Onko sulla heittää joku konkreetinen esimerkki missä se ero näkyisi/kuuluis tai voisi kuulua.

Tuossa aiemmin linkkaamassani FB-videossa, Jouluenkelit 2015 tallenteessa Lahden Ristinkirkosta kohdassa -2.20 suuri sekunti g1-a1.
Janizio
30.12.2015 12:21:22
lurkki: Tuossa aiemmin linkkaamassani FB-videossa, Jouluenkelit 2015 tallenteessa Lahden Ristinkirkosta kohdassa -2.20 suuri sekunti g1-a1.

Pitäs kuulla sama biisi sitten ns. ennen vammaa, että huomaisi eron kunnolla.

Tai sitten mä olen ns. kuuro Saaran ongelmille ja virheille. Niinku varmaan osittain oonkin, että en kiinnitä ns. pieniin virhesiin huomiota kun kokonaisuus on niin upee.

Mut en väitä vastaan, että siinä olis jotain ihan selvääkin muutosta, kun sulla on varmaan tässä asiassa harjaantuneempi ja kokeenmpi korva ja ennen kaikkea kun ton uutisen ja jutun tosiaan oon jossain ittekin joskus kuullut, niin varmaan jotain ns. vikaa siellä on.

Tai voiko sitä sanoa viaksi. Enneminkin muutokseksi varmaankin olis oikeampi sana kuvaamaan asiaa
Dirtyh
30.12.2015 13:24:41

Janizio: My Love, You Had My Heart ja Walk You Through

tossa vois olla ne kolme.

Sit mä laitan tänkin sulle ns. extrana, koska vaikka on nyt sellainen duettobiisi, niin on ehkä minusta se Saaran kaunein ja tunnelmallisin biisi, koska tän biisin sanoma on vaan niin hieno ja se miten he sen saavat välitettyä on ainakin mulle jotai niin koskettavaa, että kyynelitä ei ekoilla kerroilla tän videon/biisin kuuluta vältytty ja sit kun sen kuuli heiltä ivenä niin ei myöskään vältytty silloinkaan

https://www.youtube.com/watch?v=WP0K_OKBpsI

No mähän kuuntelin. Näistä neljästä mun suosikki on ehdottomasti My Love vain ja ainoastaan siksi että sen tuotanto oli ylivoimasti paras. Noissa kahdessa muussa omassa tuotanto on tosi tukkoinen mun makuun ja niissä tuntuu kuin taustat ja laulaja eivät pelaisi samassa joukkueessa. (Ohjelmoiduista?) rummuista erityismiinusta. Ihan järkyttävän kuuloiset.

Mä diggailen ihan hoopona Jim Steinmanin (ja vaikkapa Nightwishin) juttuja joten mistään ison tuotannon vieroksumisesta ei ole kyse. Enemmän tässä vaan oli sitä että nuo biisit eivät ole kovinkaan hyviä. Laulajana Saara on erittäin virheetön ja mielestäni edes se tulkinta ei ole mikään ongelma. Ei mikään maailman isoin ääni mutta kyllä mä ymmärrän että siitä voi diggailla kovinkin. Ei Saaran tarvitse mihinkään pop-himmailuun lähteä ja biisien hyvyyskin on täysin subjektiivinen asia mutta voisi olla ihan hyvä ainakin koittaa kirjoittaa biisi tai kaksi jonkun täysin ulkopuolisen kanssa.

Tuo Roivasen kanssa tehty duetto meni kyllä jo niin ohi mun mieltymyksistä etten kommentoi. Ei ollut mulle, pakolla kuuntelin loppun.
Janizio
30.12.2015 13:33:46 (muokattu 30.12.2015 13:35:25)
Dirtyh: No mähän kuuntelin. Näistä neljästä mun suosikki on ehdottomasti My Love vain ja ainoastaan siksi että sen tuotanto oli ylivoimasti paras. Noissa kahdessa muussa omassa tuotanto on tosi tukkoinen mun makuun ja niissä tuntuu kuin taustat ja laulaja eivät pelaisi samassa joukkueessa. (Ohjelmoiduista?) rummuista erityismiinusta. Ihan järkyttävän kuuloiset.

Mä diggailen ihan hoopona Jim Steinmanin (ja vaikkapa Nightwishin) juttuja joten mistään ison tuotannon vieroksumisesta ei ole kyse. Enemmän tässä vaan oli sitä että nuo biisit eivät ole kovinkaan hyviä. Laulajana Saara on erittäin virheetön ja mielestäni edes se tulkinta ei ole mikään ongelma. Ei mikään maailman isoin ääni mutta kyllä mä ymmärrän että siitä voi diggailla kovinkin. Ei Saaran tarvitse mihinkään pop-himmailuun lähteä ja biisien hyvyyskin on täysin subjektiivinen asia mutta voisi olla ihan hyvä ainakin koittaa kirjoittaa biisi tai kaksi jonkun täysin ulkopuolisen kanssa.

Tuo Roivasen kanssa tehty duetto meni kyllä jo niin ohi mun mieltymyksistä etten kommentoi. Ei ollut mulle, pakolla kuuntelin loppun.

Ilman muuta se vois olla kokeilemisin arvoista tehdä biisi jonkun ns. ulkopuolisen kanssa. Siinäpäs se mistä löytää sellainen ihminen/ihmiset jotka siihen lähtis kenties ilman sitä levy-yhtiö diiliä, koska jotenkin mulla on Saarasta sellainen fiilis, että kun ne ilmeisestikin näkemykset silloin aikanaa levy-yhtiöden ja Saaran välillä erosivat aika paljon tosistaan, että Saara ei niiden kanssa kauheasti enää rupea milleskään
Funkånaut
30.12.2015 13:38:22

Saaran kannattais sitten varmaan ottaa kynä kauniiseen käteen ja kirjoittaa itse ne itselleen sopivat hittibiisit.
"Kyläkauppias saisi kyllä tarjota minulle hampurilaispihvin kiitokseksi tästä."
Janizio
30.12.2015 13:39:42 (muokattu 30.12.2015 13:40:27)
Funkånaut: Saaran kannattais sitten varmaan ottaa kynä kauniiseen käteen ja kirjoittaa itse ne itselleen sopivat hittibiisit.

Eiköhän se ole sitä jo kokoajan kovasti yrittänyt ei ole vain nasahtanut kohdilleen.

Se on niin helppoa sanoa, että teepääs se hittibiisi, mutta sepäs on paljon helpommin sanottu kuin tehty
Dirtyh
30.12.2015 13:43:37

Janizio: Ilman muuta se vois olla kokeilemisin arvoista tehdä biisi jonkun ns. ulkopuolisen kanssa. Siinäpäs se mistä löytää sellainen ihminen/ihmiset jotka siihen lähtis kenties ilman sitä levy-yhtiö diiliä, koska jotenkin mulla on Saarasta sellainen fiilis, että kun ne ilmeisestikin näkemykset silloin aikanaa levy-yhtiöden ja Saaran välillä erosivat aika paljon tosistaan, että Saara ei niiden kanssa kauheasti enää rupea milleskään

Niin no. En ihmettele yhtään että näkemykset ovat voineet erota paljonkin. Levy-yhtiön sedät ovat saattaneet ajatella että VoF:n jälkimainingeissa voi olla helppo ottaa maksimihyöty lyhyellä tähtäimellä tekemällä jonkin "Ellinoora"-biisi.
Funkånaut
30.12.2015 13:43:42

Janizio: Eiköhän se ole sitä jo kokoajan kovasti yrittänyt ei ole vain nasahtanut kohdilleen.

Se on niin helppoa sanoa, että teepääs se hittibiisi, mutta sepäs on paljon helpommin sanottu kuin tehty

Helppoahan se on. Hittibiisissä on neljä sointua. Duuriversio I, V, VI ja IV tai mollista I-VI-III-VII.

Kysyis vaikka Makilta, miten tehdään hitti.
"Kyläkauppias saisi kyllä tarjota minulle hampurilaispihvin kiitokseksi tästä."
Janizio
30.12.2015 14:06:55
Dirtyh: Niin no. En ihmettele yhtään että näkemykset ovat voineet erota paljonkin. Levy-yhtiön sedät ovat saattaneet ajatella että VoF:n jälkimainingeissa voi olla helppo ottaa maksimihyöty lyhyellä tähtäimellä tekemällä jonkin "Ellinoora"-biisi.

Todenäköisesti jotenkin näin Saarasta on yritetty puristaa sitä perus poppi artistia kasaan levy-yhtiöden taholta. Nähty se, että ääntä ja taitoa kyllä on, mutta siellä on oltu ns. täysin sokeita sille, minkä tyylin artisitin kanssa ollaan tekemisissä.
Janizio
30.12.2015 14:08:12
Funkånaut: Helppoahan se on. Hittibiisissä on neljä sointua. Duuriversio I, V, VI ja IV tai mollista I-VI-III-VII.

Kysyis vaikka Makilta, miten tehdään hitti.

Kyllä biisin pitää olla myöskin artistinsa näköinen. Ei se voi olla ihan mitä vain. Ei se ole kyseisen artistin esittämän uskottava, jos se on ihan mitä tyyliä sattuu
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)