Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Gainin ja master volumen suhde..
1
newbass
25.12.2015 15:01:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei, minulla on ebs reidmar basso nuppi, bassona on normi jazz basso, kaappina on vanhasta ebs gormet et 350 combosta otettu kaiutinyksikkö 4 ohminen.
 
Nupin ohjekirjan mukaan gain pitää säätää niin isolle, että klippi valo syttyy kovimmissa iskuissa, no tämä edellyttää gainin olemista täysillä.
 
Tällöin kuitenkin master volume säädintä ei voi avata käytännössä kuin kello 09 asti, mökä on tosi kova jo silloin. Kaiutin alkaa särkemään jos kääntää kello 12 asti.
 
Jos gainin säätää vain kello 12 niin silloin masteriakin voi kääntää lähes kello 12 asti, korvin kuulleen lopputulos on sama.
 
Onko väliä kumpaa tapaa käytän, jälkimmäinen on miellyttävämpi käytettävyyden kannalta. Myös gainin kello 12 asennossa lähtötaso di lähtöön on riittävä..
 
metlica
25.12.2015 15:25:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teet niinko saundaa hyvälle.
 
What's yours?!
Arkka
25.12.2015 15:29:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei sen niin kai väliks ole jos vaan hyvältä kuulostaa. Se manuaalin suositus on varmaan lähinnä sitä varten, että muut säätimet toimis optimaalisesti. Voit kokeilla esim. onko sillä paljon vaikutusta kompressorin säätämiseen.
 
edenbeast
25.12.2015 15:55:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

metlica: Teet niinko saundaa hyvälle.
 
Tämä! Kannattaa ruuvailla kunnes löytyy se mikä miellyttää. Ohjekirjan säädöt ruukaa olla jonkinlainen keskitie josta itse lähdetään hakemaan mitä halutaan. Jos ohjekirjasäätö olisi ainoa oikea niin eihän silloin tarvitsisi säätönuppeja vekottimiin valmistusvaiheessa laittaakaan.
 
metlica
25.12.2015 17:27:26
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuha klippivalo ei koko ajan pala (pidentää kaiuttimien ikää) ni ihan sama miten ruuvailet.
 
What's yours?!
pehko
25.12.2015 19:49:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

metlica: Kuha klippivalo ei koko ajan pala (pidentää kaiuttimien ikää) ni ihan sama miten ruuvailet.
 
itsehän soitin reilun vuoden niin että mulla oli klippivalo punasena kokoajan ja basson ja nubeksen välissä kaks säröä ja etunen. =D Jäi muuten jalkoihin. Ihan paskaltahan se kuulosti, mutta kun piti kuulua jotenkin. =D Gaini ei tosin ollu edes täysillä, koska sitä ei voinu vääntää edes varmaan hikiseen puoleenväliin ilman mitään säröjäkään ennen kun klippivalo helisi kun naapurin epileptiset joulunvalot. ei sillä kuitenkaan ole ollu mitään vahinkoa kaapille. tosin, nyt melkein 4vuotta myöhemmin kaappi on alkanut jostain resonoimaan, mutta ei liene johdu tuosta.
 
"Sometimes he throws in a bunch of fretless songs and I say "I don't have any fretless bass" and he say's "Go fuck yourself" - Chi Cheng RIP
pkuukas
25.12.2015 19:56:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

metlica: Kuha klippivalo ei koko ajan pala (pidentää kaiuttimien ikää) ni ihan sama miten ruuvailet.
 
Usein näin, mutta tuota Reidmaria voi nimenomaan ajaa gain kaakossa. Jos mikeissä riittää hönkä, menee varsin miellyttävästi ruttuun.
 
Taas mennään, en tiedä mihin, mutta mä meen.
Antti1
25.12.2015 22:52:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

metlica: Kuha klippivalo ei koko ajan pala (pidentää kaiuttimien ikää) ni ihan sama miten ruuvailet.
 
Siis etusen clippiledi? Ei vahvistimen etuastesärö tee kaiuttimen kestolle yhtään mitään.
Maisteri
26.12.2015 03:26:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Siis etusen clippiledi? Ei vahvistimen etuastesärö tee kaiuttimen kestolle yhtään mitään.
 
Näin. Sitten kun transistoripääte rupeaa säröytymään, kärsii kaiuttimetkin.
 
www.thedgu.com
metlica
26.12.2015 13:34:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Siis etusen clippiledi? Ei vahvistimen etuastesärö tee kaiuttimen kestolle yhtään mitään.
 
Ai, mä oon luullu väärin. Mut ihan sama kuha kuulostaa hyvälle. Jotkut vetää kitaraskoben läpi, koska voi.
 
What's yours?!
Dropped C
26.12.2015 18:38:10 (muokattu 26.12.2015 18:39:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

metlica: Ai, mä oon luullu väärin. Mut ihan sama kuha kuulostaa hyvälle. Jotkut vetää kitaraskoben läpi, koska voi.
 
Ei ole hyvä idea tämä. Paitsi himassa. Mutta reeniksellä se on ämyrien tuho ja tuomio.
 
Dropped C
26.12.2015 21:03:45 (muokattu 26.12.2015 21:16:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos gainista lähtee käyttökelpoista säröä, niin käytän sitä niin paljon kuin mahdollista. Pedaaalista joutuu lisään toki, aina. Nyt on Mesa Puukien täystrankku käytössä . Yllättäen siitä lähtee käyttökelpoista säröä koko gainin skaalan verran.
 
Grugi
26.12.2015 22:58:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dropped C: Jos gainista lähtee käyttökelpoista säröä, niin käytän sitä niin paljon kuin mahdollista. Pedaaalista joutuu lisään toki, aina. Nyt on Mesa Puukien täystrankku käytössä . Yllättäen siitä lähtee käyttökelpoista säröä koko gainin skaalan verran.
 
D-800 Subway vai olenko väärässä?
 
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
Dropped C
26.12.2015 23:51:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, ostin sellaisen. Vallan mainio peli kyllä. Pieni, kevyt, erittäin äänekäs ja vallan mainio saundi. Talkbassista löytyy järjettömän pitkä hehkutusketju.
 
Dropped C
27.12.2015 21:18:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta siis äänimualmankin mukaan erittäin pätevä tämä Mesan kirppusirkus. Kuulostaa Ameriikalta. Ja popsii polkumiinaakin vallan mainiosti.
 
metlica
26.01.2016 07:31:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dropped C: Ei ole hyvä idea tämä. Paitsi himassa. Mutta reeniksellä se on ämyrien tuho ja tuomio.
 
Kaikkee sitä saundin eteen tekee
 
What's yours?!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «