Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: reaper/ ezdrummer apua!
1
petrin1
20.12.2015 16:24:04 (muokattu 21.12.2015 08:05:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytyykö näistä ohjelmista suomenkielistä ohjetta tai videota jostain?
ei taitu tuo englanti niin hyvin että youtubea selaamalla oppii.
ezdrummer 2 tuli ostettua ja reaperillä ajattelin lähteä liikenteeseen.
olen saanut asennettua nuo ja sain sen ezdrummerin aukeamaan tuon reaperin kautta mutta siihen tuo sitten jäikin..
apua ois kiva saada :D
kiitos!
 
-Q-
20.12.2015 18:31:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tottakai. Tuonko samalla kaupasta jotain?
 
petrin1
21.12.2015 15:45:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Q-: Tottakai. Tuonko samalla kaupasta jotain?
 
mikä jottei
 
Megadethh2
21.12.2015 15:56:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

https://translate.google.fi/ ja se PDF-manuaali siitä EZD 2:sta auki, kyseessä on kuitenkin loppujenlopuksi melko yksinkertainen ohjelma kyseessä. Tai jos vaikka noita Toontrackin omia ohjevideoita katsoessasi yrittäisit keskittyä enemmän siihen, mitä ruudulla tapahtuu kun opettajan puheeseen jos yksinkertainen englanti tuottaa haasteita.
 
Vihaleipä There is no dark side in the moon, really. Matter of fact, it's all dark.
petrin1
21.12.2015 16:38:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kyllä mä osaan jotenkin tuota ezdrummeria käyttää mutta saako sen raidan reaperiin muutakuin niin että tekee ezdummeriin siinen alas sen valmiin rumpuraidan ja sitten reaperistä painaa rec nappia niin se nauhoittaa sen raidan reaperiin?
luulis että sen sais vaan siirrettyä reaperiin ilman mitään odottelua että se nauhoittaa sen sinne..?
 
tommijk
21.12.2015 16:59:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

petrin1: saako sen raidan reaperiin muutakuin niin että tekee ezdummeriin siinen alas sen valmiin rumpuraidan ja sitten reaperistä painaa rec nappia niin se nauhoittaa sen raidan reaperiin?
luulis että sen sais vaan siirrettyä reaperiin ilman mitään odottelua että se nauhoittaa sen sinne..?

 
Ihan vaan drag & drop periaatteella raahaat midi raidan reaperin omalle raidalle
 
petrin1
21.12.2015 17:04:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tommijk: Ihan vaan drag & drop periaatteella raahaat midi raidan reaperin omalle raidalle
 
voisitko tarkentaa vielä?
mä oon niistä valmiista kompeista raahannu siihen ezdrummerin alareunaan ne palikat ja sitten painanu vaan play tuolta reaperista..
 
Megadethh2
22.12.2015 03:07:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

petrin1: voisitko tarkentaa vielä?
mä oon niistä valmiista kompeista raahannu siihen ezdrummerin alareunaan ne palikat ja sitten painanu vaan play tuolta reaperista..

 
Raahaa ne siitä EZdrummerin omasta midiplayerista ne miditiedostot Reaperin audio/midinäkymän puolelle sille Reaperissa luodulle audioraidalle, jonka VSTi:nä tuo EZD 2 toimii.
 
Vihaleipä There is no dark side in the moon, really. Matter of fact, it's all dark.
Marzi
25.12.2015 23:16:42 (muokattu 25.12.2015 23:19:09)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tai voit raahata siitä alareunasta (song track) kaiken EZ2:sen browse-sivulla siihen oikealla olevaan tyhjään lootaan (user midi) ne ja työstää EZ2:lla niitä myöhemmin lisää. Kun tekee näin, niistä ei tuu yhtä pötköä/isoa miditiedostoa vaan ne jää silleen paloina talteen niinkun ne on siinä song trackillä.
 
Ite työstän demoja mieluummin niin, että midi pysyy EZ2:sen song trackillä mahdollisimman pitkään, koska siinä on helpompi vaihtaa ja muokata asioita (tuplaklikkaa biittiä tai filliä ja vaihda esim haitsu crashpeltiin ym) kuin varsinaisen raidan piano rollissa. Sit kun se song trackillä oleva asia on valmis, siirrän sen kokonaisena raidalle (valitse kaikki tavara siitä song trackiltä!), paan user midin biisin nimellä talteen sinne user midi -osastoon ja poistan loopit song trackistä, ettei EZ2 soita asioita tuplakovaa.
 
Ja kun EZ2:sta on valittuna follow host, se seuraa ihan projektin play-komentoa (space) silloin kun midi on vielä EZ2:sen song trackillä.
 
Tarpeeksi on aivan liian vähän.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «