Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: EKT Excalibur tai EKT Steel Baron ?
1 2
Lespaul66
03.12.2015 21:35:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään kokemusta Syväsen em. tremolo blockeista stratoon ? Entä bridge plate ja muut hilut ?
 
Lespaul66
17.12.2015 19:37:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin nuo em. hilut ja vastaan itse omasta kokemuksesta kun kukaan ei kommentoinut. Laitoin ne japsistratooni ja ovat erittäin laadukkaat. Sustainia ja äänen voimakkuutta tuli kuultavasti akustisena soittaen lisää. Ehkä myös hivenen äänen erottelevuutta. Saarnibodyinen japsistratoni soi kuitenkin edelleenkin hieman hiljempaa kuin leppäbodyinen custom shop stratoni. Ei nuo vehkeet huonompaa puuta korvaa mutta parannus on selkeä. Kalliithan nuo olivat mutta kun kaikki hilut ostaa settinä ja laittaa, tule pelistä kyllä parempi ja olen tyytyväinen...
 
Lespaul66
17.12.2015 19:41:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täsmennän vielä että blokki on tuo excalibur, tallan alle rosterilevy omilla kielen rosterisilla säät-paloilla ja kaulan liitokseen paksumpi rosterinen kiinnityslevy...
 
PIM
18.12.2015 16:00:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiva kuulla, että täällä on muitakin tyytyväisiä EKT asiakkaita. Tokihan se on aina omista mieltymyksistä kiinni mikä muutos omaan korvaan kuulostaa paremmalta ja mikä huonommalta. Ekat EKT palikat hommasin joskus kolmisen vuotta sitten ja siitä asti ainakin itse olen tykännyt siitä mitä EKT palikat kitaran soinnille tekee. Ihan satasen kahden stratoon en ehkä lähtisi noita hommaamaan, mutta jo 500-1000 euron kitaraan, missä puuasiat alkaa olemaan jo kunnossa niin ennemmin sijoittaisin muutaman satasen EKT osiin kuin esim. mikkien päivitykseen.
 
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
Lespaul66
18.12.2015 19:20:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itseasiassa ostin tuon 1968 speksien mukaan tehdyn japsistratoni uudesta vuonna 1996 USAn Charlottesta. Se oli tuossa Fender liikkeessä viimeistelyltään parempi kuin siellä olevat USA stratot. Stratoja mulla on ollut ja jotenkin vaan tuo sopii käteen parhaiten. Vaihdatin siihen jo pari vuotta sitten jumponauhat jotka on rosteria. Nyt nuo EKT osat todella viimeisteli laitteen. Tuo saarni body antaa vähän keskiäänivoittoisemnan äänen kuin leppäbody. Mikeiksi vaihdoin custom shopin 57/62 mikit ja kimeät japsimikit sai lähteä... Onhan tuohon rahaa palanut mutta laitteen soitettavuus on nyt huippua ja kaula on luotisuoralla...
 
Laulava Kylätohtori
18.12.2015 23:48:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minusta tuollainen 'tuunaus' on hyvinkin järkevää, eikä sitä kannata laskea, mitä rahaa on mennyt, koska olisihan sitä mennyt, jos olisi ostanut suoraan itselle sopivan huippustraton - eikä sellaista olisi edes välttämättä saanut suoraan mistään.
 
Myös itse tykkään kovasti japanilaisista stratoista - Tokaista ja Fenderistä, mutta nehän tulevat (tulivat) samasta tehtaassa, joten ei sinänsä ihme. Ja samaa mieltä originaalimikeistä. Vaikka omassa on jotkin usa-vintaget, jotka ovat sinänsä hyvät mikit, niin kyllä ne olisi tarkoitus jossain kohtaa vaihtaa. Saattaapi mennä koko kitara ammattilaiselle syvemmän tason tuunaukseen muutenkin, jos päätän siitä pitopelin tehdä...
 
Nuo 57/62 mikit kiinnostaisi itseäkin. Avri stratossa oli tuollaiset ja ne oli oikeastaan aika hyvät mikit. Pitäisi kokeilla vielä uudestaan.
 
EKT:n osiakin voisi ehkä joskus kokeilla, mutta onhan ne aika hintavia. Mielenkiintoisia osia kuitenkin...
 
They pass too much electricity. -SRV
hollstro
20.12.2015 12:00:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on EKT:n Steel Baron, RST kampi ja tallalevy. Hyvin toimii CS 1957 Stratossa. Säätövaraa on tallalle muutama milli enemmän ja se on iso juttu kun E-kilei on aina ihan tappiin vedetty noissa Fenderin omissa talloissa. Fenderin oma ratatavara tuntuu olevan aika keskinkertaista työnlaadultaan, ainakin EKT:n rautoihin verrattuna.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
antnis
20.12.2015 18:06:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onks se sitten jotenki hienoa että Strato painaa 5 kiloa?
 
naavanka_
20.12.2015 20:45:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

antnis: Onks se sitten jotenki hienoa että Strato painaa 5 kiloa?
 
Enemmän on enemmän ja kalliimpi on parempi.
 
Laulava Kylätohtori
20.12.2015 21:08:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

naavanka_: Enemmän on enemmän ja kalliimpi on parempi.
 
Ynkkäkin sen tietää...
 
They pass too much electricity. -SRV
hollstro
20.12.2015 22:24:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

antnis: Onks se sitten jotenki hienoa että Strato painaa 5 kiloa?
 
Toi mun painaa noilla EKT-osilla 3.53 kiloa. Hyvä tvängi. https://lh3.googleusercontent.com/- … cThlpsLXyHM/s1024-Ic42/DSC00100.JPG
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
PIM
21.12.2015 10:11:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun strato, missä on EKT hardtail konversiokitti teräsblokilla ja kaulalaatalla sekä Warmothin body ja kaula Squier J. Mascis Jazzmasterista painaa 3,2 kiloa. Kyllähän se tuntuu painavalta tuon Telen rinnalla, missä mulla on EKT raudat kauttaaltaan ja GFS:n Pawlonia body, joka painaa 2,7 kiloa.
 
Seuraavaksi aattelit teettää Janilla tuohon hardtail stratoon tallalevyn, mihin sais kiinni telen perinteiset kolme tallapalaa niin tulis vielä vähän enemmän tota hardtail fiilistä.
 
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
antnis
21.12.2015 16:25:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PIM: Mun strato, missä on EKT hardtail konversiokitti teräsblokilla ja kaulalaatalla sekä Warmothin body ja kaula Squier J. Mascis Jazzmasterista painaa 3,2 kiloa. Kyllähän se tuntuu painavalta tuon Telen rinnalla, missä mulla on EKT raudat kauttaaltaan ja GFS:n Pawlonia body, joka painaa 2,7 kiloa.
 
Seuraavaksi aattelit teettää Janilla tuohon hardtail stratoon tallalevyn, mihin sais kiinni telen perinteiset kolme tallapalaa niin tulis vielä vähän enemmän tota hardtail fiilistä.

 
Tonefesteillä oli yks viiskilonen EKT-Strato., siitä se paino jäi mieleen. Ehkä kantsis CS Fenderinkin ottaa noita osia kun kitarat vaan kevenee selvästi niitä käyttäessä!
 
hallu
21.12.2015 16:39:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

antnis: Tonefesteillä oli yks viiskilonen EKT-Strato., siitä se paino jäi mieleen. Ehkä kantsis CS Fenderinkin ottaa noita osia kun kitarat vaan kevenee selvästi niitä käyttäessä!
 
Kyllä nuo alle neljä ja puoli kiloiset stratot on vähän tyttöjen kitaroita :-D. Mulla on tuo bajatele selkeästi alle neljäkiloinen ja siihen voisi keksiä vähän painavampaa rautaa, että tuntisi soittavansa kitaraa ;-)
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
PIM
21.12.2015 16:41:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei laatuteräs sinänsä paina oleellisesti enempää kuin joku perusteräskään, joten ei kitaran paino nyt oleellisesti nouse vaikka siihen EKT:n palikat ruuvaa orggisten tilalle. Toki sata grammaakin voi olla likkaa jollekin kukkakepille, mutta normaalikuntoinen kitaristi tuskin edes huomaa eroa painossa.
 
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
hollstro
21.12.2015 18:22:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PIM: Ei laatuteräs sinänsä paina oleellisesti enempää kuin joku perusteräskään, joten ei kitaran paino nyt oleellisesti nouse vaikka siihen EKT:n palikat ruuvaa orggisten tilalle. Toki sata grammaakin voi olla likkaa jollekin kukkakepille, mutta normaalikuntoinen kitaristi tuskin edes huomaa eroa painossa.
 
Punnitsin noi hilut grammavaa'alla, eikä mun tapauksessa ollut eroa. Itseasiassa vanha blokki oli vähän painavampi, mutta kun tallalevy oli kevyempi niin kokonaispaino pysyi samana.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
PIM
22.12.2015 10:22:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Punnitsin noi hilut grammavaa'alla, eikä mun tapauksessa ollut eroa. Itseasiassa vanha blokki oli vähän painavampi, mutta kun tallalevy oli kevyempi niin kokonaispaino pysyi samana.
 
Mulla tuosta Chameleon kitin teräksisestä takalevystä tulee jonkun verran lisäpainoa verrattuna alkuperäiseen muoviseen lätkään, mutta ei siinäkää monesta sadasta grammasta puhuta.
 
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
Laulava Kylätohtori
22.12.2015 11:24:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alle 3 kg kitara on liian kevyt, siinä on liian lelumainen tuntuma. En ole pahemmin punninnut, mutta luulen, että noin 3,5 kg on optimipaino kitaralle...
 
Siis mummiälest... :)
 
They pass too much electricity. -SRV
PIM
22.12.2015 11:25:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikki yli kolmen on liikaa, muttei välttämättä turhaa. Mummiälest ;)
 
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
antnis
22.12.2015 13:37:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PIM: Ei laatuteräs sinänsä paina oleellisesti enempää kuin joku perusteräskään, joten ei kitaran paino nyt oleellisesti nouse vaikka siihen EKT:n palikat ruuvaa orggisten tilalle. Toki sata grammaakin voi olla likkaa jollekin kukkakepille, mutta normaalikuntoinen kitaristi tuskin edes huomaa eroa painossa.
 
Niin normaalikunto tuntuu nykyään olevankin, että kitara makaa tukevasti hyvin kehittyneen keskivartalon päällä. En ole tainnut koskaan testata alle 3 kiloista lankkukitaraa, 4kg on kyllä jo ihan liikaa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «