Aihe: Millanen pedaalilauta sulla on?
1 2 3 4 557 58 59 60 61103 104 105 106 107
arppah8
15.12.2015 13:48:17

Lennu: Etkö edes SY-300:aan? Ite aattelin sille hommata.

En mie ainakaan vielä koe tarvitsevani, sillä yhdellä kontrollinapilla + toisella ulkoisella semmoisella pärjää ainakin vielä. Tosin vielä on kesken tarkempi tutustuminen laitokseen, ne muutamat soundit tein het alussa millä on bilekeikoilla pärjätty eikä niissä tarvi ekspressio-optiota.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. Ostamatta ei testata!
Rämppy
17.12.2015 15:32:38
Onko kokemuksia Palmerin Pedalbay -laudasta? Lähinnä kiinostaa jämäkkyys, kun tuossa on korkeussäädettävät jalat. Varmaankin Voodoo lab pedal Power2+ mahtuu alapuolelle. Kestääkö pehmeä kantolaukku elämää? Miten vertautuu laadullisesti esim. Pedal trainiin?
http://www.uraltone.com/kaappi-ja-c … ay-60l-pedaalilauta-pedalboard.html
In Finland we have this thing called "diu diu".
Antsa Lipsanen
17.12.2015 16:38:44
Rämppy: Onko kokemuksia Palmerin Pedalbay -laudasta? Lähinnä kiinostaa jämäkkyys, kun tuossa on korkeussäädettävät jalat. Varmaankin Voodoo lab pedal Power2+ mahtuu alapuolelle. Kestääkö pehmeä kantolaukku elämää? Miten vertautuu laadullisesti esim. Pedal trainiin?
http://www.uraltone.com/kaappi-ja-c … ay-60l-pedaalilauta-pedalboard.html

Minulla on nyt muutaman kymmenen keikan kokemus Pedalbay-80-hässäkästä:

Itse lauta on hyvä, "poikkipuiden" etäisyyssäätö on mainio keksintö, kannattaa vaan olla kunnon kuusiokoloavain, ettei ruuvinkannat muljaannu. Korkeussäätö on sangen toimiva ja tukeva, minulla on jonkin verran tavallista paksumpi virtalähde ja sopii alle kun säädöt on tapissaan, silti on tukeva!

Kassin vetskarit on huonot, menivät puolen vuoden käytön jälkeen rikki. Suutarihan toki vaihtaisi parempaan, itse löysin edullisen Transitcasen, johon lauta sopii sentilleen.

Lauta pelaa hyvin, eikä vaihtotarvetta ole nyt kun case löytyi.

Toivottavasti tästä oli apua,

-Tommi-
sustain65
18.12.2015 18:22:33
Antsa Lipsanen: Minulla on nyt muutaman kymmenen keikan kokemus Pedalbay-80-hässäkästä:

...

Kassin vetskarit on huonot, menivät puolen vuoden käytön jälkeen rikki. Suutarihan toki vaihtaisi parempaan, itse löysin edullisen Transitcasen, johon lauta sopii sentilleen.

-Tommi-

Tuo on aivan käsittämätöntä, että pilaavat noin pienellä käyttökokemuksesta osan. Minulla oli aivan sama juttu PedalTrain 2:n kantokassin kanssa, vetskarit eivät kestäneet kuin hyvin lyhyen ajan.
kimurantti1
18.12.2015 18:48:08
sustain65: Tuo on aivan käsittämätöntä, että pilaavat noin pienellä käyttökokemuksesta osan. Minulla oli aivan sama juttu PedalTrain 2:n kantokassin kanssa, vetskarit eivät kestäneet kuin hyvin lyhyen ajan.

Pedaltrain 2 on jo liian iso lauta siihen pehmeään kantopussiin. Rimat kun lätkii täyteen pedaaleja, painaa lauta niin paljon ettei pussi voi sitä pitemmän päälle kestää. Itseltä ja monelta tutulta on hajonnut noita. Junior on toistaiseksi kestänyt, sitä isommat laudat kulkee mulla kovassa casessa.
Piecemaker // "Practice cures most tone issues." -John Suhr
sustain65
18.12.2015 19:09:41
kimurantti1: Pedaltrain 2 on jo liian iso lauta siihen pehmeään kantopussiin. Rimat kun lätkii täyteen pedaaleja, painaa lauta niin paljon ettei pussi voi sitä pitemmän päälle kestää. Itseltä ja monelta tutulta on hajonnut noita. Junior on toistaiseksi kestänyt, sitä isommat laudat kulkee mulla kovassa casessa.

Juu, tuo on toki ymmärretty, minun pointtinani olikin valmistajan typeryys tässä asiassa.
kimurantti1
18.12.2015 20:57:46
sustain65: Juu, tuo on toki ymmärretty, minun pointtinani olikin valmistajan typeryys tässä asiassa.

Jep, ja samaa mieltä oon. Ei oo tuotetta mietitty ihan loppuun asti.
Piecemaker // "Practice cures most tone issues." -John Suhr
sustain65
18.12.2015 22:08:11
kimurantti1: Jep, ja samaa mieltä oon. Ei oo tuotetta mietitty ihan loppuun asti.

Suuri määrä perustaltaan hyviä tuotteita on pilattu jollakin ihan pienellä asialla, jonka tekeminen paremmin ei olisi ollut kustannusmielessä kovin merkittävää. Se on kummalista, koska on niin hyvin varsin yleisessä tiedossa että asiakkaat kertovat eteenpäin huonoista kokemuksista paljon herkemmin ja useammin kuin hyvistä kokemuksista.

Pedaalilautoihin liittyen, myös tietyt diago -merkkiset pedaalisalkut, joissa pedaalilauta on salkun pohjaosana, on pilattu yhdellä pienellä asialla. Kantokahva on kiinnityskohdastaan aivan liian heikkoa tekoa, särkyy helposti. Oma kokemus ja olen myös kuullut, että en ole ainoa jolle on käynyt samoin. Tuotetta tutkivan ei tarvitse olla mikään mekaniikkainsinööri, kun näkee että kyseessä on kestävyydeltään huono ratkaisu. En tietenkään tiedä että ovatko kaikki diagot rakennettu samalla tavalla.
jpaa
25.12.2015 17:48:02
jpaa: Noniin,

Steppailuun kyllästyneenä menin sitten hankkimaan loopperin, Octa-Switchin. Ja tämähän tarkoittaa sitä että kun tuo switch on niin penteleen iso niin lauta pitää vaihtaa numeroa suurempaan ja muutakin säätöä tästä seuraa. Piuhat pitää päivittää samanlaisiksi kaikki (Evidence) ja virtalähdettäkin pitää vähän pohtia. Lopputuloksen pitäisi olla kyllä mainio! Voi sitä ihanuutta kun saa yhdellä polkaisulla sitä mitä haluaa. Lisäksi tästä seuraa mukavaa puuhaa joulun pyhiksi. Pitääpä ottaa suunnittelut oikein punaviinin kera.

Edit: Täältä muuten vapautuu Pedaltrain 2 SC jos on jollakin tarvetta.

Joo,

Tänään huomasin että 16 evidencen SIS plugia EI riitä 16 välipiuhan tekemiseen! :) Laudasta tuli siis hyvin karsittu malli siksi aikaa kunnes kaupat aukeaa taas. Perkele sentään minkä tein! Hauskaa joulua!
"To be is to do" - Socrates "To do is to be" - Jean-Paul Sartre "Do be do be do" - Frank Sinatra
FastEddie
26.12.2015 11:05:36

https://muusikoiden.net/dyn/users/142351.jpg

Tälläinen Rock'nRoll-lauta käytössä joulumaassa!
Pysäytä musiikki! Keinutuoli on hidasta.
Laulava Kylätohtori
26.12.2015 11:28:51
Sellainen väläys kävi mielessä lanttulaatikkoa sulatellessa, että niitähän on näitä spedulautaan asennettavia "looppereita", joilla saadaan valittua 'oikeat' purkit vuorollaan signaalitielle muiden ollessa pois?

Tekisi mieli pistää kaikki pedaalit lautaan, mutta toistaalta epäilyttää roikottaa harvoin käytettyjä pedaaleja "turhaan" signaalitiellä. Tuollaisella loopperillahan sitä saisi vain tarvittavat ketjuun...

Mutta toisaalta, olisiko vaan viisaampi myydä ne harvoin, jos koskaan, tarvitut helvettiin, pistää lautaan tärkeät spedut ja vaikka bufferi laudan viimeiseksi, jos tarve vaatii. Eikös tuossa loopperissa ole se perimäinen idea siinä, että saa erilaisia spedukonfiguraatioita ilman tuhraa spedusteppiä - itsellä ei kuitenkaan ole sellaiselle tarvetta, niin taitaa olla turha vaiva miettiä tätäkään sen enempää...
They pass too much electricity. -SRV
petrip
26.12.2015 11:42:54
Laulava Kylätohtori: Eikös tuossa loopperissa ole se perimäinen idea siinä, että saa erilaisia spedukonfiguraatioita ilman tuhraa spedusteppiä

Ja tämän lisäksi voi hoitaa vahvistimen ja midi-laitteiden ohjauksen esim. Boss ES-8, G-lab GSC-4, The GigRig G2. Ainakin Bossilla voi vaihtaa looppien järjestystä tai laittaa niitä rinnan.

Noista saa hyvän käsityksen:

Boss ES-8 - Looper/Switcher - Demo
https://www.youtube.com/watch?v=JxfUo-TIO-s

G-Lab GSC4 Looper/Switcher
https://www.youtube.com/watch?v=hYmJICwOBbI
sustain65
26.12.2015 12:06:46
petrip: Ja tämän lisäksi voi hoitaa vahvistimen ja midi-laitteiden ohjauksen esim. Boss ES-8, G-lab GSC-4, The GigRig G2. Ainakin Bossilla voi vaihtaa looppien järjestystä tai laittaa niitä rinnan.

Noista saa hyvän käsityksen:

Boss ES-8 - Looper/Switcher - Demo
https://www.youtube.com/watch?v=JxfUo-TIO-s

G-Lab GSC4 Looper/Switcher
https://www.youtube.com/watch?v=hYmJICwOBbI

Minulla on äskettäin kasattu auta Boss ES-8:n ympärille. Bossissa on mukavasti kontrollilähtöjä, joilla saan ohjattua vahvarin kanavat, eq:n ja boostin. Pari kontrollilähtöä jäi minulla vielä reserviin. Pystyy ohjaamaan midillä efektipedaaleja. Pedaalimuotoiselle virittimelle on oma ulostulonsa. Patch-kohtaisesti voi valita onko sisäänmenon tai ulostulon puolella käytössä bufferi vai ei. Laite on tehty aikalailla kuin tankki, tosin kääntöpuolena on sitten paino.

Kokemukset itsellä ovat vielä niin vähäiset ja lyhyeltä ajalta, että en uskalla varsinaisesti suositella laitetta, mutta toisaalta en ole yhtään katunut hankintaa, koska laite tuntuu toimivalta ja ohjelmointi on helppoa. Näyttö on kyllä aika pieni ja en tiedä kuinka hyvin näkyisi esim. jollakin ulkolavalla kesällä. Muistipaikkoja ja -pankkeja on niin paljon, että eivät voi loppua kesken ikinä ainakaan minulta.
madu
26.12.2015 12:07:25 (muokattu 26.12.2015 12:08:05)
Noita looppereita on tosiaan erilaisia ja monipuolisimmilla voi ohjelmoida presettejä loopeista, ohjailla midiä ja osalla myös vahvistimien kanavia. Itse päädyin halvempaan vaihtoehtoon eli pelkkään loopperiin, jolla saa eristettyä pedaalit signaalitiestä syömästä soundia ja säästääpä sillä noita pedaalien kytkimiäkin. One Control tekee pieniä, suht edullisia looppereita joissa on tuner out. Mulla on ko valmistajan iguana tail loop jossa viisi looppia ja tuner out. Kätevä ollut kyllä ja saa laudan eteen kaikki napit. Itse en ole nähnyt tarvetta esim Octaswitchin tai Musicom Labin tyylisille ohjausyksiköille vaikka presettien kanssa pelaaminen on toki livekäytössä kätevää mutta on inspiroivaa sotkea vapaasti hullutellen pedaalikombinaatioita. Tossa vielä kuva laudasta tuon loopperin kanssa: https://muusikoiden.net/dyn/users/141460.jpg
edenbeast
26.12.2015 12:21:45
Marshall Jackhammer ja sekin muuton jäljiltä hukassa...
karateadonis
26.12.2015 17:05:18

Päivittelin herrasmieslautaa. Herrasmieskeikkoja odotellessa.

http://i643.photobucket.com/albums/uu159/karateadonis/photo-41.jpg
"pull the trigger on rock'n roll nigger, who's bigger than jesus on a bumper sticker"
Rämppy
28.12.2015 11:52:36
Laulava Kylätohtori: Sellainen väläys kävi mielessä lanttulaatikkoa sulatellessa, että niitähän on näitä spedulautaan asennettavia "looppereita", joilla saadaan valittua 'oikeat' purkit vuorollaan signaalitielle muiden ollessa pois?...
Mä tilasin toissa keväänä tuolta http://www.loop-master.com/ yksinkertaisen tbp-loopperin, josa 8 looppia sekä tuner out ja koko systeemin bypass. Maksoi tuolloin 160 eur. Toimii mulla hyvin kaikessa yksinkertaisuudessaan. Saan soundia syövät pedaalit halutessani pois signaalitieltä ja kaikki spedut ovat paremmin tassun ulottuvilla. Laadukas ja jämäkkä laite.
In Finland we have this thing called "diu diu".
PIM
28.12.2015 12:49:05
Mä jaksoin jonkun kuukauden leikkiä Joyon PLX8 looperilla ja ihan asiallisestihan se toimi, mutta kun joulun alla torille ilmestyi T Rex Magnus pedaalilauta sopuhintaan josta näyttäisi vielä löytyvän likimain kaikki tarvitsemani efektit kätevästi valmiista paketista ja jossa saa efektikombinaatiot tallennettua preseteihin samaan tapaan kuin looperilla niin kotiutin sen. Jos jotain kiinnostaa rakentaa pedaalilauta looperin ympärille niin tästa kaikki tarvikkeet siihen eli Joyon looperi, Joyon pedaalikeisi, Caline viritinmittari/ 8 reikänen virtalähde ja nelisenkymmentä George L kulma ja suoraa plugia sekä George L piuhaan metritolkulla eripituisissa pätkissä pelkkien plugien hinnalla.

T Rex Magnus
https://www.youtube.com/watch?v=ENjBHKHaK4w
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
Master Of The Universe
28.12.2015 22:00:54
Petersson Strobostomb Classic-> CAE Wah -> Rotosound Fuzz -> Telenordia TA-24 Treble Booster -> ADA Flanger -> BOSS DD500 -> Amp...
"How can less be more? It's impossible. More is more." -Yngwie fucking Malmsteen-
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)