Aihe: Digimikserit (live)
1 2 3 4 544 45 46 47 48 49 50 51
krautio
05.12.2015 11:57:16 (muokattu 05.12.2015 12:03:29)

Tarkentava kysymys, hoidetaanko kaikki toiminnat esim. gainin säätö TF:ssä koskettamalla näyttöä eli perinteistä "namikan vääntömahdollisuutta" ei ole ollenkaan? Jos näin on, ei kiitos.

Jaava: Hajosin kosketusnäyttöön noin kahdessa minuutissa. Kaikki on niin saatanan pientä, ettei siihen osu ainakaan mun sormilla. mitään fyysistä pintaa ei oikeastaan ole.

Ja pikkusen ärsyttää se, että kaikelle tarjotaan kokoajan hirveästi presettejä. Tuntuu, että mikseri on tehty jollekulle, joka ei osaa miksata.

Edit: näyttö tukee useamman sormen eleitä, joten esim eqta pystyy säätämään kahdella sormella aika kätevästi. Näyttö vaan on niin pieni, että ne sormet on sitten aika hyvin näköesteenä.
Hey Ho, Let's Go!
Jaava
05.12.2015 17:45:19
krautio: Tarkentava kysymys, hoidetaanko kaikki toiminnat esim. gainin säätö TF:ssä koskettamalla näyttöä eli perinteistä "namikan vääntömahdollisuutta" ei ole ollenkaan? Jos näin on, ei kiitos.

Siinä on se touch and turn systeemi. Eli kosketa asiaa näytöllä niin sitä voi säätää yhdellä napilla. Eli gain säätyy helposti. EQn kanssa se ei ollut niin kiva. Joskus ne parametrit on kanssa aika monen painalluksen takana siellä näytöllä.

Lisäksi siinä on 4 enkooderia, jotka voi käsittääkseni ohjelmoida säätämään jotain valittuja parametreja eli esim gainille saa kyllä kiinteän nappulan.
"Katastrofien ei pitäisi kestää näin kauan, haluan aamiaista!"
krautio
05.12.2015 17:47:04

Jaava: Siinä on se touch and turn systeemi. Eli kosketa asiaa näytöllä niin sitä voi säätää yhdellä napilla. Eli gain säätyy helposti. EQn kanssa se ei ollut niin kiva. Joskus ne parametrit on kanssa aika monen painalluksen takana siellä näytöllä.

Lisäksi siinä on 4 enkooderia, jotka voi käsittääkseni ohjelmoida säätämään jotain valittuja parametreja eli esim gainille saa kyllä kiinteän nappulan.

Tulkitsenko oikein, että TF-sarjaan ei olla kovin tyytyväisiä?
Hey Ho, Let's Go!
Sami_T
06.12.2015 21:41:20 (muokattu 06.12.2015 21:44:59)

krautio: Tulkitsenko oikein, että TF-sarjaan ei olla kovin tyytyväisiä?

Niin en tiedä mitä ne on Yamahalla pohtinu ton vehkeen kanssa. Johonkin tarpeeseen se on ihan varmasti tehty mutta vaikee on keksiä että mikä se tarve on =)

Tossa 3000-4000 e hintaluokassa toi vehje ei mun nähdäkseni ainakaan käytettävyydessä pärjää yhdellekään kilpailijoistaan.
"Jos punaiset valot ei edes vilku niin laite ei tee kunnolla töitä." - www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.fi
Jaava
07.12.2015 03:32:34 (muokattu 07.12.2015 03:33:02)
krautio: Tulkitsenko oikein, että TF-sarjaan ei olla kovin tyytyväisiä?

Minä en ole. Muista en tiedä. Ja mun mielipide perustuu noin 15minuutin nappulanpyörittelyyn.
Jaava
09.12.2015 22:21:54
Oli tänään testissä yamahan QL1 ja digicon S21. Tarvitaan tommonen pikkuinen digitiski keskikokoisilla ominaisuuksilla.

Digicossa oli ihan hienoja juttuja ja käyttöliittymässä pystyi tekemään monelaisia asioita tosi kätevästi. Positiivista on myös, että käyttöliittymässä oli selkeästi lähdetty hakemaan vähän uutta lähestymistapaa kosketusnäyttöjen kanssa. Mutta lopulta se tiski tuntui tosi halvalta. Sekä faderit että enkooderit että nappulat tuntui siltä, että ne irtoaa jos vähänkään liian rajusti käyttää. Tää oli maahantuojan mallikappale ja ainakin yksi enkooderi oli jo vähän huono. Ei toiminut, jos käänsi liian nopeasti. Kaikki oli muovisen tuntuista. Kosketusnäytön käyttökokemus oli vähän kuin ensimmäisten kosketusnäytöllisten puhelimien kanssa. Kyllähän se periaatteessa toimii, mutta ei ihan niin hyvin, että olisi oikeasti kivaa.

Yamahassa oli muutamat yamahan kummallisuudet, mutta kaikenkaikkiaan se antoi selkeästi laadukkaamman kuvan kaikissa suhteissa. Hintatasoltaanhan nää tiskit on suunnilleen samoissa summissa, mutta yamaha maksaa enemmän per kanava.
olavi_t
18.12.2015 15:37:21
Uusi kilpailija Behringerin XR18 ja Soundcraftin Ui16 iPad-miksereille...

http://mixer.rcf.it/m-18-digital-mixer.html

Ominaisuudet ja hinta pikaisella vilkaisulla aika pitkälti samat.
Rumpalisti
18.12.2015 19:42:50
olavi_t: Uusi kilpailija Behringerin XR18 ja Soundcraftin Ui16 iPad-miksereille...

http://mixer.rcf.it/m-18-digital-mixer.html

Ominaisuudet ja hinta pikaisella vilkaisulla aika pitkälti samat.

Ei tämä minun mielestä välttämättä Behringerin XR18 kanssa kilpaile. Ehkä niiden pienempien mallien kyllä. Tässä RCF:n versiossa ei ole kuin 8 mikkisisäänmenoa ja ilmeisesti moniraitaäänitys puuttuu.
Jo vuosia päämäärätöntä paukuttamista... :)
Vieno
29.12.2015 02:27:36
En oo mikään ammatti heebo, mutta mun mielestä kannattaa kuitenkin köydä tsekkaan tuo Jammun uus TF-sarja! Kyllä siinä gainit säädellään ihan normaalisti manuaali-potikan takaa ja siinä näytön alla oleviin neljään nappulaan voi ohjelmoida vaikka equn kaikki tarvittavat q-arvot ja jne. jos haluaa pelkillä napeilla pelailla. Kosketusnäyttökin oli ihan jees ja toimi hyvin sen monivalinta napin/rullan kans! Pädin tai tietsikan kans homma vielä helpottuu. Lisäksi mun makuun siinä on se tuttu Jammu saundi! Onko se sitten hyvä vai huono.. Ainut mikä tossa on nyt huonoa, että siihen ei ole vielä julkaistu cat-korttia ja sen hintaa, sekä Behrun kans hinnoissa kilpaileva lavarasia olis kiva tietää, että onko sitä ylipäätään tulossa.. Mutta kantsii käydä räplään..
Rumpalin sooloillessa, aika menettää merkityksen.
olavi_t
29.12.2015 08:47:22
Vieno: Ainut mikä tossa on nyt huonoa, että siihen ei ole vielä julkaistu cat-korttia ja sen hintaa, sekä Behrun kans hinnoissa kilpaileva lavarasia olis kiva tietää, että onko sitä ylipäätään tulossa.. Mutta kantsii käydä räplään..

NY64-D ja Tio1608-D ulkona oletettavasti maalis-/huhtikuussa (PL+S 2016). Hinnat varmaan samoilla alueilla kuin kilpailijoillakin.
sammakko54
29.12.2015 21:10:51
Vieno: En oo mikään ammatti heebo, mutta mun mielestä kannattaa kuitenkin köydä tsekkaan tuo Jammun uus TF-sarja! Kyllä siinä gainit säädellään ihan normaalisti manuaali-potikan takaa ja siinä näytön alla oleviin neljään nappulaan voi ohjelmoida vaikka equn kaikki tarvittavat q-arvot ja jne. jos haluaa pelkillä napeilla pelailla. Kosketusnäyttökin oli ihan jees ja toimi hyvin sen monivalinta napin/rullan kans! Pädin tai tietsikan kans homma vielä helpottuu. Lisäksi mun makuun siinä on se tuttu Jammu saundi! Onko se sitten hyvä vai huono.. Ainut mikä tossa on nyt huonoa, että siihen ei ole vielä julkaistu cat-korttia ja sen hintaa, sekä Behrun kans hinnoissa kilpaileva lavarasia olis kiva tietää, että onko sitä ylipäätään tulossa.. Mutta kantsii käydä räplään..

Osaatko kuvailla tätä Jammu-saundia? Tai osaako joku muu? Kiinnostaisi kuulla miten ihmiset tämän kokevat.
Hippien kaveri.
Jaava
29.12.2015 23:08:36
sammakko54: Osaatko kuvailla tätä Jammu-saundia? Tai osaako joku muu? Kiinnostaisi kuulla miten ihmiset tämän kokevat.

Tunnustan, etten erota kahta tiskiä toisistaan pelkän kuuntelun perusteella. Selkeitä eroja voi toki olla siinä, miten joku nappula vaikuttaa, mutta pelkästään siitä, että laitetaan ääntä läpi tiskistä mä en erota onko kyseessä yamaha vai behringer.
krautio
30.12.2015 18:11:33

http://www.thomann.de/fi/yamaha_dm_1000v2_digital_mischpult.htm

Kuustonnia ja (vain) 16 mikkietusta? Miten tämä näin kallis on?
Hey Ho, Let's Go!
zouwi
30.12.2015 18:33:09
krautio: http://www.thomann.de/fi/yamaha_dm_1000v2_digital_mischpult.htm

Tossa on noita mini-ygdai slotteja ja tiski handlaa 48ch. Lisäksi noi preampit mitä tossa on ovat varsin hyviä laadultaan ja noi DM1000:t on muutenkin soundiltaan jotain ihan muuta verrattuna harrastelijalaitteisiin. Ainoa varsinainen kritiikki noihin on vähän hankala ("vanhan digi-yamahan kaltanen") käyttöliittymä.

Tossa thomannin ilmotuksessa lukee että ilmoitus on ollut olemassa vuodesta 2005 lähtien, noi ei muutenkaan ole ihan tän päivän tiskejä.
olavi_t
31.12.2015 11:32:05
krautio: http://www.thomann.de/fi/yamaha_dm_1000v2_digital_mischpult.htm

Yamahalla ei ole ollut tapana laskea vanhojen tuotteiden hintoja, riippumatta siitä kuinka kalliita ne nykylaitteisiin verrattuna ovat.

"- - I reached the conclusion that I would unequivocally prefer the DM1000. I love the way it looks, sounds and how it operates. The DM1000 towers over other digital mixers in its class and price range."
- näin kauniisti kirjoitti John McJunkin vuonna 2003 :)
krautio
31.12.2015 12:43:51

Ok, kai kauppa käy siitä huolimatta. Itse etsin kuumeisesti uutta digipöytää 01V96:n tilalle. Mikkietusia pitää olla ehdottomasti vähintään 16, mielellään 20, 24 ei olisi paha. Jos hinta alkaa numerolla viisi, niin se on vähän liian paljon.

olavi_t: Yamahalla ei ole ollut tapana laskea vanhojen tuotteiden hintoja, riippumatta siitä kuinka kalliita ne nykylaitteisiin verrattuna ovat.

"- - I reached the conclusion that I would unequivocally prefer the DM1000. I love the way it looks, sounds and how it operates. The DM1000 towers over other digital mixers in its class and price range."
- näin kauniisti kirjoitti John McJunkin vuonna 2003 :)
Hey Ho, Let's Go!
håpsan
01.01.2016 01:49:53
Hei rundiukot! Tiskiä tulossa taloon ja oma mieltymys on selvillä, mutta oishan se kiva jos sitä saisi vuokrailtuakin. Onkos se nyt sitten X32, GLD, Si Impact vai mikä joka yleisimmin kelpaa ton luokan vehkeistä? Lysiä en taho.
sammakko54
01.01.2016 17:21:18
håpsan: Hei rundiukot! Tiskiä tulossa taloon ja oma mieltymys on selvillä, mutta oishan se kiva jos sitä saisi vuokrailtuakin. Onkos se nyt sitten X32, GLD, Si Impact vai mikä joka yleisimmin kelpaa ton luokan vehkeistä? Lysiä en taho.

Itse sanoisin että X32 tai vielä parempana vaihtoehtona M32.
Hippien kaveri.
håpsan
01.01.2016 18:32:54
sammakko54: Itse sanoisin että X32 tai vielä parempana vaihtoehtona M32.

Entäs m32r/X32 compact? Onko kompaktointi kirosana?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)